Klasik bir bisiklete özen gösterebilecek bir boyacı ve yapılması gerekenler. Fikriniz

Kadirtanse

Üye
Kayıt
19 Kasım 2013
Mesaj
29
Tepki
0
Şehir
Istanbul
Bisiklet
Trek
Merhaba;
Yaklaşık bir kaç aydır elimdeki 1958 model bir peugeot kadronun boyanması ve üzerinde decallerin tekrar orjinaline sadık kalınır şekilde yapılması için araştırma yapmaktayım.
Yurtdışında hepinizin bildiği gibi her model ve markanın decalleri bulunabilmektedir fakat, benim bisikletime ait decalleri bulduğumda farkettimki "peugeot" yazısı gümüş olarak hazırlanmış fakat benim bisikletimde bu altın rengi. Ayrıca bu bisiklet üzerinde kadro ve çatalda camurluklarında yine elle çizilmiş altın rengi çizgiler var.
Sonuç olarak yurtdışından gelicek decaller işime yaramıyor. Bunun üzerine airbrush tekniğini düşündüm. İlk gittiğim ve sorduğum yer çok ünlü bir custom motorsikletçiydi ve rahatlıkla yapabileceklerini söylediler. Bu arada çokda astronomik bir rakam istediler. Açıkcası yapabileceklerine inandım ama piyasasını bilmediğimden bu işi araştırmaya devam kararı aldım. Araştırmam sonucu tanınmış bir sanatçı ile görüştüm ama maalesef şehir dışındaymış ve kadroyu gönderirsem yapabileceğini söyledi ama açıkçası yapım esnasında yakınımda olup kontrol etmem çok önemli.
Sonra bir başka çocukla görüşmemde bu işi ek iş olarak yapıyormuş ve yapabileceğini söyledi. Bir diğer bulduğum kişi işe tattocuymuş ama motorsiklette boyuyormuş oda şuan taşındığı için 1 ay müsait değilmiş.
Neyse anladığım kadarıyla airbrushçı bir arkadaş bu işi yapıcaksa benim fikrim profesyonel bir boyahanede bu kadronun temizlenip astarlanıp boyanması ve ardından airbrushçı arkadaşın çizimlerini yapması ve ardından güzelce verniklenmesidir.

Sizin bu süreçte fikriniz nedir?
Airbrush tekniği mantıklımıdır yoksa alternatif ne önerirsiniz? Önerirseniz, tanıdığınız varmı?
Referans verebileceğiniz bir boyacı varmıdır?
Boyama hangi işlemlerden oluşur? (kumlama, boya sökücü, astar, boya, vernik vb.)
 
Scudo

Derya Keçeci

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2011
Mesaj
1.735
Tepki
4.127
Şehir
Ankara
İsim
Derya
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Fuji
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu konudaki en yetkin arkadaşlarımızdan biri (link)'dur.Kendisine özelden de ulaşabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@Kadirtanse

Açıkcası böyle bir şey için airbrush mantıklı ama bir de şu var bu kadar işleme, maliyete ve uğraşa karşın elinizdeki bisikletin arda kalan parçaları ne durumda? Bu kadar emeği, zahmeti kaldırır nitelikte mi ona da bir bakmak gerek. Alternatif konusuna gelince o zaman ki yıllarda bu ince süslemeler, ayrıntı decalleri diyebileceğimiz kısımlar bunlar özellikle Peugeotlarda ön headtube rekor kısımlarda ve devamında bilimum tüm braze kısımlarını kapsamaktaydı, ki elimdeki mevcut Peugeotlarımdan bir tanesi de aynı şekilde olmak üzere bunlar serigrafi baskı sonrası yüzeye transfer ediliyordu. Ki özellikle hassas olmaları ise ana yazı decallerine ek olarak vernik altı yerine vernik üstü uygulanıyordu. O yüzden maliyet düşük tutularak olabileceğini sanmadığım gibi yine bunu ebay'de ki özellikler sırf bu iş üzerine yoğunlaşmış kişilerden siparişte ettirebilirsiniz, yeter ki derdinizi anlatabilin.
Boyama işlemlerine gelince de bu denli eski ve seri uygulanmayacak şeyler için kumlamadan ziyade boya sökücü ile kabaca boya kaldırıldıktan sonra kadronun tamamının 400'lük bir zımpara ile temizlenmesi yönünde olacaktır. Böylelikle metal yorgunluğu içerisindeki kadro kumlama ile genellikle rastlanılan portakal kabuğu denilen yüzeye maruz kalmayacak ve direkt aşınmayacağı gibi zımparanın yüzeyi paralel aşındırmasından dolayı da minimum aşınma ile boya atan yerlerdeki pas, yoğunlaşmış metal yoğunluğu minimize edilecektir. Sonuçta bu tarz bisikletlerde unutulmamalıdır ki çürüme ve metal yorgunluğunun başlangıcı ilk olarak zamanla taş çarpması sonucu pul şeklinde atan göze batmayan minik sorunlardan başlamakta ve büyümektedir.

 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.779
Tepki
19.389
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Ben 2ay arastirma sürecin de kumlama hakinda sunu söyleye bilirim. Profrsyonel islem yapan firmalar bisiklet kadrosunda kumlamayi tavsiye etmiyorlar, nedeni su... kumtanleri cok sert sekilde kadroya vurdugundan kadroya zarar veriyormus ve düz yüzey olusmuyormus. >En iyi yöntem camtozu püskürtme imis, gercekten de en iyi yöntem bu olduguna inaniyorum, ben yaptirdim ve hic bir pürüzlük veya portakal kabugu olusmuyor. Diger özelligi pas ve yara izlerini kayip ediyor. Iyi olan bir tarafida islemden sonra direk boyana biliyor yani astara falan gerek kalmiyor. En iyi boyama türü de tozlu boyama. (bu islem söyle oluyor, Özel boya tozlari var ve bu toz kadroya pükürtiliyor ve sonra 150-160derece de yanarak bu tozlar kadroya eriyerek isliyor. Sonra boya gibi catlama yada ufak bir yarada atma yapmiyor ve cizilme tehlikesi cok cok az). Kesinlikle öneririm.
Decallera gelince, bu islemi yapan özel bisiklet kadrosu üzerine calisan firmalar boyama ile beraber decallerini de orjinal seklinde üzerine yapistiriyorlar.
Ben suan böyle bir sey yaptiriyorum.
(link)
 

Kadirtanse

Üye
Kayıt
19 Kasım 2013
Mesaj
29
Tepki
0
Şehir
Istanbul
Bisiklet
Trek
@Dogukanaksu

Sevgili Dogukan
Bisikletin şuan restore aşaması aslında boya ve toplama olarak son iki aşamaya geldi. Yaptigim katalog arastirmalari ve gerekse yurtdisindaki ozellikle Fransadaki forum uyeleri ile gorusmeler sonucu eksik olan parçaları belirledim ve temin ettim. Dolayisiyla su an bisikletin tum parçaları tam diyebilirim. Sadece bu yıllarda bisikletlerde bulunan Neiman marka catal kilidi eksik. Turkiyede ben kimsede rastlamadim ama elinde olan varsa alabilirim. Bisikletin bir tek sorunu var oda boyasi. Aslinda orjinal boyayi kurtarmak için yapmadigim kalmadi. Meguiarsdaki arkadaslarla da en son bu boyanın hic bir sekilde adam olmayacagina karar verince maalesef bu boyama olayi gundeme geldi. Boya hazirligini bisikleti sokerek yaptim ama suan adam gibi yer bulamadigim icin arastirma ve bekleme asamasindayim. Bunun disinda tum kromaj ve aluminyum polisaj islemleri ise tamamlandi. Anlayacagin bisiklet parcalarindaki orjinallik olarak boyle bir masraf yapmaya fazlasiyla deger benim icin. Boya isi bittikten ve toplandiktan sonra ise asamalariyla beraber bu bisiklet ve benzeri donem bisiklet toplayacak arkadaslara yardimci olmasi icinde elimdeki belgeleri burda paylasacagim.
Kumlama konusunda fikirlerin cok mantikli ve listeden elenmistir. Boya sokucu ilede inan ugrasmak istemiyorum zamanimin azligindan dolayi.
 

Kadirtanse

Üye
Kayıt
19 Kasım 2013
Mesaj
29
Tepki
0
Şehir
Istanbul
Bisiklet
Trek
Sevgili Murat;
Arastirmalarin sonucu onerdigin yol gercektende cok mantikli geldi. Yarin hemen Istanbulda bu isi yapabilecek bir firmayi arastiricam. Galiba sen bu isi Almanya'da yaptirdin. Keske burda yaptirmis olsaydin en azindan referans olurdun. Inan kromaj ve aluminyum polisaj icin bir cok firma ile gorustum. En son bir firma ile anlastim ve isi yaptirdim. Adamlar lapize pompayi kaybetti. Tamam abi hallederiz mantigiyla hareket eden bir cok firma var. Adama bakiyorsun elindeki hazir isleri guzel yapmis ama diger tarafta daginik calisiyor ki sonra anliyorsun parcalarin kayboluyor vb. Cam tozu ve toz boya cok aklima yatti. Maliyetinden once benim icin memnuniyet ve yapilan isin ozelligi, temizligi, kaliciligi onemli. Ucuz is yaptiracak kadar zengin degilim. Decaller konusundada sanirim su an burda en iyi secenek airbrush cilar kaliyor.
 

Kadirtanse

Üye
Kayıt
19 Kasım 2013
Mesaj
29
Tepki
0
Şehir
Istanbul
Bisiklet
Trek
Elektrostatik toz boyaci buldum ama cam tozu ile temizleme isini yapan bildiginiz varmi?