Ender Piyale
Aktif Üye
- Kayıt
- 2 Ağustos 2011
- Mesaj
- 198
- Tepki
- 66
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Scott
Selamlar;
Dahon D3 piazza bisikletim var ve kendisini mümkün olduğunca hafifletmeye çalışıyorum.
Göbekten vites sistemi ve gene göbekten dinamosuyla istediğim özelliklerde bir bisiklet. 7 Vites Nexus olsaydı çok iyi olabilirdi ama 3 viteste yeterli oluyor.
Aletin donanımını yükselterek biraz daha kullanımı kolay ve zevkli hale getirmek gibi bir niyetim vardı ancak çoğunlukla yükseltmeler ağırlaşmasına sebep olacak.
Örnek: 7 vitesli sisteme geçmek gibi. 7li sistemle 3lü arasında 1 kg fark var neredeyse.
Orjinal hali
(link)
http://i62.tinypic.com/2vbsug9.jpg
Aktarma sisteminin üzerindeki çamurluk bağlantı yerlerinden taşıma sırasında kırıldı. Olay da burada koptu zaten. Parçayı çıkartınca bagaj, çamurluk, ayaklık gibi parçaları da söktüm. Çok daha sade ve sportif bir görüntüsü olduğuna inanıyorum. Tabi daha hafif ve kullanışlı. Katlarken orası burası takılıp zorluk çıkartmıyor.
http://i57.tinypic.com/qpo66g.jpg
http://i59.tinypic.com/2rlzrbl.jpg
http://i57.tinypic.com/s0x1fd.jpg
Bu kadar şeyden sonra yapmak istediğim, lastikleri de değiştirmek. Schwalbe dış lastikleri ve iç lastiği söküp yerine aşağıdaki linkte bulunan lastikleri takarak yaklaşık 1kg'a yakın bir hafifleme sağlamayı umuyorum. Sürüşü de etkileyecek bir değişim olacaktır.
(link)
Schwalbeler 20*1.50 ama takmak istediğim lastikler 20*1.1 Asıl sorum bu noktada bir jant vs değişimi yapmam gerekir mi? Jant değişirse işler biraz karışır ve bu işten vazgeçerim muhtamelen. Zaten 20" jant bulmak zor. Yurtdışından gelene kadar yaz biter zaten.
http://i62.tinypic.com/v7gisi.jpg
Teşekkürler.
Dahon D3 piazza bisikletim var ve kendisini mümkün olduğunca hafifletmeye çalışıyorum.
Göbekten vites sistemi ve gene göbekten dinamosuyla istediğim özelliklerde bir bisiklet. 7 Vites Nexus olsaydı çok iyi olabilirdi ama 3 viteste yeterli oluyor.
Aletin donanımını yükselterek biraz daha kullanımı kolay ve zevkli hale getirmek gibi bir niyetim vardı ancak çoğunlukla yükseltmeler ağırlaşmasına sebep olacak.
Örnek: 7 vitesli sisteme geçmek gibi. 7li sistemle 3lü arasında 1 kg fark var neredeyse.
Orjinal hali
(link)
http://i62.tinypic.com/2vbsug9.jpg
Aktarma sisteminin üzerindeki çamurluk bağlantı yerlerinden taşıma sırasında kırıldı. Olay da burada koptu zaten. Parçayı çıkartınca bagaj, çamurluk, ayaklık gibi parçaları da söktüm. Çok daha sade ve sportif bir görüntüsü olduğuna inanıyorum. Tabi daha hafif ve kullanışlı. Katlarken orası burası takılıp zorluk çıkartmıyor.
http://i57.tinypic.com/qpo66g.jpg
http://i59.tinypic.com/2rlzrbl.jpg
http://i57.tinypic.com/s0x1fd.jpg
Bu kadar şeyden sonra yapmak istediğim, lastikleri de değiştirmek. Schwalbe dış lastikleri ve iç lastiği söküp yerine aşağıdaki linkte bulunan lastikleri takarak yaklaşık 1kg'a yakın bir hafifleme sağlamayı umuyorum. Sürüşü de etkileyecek bir değişim olacaktır.
(link)
Schwalbeler 20*1.50 ama takmak istediğim lastikler 20*1.1 Asıl sorum bu noktada bir jant vs değişimi yapmam gerekir mi? Jant değişirse işler biraz karışır ve bu işten vazgeçerim muhtamelen. Zaten 20" jant bulmak zor. Yurtdışından gelene kadar yaz biter zaten.
http://i62.tinypic.com/v7gisi.jpg
Teşekkürler.