Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

kilometre Saati Takma

osman yalçın

Daimi Üye
Kayıt
13 Eylül 2010
Mesaj
258
Tepki
128
Şehir
KAYSERİ
Merhabalar
Benim 26 inç 2010 model sedona Borlam var
Buda AS 411 km saati takacağım
Ama jant milinin neresine takacağım bilmiyorum Doğru ölçüm yapmak nereye takmalıyım milde mıknatısı
Herhangi bir cm si varmı:rolleyes: :rolleyes:
Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Scudo
Mıknatıs ile alıcının arasının belli bir mesafede olması gerek. Onu kitapçığından bulabilirsiniz. Onun dışında jantın neresinde durduğunun önemi yok. Göbeğin hemen üzerinde de durabilir, tellerin sonunda da :)
 
sigmalarda max. 5mm idi teorik olarak böyle söyleniyor sizde buna uygun mesafe yaparsanız sanrım sorun çıkmaz. yeterki mıknatısı tele sağlam tutturunda yolda giderken fırtmasın..:D
 
  • Beğen
Tepkiler: osman yalçın
Modelden modele farkediyor olabilir ancak benim AS serisi bir göstergenin kılavuzunda en çok 3 mm olması gerektiği yazıyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: osman yalçın
bu markaya göre değişir.ben sigma kullanıyorum.max 5 mm diyor.arkadaşım 5 tl lik km saati kullanıyo.max 3mm diyor.kalıteli saatler sanırım birazdaha uzak ayar tutuyor.jant telinin neresine bağladığının önemi yok.yeterki mıknatıs ve alıcı birbirine denk gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: osman yalçın
@umutkahraman

O mesafe farkı sanıyorum mıknatısın gücü ve karşısındaki alıcının hassasiyetiyle alakalı. Bu da tabi ki fiyata yansıyor ve dediğiniz gibi ucuz olanın yakın tutulması gerekirken, pahalı olan daha uzak tutulabiliyor.
 
Alıcı dediğiniz şeyin içinde birbirine paralel iki metal bacak var cam tüp içinde mıknatıs önünden geçince bu bacaklar birbirine yapışıyor mıknatıslanmayla ve bu bacaklara bağlı olan kablo saatin sayaç kısmında girilen lastık degerıne göre 1 tane arttırıyor :) kıssadan hisse çalışma prensibi bu.yani bu mesafeyi etkileyen üç faktör var.mıknatısın kuvveti,metal bacakların hassasiyeti ve kablo ucundaki gerilimin kuvveti.(kısaca pil durumuda etkiler.)
 
Arkadaşlar peki bu sistemler hızı doğru gösteriyor mu? Hata payı oluyordur diye düşünüyorum, gps alıp denemiş olanınız var mı?
 
@Enes Topçu

lastik ölçüsünü doğru girersen yanlış gösterme ihtimali yok.lastiğin dönüşüne göre girilen ölçüyü çarpıyor bu kadar basit bir mantık.
 
Ben bu aleti aldım ama ayarlarını nasıl yapacağımı bilemedim. Yardımcı olursanız sevinirim.
 
arkadaşlar jantın neresine takılırsa takılsın farketmez nasıl diyebiliyosunuz bu fizik kurallarına ayrıkı birşey..Jantın merkeziyle uç kısmı arasındaki dönme hızı çapdan dolayı farklıdır..Ne kadar jantın üst kısmına yakın olursa o kadar doğru sonuç alırsınız..
 
@HASAN TONBUL

Yani jantın üst kısımları, göbeğe yakın kısımdan daha fazla tur atıyor öyle mi???!!! Eğer yorum yaptığınız mantıktan gidersek, sanırım en iyi sonuç için tekerleğin yere temas ettiği yüzeye takmak lazım herhalde!!! Bu arada bildiğim kadarıyla fizik kurallarına göre jantın merkezi ile uç kısmı arasındaki dairesel hız farklı olmakla beraber, bu aygıtın çalışma prensibi içerisinde yer alan çizgisel hız, jantın her yerinde aynıdır. Böyle de bir katkım olsun bakalım... :in:
 
@Murat Çetinkale
önemli olan dediğiniz gibi dönme sayısıdır, bu arada çizgisel hız merkezden dışa doğru artmakla birlikte açısal hız bütün yarıçaplarda aynı kalır :)
 
@Cengiz ADANUR

Fizikle aram her zaman bozuktu zaten :) Neyse, tam tersi olsa da alakasız şeyler söylememiş olmakla avutayım bari kendimi :) Düzeltmeniz için teşekkürler.
 
@Cengiz ADANUR

Evet, evet şimdi hatırladım: V=w*r değil miydi formülü? w, yani açısal hız sabit, V ise açısal hıza ve çapa bağıl olarak değişiyordu. Allah'tan, biraz zorlayarak da olsa hafızam hala çalışıyor :) Umarım bu da yanlış değildir :)
 
Geri