Scudo Sports

''kış programı hafta sonu ağır antreman turları genel topiği''

@Onur Berberci


hocam şimdi senin derhal bi adet yol bisikleti alman lazım ....
ben o maksatla söylemedim onur aytekin hocanın face den attığı mesajdan
bayağı sıkı basmışsınız ve senin o mtb ile aytekine ve özgür nevrese ayak uydurman takdire şayan ama az çalışmadın onur kartepelerde ....
geçen 14 kasımda beraberdik ben biliyorum herşeyi aytekin ile senin nasıl o suadiye rampaları 67 km lik yüksek tempo üstüne yediğinizi onun için sizi takdir ediyorum ve bu garip moruk arkadaşınız sizi yakalamaya çalışıyor herkes bilecek gerçeği ....
biz kimse ile yarışmıyoruz ...ama çalışıyoruz ter akıtıyoruz hafta içi basıyoruz hafta sonu basıyoruz ferdi ve grup çalışması yapıyoruz ...
çekirdek kadro belli aslında sıkı basanlar anlaşıldı sabia gökçen dönüşü ..
sen aytekin ve özgür nevres...
artı bu çekirdek kadronun melez bisikletlisi olarak sizin sayenizde performansım arttı ...
 
Scudo
evet dostlarım ağır antreman turlarında prosedür şudur...

1- antreman önde en hızlıya göre yapılır arkadakiler onu yakalamak durumundadır .....
2- lastik patlamarında pedalşörler tekdir
3- biz burada birbirimizle yarışmıyoruz kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz
şu bir gerçekki performansı düşük olanlar yüksek olanların yanında gelişir bu da disiplinli bir antreman sürecine dayanır.............
4- sabah kahvaltıları yapılmalı ....
5- yolda çok ağır yemek durumu antreman için geçerli değil ....
6- ayrıca şunu unutmayalım ben gezi ve yemek turu düzenlemiyorum ...
yalnız isteyen dostlar benim topikten faydalanarak aralarında gezi ve yemek turu tabiki düzenleyebilirler nitekim ben topik budalası bir tip değilim...


ağır antreman güzergahları
1- gebze -kartepe gebze ---her vakit antreman sahası olarak kalacaktır...
----kış aylarında hava izin verdiği müddetçe yapılır...
2- bostancı-bıçkıdere -bostancı bol rampalı ölüm yolu....
3- bostancı şile bostancı...
4- üsküdar -beykoz -riva - ömerli sapağı polinez dudullu bostancı 110 km bol rampalı
5- beşiktaş kilyos rumeli feneri beşiktaş ...
 
birdahaki şile ağır antreman turu hava muhalefetine göre olacak
prosedür....

göztepe benzinci... 08.00 çıkış ....
şile yoluna yüksek tempo durmak yok....sadece umumi ihtiyaç su şeker almak için en fazla 30 saniye ....
geçen turda 3 mola oldu 2 dakika toplam gitti.....
2 saat 41 dakikada şile benzincide oldum semir 15 dakika takdı.....
sadece gidiş antreman modunda ve hızlı ....
dönüşte antreman biter benzincide 15 dakika bekleme....
dönüş serbest allah kerim.............................

skorlar....
çıkış geçen pazar 08.30
göztepe benzinciden 68 km şile
2 saat 41 dakika ortalamam 28 km ....
semir....
2 saat 26 dakika...
ortalaması 30 km dir....
 
antreman 13 kasım cumartesi.....

bostancı...dudullu...polinez....
ömerli sapağından anadolu hisarı istikametine sahile ...beylerbeyi rampasından acıbadem rampası hasanpaşadan erenköye...

110 km .....


tempo önde en hızlıya göre....
az mola ---polinez finişh...15 dakika..
ömerli sapağı ----anadolu hisarı----beylerbeyi rampası acı badem rampası....
hasan paşadan minibüs yoluna erenköy finito.....

bostancı start.....08.00...
bende dahil lastik patlamalarında herkes tekdir..
pompa iç lastik acildir ....
hız yapılacağından kask hayat kurtarır...


:in: :in: :in:


http://img843.imageshack.us/img843/7274/photoin.jpg

to be or not to be ...

olmak yada olmamak ....
bu öyle bir adrenalinki hiç bir şeye benzemiyor.............
 
çekirdek kadronun edirnede olması dolayısıyle yarın güzergahta değişiklik yapıldı....
08.30 da bostancıdan hereket ederek tam 6 saat boyunca durmadan
bostancı tuzla bostancı git gel konya altı turu yapılacaktır burda önemli olan kaç tur atılacağıdır....
bostancı tuzla bostancı etabı toplam 36 km dir.....
tek bir rampa yoktur isteyen mtb ile gelir isteyen yolla ....
giderken su içmece ve yemece ................
lastik patlamalarında pedalşörler tekdir ve zincir atmalarında ....
 
yarın uygulayacağım prosedür...
1.tur..........
tempo 25 de kalacak gidiş ve dönüş bu da 1 saat 44 dakika durmadan gidilecek ......
2.tur.........
tempo arttırmaca 28 km ...........
durmadan 1 saat 28 dakika............
3.tur ............
tempo 30 km ............
durmadan 1 saat 20 dakika............
ve son tur 4. tur...........
ki kesin yorulma olacak............
tempo 26 km ...............
1 saat 38 dakika

hepsi 6 saat 10 dakika olmakta
08.30 -14.30 arası 10 dakikada koy 14.40da olay biter.........
tabi yarınki rüzgarın yönü yukardaki durumu etkileyecek..........
 
merkezden gelen emir doğrultusnda 110 km lik etap ferdi olarak tamamlanmıştır sabah 06.00 da çıkılmıştır..............saat 13.00 de eve girilmiştir...
mart ayının sonuna kadar bu topik diğer hafta içi antreman topiği ile devam edecektir.....



yaşamını bisiklete endekslemiş bir insan nasıl beslenecek''
evet bu forumda bazen görüyorum mangal partileri .....
mangalı seven arkadaşları tenzih ederim ama beslenme şekli önemlidir.....
iyi bisiklete binmek kondüsyonlu olmak yetmez tekniğide bilmek lazım artı beslenmeyide ve uzun yorucu turlarda beslenme çok önemlidir...malesef türkiyede spor akademilerinde bisiklet bölümü varmı .........
bu konuda kaç adet eğitimli hocamız var ve yeterlimi.............
aşağıda çok önemli kaynak bilgileri sizlerle paylaştım bunlar benim için önemli olduğu kadar siz değerli bisiklet sevenler içinde önemlidir diye düşünmekteyim ...........




<B>Bisiklet Sporu ve Beslenme Beslenmenin Matematiği
Sağlıkla ilgili bu bölümümüzde, bisikleti bir yaşam tarzı olarak kabul eden, bisiklet sürerken kendini güçlü hissetmekten hoşlanan, sürüş süresi ve kalitesini arttırmak için çaba gösteren, bisikletli bir hayatı destekleyen sağlıklı bir yaşam tarzına kavuşmanın öneminin bilincinde olan herkesin ilgisini çekeceğine ve faydalı olacağına inandığımız konuları siz okurlarımıza ulaştırmayı hedefliyoruz.



Bu bağlamda ilk yazı olarak sağlıklı bir yaşam için doğru beslenmenin nasıl olması gerektiği konusunda ipuçları vermeye çalışırken, konuyu rakamlarla netleştirmeye ve örnekler ile gerçek hayatta verilen bilgilerin uygulanabilmesi için neler yapılması gerektiğini dile getirmeye çalışacağız.Genelde yılın ilk aylarına denk gelen ve antrenman metodolojisinde “Temel Oluşturma” evresi olarak adlandırılan dönemde, yaklaşan yarış sezonuna vücudun hazırlanması için “aerobik dayanıklılığın” ve “kas gücünün” yükseltilmesi amaçlanır.
Yıllık antrenman programlarını oluşturan her bir antrenman evresi, kendine özgü çalışma yoğunluk ve miktarına sahiptir. Vücudun farklı antrenman evrelerine uyum sağlamada başarılı olabilmesi için besin tüketiminin sözkonusu çalışmalar için gerekli olacak enerji tüketim seviyesi ile uyumlaştırılması hayati öneme sahiptir:
Hedeflenen fiziksel aktivitenin gerçekleştirilebilmesi, antrenman ve sonrasındaki dinlenme – toparlanma döneminde gerek duyulacak enerji ve sıvının iyi bir zamanlama ile vücuda sunulabilmesine bağlıdır.
Çalışma miktarı arttıkça, enerji ve karbonhidrata duyulan ihtiyaç da yükselir. “Temel Oluşturma” döneminde güç kazanmanın yanısıra kilo kaybı da hedefler arasında bulundurulabilir. Bu yüzden yılın bu dönemi, yeme alışkanlıklarının değiştirilerek bu değişimlerin, performans üzerindeki nihai etkilerinin de izlenebileceği bir süreç olarak değerlendirilmelidir. Antrenman evrelerinin gerektirdiği uygun enerji miktarının elde edilmesi, karbonhidrat, protein, yağ ve sıvı tüketimi ihtiyacının belirlenmesine bağlıdır.
Enerji
Enerji ihtiyacının tahmini günümüzde adeta bir bilim ve hatta sanat dalı halini almış olsa da enerji ihtiyacının tahmininde bazı genellemelere gidilebilir. Kilo kaybetmek isteyen bir sporcu, belirlenen günlük kalori ihtiyacından yapacağı 300 kalorilik bir kısıtlama ile haftada 250 gr. kadar zayıflama imkanına sahiptir. Kalori kısıtlaması 500 kalori seviyelerine çıkarıldığında, zayıflama miktarı haftalık yarım kiloya ulaşmaktadır.
Alınacak kalori oranında bu seviyelerin üzerindeki bir kısıtlama daha fazla kilo kaybına neden olabilse de antrenmanlarda gerek duyulacak enerji ve antrenman sonrası dinlenme evrelerinde sıkıntılara neden olabileceği için tercih edilmemelidir.
“Temel Oluşturma” dönemi içerisinde yapılan hafta içi ve haftasonlarındaki çalışmalar farklı özelliklere sahiptir. Sözkonusu çalışmalarda mevcut fiziksel durumu korumak ve vücut için en iyi çalışma ortamının devam ettirilebilmesi için gerek duyulan kalori ihtiyacı, “çalışma süresi” temelinde değerlendirilebilir.
Farklı yoğunluk ve sürelerdeki çalışmalar için kalori ihtiyaçları şu şekilde özetlenebilir:
Kilo başına 24 – 28 kalori: Egzersiz ve antrenmanın yapılmadığı sıradan bir dinlenme günü.
Kilo başına 30 – 34 kalori: 1 saatlik antrenman (Orta yoğunlukta)
Kilo başına 36 – 48 kalori: 1 – 2 saat arası antrenman (Orta yoğunlukta)
Kilo başına 50 – 60 kalori: 2 saat ve daha uzun süren günlük antrenmanlar.
Karbonhidrat
Düşük ve orta seviye yoğunluktaki tüm aktivitelerde vücudun gereksinim duyduğu düzenli ve sürekli enerji, karbonhidratlardan ve yağlardan sağlanır. Vücut enerji üretebilmek için öncelikle kaslardaki glikojen depolarını kullanır: Glikojen depolarının oluşturulabilmesi ise karbonhidrat tüketimine bağlıdır.
Yapılan antrenman sonucunda tükenmeye yüz tutan glikojen depolarının yeniden doldurulabilmesi için gerekli karbonhidrat kullanımı miktarı şöyledir:
Kilo başına 4.5 – 6 gr: Çok düşük seviyede birkaç saat ya da orta seviyede yapılan 1 saatlik antrenman.
Kilo başına 6 – 9 gr: 90 dakika ve üzerinde orta seviyede yapılan antrenman. Eğer bu yoğunlukta çalışma 2 saatin üzerinde devam etmişse, sınırın üst seviyesinde tüketimin gerçekleştirilmesi yerinde olacaktır.
Sözü geçen “karbonhidrat gereksinimleri” antrenman esnasında tüketilen enerji içeceği ve jelleri ile birlikte sağlıklı bir günlük diyette bulunması gereken rafine edilmemiş (işlemden geçmemiş) tahıl ürünleri, meyvalar ve sebzelerden sağlanmalıdır. Antrenmanlarda gösterilecek performans üzerinde “zamanlı yapılan” karbonhidrat tüketiminin önemli etkisi bulunmaktadır.
Uzun antrenman günlerinde, çalışmanın iki saat öncesinde 50-75 gr civarında karbonhidrat tüketilmelidir.
Uzun antrenmanlar sonrasında dinlenme evresinde ise kilo başına 1 gr kadar karbonhidrat tüketilmesine dikkat edilmelidir. Dinlenirken alacağınız yiyeceklerin içerisinde 10-15 gr kadar protein bulunması yerinde olacaktır.
Aynı miktardaki protein antrenman bitiminden 2 saat sonra yeniden alınmalıdır.
Protein
Çalışma miktarında ve bununla bağlantılı olarak kas dayanıklılığını arttırma amaçlı çalışmalar, tüketilmesi gereken protein seviyesini belirleyecektir. Sağlıklı bir beslenme rejiminde günlük olarak kilo başına 1 – 1.4 gr seviyesinde protein tüketimi hedeflenmelidir.
Yağ
Yağ kullanımında sağlıklı yağ türleri tüketiminin, kilo başına 1 gramı geçmemesi tavsiye edilir.
Sıvı
Antrenmanlar esnasında gereksinim duyulacak sıvı tüketimini vücuda sağlamak çok önemlidir. “Temel Oluşturma” çalışmalarının yapıldığı dönemde hava sıcaklıklarının yüksek olmaması, terleme ile kaybedilecek sıvı miktarını ilkbahar – yaz aylarında yaşanan kayıplara nazaran düşük seviyelerde tutsa da gerekli sıvının az da olsa eksik alınması durumunda ciddi performans kayıpları kaçınılmaz hale gelmektedir.
Günlük sıvı tüketiminin yeterli miktarda olmasına özen gösterilmelidir:
İdrarın açık sarı renkte olması sıvı tüketiminde başarılı olunduğunun en pratik göstergesidir. İdrar sabah kalkıldığında, gün içine nazaran bir miktar daha koyu olabilir. Mültivitamin kullanımlarında da koyu renk idrarın oluşması mümkündür.
Hazırlık döneminde farklı çalışmalara bağlı olarak vücudun terleme oranını takip ederek terlemeden doğan sıvı kayıpları önceden tespit edilebilir ve antrenman ve yarışlar esnasında vücudun talep edeceği sıvı miktarı böylece sağlıklı şekilde hesaplanabilir.
Kısa bir bilgi olarak bir insanın günlük sodyum ihtiyacı 1500 mg civarındadır. Bu sodyum tüketimi seviyesinin belirlenmesinde, potasyum tüketiminin yaşlanmayla gelecek yüksek tansiyon riski üzerindeki etkisi gözönüne alınmıştır.
Normal bir günde, idrar yoluyla oluşan sodyum kayıpları 25 gr gibi düşük bir seviyede gerçekleşirken, deri yoluyla oluşan su kaybında bu miktar 100 gr seviyesinde oluşur.
Ancak sportif faaliyetler sözkonusu olduğunda, 1 saatlik bir çalışmada, terleme yoluyla oluşacak sodyum kaybının 460 ila 1800 mg seviyelerinde oluşması muhtemeldir. Yüksek sıcaklıklarda yapılan çalışmalarda ise bir saatte gerçekleşen sıvı kayıpları 2-3 litre seviyelerini bulabilmektedir.
Örneğin bir sporcunun saatte 1.5 lt terlemekte olduğunu ve litre başına sodyum kaybının da 750 mg. seviyelerinde olduğunu varsayalım. 1 saatlik bir çalışmada sodyum kaybı 1125 gr’ı 3 saatlik bir çalışmada ise 3375 mg’ı rahatlıkla bulabilecektir. Bu kayıpları telafi etmek için ise çalışma dönemlerinde sodyum (tuz) kullanımını az da olsa arttırmak, yemeklerde tuzlu yiyeceklere yönelmek yerindedir. Ayrıca enerji içeceklerinin içerisindeki sodyum oranlarını kontrol ederek, sıvı kaybını yerine koyma esnasında sodyum ihtiyacı da karşılanabilir.
Antrenmanların sonunda 1 kg ve üzerinde kilo azalışı ile eve dönülüyorsa, ciddi anlamda yetersiz su kullanımından bahsedilebilir. Çözüm için antrenmanın 2 saat öncesinde yarım litre ve çalışmanın ilk 20 dakikasında 250 – 300 cl civarı sıvı tüketilmelidir. Bu noktada önceden ölçülmüş olunan terleme esnasındaki sıvı kaybı seviyeleri gözönünde bulundurularak sıvı tüketimi seviyesi netleştirilebilir.
Unutulmamalıdır ki soğuk havalarda yapılan çalışmalarda da ciddi su kayıpları oluşmaktadır. Kısa antrenmanlar esnasında enerji sıvısı kullanımı yararlıdır zira bu tür ürünler tadlarının güzel olması nedeniyle aktivite esnasında daha fazla sıvı tüketimine yöneltmektedir.
Antrenman sonrasında ise su kaybı oranına bağlı olarak kaybedilen her yarım litrelik sıvı için 500 cl civarında sıvı alınmasına dikkat edilmelidir.
Şimdi bu noktaya kadar bahsi geçen rakamları uygulamaya koyarak, verilen teorik bilgilerin gerçek hayatta nasıl uygulanabileceğini bir örnek ile anlatalım.
Bir Bisikletçinin gün boyu tüketmesi gereken besin miktarına bir örnek:
Günlük Çalışma: 90 dakikalık kapalı alanda bisiklet sürüşü saat 18.00.
80kg’lık bir erkek, 3300 kalori harcayacağı bir günde, 500 gr karbonhidrat (61%), 115 gr protein (14%), 92 gr yağ (25%) tüketmelidir.
Sabah Kahvaltısı (saat 07.00)
Pişmiş yulaf ezmesi, 1 kase
Kuru üzüm, 2 Çorba Kaşığı.
Süt ürünü veya soya sütü, 250 gr
Muz, 1 küçük meyva, 300 gr
Ara Yemek (saat 10:00)
Yoğurt, 150 gr
Elma, 1 adet orta boy
Badem, 12 adet
Öğle Yemeği (saat 13:00)
Hindi, 100 gr
Tam buğday ekmeği (rafine edilmemiş), 2 dilim
Avokado, 2 dilim
Portakal, 1 orta boy
Fasulye ve pirinç karışımı, 1 kase
Çiğ sebze, 1 kase
Ara Yemek (saat 15:00)
Tam buğday krakeri, 10 adet
Humus, 4 çorba kaşığı.
Armut, 1 büyük boy
Orta yoğunlukta 90 dakikalık bir bisiklet sürüşü (18:00)
Spor içeceği, Saatte 750 cl olmak üzere toplamda 1 litre civarı.
Akşam Yemeği (saat 20:00)
Balık, 100 gr
Patates, 1 büyük
Brokoli, buharda pişmiş, 1 kase
Salata, 2 kase
Salata sosu, hafif, 4 çorba kaşığı.
Ara Yemek (21:30)
Donmuş yoğurt (yağsız) 2/3 kase
Donmuş böğürtlen, 1 kase
Yapılan antrenmanlar ile uyumlaştırılmış sağlıklı bir diyetin yararları saymakla bitmez. Ancak zaman zaman düzenli olarak tüketilen besinleri çeşitlendirmek hem zevkli hem de yararlı olacaktır.
Besinlerin yanısıra, bağışıklık sisteminin güçlü tutulması, kazanılan performansın korunması ve antrenmanlardan </B>
 
Makara Cevırme ve Yol Konsantrasyonu
--------------------------------------------------------------------------------
TURUMUZA KATILAN VE KATILACAK OLAN ARKADAŞLARIN DİKKATİNE!
Konu:Makara Cevırme ve Yol Konsantrasyonu

1)Esas olan belirlenen tempoda bireylerın gücünden istifade ederek daha uzun ve daha rahat bırsekılde mesafeyı katedmektir
2)Teklı yada ıkılı dızılımde önde olan sürücü yada sürücüler km. saatınde belırlı olan tempo hızını sabıt tutmalıdırlar.(Örnk:30km tempoyu fazla yukarı yada asağı düsürmemek sartıyla sabıt tutma gıbı)
3)Öndekı sürücü yada sürücüler yolun durumunu gruba ısaretlerle yada pozısyona gore seslı uyarı olarak her hangı bır kazaya mahal vermemek ıcın önceden belırtmelıdır.(Örnek:Çukurlar,mazgallar,kırık cam parçaları, yol calısmaları,yol kenarına parketmıs araclar vs. vs. vs.)
NOT:5-6mt KALA BUNLARI GÖSTERMENİN HİÇ BİR ANLAMI OLAMAYACAKTIR.
4)Özellıkle ıkılı dızılımde yol calısması(Beledıye,İgdas,Tck,vs. kamu kurulusları)olan yerlerde veya sağ serıtte ağır ılerleyen tasıtları gecerken fermuar(koprü yolu katılımlarında polıs ekıplerının uyguladıgı gıbı)sıstemı uygulanarak teklı sıraya gecıp,bölgeden gecıldıkten sonra tekrar ıkılı dızılıme gecılmelıdır.

5)Seyir esnasında tekli yada ikili dizilimde arkadan gelen sürücüler, önünde giden sürücünün lastiğinin yarım boy gerisinde(bu önde gidenin riskli hareketleri olursa durum dahilinde değişebilir) ve aynı hizada elleri frende olarak dikkatli bir şekilde takip etmelidir.
6) İkili dizilimde önde grup liderliği yapan sürücüler değişim vakti geldiğinde (değişim olayında süre yoktur sürücülerin mukavemetine göre değişkenlik gösterebilir) sürücüler kendi tempolarını çok az bir değerde yükselterek sağ taraftaki sağa soldaki de sola açılarak arkadan gelenlerin yolunu açacak şekilde ve işaret doğrultusunda ayrılır.Ayrılma işlemi bittikten sonra pedal çevirmeyi ta ki arkadan gelen gurubu ortalayıncaya kadar bırakır ve tekrar pedal çevirmeye başlayarak gurubun temposuna ayak uydurarak gurubun en arkasına yerleşirler. Bu olayın genel tabirde bilinen ismi MAKARA ÇEVİRME’dir

İkili Dizilimde Değişim
7) Değişim bittikten sonra arkadan gelen sürücüler biraz önce değişim yapan sürücülerin bıraktığı tempoyu yükseltmeden devam eder.(Örnek; 30km/h hızla ilerlerken değişim oluyorsa arkadan gelen sürücüler bu tempoyu düşürmeden ya da yükseltmeden devam ederler Aksi durumda gurup bölünebileceği gibi anlaşmazsızlıklarda ortaya çıkacaktır.)
8) Tekli dizilimde de önde giden lider sürücü değişim vakti geldiğinde gurubun temposunun üstüne kısa bir süreliğine çıkarak(işaretle birlikte) sol tarafa çapraz bir yönde sürüş yaparak pedal çevirmeyi bırakır. Ayrılma işlemi bittikten sonra pedal çevirmeyi ta ki arkadan gelen gurubu ortalayıncaya kadar bırakır ve tekrar pedal çevirmeye başlayarak gurubun temposuna ayak uydurarak gurubun en arkasına yerleşir.

Tekli Dizilim Değişimi
9) DERYER (Hava Koridoru) ; Yukarıdaki kombinasyonlar uygulanırken rüzgarın durumuna göre pozisyonlar değişir.Eğer rüzgar ön cepheden esiyorsa deryer bölgesi kişinin arkasına doğru hizalıdır.Bu pozisyonda altta çizili şekle göre değişim yapılır.
10) Eğer rüzgar sağ çaprazdan esiyorsa gurup liderinin sol arka çaprazında yarım teker mesafe yakınlıkta bir dizilim uygulanır. Riskli olabilecek haraketler doğrultusunda bu mesafe değişkenlik gösterebilir.

Sağdan Esen Rüzgarda Değişim
11) Eğer rüzgar sol çaprazdan esiyorsa gurup liderinin sağ arka çaprazında yarım teker mesafe yakınlıkta bir dizilim uygulanır. Riskli olabilecek haraketler doğrultusunda bu mesafe değişkenlik gösterebilir.

Soldan EsenRüzgarda Değişim
12) Yukarıda yazılı maddelerdeki sürüş pozisyonları yapılırken ve seyir esnasında sürücüler şunlara özellikle dikkat etmek zorundadırlar.
a) Makara esnasında yapılan değişimlerde olabildiğince düz çizgi üzerinde hareket edilmelidir. Buna kendinizi tek olarak yapacağınız antrenmanlarda emniyet şeridi çizgisi üzerinde devamlı gitmeye çalışarak yapabilirsiniz.
b) Genelde yapılan antrenmanlar otoban türü yollarda yapıldığı için değişim yapılmadan önce değişim yapacak olan sürücülerin sola çıkış yapmadan önce ARKADAN GELEN ARAÇLARA DİKKAT EDEREK değişim yapmaları gerekmektedir.
c) Gurup olarak çıkılan antrenmanlarda gurup ortasında giden sürücülerin fevkalade bir durum olmaması halinde işaretsiz bir şekilde GURUP ORTASINDAN AYRILMAMASI gerekmektedir.
d) Gurup liderliğini devralan sürücülerin yaşanabilecek herhangi bir acil durumda frenlemeyi değişim esnasında olduğu gibi sağa ve sola açılarak yapmaları ve frenlemeye geçmeden önce arka gurubu sesli ve herkesin duyabileceği makul bir şekilde uyarması gerekmektedir ve bunu yoldaki sağ şerit çizgisinin dışına taşmadan gerçekleştirmesi gerekmektedir ve bu da TÜM GURUP İÇİN GEÇERLİDİR aksi hallerde çok ama çok ciddi sebeplerin oluşmasına mahal verilebileceği gibi bu ölümle bile sonuçlanabilir.
Daha fazla detaya girmeden yeterli olacak şekilde kesin uyulması ve uygulanması gereken kurallarımız bunlardır bu uygulamalara uymayan ve de uygulamak istemeyen arkadaşlar gurup tarafından ciddi şekilde uyarılacaktır.Bu hepimizin sağlığı emniyeti ve can güvenliği için en önemli gerekliliklerden biridir.
Saygılar.
 
selam millet...
Sn.Kudu sana feys fukan mesaj attım ama almadın sanırım Edirne ileri bir tarihe ertelendi...
bugün yol gurubu ile çevirdik...
yarın Tolganın Maraton serilerinin ilki olan 6 saatlik sürüşe katılmayı çok isterdim ama bazı özel sebeplerden dolayı katılamıyorum...
yani sabah o saatte orada olmam imkansız...
ama yarın sabah 09:00 Beşiktaş çıkışlı klasik bir tur yaparsanız gelirim süperde olur 6 saat bineriz yine:):):):):)
nete pek giremiyorum sen olayı ölç biç takımı topla Alper veya Onur Berberci bana bi şekilde ulaşırlar...
 
@Hasip Çehre



:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

allah allah şimdi ben çok şaşkınım hasip hoca gitti gene geldi...............
vallada billada hiç bir şey anlamıyorum ne olduysa .neyse canım şimdi biz şu olaya bakalım tamam ben saat 09.00 da orda oluyorum merkez anlaşıldı tamam kafam karıştı beynim durdu .................
bir de yeni prosedür düşündüm ama mayısın ortalarına doğru bir cumartesi 151 km lik bir ağır antreman olayı 07.30 adapazarı treni ile büyük derbent ordan kartepe otele, dönüş bostancıya 151 km evet çalışmak lazım ....................
 
bende biraz hastayım kendimi iyi hissedersem 9 da bjk deyim.
 
yarın saat 09.00 da barborostayım.....................
evet görüşmek üzere..................
hasip hocam bi aksilik olursa erteleme haber et derim..............
anadolu yakasından gelmek isteyenler saat 08.00 de beşiktaş -kadıköy iskelesinde olsun ................
güzergah beşiktaş kilyos duruma göre rumeli feneri dönüş beşiktaş..............
 
ben katılamıyorum yarın şifayı fena kapmışım bu güzel havalarda evde yatıcam :(
 
Geçmiş olsun Mustafa. Daha sonra görüşürüz o zaman.
 
  • Beğen
Tepkiler: MDT
cok iyiydi. etraf temiz, araba az.. oralara gide gele rampa manyagi olduk ciktik.. herkese tesekkurler
 
hasip aga teşekkür efem...................
onur babo teşekkür efemmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
barış teşekkür efem.................
beşiktaşdan demirci köye ordan nereye ah tamam rumeli kavağına ordan vapurla yorosa ve rampaya adamı zıvanadan çıkaran yorostan poyraza durmak yok gene ordan rampalara ve ordan üsküdara ............
yeterde artar bile bi yarım porsiyon rampa alayım..........

:D :D :D
 
Bugün iyi bir antreman oldu bizim için. Her hafta daha çok açılıyoruz. Hepinize teşekkür ederim. Sizinle çevirmek büyük bir onur :) Yalnız bugün hemen hemen bütün rampalarda fena abandık. İyi oluyo böyle birbirimizi gaza getirmemiz :)
 
Geri