Kadirtanse
Üye
- Kayıt
- 19 Kasım 2013
- Mesaj
- 29
- Tepki
- 0
- Şehir
- Istanbul
- Bisiklet
- Trek
Merhaba;
Yaklaşık bir kaç aydır elimdeki 1958 model bir peugeot kadronun boyanması ve üzerinde decallerin tekrar orjinaline sadık kalınır şekilde yapılması için araştırma yapmaktayım.
Yurtdışında hepinizin bildiği gibi her model ve markanın decalleri bulunabilmektedir fakat, benim bisikletime ait decalleri bulduğumda farkettimki "peugeot" yazısı gümüş olarak hazırlanmış fakat benim bisikletimde bu altın rengi. Ayrıca bu bisiklet üzerinde kadro ve çatalda camurluklarında yine elle çizilmiş altın rengi çizgiler var.
Sonuç olarak yurtdışından gelicek decaller işime yaramıyor. Bunun üzerine airbrush tekniğini düşündüm. İlk gittiğim ve sorduğum yer çok ünlü bir custom motorsikletçiydi ve rahatlıkla yapabileceklerini söylediler. Bu arada çokda astronomik bir rakam istediler. Açıkcası yapabileceklerine inandım ama piyasasını bilmediğimden bu işi araştırmaya devam kararı aldım. Araştırmam sonucu tanınmış bir sanatçı ile görüştüm ama maalesef şehir dışındaymış ve kadroyu gönderirsem yapabileceğini söyledi ama açıkçası yapım esnasında yakınımda olup kontrol etmem çok önemli.
Sonra bir başka çocukla görüşmemde bu işi ek iş olarak yapıyormuş ve yapabileceğini söyledi. Bir diğer bulduğum kişi işe tattocuymuş ama motorsiklette boyuyormuş oda şuan taşındığı için 1 ay müsait değilmiş.
Neyse anladığım kadarıyla airbrushçı bir arkadaş bu işi yapıcaksa benim fikrim profesyonel bir boyahanede bu kadronun temizlenip astarlanıp boyanması ve ardından airbrushçı arkadaşın çizimlerini yapması ve ardından güzelce verniklenmesidir.
Sizin bu süreçte fikriniz nedir?
Airbrush tekniği mantıklımıdır yoksa alternatif ne önerirsiniz? Önerirseniz, tanıdığınız varmı?
Referans verebileceğiniz bir boyacı varmıdır?
Boyama hangi işlemlerden oluşur? (kumlama, boya sökücü, astar, boya, vernik vb.)
Yaklaşık bir kaç aydır elimdeki 1958 model bir peugeot kadronun boyanması ve üzerinde decallerin tekrar orjinaline sadık kalınır şekilde yapılması için araştırma yapmaktayım.
Yurtdışında hepinizin bildiği gibi her model ve markanın decalleri bulunabilmektedir fakat, benim bisikletime ait decalleri bulduğumda farkettimki "peugeot" yazısı gümüş olarak hazırlanmış fakat benim bisikletimde bu altın rengi. Ayrıca bu bisiklet üzerinde kadro ve çatalda camurluklarında yine elle çizilmiş altın rengi çizgiler var.
Sonuç olarak yurtdışından gelicek decaller işime yaramıyor. Bunun üzerine airbrush tekniğini düşündüm. İlk gittiğim ve sorduğum yer çok ünlü bir custom motorsikletçiydi ve rahatlıkla yapabileceklerini söylediler. Bu arada çokda astronomik bir rakam istediler. Açıkcası yapabileceklerine inandım ama piyasasını bilmediğimden bu işi araştırmaya devam kararı aldım. Araştırmam sonucu tanınmış bir sanatçı ile görüştüm ama maalesef şehir dışındaymış ve kadroyu gönderirsem yapabileceğini söyledi ama açıkçası yapım esnasında yakınımda olup kontrol etmem çok önemli.
Sonra bir başka çocukla görüşmemde bu işi ek iş olarak yapıyormuş ve yapabileceğini söyledi. Bir diğer bulduğum kişi işe tattocuymuş ama motorsiklette boyuyormuş oda şuan taşındığı için 1 ay müsait değilmiş.
Neyse anladığım kadarıyla airbrushçı bir arkadaş bu işi yapıcaksa benim fikrim profesyonel bir boyahanede bu kadronun temizlenip astarlanıp boyanması ve ardından airbrushçı arkadaşın çizimlerini yapması ve ardından güzelce verniklenmesidir.
Sizin bu süreçte fikriniz nedir?
Airbrush tekniği mantıklımıdır yoksa alternatif ne önerirsiniz? Önerirseniz, tanıdığınız varmı?
Referans verebileceğiniz bir boyacı varmıdır?
Boyama hangi işlemlerden oluşur? (kumlama, boya sökücü, astar, boya, vernik vb.)