Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karda ve buzlanmada bisiklet kullanımı

Baki Berk Kayalar

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2007
Mesaj
1.576
Tepki
1.151
Şehir
TCDD 1. Bölge - İzmit
Karda bisiklet kullanma keyfine tam olarak yeni erişmiş biriyim. Oldukça keyifli ve değişik bir zemin. Yolda buzlanma olmadıktan sonra ve dişli lastik kullanıldığı sürece son derece güvenli ve dengeli bir sürüş sağlanmış oluyor. Fren konusunda pek sıkıntı yaşanmıyor. İri dişli lastiklerle (buzsuz) karlı rampalar patinaj olmaksızın çok rahat çıkılıyor. Kar kalınlığı pedal yüksekliğinden fazla olmadıktan sonra sürüş fazla zor olmadan sürüyor.

Buzda sürüş biraz tehlikeli ama tehlikenin verdiği zevk insanı gerektiğinde buz üstünde sürüşe itebilir.

Buz üzerinde sürüş yaparken frene mümkün olduğunca az dokunmak, ya da çok hafif frenleme yapmak, mümkün olduğunca 10 km/h üzerine çıkmamamak gerekiyor. Bisikleti çok yumuşak sürmek, bisiklet buzlu zemin üstünde dengesini yitirir gibi olduğunda frene ve gidona dokunmadan bisikleti kendi haline bırakarak kendi dengesini bulmasını sağlamak çok faydalı olur. Buzlu yokuşlarda yokuş çıkabildiğiniz en ağır vitesi kullanmanız patinajı en aza indirir.

Zeminde gizli buzlanmaya dikkat etmelisiniz. Yol kuru gibi görünebilir ama jilet gibi buz kaplı olabilir. İlk sert gidon ve/veya fren hareketinde bisiklet sizden ayrılmak isteyebilir. Özellikle köprülerde buzlanma daha çabuk görünür. Karlı havalarda köprü geçişlerine daha fazla dikkat etmeliyiz.

Pütürlü buzlu zeminler daha az sıkıntı yaşatır. Düz buz zeminden daha güvenlidir ama yinede 10 km/h sınırını aşmamak gerekir.

Konu hakkında daha fazla bilgisi ve tecrübesi olanlar bilgi ve anılarını aktarırlarsa çok faydalı olacaktır.
 
Scudo
Canlı canlı aktardık ya Berk. :)
Aksığın-Mağara keşfi-Kazandere gezimizden edindiğin tecrübeler kafanda çok hızlı yer etmiş.
Seni araştırmacı yapından dolayı tebrik ediyorum.
Sabah yola çıkarken gelmek istememiştin ama hoşuna gitmiş anlaşılan. :)
Kazasız belasız sürüşler diliyorum...
 
Rampalar kuru olsaydı tadı çıkmazdı, sıkılırdım. Buzlu olunca çok keyifli oldu ;)
 
Denildigi gibi karda civisiz lastik sorun degil ama civili lastik tavsiye edilir. Ben buz kapli gol uzerinde bazi denemeler yaptim. Yuksek surat sorun degil. Kullandigim civili lastik Schwalbe Ice Spiker. Her lastikte 304 tane civi var. 50 km/h hizini gecip buzdan yukselen, rampa seklinde kayalari kullanarak atlama denemeleri yaptim, havada 8-9 m ileri dogru ucmak sorun degil. Hatta buzun, cakil ve micirli zeminden bile daha kontrollu oldugunu idda edebilirim. Sadece viraj alirken asiri yatmamak lazim, aksi taktirde civiler buzu birakir birakmaz kendini buz uzerinde metrelerce kayarken bulursun :)
 
bugün bende uzun süre kar ve buzda bisiklet sürdüm cidden zaman zaman kuru zeminden daha zevkli oluyo:)
Benim kesinlikle önerebileceğim ani hareketlerden kaçınılması kar kalınlığı yüksek olduğu zaman cidden sorunsuzca dişli lastiklerle yol tutuşta problem olmuyo bir yere kadar ama karın sıkıştığı ev buza döndüğü yollarda çok temkinli olmak lazım çok kaygan olabiliyor o tür satıhlar...
 
valla 2 hafta önce ben de denedim,zannettiğim kadar zevkli olmadı,acayip yorucu oluyo.
 
arkadaşlar böyle yağışlı havalarda kaygan zeminlerde ön freni mi yoksa arka freni mi kullanmak daha sağlıklı????????????????????????????????????
 
Ön tekerlek kızaklayınca alıp başını gidiyor fakat arka tekerlek kızakladığında yön vermek ve bisikletin üzerinde kalmak daha kolay.

Çivili lastik kuru ve sıcak asfaltta kullanılabilir mi? lastik almayı düşünüyorum önümüz kış çivili iyi olur fakat hem yaz hem de kış için ayrı ayrı lastik almak sanırım biraz tuzlu olur.

Bir sorum daha var ; frenlerim disk olsa normal iri dişli lastiğime geçirebileçeğim zincir, halat v.s. birşey var mı? (karda kaymamak amaçlı)
 
Karda ya da buzda yokuş aşağı sürmek yazdıklarınıza göre sağlıksız. Neden? Demişsiniz ki 10 km/h'yi geçmeyin, ve freni çok az kullanın. Çok hafif eğimli bir yerden yokuş aşağı giderken 10 km/h'yi geçmemek için frene basmak gerekir. Frene basılmazsa 10 km/h'nin üstüne çıkılır. Bu bakıma karda ya da buzda sizin parametrelerinizce hiç sürülmese daha iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: berat5377
@bisiklet_tutkunu_engin

Bence her koşulda her iki fren birden ;). Önemli olan dozajı iyi ayarlamak.

Disk frende lastiğe zincir geçirmek de geçen yıl aklıma gelmişti karlar altındaki Maçka Parkı'nda tırmalarken... Ancak zincir atar matar da ne kadro da ne maşa da çizilmedik yer kalmaz diyerek caydım. Fakat eski motorsikletçilerin sıklıkla kullandığı bir yöntem varmış; "Kadın çorabı" (Evet evet yanlış duymadınız, bayanların kullandığı şu uzun çoraplardan :)) lastiğe doladığınızda karda inanılmaz bir yol tutuş sergiliyormuş. Hiç denemedim ancak eğer bu gerçekse (ki yaşı büyük çok insan bunu doğruladı) ilk kimin aklına geldiğini gerçekten merak ediyorum. Hangi akıllı insan bayan çorabını alır da tekerleğe dolar ki? :D
 
Her ikisini de kullanmak sağlıklı. Önfreni sıkarsan arkası kalkar, arkayı sıkarsan kaydırır. En temizi ikisine birden okşaya okşaya basmak. Eğer sorarsan hangisi daha etkili durmamda diye; durmanda ön fren daha büyük rol oynar.
@bisiklet_tutkunu_engin
 
genelde cumlelere ve kisisel goruslere mudehale etmem fakat yanlis anlasilma olmasini istemedigimden ufak bir duzeltme yapiyim:

kaygan zeminde on freni sıkıp bisikletin arkasini kaldirmak neredeyse imkansizdir..

kaygan zeminde on fren sıkıldığı takdirde eger dozaji fazla kactiysa bisikletin on tekeri kilitlenir, lastik yere tutunamaz, bisiklet onden kaymaya baslar ve buyuk bir kontrol kaybina yol acar.. Duz yolda hatanin toparlanabilme ihtimali vardir fakat kaygan zeminde viraj alirken on frenin kitlenmesi gercekten cok cok tehlikelidir..
 
Kullanilir kullanilmasina ama tavsiye etmem. Asfaltta yol tutusu iyi degil, ayrica civiler ve yumusak olan lastik cabuk asinir, o kadar para verdiginiz civili lastigi en fazla bir sezon kullanabilirsiniz, yazik olur.

Bisiklet icin kar zinciri konusunda yardimci olabilecek site:

(link)
 
Frenej konusunda eğer yerde buzlanma varsa arka fren nerdeyse etkisiz kalıyo ama ön freni sıkmakta gerçekten çok tehlikeli ben bugün de sürdüm buz üzeride iyice tecribe sahibi olayım diye bir yerde sırf frene basmaya korktuğum için yol dışına kadar çıktım...Gerçekten dozajı iyi ayarladığınızda ön fren ile arka fren beraber çok daha emniyetli ama kanımca arka fren tam sıkılıp ön fren çok hafif şekilde sıkılrsa çok büyük aksilik olmadan yavaşlayabilir veya durabilirsiniz...
 
@Selim Çam

İki frene aynı anda milim milim basmak gerekiyor. Kaygan zeminde yokuş aşağı inerken pedal çevirmemek ve hızı 10 km den yüksek olmayacak şekilde ayarlamak uygun olacaktır. İnsan buzda dengeyi kurunca zaten hızı ayarlayabiliyor.

Dik kaygan rampalarda hız kızaklamadan nasıl korunur denemedim :D Denemesi bedava.. Robot gibi giyinip denemek lazım.
 
Dik kaygan bi rampada denedim hızı korumak imkansız nerdeyse hızı korumanın tek çaresi eğer yolun kenarlarında kar birintisi varsa lastiği oraya sokmak ben başka bir yolunu bulamadım bir haftadır. Ayrıca dün buz üzerinde nasıl daha emniyetli giderim diye bir kaç deneme yaptım en kontrollü yol ayağa kaldıp ağırlığı ön doğru gidonun üstüne verip mümkün olduğunca arka freni kullanıp kontrolü sağlamak en emniyetlisi gibi.
 
peky arkdaslar we abilerim bisiklet için lastik zincir warmı dunyada uretıldımı bole bısey merak edıyorumda???
 
Mutlaka üretilmiştir. İnternetten araştırmak lazım. Hatta bence arabalardaki kar lastiği gibi kar lastikleri bile üretilmiştir.
 
Arkadaşlar, kaygan zeminlerde tutuş sağlamak üzere herkes için hem gayet ucuz hem de çok pratik şöyle bir tekniği bilgilerinize sunuyorum: Bildiğiniz, sıkıştırma işlerinde kullanılan zip bantlardan alacaksınız ve her biri jant telinin dibine gelecek şekilde (jant üzerinde kaymasını önlemek için) bu zip bantları lastikler üzerinden sıkıca bağlayacaksınız... Bağlama işleminden sonra uzun gelen kısmı kesin... Bantın bağlama noktasını jantın iç kısmına gelecek şekilde ayarlamayı unutmayın, yoksa lastiğe zarar verir.
İşte size zincir! Hepinize iyi sürüşler...
 
ebabil eğer yaptığın işlemin resmi varsa forma koyarsan daha yararlı olacağına inanıyorum ,bilgilerin için teşekkürler
 
Geri