Kısa süreli çok yüksek hızlardaki sıkıntılarım.

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@İsa İhsan Akdoğan

Nabzın kaça çıkması gerektiği gibi bir sınır olamaz, maksimum nabız vardır oraya kadar yükselebilir. Önemli olan aktiviteyi bırakınca ne kadar sürede düştüğüdür. 15 dakika nabız düşüyorsa (bence yanlış ölçüm) sorun vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Scudo

Cem Ç

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2013
Mesaj
1.943
Tepki
1.021
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
@clubber

ben kendi kafamdan uydurmuyorum 5 km koştuktan sonra dinlenirken nabız 120 üstünde ise kalp sorununuz vardır bunu harp okulu birincisi subay söylemişti spor birincisi bataryanın komutanı...
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@İsa İhsan Akdoğan

İlk mesajında bu ifade yoktu. "Dinlenirken" yazmış olsaydın bende o cevabı yazmazdım. Dinlenik nabızdan bahsettiğin anlaşılmıyor.
 

Gökhan Taflan

Aktif Üye
Kayıt
4 Eylül 2013
Mesaj
175
Tepki
204
Şehir
Trabzon
Bisiklet
Merida
@İsa İhsan Akdoğan

Ben daha geçen hafta eforlu ekg çekildim ve kalp kontrolünden geçtim. Nabız miktarını doktor arkadaşa sorduğumda bir de onu test ettik maksimum 129 gördük. Peşinden ultrasonla kalp kontrolü yapıldı. Kaya gibi sağlamsın denildi. Batarya komutanı tıp fakültesi mezunu değil sonuçta. Her denileni de doğru kabul etmek yanlış olur. Tıp dalında bile görüş ayrılığı vardır ki bu mevzu görüş ayrılığı bile olamayacak kadar kesindir. Normal/standart nokta kişiye göre farklılık mutlaka gösterecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.

Cem Ç

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2013
Mesaj
1.943
Tepki
1.021
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
@Gökhan Taflan


yahu ben ne diyorum siz ne anlıyorsunuz

5 km hafif tempo koştuktan sonra bir kaç yüz metre yürüyoruz sonra nabzımıza bakıyoruz ve halen 120 üstündeyse dedim

siz nasıl anlıyorsanız artık burdan koşarken aşırı efor sarfederken 160 da olur nabız ben efordan sonra diyorum istirahat ederken diyorum nabız halen koşudan sonra dinlenirken normale dönmüyorsa 120 üstündeyse diyorum...

@clubber

''koştuktan sonra'' ve ''dinlenirken'' ikisi de aynı kapıya çıkıyor.

koştuktan sonra yazmıştım dinlenirken yazdım sonrada, koştuktan sonra dinlenmiyelim de ne yapalım. 5 km koş hafif tempo ortalama 15 dakika düz yol da değil tabiki rampa eğim taşlı toprak yolda koşucaksın sonra koşu bitecek bir kaç yüz metre yürüyeceksin ve duracaksın dinlenirken nabız halen 120 üstünde ise bir sorun vardır

tabi koşarken efor sarfederken 140 da olur 160 da olur tabi ki koşu bittikten sonra dinlenme esnasında nabız normale dönmüyorsa sorun teşkil ediyor demek istedim, bu kadar da anlaşılmaz yazdığımı düşünmüyorum...
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Açık ifadeler kullanmak gerekir lafları dolandırmaya gerek yok. "Dinlenik nabız" ifadesini kullanmak zor olmasa gerek. O ifadeyi kullanmış olsan bu kadar uzun uzun açıklama yapmaya gerek kalmazdı.

"Koştuktan sonra" yeterince açık değil, koştuktam sonra hangi saniyede ölçüm yapılıyor, 1. saniyede mi 120. saniyede mi? Farklı şeyler.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@İsa İhsan Akdoğan

Suç bizde ki seni hep yanlış anlıyoruz yoksa sen kendini çok iyi ifade ediyorsun.
 

Gökhan Taflan

Aktif Üye
Kayıt
4 Eylül 2013
Mesaj
175
Tepki
204
Şehir
Trabzon
Bisiklet
Merida
@İsa İhsan Akdoğan

Özür dilerim. Dikkate alıp cevap yazdım. Kendime kızıyorum, yine aynı şeyi yaptım, kahroldum bak anlatamam sana. Nasıl olur da ben kafandan geçeni anlayamam. Oysa ki insanlar her şeyi düşündüğü gibi yazmak zorunda değil, uzun uzadıya açıklama mı yapacak herkes burada.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Beyler konumun içine ettiniz gereksiz bir uzatma ve birbirinize laf sokmalarınız bitmişdir umarım.
 

Ufuk Altınkaynak

Salcano XRS033 105
Kayıt
28 Ocak 2014
Mesaj
86
Tepki
115
Yaş
30
Şehir
Esenler/İstanbul
İsim
Ufuk ALTINKAYNAK
Başlangıç
1999—00
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yüksek tempoda sürmek(ısınma yapmadan veya kondisyon tam oturmadan)buna sebeb olmuştur. Sizin böbrek ağrısı diye tabir ettiğiniz (dalak şişmesi) problemi ile karşılaşmışsınız anladığım kadarıyla.Nabız saatiniz var ise kontrollü bir şekilde yüksek hızlara çıkmanızı tavsiye ederim.Alıştıktan sonra bu yavaş yavaş kayboluyor.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Evet çok şükür kalbim 1967 model chevrolet motoru gibi çıkdı:):) kısaca eski nesil ama sağlam gelelim ağrılara.reflü olduğum'dan dolayı karışma ihtimali çokmuş;yani kalbe,mideye felan vururmuş bu ağrılar ve genel anlamda karışırmış.bel ve böbrek sanılan ağrı çok ilginç bir nedenden'miş isteyene özelden anlatırım.panik atak kendimi sanırdım ben karıştırmışım tam tersi hiperaktif çıkdım doktorum diyor'ki sen allah ömür versin bir sağlam 30 sene daha binersin bisiklete dedi bende derin bir ohhhh çekdim:):):)
 

darkdream

Daimi Üye
Kayıt
17 Eylül 2015
Mesaj
299
Tepki
322
Yaş
40
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bisiklette nabız önemli. Sporcu geçmişiniz yoksa yani kendinizi kalbinizi tanımıyorsanız kesinlikle nabız ölçer olmadan bisiklete binmeyin. Sıkıntı yaşarsınız. Özellikle sedanter yaşam tarzından sonra bisiklete binmek veya koşmak ciddi nabız yükselmelerine sebep olur ki kalp krizine bile neden olabilir. Örnekleri mevcut. Geçen sene forumda bir kaç olay hatırlıyorum.

Kendimden biliyorum, ilk bisiklete binerken soluk soluğa kalıyordum ama yine de zorluyordum kendimi. Nabız saati edindikten sonra bir baktım 1 saat içinde ortalama nabzım 158-160larda. Maks nabzım 195-200lere vuruyor. Dedim ben iyi hala yaşıyorum. Bir süre sonra tamamen nabız odaklı kullanmaya başladım, hıza filan hiç takılmadım. 2 senede nabzım ancak kontrol altına girdi. Şu an en sağlam yokuşta 165-170'i ancak görüyorum ki kondisyonu iyi bisikletçilere göre çok gerideyim. Durağan nabzım da düştü fakat genel olarak hala yüksek. (Biraz da genetik sanırım.)

Demem o ki nabız ölçer olmadan aşırı hız, aşırı zorlanma olaylarına girmeyin. Sonra beklenmedik sorunlar çıkabilir.
 

kadir karakaya

Forum Demirbaşı
Kayıt
10 Mart 2015
Mesaj
561
Tepki
492
Şehir
Aydin
İsim
kadir
Bisiklet
Bianchi
@darkdream Ben bu nabiz olayini cozemedim. Nabzin 120 de olmasi gerekiyor yazilmis onceki yorumlarda. Normalde 90 lik atisi var kalbimin. 5 km kossam da 130 larda dolaniyor kalbim 1 saat yurusem de. Bende saturasyon cihazi var. Olcuyorum surekli kanlanmada sorunum olmuyor da hic. Kosmam ile yurumem arasinda nabiz farki yok gibi ama bisiklette fark var. Su aralar surerken 140 larda. Kosmadan daha cok zorluyor. Kosarken yorulmuyorum mesela yururken yoruldugum kadar. En cok da bisiklette yoruluyorum. Boyle de bir gariplik var.
 
  • Beğen
Tepkiler: BarkinD

Ahmet TOPAL

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2017
Mesaj
785
Tepki
1.199
Şehir
mersin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Kasların ihtiyaç duyduğu oksijen oranı arttıkça nabizda yükselir.
Nabızın ne kadar yükseldiğide; akciğerlerin kapasitesi, damarların çapı, kandaki alyuvar sayısı, kas kütlesinin yoğunluğu, rakım, havanın yoğunluğu, sıcaklık vs gibi bir çok şeye bağlıdır.
Düzenli ve bilinçli yapılan antrenman sürüşleriyle nabız hem kararlı hemde daha güçlü hale gelebiliyor.
Özellikle bu konuda ne kadar okursak o kadar faydalı oluyor.
Geliştikçe yüksek nabızlar da uzun sürüşler de mümkün oluyor.
Şu arkadaşın nabzına bakın:)
 

darkdream

Daimi Üye
Kayıt
17 Eylül 2015
Mesaj
299
Tepki
322
Yaş
40
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@kadir karakaya 120 diye kesin bir değer yok zaten 120 çok düşük.1 saatlik bisiklette ortalama 120 olması için ya çok yavaş gitmen ya da sporcu geçmişine sahip olman lazım. Herkesin kardiyovasküler kapasitesi farklıdır. Bazı insanların durgun nabzı 60larda oluyor, bazılarının 85lerde oluyor. Mesela 45 olanlar var, onlar ölü nabızlı, genetik olarak doğuştan şanslı insanlar.

Buna göre belli çarpım katsayıları var. Örneğin 120 değeri 1,4 katsayısından geliyor. Durgun nabzının yaklaşık 1,4'ü ile çarptığında yağ yakma bölgesine giriyorsun. Başka hesaplar da mevcut. Örnek:
(link) (Açıklama)
(link)

Durgun ritmin 85 diyelim, bu durumda 85*1,4=119 ediyor. 119 kalp ritminden sonra aerobik yağ yakma bölgesine girmiş oluyorsun fakat bu yeterli değil, 140'a kadar çıkılabilir. Sınırın ise 220-yaş şeklinde hesaplanıyor. Fakat farklı yaklaşımlar da mevcut, üstte linki verdim ki bence üstteki daha gerçekçi sonuç veriyor. Kısacası 140-150 arası bir çok insan için normal değerler.

Şurada da ortalama değerler mevcut fakat bu kişiden kişiye, dinlenik nabıza göre ciddi değişebilen değerler:
(link)
 

kadir karakaya

Forum Demirbaşı
Kayıt
10 Mart 2015
Mesaj
561
Tepki
492
Şehir
Aydin
İsim
kadir
Bisiklet
Bianchi
@darkdream Bunlar cok guzel bilgiler. Tesekkur ederim. Bir kismini telefonda okudum. Evde ayrintili inceleyip kendimi test edip gozlemlerim. Ben o durgun nabiza gore hesaplatilan tabloya baktim hesaplattim. Bisiklet surerken tamam, yavas suruyor olabilirim ama kosarken nabzim yukselmiyor. 15-16 km /sa hizda bile 150-160 arasindaydi nabzim. Hesaplamaya gore 2. Bolgede 160-170 arasinda olmali ama ben o hizdan daha yuksek hizda kosamiyorum. Bu hizda bile uzun sure kosamiyorum. Benim en son noktam bu. Zaten solunum fonksiyon testinde de normalim 105 olmasi gerekirken 75 in ustunde ufleyememistim.(Doktorumun bana dedigi bu) Birkac tetkik sonrasi astim tanisi koydular. Kosabiliyorum ama, bu nasil astim:) Karistirdim biraz konuya doneyim. Simdi ben tabloyu mu yanlis anladim? Yoksa kendimi daha cok zorlayip o nabiza mi cikmam gerek?
 

darkdream

Daimi Üye
Kayıt
17 Eylül 2015
Mesaj
299
Tepki
322
Yaş
40
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Rica ederim. Belli bir süreçten sonra kendinizi geliştirmek için 4. ve 5. (Ağır ve Maksimum) bölgelerinde kapasitenizi arttırabilirsiniz ama önerilen sürelerin üstünde o nabız değerleri kalbi yorabilir, sadece ona dikkat etmek gerek. Isınmadan, 20 dk hormon-kas-sinir sistemini hazırlamadan kalbi 170lere çıkartmak çok tehlikeli. Bu bölgelerde 5-15 dk arası bulunmak yağ yakımına da ciddi katkı sağlıyor. Hiit antreman olarak biliniyor.

Mesela kendimden örnek vereyim, eskiden 155 nabız ortalamasıyla giderdim, emektar Trek Fx 7,3'üm vardı. 170lerde 10-15 dk dönem dönem sürdüğüm olurdu fakat herhangi bir yorulma hissetmezdim, şimdi 170'i bile zor görüyorum. Eskiden geçtiğim yokuşlarda 190lara vururdu nabzım, şu an 165-167 oluyor. Kısacası bünye yaptığınız antreman sıklığına göre zamanla uyum sağlıyor. Siz de 150lerde ciddi bir sıkıntı hissetmiyorsanız zorlayabilirsiniz. Vücut zaten söylüyor onu.

Düşünün Iron-Man yapanlar triathlon yapanlar var. Bunlarda insan ve tek yaptıkları devamlı çalışmaktan ibaret.