İnceleme Kindshock Exaform 861 Süspansiyonlu Dropper Sele Borusu

Infinity dragon

RockRider
Kayıt
3 Kasım 2016
Başlık
3
Mesaj
192
Tepki
659
Şehir
Adana
İsim
Ömer
Başlangıç
2001—02
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhaba arkadaşlar;
Bildiğiniz üzere yokuş inerken daha dengeli bir iniş için seleyi indirmek, tırmanırken ise pedallara daha verimli güç aktarabilmek için seleyi yükseltmek gerekiyor.Daha düz bir alanda bisiklet kullanan arkadaşlar için bu pek de önemli değil fakat oldukça engebeli bir alanda kullananlar için bu mühim bir konu.

Biz dağ bisikletçilerinin, dağda özellikle patikalarda kullanırken karşımıza aniden bir iniş ve ardından teknik bir tırmanış çıkabiliyor.Bunun içinse sürekli olarak bisikletten inip seleyi ayarlamak zaman kaybı ve daha az zevk almamıza sebep olabiliyor.İşte bu sebepten dolayı "Dropper sele borusu" olarak adlandırılan gidondan kontrol mekanizması sayesinde bisikletten inmeden sele yüksekliğini ayarlayabileceğimiz teleskobik sele boruları geliştirildi.(çok mu bilimsel bir açıklama oldu ne:komik:)

Son zamanlarda benim de içimde merak oluşturan dropper sele borularını birkaç hafta boyunca araştırdıktan sonra Kindshock exaform 861 modelini almaya karar verdim.Bu modeli seçmemdeki sebep hem 27.2 çapında pek fazla seçenek olmaması hem de diğer dropperlara göre daha ucuz olması idi (Ucuzdan kastım diğer dropperlara kıyasla ucuz diyorum yoksa tabi ki pahalı bir şey).Almadan önce hakkında bütün yorumları okudum.
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

Kötü yorumlar da vardı tabi ama insanoğlu işte illa deneyip test edecek:eek:ops:

En sonunda merakıma yenik düşüp ürünün aynısının daha ucuzunu aliexpresste buldum ve sipariş verdim.Ürün iki haftada bana ulaştı.(Ne gariptir ki bundan birkaç hafta önce sipariş verdiğim başka bir ürün hala bana ulaşmadı)
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

IMG_20171230_111737.jpg
Alırken yanında kabloyu kadroya tutturmaya yarayan şu parçalardan da sipariş ettim.
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


IMG_20171214_152917.jpg

Kablo tutucu parçaların yapışkanları beklediğim kadar iyi değildi ben de o yüzden daha sıkı tutsunlar diye evde bulduğum bütün plastik kelepçelerle kadroya sıkıca tutturdum.

IMG_20180112_144407.jpg


IMG_20180112_144418.jpg
Evet biraz kötü görünüyor ama bir süre böyle kaldıktan sonra elbette çıkartıcam kelepçeleri.:D

Sele borusunun ilk 30mm lik kısmı süspansiyon görevinde.100mm nin tamamı ise dropper. Süspansiyonlu olması hardtail kullanıcıları için bir avantaj gibi.Tabi enerjinizin bir kısmını emeceğinden bazıları için bu bir dezavantaj olabilir.


IMG_20180112_144032.jpg


IMG_20180112_144134.jpg

Kontrol kolu
IMG_20180113_151825.jpg

Henüz tam anlamıyla arazide, parkurda kullanmadım ama şehir içinde bulduğum kısa ve yüksek rampalardan inip çıktım.İnerken seleyi indirmek bayaa bi kontrol sağlıyormuş bunu da deneyimlemiş oldum.Birkaç ufak droptan atladım henüz bi sorun çıkarmadı(En azından şimdilik:p).

Kalitesi ve dayanıklılığına gelicek olursak bi rockshox reverb ya da fox transfer etmez tabi ki.Yüksek droplardan atlamaya da pek dayanacağını zannetmiyorum zaten.O yüzden sadece xc ve trail bisikletleriyle kullanıma uyar gibi.Arazide çok agresif kullanan biri değilim ancak sakin sakin süren biri de değilim.Ne kadar süre dayanabilecek bakalım.İnşAllah bozulmaz o kadar para verdik:srnsml:

Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim.Herkese keyifli ve sıkıntısız pedallar...
 

Mustafa Zeybek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Aralık 2016
Başlık
12
Mesaj
2.575
Tepki
6.316
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Bisiklet
Whistle
Öncelikle hayırlı olsun. Kelepçe konusunu geçersek güzel. Yalnız şunu söyleyeyim; Drop yaparken ya da sarsıntılı bir zemindeyken seleye oturursanız borudan önce başka yerleriniz yamulabilir :D doğru teknikle sürüyorsanız bir sorun çıkmayacağını düşüyorum.

Bu arada süspansiyon tercihi yanlış bence. Önde ve arkadaki süspansiyonun emdiği güç ile direk üstüne oturduğunuz borunun emdiği güç bir olmaz. Süspansiyonun kapanma özelliği falan varsa iptal edin derim zira süspansiyon gereken yerde seleye oturmak kadroyu ve boruyu yorar.

Ayrıten süspanyon yüzünden sürekli boyu değişen boru dizde sıkıntı yapmaz mı? İdeal bacak boyunu tutturmak zor olmaz mı :rolleyes:
 
Tepkiler: Infinity dragon

Infinity dragon

RockRider
Kayıt
3 Kasım 2016
Başlık
3
Mesaj
192
Tepki
659
Şehir
Adana
İsim
Ömer
Başlangıç
2001—02
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #3
@Mustafa Zeybek

Otururken droptan atlamak zaten tehlikelidir bunu bilmeyen yoktur herhalde.Seleyi indirip kendinizi geriye doğru çektiğinizde daha kontrollü bi şekilde atlarsınız.;)

Süspansiyonlu seçmemdeki sebep bazı sağlık sorunlarından ötürüydü.Bel ve totoya gelen ufak darbeleri absorbe etmesi için tercih ettim.Ayrıca bütçe de ancak buna yetti desem yeridir.:D

Süspansiyon kısmı o kadar da yumuşak değil aslında zaten traveli de çok kısa.Genelde çok sarsıntılı yerlerden geçerken ayağa kalkıyorum o yüzden pek bi fark hissetmedim.:islik:
 
Tepkiler: Mustafa Zeybek

Mustafa Zeybek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Aralık 2016
Başlık
12
Mesaj
2.575
Tepki
6.316
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Bisiklet
Whistle
@Infinity dragon
İhtiyaçlarınızı karşıladığı sürece sıkıntı yok :) fiyat performans açısından bakarsak oldukça iyi denebilir.
 
Tepkiler: Infinity dragon
Yukarı Alt