klasik ve kompakt kadrolar

Fırat Dizman

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Temmuz 2008
Mesaj
1.997
Tepki
1.018
Şehir
BABAESKİ
Bisiklet
Cube
Forumda daha önce zaman karşı olsun ,triahtlon olsun veya bunların klasik kadrolar ile farkları açıklanmaya çalışıldı.Ben bisikletçi değilim triahtlon yapıyorum doğal olarak bisiklet hakkındaki yorumlarım bilgi vermekten çok almak üzerine klasik kadro kullandım şu an kompakt kadro kullanıyorum tabiki kendime göre nedenlerim var.Büyük turlarda da sporcular bu iki geometriyi kullanıyor .yurtdşından aldığım bilgiye göre sadece tecih meselesi olarak bir cevap geldi şimdi ben sizlerin (teknik ve mekanik açıdan değerlendime yapabilecekler için) bu konu ile ilgi yorumlarınızı merak ediyorum varsa avantaj dezavantaj vs.durumlar hakkındaki bilgileri yada daha önce forumda bu konuyla ilgili başlık varsa onu
saygılarımla
 
  • Beğen
Tepkiler: mcaliskan23
Scudo

mcaliskan23

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Eylül 2006
Mesaj
992
Tepki
239
Şehir
Ankara
Kompakt olanlar şu timetrail bisikletleri sanırım. Açıları daha dik, oturma pozisyonu daha yukarıda ama kadro küçük, aerodinamik kadro tasarımı var ağırlık olarak en hafif değiller benim aklıma gelenler bunlar. Ama triatloncular hep bu TT leri tercih ediyor sanırım.
 

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
3.011
Tepki
2.822
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
TT (Time Trail-Zamana karşı ) bisikletleri ile normal klasik bisikletler ile arasındaki farklar; TT Bisikletler normal klasik bisikletlere göre üzerindeki ekipmanlar ve cant seti sebebi ile biraz daha ağır fakat rüzgara ve sürücünün konumuna göre daha aerodinamik bir yapı ile tasarlanmıştır. Genelde arkada Disc teker seti kullanılır bunun sebebide bisiklete belli bir ivme kazandırdıktan sonra bisiketin arka tekerine devir vermek ve sürate katkıda bulunmak içindir %10-15 devir verdiği söylenebilir.Zaman içerisinde TT bisikletler de değişim geçirmiştir.Şimdi Tritahlon da normal tarz bir bisiklet ile TT tarzı bisiklet arasında ne gibi kullanım farkı var derseniz TT bike çok kıvrak ve sprinte müsait değil hatta biraz daha ağırdır fakat ekipmanları gereği sürücü için daha rahat bir kullanım ve sürat için daha elverişli olduğunu söylebiliriz.Normal tarz kullanılan bisikletler ise daha kıvrak daha hafif , sprintte ve dönemeçelerde daha rahat kullanılır ama sürücü pozisyonu ve rahatlık olarak TT bike kadar rahat olmamakta ve TT bike ile ulaşılan hızlara ulaşmak çok zordur.Kısaca yarışçı kendisine en uygun bisikleti yine kendisi seçmelidir.

(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mcaliskan23

Fırat Dizman

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Temmuz 2008
Mesaj
1.997
Tepki
1.018
Şehir
BABAESKİ
Bisiklet
Cube
@Bülent ÖZER
cevap için teşekkürler aslında bunlarda sorun yok esas sorduğum görünüşte klasik kadro ancak ortadaki boru seleye doğru aşağı iniyor daha kısa sele borusunun girdiği yer, uzun sele borusu şeklinde yani sanki görünüşte daha küçük ve daha hafif bir bisiklet şeklinde
saygılarımla
 

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.442
Şehir
Alanya/İstanbul
Benim bilgime göre de, TT kadrolar daha ağır, daha rijit ve daha rahatsızdır, normal kadrolar ise daha konforludur. TT makinaları tam bir sürat makinesidir ve kısa sürede en yüksek süratte gitmek için tasarlandıkları için konfor önemli değildir...
 

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
3.011
Tepki
2.822
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
Hakan TT bisikletler sürat yarışlarında aero dinamik barlar sayesinde yatar pozisyonda yol alındığı için daha rahattırlar tabi alışmak gerek türkiye şampiyonasında aero bar kullanmıştım çok rahat ve hızımda çok etkili olmuştu, normal yol bisikleti ile zamana karşılarda TT bike kadar rahat ve süratli olunamıyor.:)
 

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
3.011
Tepki
2.822
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
@tria

senin bahisettiğin slop kadrolardır üst boru açısı mtb ye benzer bu tarz kadroları alırken dikkatli olmak gerekir normal kadro ölçüsü gibi değildir.Biraz daha büyük boy tercih edilmelidir.

(link)
(link)
 

Fırat Dizman

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Temmuz 2008
Mesaj
1.997
Tepki
1.018
Şehir
BABAESKİ
Bisiklet
Cube
@Bülent ÖZER

soru kısa olacak ama neden büyük boy tercih edilmeli ?
 

Fırat Dizman

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Temmuz 2008
Mesaj
1.997
Tepki
1.018
Şehir
BABAESKİ
Bisiklet
Cube
@Bülent ÖZER
birde kalsik kadro ile teknik olarak karşılaştırırmısınız?avantaj dezavantaj gibi abai yol yarışı olarak değil triahtlon olarak
saygılarımla
 

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
3.011
Tepki
2.822
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
Biraz büyük boy seçilme sebebi normal kadroya göre açıları farklı ve sele altı borusu normalden daha kısa tutuluyor yani normal kadroda 54 cm kullanan birine slop 54 cm ufak gelebilir aslında bu kadro boy oranları oldukça farklılık gösteriyor kimi firmalar orta göbek orta merkezinden sele borusu girişine kadar, kimi merkezine kimisi ise altından ölçü alır.Denemden yada iyice araştırmadan kadro -bisiklet almak biraz risklidir. Bu tarz slop kadrolarda üst borunun kısa tutulmasının kişiye göre artıları eksileri olabilir daha rahat yokuş çıkma yada sprint için bir fayda sağlayabilir .
(link)
(link)
 

afg1

Üye
Kayıt
23 Kasım 2008
Mesaj
86
Tepki
48
Şehir
İstanbul
Açıkçası benim bildiğim olimpik veya sprint mesafelerde normal bisikletl kullanıyorlar , ancak , half ironman ve ironman'lerde daha çok tt modeller kullanılıyor. Bu bilgiyi de triathlon.org taki yarış videolarına dayanarak size iletiyorum çünkü oradaki triathlon world cup videolarının hiçbirinde ben tt kadro görmedim.(mesela gomez'i hiç tt nin üstünde görmedim.)Ama ironman videolarında genellikle tt kadrolar mevcut.