Scudo Sports

Klasik Kadro Orta Göbek Oynama Sorunu

Caner Kaya

Daimi Üye
Kayıt
19 Eylül 2013
Mesaj
221
Tepki
261
Şehir
Kocaeli
Bisiklet
Kron
Selamlar. Geçen ay klasik kadro yol bisikleti aldık arkadaşıma. Fakat biraz sürdükçe orta göbek oynamaya başladı. Gevşediğini düşünüp bisikletçiye götürdük. Hem de vites ince ayarları da yapılacaktı. Fakat bisikletçi göbeğin değişmesi gerektiğini söyledi. Bilyelerde sıkıntı varmış. Bilyeleri değiştirdi. Göbek de rulmanlı değil bilyeli bu arada. Sorun çözüldü fakat aynı şey yine olmaya başladı. Aşağıdaki videodan görebilirsiniz durumu.

Şimdi şöyle bir durum var: Göbek İtalyan standartındaymış. Ultegranın ITA standartında göbeği varmış fakat aynakolla uyumsuz olacağını söylediler. Bunun göbeği farklıymış. Resimlerden de görebilirsiniz. Bu aynakola uyumlu göbeği nasıl ve nereden bulabiliriz? Yada ne tür göbek almamız gerekli? Link verip yardımcı olabilirseniz seviniriz.

(link)

IMAG0466.jpg IMAG0467.jpg IMAG0468.jpg
 
Scudo
göbektenmi veya ayna kolundanmi oynuyor
 
Merhaba. Göbeğin için açıp milin durumunu görmek lazım. Aşınma yaptıysa yada yanlış aşındıysa sıkarsınız tekrar boşluk yapar. Belki de göbeği yeterince sıkamadı bisikletçi..
 
Aynı sorun bendede vardı kendi yetkili servisine götürdüm sadece işçilik aldılar öle yaparsanız daha doğru göbek bulabilirsiniz
 
resimden zaten belli sağ taraftaki somunu tam oturmamış yapan işini iyi yapmamış o boşluk olmaz sağ tamamen sabi olur sıkma veya gevşetme ayarlamasını sol taraftan yaparsın eve ayarın ageldi,kten sonra yüzükle oynamaması için sıkıştırısın ve sabitlenir (link) 7 ve 8 inci fotoda ki gibi yani daha iyi bir bisikletçiye götürürsen sorun çözülür
 
Kendi yetkili servisi yok malesef. Eski bir kadro. Bizim öğrenmek istediğimiz İtalyan standartında bir göbek-aynakol mu almak zorundayız? Bu aynakola uygun sıfır göbek bulunabilir mi?
 
Selam,
Video'yu bir kaç kez izledim anladığım kadarıyla hatve / bb capslerinin uyumsuzluğundan ziyade spindle size yani orta milin kısa ölçüde olmasından kaynaklı bir sorun varmış gibi görüyorum. Tahminimce şuan ki mevcut kadronun bb shell noktasının geniş olması bb'nin milinin kısa gelmesine ve yatay düzlemde uygun sıkılamayışı bilyalar ile spindle yatağı arasında boşluk oluşturmuş durumda. Aksi şekilde Italyan 36x24tpi ya da ISO/BSA 1.370" X 24 - 1.375" X 24 farklılığından ötürü eksantrik olarak oynama yapması gerekecekti. O yüzden özetle ilk olarak farklı ve daha uzun bir mil ile bb'yi değiştirip denemen daha faydalı olacaktır.
Şimdiden kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: sadık özer
@Dogukanaksu

Açık söylemek gerekirse biz çok bişey anlayamadık :D Amatör sayılırız.. Ne şekilde arama yapacağımızı da bilemedik bize bi link verebilir misiniz alacağımız parçayla ilgili? Sizin yazmanıza da çok sevindim klasik bisikletlerinizi hep takip ediyordum. :)
 
yardımcı olur. yalnız bu kısmı bsikletin tabiri caizse mahrem noktasıdır orta göbek diş yuvasında yalama yaparsanız geriye dönüşü çok zor olan yaralar açarsınız (link) ürün kalitesini bilmiyorum ama bu tür bir anahtar işinizi görür
 
Geri