Merhaba,
ingilizce bilenler icin super bi kaynak 'Barnett Manual' isimli kitap. Arka attırıcıların ayarını da içeren birkaç bölümünün pdf i bedava ve resmi olarak sitelerinden indirilebiliyor:
(link)
Peki kısaca ayarı nasıl yapıyoruz, şöyle ki;
1. Tercihen zincir arka attırıcıda değilkene (bunu arka vitesin en alt çarkını çıkartarak sağlarız) vitesin en iç ve en dış konumlarını sınırlayan üzerinde L ve H yazan vidaları ayarlarız. Bu vidalar genelde Philips PH2 vidası olur. Böyle bir bits ucu ya da tornavida kullanırsak vidalar yalama olmadan çok daha uzun bi süre kullanılır. L vidası, arka vitesin en yukarıdaki çarkı, kaset(ruble) nin en büyük dişlisinin (içteki dişli) tam izdüşümünde olacak şekilde, H vidası ise, arka vitesin en yukarıdaki çarkı kaset(ruble) nin en ufak dişlisinin (dıştaki dişli) tam izdüşümünde olacak şekilde ayarlanır. L vidasını saat yönünde sıkmamız arka vitesi dışa doğru kaydırır, H vidasını saat yönünde sıkmamız arka vitesi içe doğru kaydırır. (Altında yatan mekanik yukarıdaki kitapta çizimlerde mevcut)
2. Bu ayarları yaptıktan sonra Vites telinin gerginliğini ayarlarız. Yukarıdaki mesajlarda da belirtildiği gibi, bu elle çevirebileceğin büyüklükte vitesin en arkasında, vites telinin içinden geçtiği bir vidadır. Saat yönüne çevirince tel gevşer, saat yönünün tersine çevirince tel gerginleşir. Bu vidanın aynı işlevi yapan bir eşi, gidonda, arka vites değiştiricisinde de bulunur (kelek değiştiricilerde bulunmaz). Peki bu vidayı nasıl ayarlarız: Şöyle ki, (eğer 1. aşamada zinciri çıkartılmışsa) önce zincir tekrar vitese takılır. Kullandığımız vites tipi normalde düşük vites ise, arka attırıcı en düşük vitese (1. vites) getirilir. 2. vitese alınıp, zincirin 2. vitese geçip geçmediğine bakılır. Kararsızlık yaşıyorsa tel gerginleştirilir (vida saat yönünün tersine sılıkarak). Eğer vites 3. vitese iniyorsa, tel gevşetilir. Bu şekilde tüm vitesler arası geçişler yapılır. Bir not: Tel düşük vitese geçişlerde sorun yaratmayan, mümkün olan en gergin konumda ayarlanırsa, iki vites ayarı için gereken süre uzayacaktır (çünkü teller durduk yere sıkılaşmazlar, durduk yere gevşerler
) Eğer arka vites normalde yüksek tipinde ise, en yüksek vitesten yavaş yavaş vites düşülterek yukarıdaki işlemler gerçekleştirilir.
3.Bir de vitesin en üst dişlisinin kaset (ruble)ye olan mesafesini ayarlayan, genelde vitesin kadro kulağının hemen arkasında olan bir vida vardır. Bu da Philips vidasıdır (PH2 tipinde). Bu vida da arka attırıcı, kaset (ruble) dişlilerine çok yakın ama değmeyecek şekilde, ayarlanır. Çok uzak olan arka attırıcı, vites geçiş performansını düşürür çünkü. Eğer, gereğinden fazla yakın olursa, hem ses yapar hem de sistem çabuk eskir.
sevgiler,
şifa