Baki Berk Kayalar
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 7 Ocak 2007
- Mesaj
- 1.576
- Tepki
- 1.151
- Şehir
- TCDD 1. Bölge - İzmit
Karda bisiklet kullanma keyfine tam olarak yeni erişmiş biriyim. Oldukça keyifli ve değişik bir zemin. Yolda buzlanma olmadıktan sonra ve dişli lastik kullanıldığı sürece son derece güvenli ve dengeli bir sürüş sağlanmış oluyor. Fren konusunda pek sıkıntı yaşanmıyor. İri dişli lastiklerle (buzsuz) karlı rampalar patinaj olmaksızın çok rahat çıkılıyor. Kar kalınlığı pedal yüksekliğinden fazla olmadıktan sonra sürüş fazla zor olmadan sürüyor.
Buzda sürüş biraz tehlikeli ama tehlikenin verdiği zevk insanı gerektiğinde buz üstünde sürüşe itebilir.
Buz üzerinde sürüş yaparken frene mümkün olduğunca az dokunmak, ya da çok hafif frenleme yapmak, mümkün olduğunca 10 km/h üzerine çıkmamamak gerekiyor. Bisikleti çok yumuşak sürmek, bisiklet buzlu zemin üstünde dengesini yitirir gibi olduğunda frene ve gidona dokunmadan bisikleti kendi haline bırakarak kendi dengesini bulmasını sağlamak çok faydalı olur. Buzlu yokuşlarda yokuş çıkabildiğiniz en ağır vitesi kullanmanız patinajı en aza indirir.
Zeminde gizli buzlanmaya dikkat etmelisiniz. Yol kuru gibi görünebilir ama jilet gibi buz kaplı olabilir. İlk sert gidon ve/veya fren hareketinde bisiklet sizden ayrılmak isteyebilir. Özellikle köprülerde buzlanma daha çabuk görünür. Karlı havalarda köprü geçişlerine daha fazla dikkat etmeliyiz.
Pütürlü buzlu zeminler daha az sıkıntı yaşatır. Düz buz zeminden daha güvenlidir ama yinede 10 km/h sınırını aşmamak gerekir.
Konu hakkında daha fazla bilgisi ve tecrübesi olanlar bilgi ve anılarını aktarırlarsa çok faydalı olacaktır.
Buzda sürüş biraz tehlikeli ama tehlikenin verdiği zevk insanı gerektiğinde buz üstünde sürüşe itebilir.
Buz üzerinde sürüş yaparken frene mümkün olduğunca az dokunmak, ya da çok hafif frenleme yapmak, mümkün olduğunca 10 km/h üzerine çıkmamamak gerekiyor. Bisikleti çok yumuşak sürmek, bisiklet buzlu zemin üstünde dengesini yitirir gibi olduğunda frene ve gidona dokunmadan bisikleti kendi haline bırakarak kendi dengesini bulmasını sağlamak çok faydalı olur. Buzlu yokuşlarda yokuş çıkabildiğiniz en ağır vitesi kullanmanız patinajı en aza indirir.
Zeminde gizli buzlanmaya dikkat etmelisiniz. Yol kuru gibi görünebilir ama jilet gibi buz kaplı olabilir. İlk sert gidon ve/veya fren hareketinde bisiklet sizden ayrılmak isteyebilir. Özellikle köprülerde buzlanma daha çabuk görünür. Karlı havalarda köprü geçişlerine daha fazla dikkat etmeliyiz.
Pütürlü buzlu zeminler daha az sıkıntı yaşatır. Düz buz zeminden daha güvenlidir ama yinede 10 km/h sınırını aşmamak gerekir.
Konu hakkında daha fazla bilgisi ve tecrübesi olanlar bilgi ve anılarını aktarırlarsa çok faydalı olacaktır.