@kvnccelik
Ellerinde her türlü yedek parça bulundurmak zorunda değiller, ama her türlü onarımı 20 iş günü içerisinde tamamlamak zorundalar. Yurt dışından parça temini uzun sürüyorsa, bu sizin değil onların sorunu.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'dan:
Satış sonrası hizmetler
MADDE 58- (1) Üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır.
(2) Üretici veya ithalatçılar, yönetmelikle belirlenen mallar için Bakanlıkça onaylı satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi almak zorundadır.
(3) Bir malın yetkili servis istasyonlarındaki tamir süresi, yönetmelikle belirlenen azami süreyi geçemez.
(4) Üretici veya ithalatçılar, yetkili servis istasyonlarını kendileri kurabileceği gibi servis istasyonlarının verdiği hizmetlerden sorumlu olmak şartıyla kurulu bulunan servis istasyonlarından veya servis organizasyonlarından da faydalanabilir.
(5) Herhangi bir üretici veya ithalatçıya bağlı olmaksızın faaliyette bulunan servis istasyonları da verdikleri hizmetten dolayı tüketiciye karşı sorumludur.
(6) İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi hâlinde bakım ve onarım hizmetlerinin sunulmasından garanti süresi boyunca satıcı, üretici ve yeni ithalatçı müteselsilen sorumludur. Garanti süresi geçtikten sonra ise kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini üretici veya yeni ithalatçı sunmak zorundadır.
(7) Servis istasyonlarının kuruluşu, işleyişi, sayısı, özellikleri ile diğer uygulama usul ve esasları yönetmelikle belirlenir.
Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği'nde ise bisikletlerin kullanım ömürlerinin 10 yıl, azami tamir süresinin 20 iş günü olduğu belirtiliyor.
Ayrıca tüm yedek parçalar için fiyat listesi bulundurma zorunlulukları var, siz bisikleti teslim ettikten 3 hafta sonra "fiyat öyle değil böyleymiş" demeleri kabul edilebilir birşey değil.