kışın amörtisörler için şunu yapsak etkili olurmu??

kaan

Forum Demirbaşı
Kayıt
3 Ekim 2006
Mesaj
561
Tepki
50
malümunuz kış aylarında orta halli amörtisörlerimiz az işliyor.peki şöle bişey yapsak kış ayında amörtisörümüzün içindeki yağı boşaltıp yerine antifiriz ile karıştırılmış yağı koysak bi etkisi olurmu
 
Scudo

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
hyr hiç bir etkisi olmaz ama daha ince viskoziteli yağ koyabilirsin mesela 10 luk yerine 5 lik felan...

Ayrıca eğer amorsisörün elastomerli ise içindeki yağı boşaltman yada değiştirmende işe yaramaz çünkü elastomer kışın sertleşir... Ayrıca bu yağ koyma olayıda sadece gerçekten bir tarafı yaylı /havalı diğer tarafı yağlı olan amortisörler için geçerli bir yöntem...
 

tayfur

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2005
Mesaj
1.621
Tepki
1.025
Şehir
İstanbul
Her koşulda sorunsuz çalışmasını istiyorsan onu satıp daha iyi bir amortisör almalısın.
 
Kayıt
28 Aralık 2006
Mesaj
2
Tepki
0
dostum j3 alacaksan
bacakları yağlarsan kışın çalışmasını düzeltebilirsin herhalde onların içinde yağ varsa onu boşaltmakta bi diğer seçenek olabilir
böylece rebaund görevi yapcak yağ kalmaz
maşada kitleme yoksa yağsızda kullanabilirsin bböylece maşa daha da hızlı çalışacaktır yani en azından teori de öle
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
@super faster


Teoride öyle ama gerçekte öyle değil o içindeki rebound sağlayan yağ sizin emniyetiniz için var maşa hoplayıp zıplamasın geri tepmesi düzenli ve iyi olsun diye onu boşaltırsan sadece at gibi tepen bir yaylı çatalın olur o zamanda gidip bi Rock Shox kullanmanın anlamı kalmaz...

J3 içinse dediğim gibi düşük viskoziteli bir yağ koyarsan içine akışkanlığı fazla olduğundan çalışması düzelecektir ve rahatlıycaktır ama boşalttığın miktarda koymayı unutma...Fazla koyarsan zamanla o fazla miktarı dışarı atabilir yağ kaçırıyo sanabilirsin merak etme ama az koyarsanda kilitleme tam çalışmayabilir dikkat et... Onun dışında maşanı binişlerden sonra kirli bırakma ki o keçelerinin ordan çamur kir ve toz içeri dolmasın... Ama maşa bacaklarını yağlamak kışın daha çok kir tozun toplanmasına sebep olabilir dikkat et...
 
Kayıt
28 Aralık 2006
Mesaj
2
Tepki
0
@H.Çağrı

Yorumun doğru, ancak
kış şartlarında yerden teması kesmeyen bi amortisör daha iyi olacaktır.(amortisörün hızı artacağı için) ha tabi rebaundunu alttan ayarlamak mümkün ancak onun hızı bi yere kadar .Kabul ediyorum ilk başta alışmak zaman alabilir ancak rahat ve hızlı çalışan amortisör kış şartlarında çok faydalı olacaktır bacakları yağlarkende cılkını çıkarmadan, toz konusundada haklısın onuda yine dediğin gibi her gün temizlersen çalışmasını ve iç sisteminide korur.birşey daha kilit çalışmayacak oda kışın varsın olmasın:)
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Yalnız at gibi tepen bir amortisör yerden kesilmeyip kontrolü arttırmaz bazen gereksiz yerde yapacağı ani tepmeler yüzünden kontrolü kaybettirebilir.Sen maşaya 5 lik yağı koy alttanda rebound u ayarla bak bakalım nası deli gibi çalışıyo maşa hiç de bi aksaklık olmuyo yani yazdan bir performans düşüşü...
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Rebound amortisörün geri tepme sistemidir. Yani darbe sonucu amortisör yaylanırken, eski konumuna dönüşünün kontrollü olmasını sağlayan sistemdir.
Profesyonel kullanımda olmazsa olmazlardandır, arazinin yapısına göre değiştirilir ancak genelde kullanıcılar benimsedikleri bir ayarda sürekli kullanmayı tercih ederler. XC şartlarında bu çok byük oranda böyledir ve XC maşalarında bu ayar maşanın sağ bacağının altındaki bir vananın çevrilmesi ile yapılır. Bulunması çok faydalı bir opsiyondur. :)
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Rock Shox J3'ün özellikleri;
  • Travel: 80 or 100 or 125mm
  • Adjust: N/A
  • Weight: 2117g / 4.66 lb
  • Spring: Coil
  • Adjust: Preload
  • Damping: TurnKey Lockout
  • Adjust: External rebound, lockout, PopLoc remote option
  • Lowers: Magnesium
  • Crown: Forged 6061 T-6 aluminum
  • Steerer Tube: 4130 Steel
  • Upper Tube: 28mm 4130 steel
  • Colors: Black, IC Silver, White, Red
  • Options: Aluminum steerer, XL steel steerer, remote, post/no-post lower, light spring
  • Recommended Rear Shock: Bar
  • Upgrade: TurnKey Lockout, external rebound
Kırmızı ile işaretlediğim yer, J3'ün bu özelliğe sahip olduğu söylüyor ancak Upgrade kısmında da aynı ibareyi görmek şaşırttı beni açıkçası. Maşayı bir de yakından görmekte fayda var...