Kron Bisiklet Şikayet...

sezgin tire

Daimi Üye
Kayıt
6 Ocak 2013
Başlık
45
Mesaj
369
Tepki
308
Şehir
izmir
Bisiklet
Giant
Tern Link D8 Şikayetler / Bitmeyen Sorunlar ve Kron Bisiklet

yukarıdaki linke detaylı yazdım, Kron Bisiklet'in getirdiği Tern Katlanır bisiklet aldım. servisin yolladığı parçayı/aynakol yaprağı S çiziyordu, değiştirmek yerine tamir edip yolladılar ki olmadı. araya bayram girmesi eski parçanın iki defa fabrikaya gidip gelmesi vs ile yeni aldığım bisiklete 20 günde 2 km ancak bindim.

yukarıdaki linke de yazdım ve sıfır aldığım bisiklette sorunlar devam ediyor. Kron Bisiklet'ten ne arayan ne soran var.

Gürkan Genç'e sponsor olan Kron farklı bir Kron Bisiklet sanırım !!!

Bisikletli dostu olmak böyle olmaz.

en azından durumdan haberdar olan birileri tarafından bu şikayetler telafi edilmeli. derdim iade/para/hediye vs değil. bir özür. bisikleti Erdoğanlar Bisiklet'ten aldım. keşke Kron Bisiklet de, Erdoğanlar Lütfü abi kadar arayıp sorup ilgilense idi. kendi ürünlerine sanırım kendileri dahi sahip çıkmıyor. veya müşteriyi umursamıyorlar. veya her ikisi de.

bundan sonra bir ürün alırken eğer Kron Bisiklet'e ait değilse alacağım..yazık..size değil bize...
 

hydrocon

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2016
Başlık
7
Mesaj
761
Tepki
1.181
Yaş
37
Şehir
istanbul
İnternetten aldığınız bisikleti garanti kapsamında kalması için en yakın servis noktasında kurulum yaptırmanız lazım.
 

sezgin tire

Daimi Üye
Kayıt
6 Ocak 2013
Başlık
45
Mesaj
369
Tepki
308
Şehir
izmir
Bisiklet
Giant
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #7
@Serkan Mıstınoğlu ayrıca siz Kron çalışanı ve avukatı mısınız ? bunu yazma sebebinizi lütfen açıklayın ?

bisikleti, bisiklet satan bir dükkanın sitesinden aldım. kurulum derken ön teker ve ön çamurluğu taktım. satan dükkan sahibi de evime yolladı, bana;

bak kardeşim bu garanti dışı kalır evine değil anlaşmalı servise yollayayım çünkü senin oradan teslim alman lazım yada eve gelince servise götür de demedi ?

ben hangi durumda garanti dışı kalır nereden bileceğim sn @Serkan Mıstınoğlu ?

yani adam nasıl zorla delirtilir yazdığınız post buna örnek. ben zaten 3 bin liraya yakın para ödemişim ve zerre kusurum yok siz çıkmışsınız bilmiş bilmiş konuşmalar falan. ayrıca site de yöneticisiniz yani bırakın allasen bu işleri !!

aynakol yaprağını ben mi yamulttum, vites ayarını ben mi bozdum, kadrodan gelen çıt çıt sesi benim yüzümden mi geliyor, arka çamurluk stok halde üzerinde geldi, ben mi yanlış taktım..daha bir sürü şey..töbe töbe arkadaş ya..

@hydrocon size de yazayım, satıcı bana bunu bildirmez ise ben nereden bilebilirim. bana bunu söylemeyen ve koskoca kutuyu evime yollayan satıcı değil açan ben mi suçluyum ? yani Kron Bisiklet masum, satan parakendeci masum, son kullanıcı ben suçluyum değil mi?
 

Nolan

Forum Demirbaşı
Kayıt
11 Kasım 2015
Başlık
12
Mesaj
464
Tepki
858
Şehir
çorum
Bisiklet
Diğer
Müşterinin garanti kapsamından filan haberi olmayabilir..Bunlar doğal şeyler..
Adam ''ben para/iade filan istemiyorum,azıcık ilgilensinler benimle'' diyor..Bunda bir anormallik yok..
Satıcı kimse,müşteri ile ilgilenmeliydi..Bunu yapmamışlar,adam da kızmış..
İlgileneceksin işte..İlgilenmezsen kötü bir imaj sahibi olursun..
 

DutPekmezi

Aktif Üye
Kayıt
26 Eylül 2015
Başlık
2
Mesaj
133
Tepki
130
Yaş
20
Şehir
İstanbul
İsim
Ömer
Bisiklet
Scott
aynı ülkede yaşıyoruz değil mi? Hani konular hakkındaki tüm bilgilerin bilinmesi için şahsın kendisinin araştırması ve sorması gerektiği ülke. Canım ülkem. okumuyor veya sormuyorsanız, yahut geç soruyorsanız.

biz ne yapalım!
 

Aytac.alt

Üye
Kayıt
27 Temmuz 2017
Başlık
1
Mesaj
43
Tepki
72
Şehir
istanbul
İsim
Aytac
Bisiklet
Kron
@sezgin tire oncelikle sakin ve saygili olun lutfen. Diger bisikletleri bilmem ancak kron bisikletin kurulumu yetkili servis disinda yapilirsa garanti kapsamindan cikar ayrica sadece yetkili servis kurulumu degil rutin bakimlarini aksatirsanda garantiden cikar. Bisiklet aliyorsaniz once bir arastirmaniz gerekirdi bendede kron var ve ben almadan once cok arastirdim salcano ng650 ile kron xc150 arasinda gidip geldim iki bisiklet hakkindada iyi kotu fikrim var hatta kron bisikletin servislerinin kotu oldugunu, garanti kapsamina sokmamak icin fabrikanin 40 takla attigini almadan once biliyordum... Kisacasi kron veya distributorlugunu yaptigi urunleri almadan once biraz arastirsaydiniz bu duruma dusmezdiniz. Gecmis olsun aynakol ucretli bir sekilde degismesi lazim aksi halde zincir kirar.
 

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Başlık
37
Mesaj
1.174
Tepki
3.053
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
Arkadaşlar lütfen kendiliğinizden yasa uydurmayın. "Herhangi bir ürün teknik serviste kurulumu yapılmazsa garanti kapsamında çıkar" diye bir hüküm yok yürürlükteki tüketici kanununda. Bisiklet de bir istisna değil. Ayrıca katlanır bisikletin nesini kurduracaksınız serviste? Bisiklet kutudan demonte halde çıkmıyor; kurulumu yapılmış geliyor zaten.

Bundan iki sene önce Decathlon'un internet sitesinden katlanır bisiklet aldım, kargoyla kurulu halde geldi. Decathlon'un yaşadığım şehirde anlaşmalı servisi de yok. Ne yapsaydım, bisikleti arabaya atıp en yakın Decathlon mağazası olan Bursa'ya mı götürseydim?

Bir deli kuyuya taş atıyor, kırk akıllı çıkaramıyor; tam olarak durum bu. "Bisikleti serviste kurdurun yoksa garanti dışı kalır" yalanı üreticilerin uydurduğu bir safsatadan ibarettir. Öyle bir şey yok. Üreticinin bunu garanti kartına yazması hiçbir şeyi değiştirmez. "Kanuna aykırı sözleşme yapılamaz" ve bu uygulama açıkça kanuna aykırıdır; yok hükmündedir. Firma bu bahaneyle bisikletinizi garanti dışı bırakırsa tüketici hakem heyeti / tüketici mahkemesine başvurursunuz ve zararınızı son kuruşuna kadar telafi etmek zorunda kalırlar. Yasa sizden yana; haklarınızı bilin ve kullanın. Mağdur duruma düşmüş arkadaşlarınızın karşısına geçip üreticinin ağzıyla bilgiçlik taslamak da size hiçbir şey kazandırmaz; günün birinde siz de aynı duruma düşerseniz anlarsınız yaptığınız şeyin ne kadar yanlış olduğunu.
 

OnurYollarda

Daimi Üye
Kayıt
22 Şubat 2005
Başlık
10
Mesaj
232
Tepki
246
Şehir
İstanbul
İsim
Onur
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Mehmet Altuğ kesinlikle katılıyorum yazdıklarına ben de hocam.
Tüketici Hakem Heyeti birçok davada tüketici lehine karar veriyor.

Burada şikayetçi olan arkadaşa tavsiyem çareyi forumda değil hukuk karşısında araması. Sonra sonucu yazarsanız herkes bilgilenmiş olur.
 

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.197
Tepki
32.544
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
@Mehmet Altuğ @Prometheus
Bu konuda tuketici hakem heyetinden baska hicbir yere gidemezsiniz. Farkindayim, her firsatta oraya gidip "hak aramak" icin yanip tutusuyorsunuz :snzdglsn:

Kron, salcano, mosso, bianchi, sedona gibi Turk firmalarinin tamami size bisiklet satin aldiginizda 3 adet kupon verir. Bu kuponlar kullanim kilavuzunun son sayfalarinda yer alir.
Bunlardan ilki ucretsiz kurulum kuponu, ikincisi ilk bakim kuponu, (yanilmiyorsam 10 gunluk bakim emin degilim) ucuncusu de ucuncu bakim kuponu (1 aylik bakim olmasi lazim sureden emin degilim)
Olmasi gereken, firma tarafindan on gorulen, bu kuponlarin tamaminin zamani geldiginde servise goturulerek, islemlerinin yaptirilmasidir.
Ornegin ilk kurulum icin servise gittiginizde esnaf size ucretsiz kurulum yapar, ilk kurulum kuponunu sizden alir (bu kuponu daha sonra firmaya yollarak firmadan kurma parasi alir) ve son olarak bisikletin garanti belgesi kismina kaşe basar ve tarih atar.
Ayni sekilde ilk bakim ve ikinci bakim kuponlarinda da bakimi yapan servis bu kuponlari alarakm daha sonra firmaya yollayip parasini alir.

Yani, siz bu bisikletlere para oderken, bu ucretsiz bakim kuponlarina da para oduyorsunuz. Servis hizmetine de para oduyorsunuz. Yani sizi 3 kere para odemekten kurtariyor bu kuponlarm sandiginiz gibi hatira olarak saklamaniz icin degil. Her firsatta aglayarak tuketici haklarina kosacaksaniz ne gerek var garantiye? Ne gerek var kurulum, bakim kuponuna?

Eger ozellikle ilk kurulum kuponu ve garanti belgesi basesini atlarsaniz servis sizi kesinlikle evinize geri gonderirm ilgilenmez. Sikayet varda bunjnla ilgili konular var, girip okuyabilirsiniz.
Sandiginiz gibi ben uydurmuyorum bunlari. Madem bilmiyorsunuz, bu konuda hicbir bilginiz ve fikriniz yok, bosu bosuna yorum yapmayin :kötü:

Screenshot_2017-09-17-20-45-03.png
 

hydrocon

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2016
Başlık
7
Mesaj
761
Tepki
1.181
Yaş
37
Şehir
istanbul
@Mehmet Altuğ kimsenin yada uydurduğu yok ama genel teamüller bu yönde. Sizin bahsettiğiniz de doğrudur fakat markanın bisikleti satarken uyulması gereken prosedürü belliyse tüketici hakem heyetinde uğraşmak yerine kutuyu açmadan servise götürür kurdururum bu kadar basit. Bu durum ile de defaatle karşılaştım bisikletçilerde. Adamlar açılmış kutulara kesinlikle bakmıyorlar.
 

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.197
Tepki
32.544
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Yorum yaptigi konuyla ilgili en ufak bir fikri bile yok cunku. :snzdglsn: Tuketici haklarina gitmeye bahane arayan tayfa
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclinq

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Başlık
37
Mesaj
1.174
Tepki
3.053
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
@Serkan Mıstınoğlu Ben işin hukuki boyutu hakkında yorum yapıyorum. Genel geçer uygulamanın bu şekilde olması, o uygulamanın yasalara uygun olduğunu göstermez. Tüketici ile satıcı arasındaki anlaşmazlıkların çözüm yeri THH ve tüketici mahkemeleridir, elbette ki orayı adres göstereceğim. İnsanları yasadışı bir şeyler yapmaya teşvik etmiyorum, aksine yasadan kaynaklanan haklarını hatırlatıyorum. Dileyen tüketici hukuku üzerine uzmanlaşmış hukukçulara ya da tüketici derneklerine başvurarak, burada verdiğim bilgilerin doğruluğunu teyit edebilir.

Ayrıca Sezgin beye üslup konusunda ders vermeye kalkıp üstüne bir de cezai yaptırım uygulamadan önce, kendi üslubunuza da çekidüzen verin bir zahmet. "Yanıp tutuşuyorsun, ağlıyorsun" gibi deyimleri samimi olduğunuz arkadaşlarınızla çevirdiğiniz geyik muhabbetlerinde kullanabilirsiniz; burada hiç tanımadığınız insanlara karşı böyle bir üslup kullanmak yönetici sıfatını taşıyan birine yakışmıyor. Hoş yönetici olarak böyle bir konuya taraf bile olmamanız gerekiyor ya, neyse...

Bir de marifetmiş gibi Kron Bisiklet'in yaptığı yasadışı uygulamayı gösteren bir ekran görüntüsü paylaşmış ve bunu da benim konuyla ilgili hiçbir şey bilmediğime dayanak noktası olarak göstermişsiniz. Hani "son kullanıcı bisikletin ilk kurulumunu yetkili serviste yaptırmadığı için ürünün garanti dışı bırakılması üreticinin hakkıdır" şeklinde bir mahkeme kararı falan paylaşsanız diyeceğim ki "tamam ben yanılmışım". Hukuki anlamda cahil olan kişi sizsiniz. Madem bizim söylediklerimize güvenmiyor, hatalı buluyorsunuz, bir avukat tanıdığınız falan varsa ona danışın ve bilgi eksikliğinizi giderin.
 

07yusuf

Daimi Üye
Kayıt
1 Ağustos 2017
Başlık
11
Mesaj
359
Tepki
643
Şehir
Mersin
İsim
Yusuf
Bisiklet
b'Twin
Eğer kutu bile açılmadan direkt yetkili servise götürülmesi gerekiyorsa, bunu satış esnasında üzerine basa basa müşteriye söylemek gerekiyor. Söylenmediği için böyle sorunlar yaşanıyor galiba.
Ben şahsen internetten bisiklet alsaydım, kargo gelir gelmez açar bakardım ve kurabileceksem kurar kuramayacaksam götürürdüm bayiye. Sıradan kullanıcı garanti şartlarını bilmeyebilir, ki çok doğaldır bu. O yüzden satış yapanlar bunu özellikle belirtmek zorundadır. Belirtmiyorsa art niyet var demektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ekranci
Yukarı Alt