Kopan Zincir Ne Kadar İdare Eder?

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Başlık
62
Mesaj
1.611
Tepki
461
Bisiklet
Salcano
http://i.imgur.com/1A3VBaa.jpg
Fotoğraf bulunamadı.
dün koptu eğimsiz düz yolda kalkarken. ön 2 arka 6'daydı...

zincir daha 1,5 hafta önce sökülüp temizlendi, bisikletçi yaptı temizliği ve sonrasında tüm baklaların arasını da kir kaldı mı diye kontrol etti. bu kontrol sırasında zincirde yamukluk olduğundan bahsetmedi, bir sorun olduğunu ya da ömrünün bittiğini de söylemedi... şimdiki kadar yamuk olsa o sırada mutlaka farkedilirdi diye düşünüyorum.

vites çapraz kullanılmadı alındığından beri, en son temizlik sonrası güzelce yağlandı ve öyle kullanıldı.
bu durumda 3 soru aklıma takıldı.

1- Geçen hafta temizlenirken yamuk olduğunun farkedilmemesi mümkün mü?
2- Geçen hafta sorun yoktuysa 1,5 haftada sağlam zincir bu hale gelebilir mi?
3- 800km yapmış ve çapraz kullanılmamış bir zincirin bu hale gelip kopması normal mi?

Ayrıca bu zincir bu haliyle ne kadar süre dayanır?
Sanırım bakla eksilterek birleştirdi, tüm baklalarda aynı "Z" logosu var, eksik bakla kullanmak sorun yaratır mı?
Bir şekilde bu yamukluğu giderip kullanma şansım var mı?
 

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Başlık
62
Mesaj
1.611
Tepki
461
Bisiklet
Salcano
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #2
bir de neden bu hale gelmiş olabilir? yeni zincire de aynısı olsun istemem...
 

alican33

Üye
Kayıt
19 Haziran 2013
Başlık
15
Mesaj
82
Tepki
7
Şehir
mersin
Bisiklet
Salcano
çapraz kullanılmayıp 800 km de kopması cok enteresan ayrıca fazla güçte uygulamış olabilirsiniz ondanda kopabilir.Bakla eksiltmek konusuna gelirsek sorun cıkarırmı bilmiyorum ama arka aktarıcı daha gergin bi pozisyonda olucak belki gergin olması sorun çıkarır tecrübeli arkadaş/abi lerimizdende yorum beklemelisin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert C.
Kayıt
13 Şubat 2010
Başlık
0
Mesaj
0
Tepki
8.845
Yaş
43
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Zinciri ilk takan yada temizlemek icin sokup takan usta! nin dogru takmadigindan kopmus olma ihtimali yuksek.Su an bisikletimde 3 bin km dir kullandigim zincir bir arkadasin bir ayda 3 defa koptu dura ace zincir deyip te atarken elinden aldigim zincir.o kadar anlatmama ragmen surekli ilk kopup tamir edildigi milden tekrar cikiyordur diye ikna olmadi ben o baklayi cikarip yenisini taktim kis donemimi bu zincirle gecirdim hic kopmadan ustune yaris ve kriteryum kostum ve yaris antremanlari yapiyorum.

Umarim demek istedigimi anlatabilmisimdir.kopan baklayi dogru takmak cok onemli.
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Başlık
18
Mesaj
2.086
Tepki
3.681
Yaş
46
Şehir
Muğla - Bodrum
Bisiklet
Mosso
Ferhat Bey'le ayni fikirdeyim. Muhtemelen sokulup takildigi noktadaki pimde bir sorun var. Ya dogru takilmadi ya da pim gevsedi kayiyor ve zincir bosaliyor. Normal kosullarda bir zincirin 800 km de bitmesi olasi degil. Materyaline kullanim sekline gore en az 3 - 5 bin km gitmesi gerekir...

Bu arada bir ekleme yapmak istiyorum. Bilgilerimi tazelemek icin zincir konulu bir makaleye yeniden goz attim. Zincir degisimi kosullara ve kisiye gore degisebilir. Genel bilgi olarak okumanizi tavsiye ederim:

Yazan Cüneyt Kazokoğlu
"Zincirin ne zaman değişmesi gerektiği konusunda her bisikletçi bu konuda farklı birşey söyler elbette, tavsiyeler 1000km’de bir zincir değiştirmekten yeri geldiğinde 3000km’de aynı zincir kullandığından dem vuranlara kadar gider. Bunun nedeni de son derece basit. Zincirin uzaması o kadar çok etkene bağlıdır ki herkesin zinciri farklı uzar. Bu etkenlere bir bakalım:

1) Bisikletin kullanıldığı yer

Elbette zincire binen yük yokuşlarda daha fazla. Dolayısıyla bir örnek vermek gerekirse bisiklete binilen yer Bostancı-Tuzla arası, yani sadece düz yol ise zincirin uzamasının daha uzun süreceği aşikâr. Öte yandan sürekli olarak yokuş çıkılan bir ortamda, hele de yokuş yukarı çıkış ayakta gerçekleştiriliyorsa zincir daha çabuk uzar.

2) Kullanıcının ağırlığı

Şurası kesin ki 60kg’lik bir bisikletçi ile 100kg’lik bir bisikletçinin zincire asıldığı zaman verdiği güç, hele de ayakta biniliyorsa birbirinden çok farklıdır. Dolayısıyla rahatlıkla söylenebilir ki kullanıcı ne kadar ağırsa zinciri o kadar çabuk uzar.

3) Vites geçirişi

Elbette vites geçirişleri de zinciri etkileyen unsurlardan. Katır-kutur sesler çıkararak, zinciri zorlayarak vites geçirilirse zincirin eskimesine davetiye çıkarılır, yumuşak bir şekilde vites geçirilmesi zincirin ömrünü uzatır.

4) Zincir bakımı

Elbette her binişten sonra zinciri parlatmak gereksiz, ama en azından yağlı bir bezin içinden geçirereküstündeki kiri almak ve akabinde tekrar yağlamak zincirin daha uzun süre dayanmasını sağlar.


Büyük boyut için tıkla!
Daha nadiren de olsa çekiş sistemi temizliği son derece önemlidir. Yalnız burada da dikkat edilmesi gereken bir nokta var. Bu da zincirin gereksiz temizlenmemesi. Yağlı bir bezle silmek değil ama sürekli olarak fırçalanan, içi temizlenen, parlatılan bir zincir dayanıklılığını yitirir, bu zincirin iç parçalarında koruyucu yağ tabakasının alınmasının sonucu olan aşınma nedeniyle daha çabuk uzar.

Bu etkenlerden doğrudan zincirin uzamasını en çok etkileyenler kullanılan yer ve bisikletçinin ağırlığıdır.
Bazen 1000km bile çıkarmamış bir zincir, durumu nedeni ile çekiş sisteminin diğer elemanlarının sağlığı açısından değiştirilmelidir.

Görülüyor ki 1000km, 1500km, 2-3000km gibi tavsiyeler herkese reçetesiz gözlük gibi uyacak tavsiyeler değildir. Bir bisikletçi 1500km’de bir değiştirebilir zinciri, diğeri 800km’de bir, bir diğerinde zincir 2000km gidiyordur.

Bu bağlamda bir başka nokta da vites sayısıdır. Denilebilir ki çok vitesli bisikletler az vitesli bisikletlere göre zincirin ömrünü kısaltırlar, çünkü zincirin yaptığı yanal hareketler daha fazladır. Bu nazarî olarak doğru görünse bile 24 ile 27 vites arasındaki fazladan 1 dişlinin zincirin ömrünü kısaltacağını düşünmek hafif tabirle biraz fazla kötümser bir yaklaşım olur.

Zincirin ne zaman değiştirileceği herkesin kendi kullanım stiline, kullanım sahasına, ağırlığına, bakım aralıklarına göre değişen bir noktadır. Bu nedenle herkes zincirini üçüncü şahısların tavsiyesi doğrultusunda değil, gerçekten vakti gelince, yani ölçümü yaparak çıkan sonuca göre değiştirmelidir."
 

can akıncılar

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Aralık 2010
Başlık
50
Mesaj
1.584
Tepki
945
Şehir
Fatsa
Bisiklet
Salcano
Birde bisikletle durup tekrar harekete geçeceğiniz zaman düşük vitesleri kullanın(2x3 - 2x4) ;duracağınız vakit mutlaka düşük viteste olsun zincir.
 

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Başlık
20
Mesaj
1.768
Tepki
1.098
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
4000 km'dir aynı zinciri kullanıyordum, geçen hafta değiştirdim farklı bir modelle. Söylenenler mantıklı. Ya farklı bir sebepten(darbe, ezilme vs.) zincir baklası yamuldu ve usta bunu farketmedi insanlık hâli, ya da takarken düzgün takamadı. Zincirler ufak parçalardan oluşuyor ama çok sağlam yapıları var...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert C.

Tunakan Önen

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ekim 2013
Başlık
33
Mesaj
671
Tepki
372
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Çok uzun süre zincirimi değilmedim uzundan kastım yaklaşık 1000 km zincirim koptu tekrar onarıldıktan sonra yaklaşık 250 km sonra benim zincirim koptu
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert C.

ms92

Aktif Üye
Kayıt
30 Nisan 2012
Başlık
27
Mesaj
117
Tepki
20
Şehir
Ankara-Niğde
Bildiğin nazar değimiş :)
Geçmiş olsun eksik bakla aktarıcıyı gereceğinden sıkıntı doğurabilir veya ömrünü azaltabilir bunu yanında performansta bir miktar artma olabilir,zincirde sıkıntı olmadığını söylüyorsunuz bence eksik baklayı tamamlayıp devam etmede hiçbir sakınca yok.
Ben kaç yıldır aynı zinciri kullanıyorum bilmiyorum ama bisikletim donanım olarak çok alt seviye olmasına rağmen gerekirse bisiklet ve üzerinde adam çektim sıkıntı olmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert C.

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Başlık
62
Mesaj
1.611
Tepki
461
Bisiklet
Salcano
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #10
peki video ve fotoğraftaki haline bakarsak şuanki durumu 1 ayı çıkartır mı sorunsuz?
baklaların çoğunda eğiklik var dışa doğru...


kullanıcı ağırlığından da bahsedilmiş, bisikleti aldığımda 49'dum şuan 58...

@ms92

performansta artma var mı bilemiyorum :) zincir geri takıldığından beri düz ya da yukarı eğimli yolda 20km'yi geçmedim.
2.5'den yukarı vitese çıkmadım 2 gündür... değişene kadar dayanması lazım, yurtdışından gelecek zincir.
 

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Başlık
20
Mesaj
1.768
Tepki
1.098
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
Kimse idare eder veya edemez diyemez; çünkü ölçüm yapmak ve tek tek kontrol etmek gerekir. Kilo ilgili bir sorun olmaz. Aynı zinciri 100 kg'lık adam da kullanıyor...
 

K. Benli

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Ocak 2014
Başlık
34
Mesaj
483
Tepki
2.376
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
Zincir konusunda aklıma takılan bir soru : hiç de uygun olmayan bir yerde zincir kopsa, idareten tekrar bir miktar yol gitmeyi sağlayacak (tabii pedallayarak) pratik bir çözümü olan var mı?

Eskiden otomobilde V kayışı koptuğunda esnek bir ''şeyle'' geçici olarak idare edilirdi. Bu ''şeylerden'' kolay bulunabilecek bir tanesi de nylon kadın çorabı idi. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet H.

Ömer KARAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2012
Başlık
20
Mesaj
1.743
Tepki
1.773
Şehir
DENİZLİ
İsim
Ömer KARAN
Bisiklet
Bisan
@K. Benli

Kardeşimle tura çıktığımızda sıfır alınıp toplam 20 km kullanılmamış zinciri koparmayı becermişti. Yaklaşık 10 12 km kadar çekmiştim onu. Ancak zincir koptuğunda vs bir sorunla karşılaşıldığında yalnızsanız zinciri kullanılır hale getiremiyorsanız bildiğim kadarıyla geçici bir çözüm yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuk şimşek

phrygian

Daimi Üye
Kayıt
3 Nisan 2012
Başlık
10
Mesaj
309
Tepki
249
Şehir
Ankara/Eskişehir
İsim
Burak
Bisiklet
Giant
@K. Benli

sanırım yok, ama tavsiyem zincir yerine takabileceğiniz herhangi bir "şey"den daha hafif zincir sökme aparatları var. zincir koptuğunda genelde sadece bir baklası zarar görür, bunu aparat ile eksiltip devam edebilirsiniz. ben ayrıca yanımda bir adet powerlink taşıyorum, ne olur ne olmaz. :)
 

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Başlık
20
Mesaj
1.768
Tepki
1.098
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
alın, kopan baklanın yerine takın. Binlerce kilometre götürür sizi. Çözümsüz iş yok...
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar ve Mert C.

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Başlık
62
Mesaj
1.611
Tepki
461
Bisiklet
Salcano
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #16
@Halil EROĞLU

bu bağlantı 7 euro, 7 euro da kargosu... zaten bir bakla kopacak kadar zarar gördüyse diğerlerinde de hasar vardır.
zaten video ve fotoğrafta görülebileceği gibi yamukluk var çok sayıda baklada.
toplu sipariş yaparak içine deore xt hg93 zincir eklemek daha mantıklı sanki, 13,44€+kargo'ya alabiliyorum sıfır xt zinciri.
 

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Başlık
20
Mesaj
1.768
Tepki
1.098
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
Senin için yazmadım onu Mert. K.Benli sormuş da çözüm var mı diye ona ithafen yazdım. Ben örnek olarak gösterdim onu. Daha ucuza bulunabilir tabii ki. Hatta Sram Zincir alınca içinden 2 adet çıkıyor bazı modellerinde. Birini yedek kullanabilirsiniz. İlla shimano zincir kullanacağım dersen de kopartmamaya çalışacaksınız artık. Kopunca da yedek baklayı iliştirip gittiği kadar idare edeceksiniz. Bisiklete ne kadar bakarsak, yolda ne kadar hazırlıklı olursak o kadar keyfimiz olur...
 
  • Beğen
Tepkiler: ProfessionaL

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Başlık
13
Mesaj
1.599
Tepki
3.662
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
@Mert C.

Bunlar insani deli ederler! :( Türkiye' de power link satmayan bisikletci var mi hala? Vah zavalli Türkiye! :( :(

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Soygunculuk yapiyorlar mi desem!

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Iste Decathlon' var! 10, 9, 8, 7 vites icin! Hem de 9,90 TL dan 16,90 TL sina! Birazcik soygun! :(


Biraz arastirin böyle seyleri, lütfen!
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Başlık
18
Mesaj
2.086
Tepki
3.681
Yaş
46
Şehir
Muğla - Bodrum
Bisiklet
Mosso
@ihtiyar

Arastiriyoruz bolca. Sonra yurtdisi ve yurtici fiyatlari kiyasliyoruz, 75,00.-€ limiti ve PTT kargo ile gumruge takilmadan ne kadar malzemeyi nereden alabiliriz diye bakiyoruz, isin icinden cikamiyoruz. Mesela ben bikediscount sitesini cok begeniyorum ama kargo ucretinin Turkiye icin 19,90.-€ (60,00.-TL bugunki kurdan) olmasi isin tum cazibesini bitiriyor.

Yurtici bisiklet ve bisiklet malzemesi satanlara da pek bir sey diyemiyorum. Cunku bizim kacindigimiz vergi yukunu ithalatta onlar oduyorlar, uzerine KDV oduyorlar, bir de kur farki bindigi zaman gecmis olsun son tuketici. Turkiye'de saticilarda yabanci ureticilerden alim yapiyor sonucta ve biraz kar etmek ticaretin geregi. Kaldi ki isletme gideri ve gelir vergisi de odeyecekler. Kisacasi gercekten fahis fiyat uygulamayan ama kosullardan mecbur kalan saticilara da bir sey diyemeyiz...

Tum bunlar bir araya gelince son tuketici bisiklete bakiyor, malzemeye bakiyor, sonra da hep beraber "Turkiye'de bisiklet kullanimi niye istenilen duzey ve kalitede degil?" diyoruz. Hukumet-belediye politikalari, bisiklet tesviki, bisiklet yolu gibi diger seylerden bahsetmedik bile daha :)
 

phrygian

Daimi Üye
Kayıt
3 Nisan 2012
Başlık
10
Mesaj
309
Tepki
249
Şehir
Ankara/Eskişehir
İsim
Burak
Bisiklet
Giant
@ihtiyar

fiyatlar cidden uçmuş, ben daha geçen haziran ayında tanesi 6tl'den 2 tane almıştım Eskişehir'den.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Yukarı Alt