Kolonlu jantlar hakkında

Samet Saglam

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mart 2007
Mesaj
1.072
Tepki
127
Şehir
istanbul
Kolonlu jantlar hakkında bilgisi olan varmıysı fiyatı agırlıgı performansı akort ayarı olmadı için kaçıklır olursa ne gibi sorunlar olur yada akort ayarı bi şekilde yapılabiliyormu biligisiolan varsa pls.
 
Scudo

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Bu soruya kolay kolay yanıt gelmez. Çünkü bir defa ne jantı olduğu belli değil. MTB mi? Yol mu? BMX mi?

Üstelik jantın da nasıl bir jant olduğu belli değil, herhangi bir kolonlu jant mı yoksa carbon kolları olan bilmem kaç yüz €'luk Spinergy jant seti mi?

Kısacası detay yok, soru çok genel olmuş.
 

koraymalkoc

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mayıs 2007
Mesaj
1.364
Tepki
371
Şehir
İstanbul/Küçükyalı
Abi bu cant tel yerine plastik veya karbon çubuklardan oluşanmı ?
 

Samet Saglam

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mart 2007
Mesaj
1.072
Tepki
127
Şehir
istanbul
mtb için ve öyle carbon filan degil biraz daha sıradanlar hakkında bilgisi olan
 

Selçuk Çilek

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2007
Mesaj
693
Tepki
1.258
Şehir
Ankara
Yanıtlamaya çalışayım.
Kolonlu jantlar halen yapılıyor. Ama MTB için olanlar Alu/Mag alaşımı Tayvan menşeli ve büyük ağırlık dezavantajları var. Sadece arka tekerlek (lastiksiz) 1600 gramın üzerinde. Ayrıca imalatçıları bunların 2 veya 3 metrelerden gibi düşüşlerde zarar görebileceği yönde uyarı yapıyor. Bence bunlarla hiç atlanmamalı.
Kompozit tekerlekler: Spinergy daha önceleri Rev X serisini üretiyordu. En son modelinde dört kollu olan bu tekerleklerin üretimi 1999! yılında durduruldu.
Spinergy günümüzde Karbon jant yapıyor ve PBO (polifenilen bensobisoksazol) fiber liflerden oluşan jant telleri yapıyor ama kolonlu jant dönemi çoktan sona erdi.
Kompozit malzemedeki sorun: Dikey (kollar) ve yatay (göbek,jant kasnağı) birleşme noktalarında zamanla kırılmalar oluyor.Bu da klasik karbon matriks fiberli malzemenin reçinelenmesinden ve işlenmesinden sonra ,kür fırınlarına (otoklav) girmeden önce ,vakumlama prosesinin yüksek teknoloji ve yatırım gerektiren bir proses olduğuna ve ürün maliyetlerini yükselten bu tür işlemlerin her imalatçı tarafından karşılanamadığına işaret ediyor.Çünkü matrix reçineyi emiyor ve özellikle kıvrımlı bölgelerde oluşan boşluklar (hava kabarcıkları) rijidliği arttırmak için o bölgelerden vakumlanarak çıkartılmaları gerekmektedir.
Karbon işlerken gereken diğer hi-tech makina yatırımlarına hiç değinmeyelim.
Günümüzde kolonlu (kompozit) tekerlekler yol yarışlarında zamana karşı etaplarında ve Triatlon bisiklet etaplarında kullanılan bisikletlerin sadece ön tekerleklerinde kullanılıyor. Arka teker bilindiği gibi yekpare kompozit malzemeden oluşuyor.
Yanlız orada kullanılan kollu(kolonlu) ön jantlar doğal olarak olabildiğince hafif ve dolaysıyla günlük bisikletlerde önem kazanan dayanıklılık kaygısı yaşanmadan ,sponsorların desteğiyle üretiliyor. Yani çok pahalı ve dayanıksız.
Sonuç: Akord yapmamak için başka maliyetlere katlanmak zorunda kalabiliriz.
Slm
 

Selçuk Çilek

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2007
Mesaj
693
Tepki
1.258
Şehir
Ankara
hoşbulduk elman..teşekkür ederim ama aynı anda estağfurullah..
forumlar bilgi alış veriş merkezleridir . yani bilgi aktaran bir insan burada yararlı bilgilerde bulacaktır.
Hem biliyorsun..akıl yaşta değildir... Yaş zamanla ve hiç katkımız olmadan kendiliğinden artan bir sayıdır. Büyümek se katkımızla gerçekleşir.Ve bazen çok zor ve sancılı olur.
Akıl tanımı içinde : İnsan ne bildiğini ve ama daha önemlisi ...ne bilmediğini..
bilmeli.. Akıllı olmak için bana göre bu bilinç yararlı olacaktır.
Hepinizi sevgiyle kucaklarım..
Slm