Karda bisiklet sürmek

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Merhaba arkadaşlar ve abilerim :D
Şu an bisikletimde maxxis xenith 1.50 lik lastikler takılı
Bu lastiği bilen bilir dümdüz lastik üstünde dişi geçin su kanalı bile yok :D

Biz bugün bir arkadaşla zevkine karda biraz turlayacağız
Kar hakkında bilgi verecek olursam işlek bölgeler bu şekilde

ve ellenmeyen bazı yerler (çoğunlukla bahçelerde) yer yer 30cm yi geçen kar var

Şimdi benim bu xenith lerin yanında bir tanede dişli maxxis lastik var ama sadece el pompası olduğundan değiştirmeye çok üşeniyorum :D

Sizce düz lastikle karda sürülür mü? (Buz değil sadece kar)

2. bir sorum daha kilitli pedalla sürülür mü :D
Düşersem sıkıntı değil kara düşücem zaten kalabalık bölgelerde fazla sürmeyi düşünmüyoruz
 
Scudo

Mert Ahmet

Daimi Üye
Kayıt
13 Ağustos 2013
Mesaj
382
Tepki
293
Şehir
Tekirdağ/Çorlu
Dişli lastik tercih edin çünkü yol tutuşu inanılmaz arttıracaktır silik lastiğe göre
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
drift yapmayacaksan bol dişli lastik
 

S. Onur

Üye
Kayıt
28 Ekim 2014
Mesaj
37
Tepki
31
Şehir
İzmir
İsim
Onur SÜSLÜ
Bisiklet
Kişisel görüşüm düz lastikte dişli lastikte aynı tepkiyi verecektir. Dişli lastiğin arasına dolacak olan kar soğuktan etkilenip donma yapabilir veya bir kalıp oluşturabilir. Bu durumda düz lastikten farkı kalmayacağını düşünüyorum ? Dönüşlerde kayma olasılığını arttıracaktır 2 side dişli 1 tık önde olabilir bu konuda denemeden bilemedim :eek:

2. Sorunun cevabı ise kilitli pedal ile denemeyin yukarıda dediğim gibi keskin dönüşlerde sıkıntı yaşayabilirsiniz dengeyi sağlamak amaçlı kilitli pedal sıkıntı.
Düştüğünüzde dengesiz bir düşüş olacağı için bir tarafınızı kırmanız kaçınılmaz bir son olacaktır. Öyle bir durum yaşanmaması dileğiyle

İyi pedallamalar. :rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

VolkanS

Daimi Üye
Kayıt
30 Ocak 2014
Mesaj
335
Tepki
121
Şehir
adıyaman
Bisiklet
Ghost
Otomobillerdeki kışlık lastiklerden yola çıkacak olursak, bol dişli olması hem hareket etmeniz hem de durmanız açısından daha faydalı olacaktır diye düşünüyorum.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Direk kar için lastikler var, vidalı.
Hatta eski dişli lastiklerinizi bu tip lastiklere çevirebilirsiniz;
(link)
 

Umur Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2014
Mesaj
951
Tepki
1.900
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Bora
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Dişli lastik tercih edin kesinlikle. Dişli mi yoksa düz mü diye bir tartışmaya girmek dahi abes. Bu arada siz de farkındasınızdır mutlaka ancak Eskişehir'de bazı cins kaldırımcıklar, tümsekler, vs. 1 karış kadar kar olduğu zaman çok sinsi bi şekilde kamufle olabiliyor. İlaveten kuru hava şartlarında dahi tramvay rayları inanılmaz derecede kaygan oluyor ve tekerleği araya düşürürseniz çok sıkıntılı sonuçlar doğurabilecek durumlar yaratabiliyor. Hatırlatmakta fayda var yine de.

Çok daha fazla dikkat istemekle beraber muhtemelen çok daha zevkli olacaktır karda pedallamak, iyi eğlenceler dilerim :)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Çoktan sürüp geldik yaklaşık 1.5 saatlik bir tur oldu çok fazla yol gidemedik tabii :D

Kendi sorularımı bir de konuya gelen mesajları cevaplayayım hemen

Öncelikle lastikleri değiştirdim
İyiki değiştirmişim dişli lastikle bile çok sıkıntı yaşadık ama çok zevkliydi :D

http://i.imgur.com/xzo1DKU.jpg

bu iki resim arasında maşanın stickerleri de değişmiş :D

Ayrıca kilitli pedal kullandım sıkıntı olmadı zaten denge azıcık bile bozulsa hemen çıkardım sol ayağı

"Dişli lastiğin arasına dolacak olan kar soğuktan etkilenip donma yapabilir veya bir kalıp oluşturabilir. Bu durumda düz lastikten farkı kalmayacağını düşünüyorum"

Böyle bir şey olmuyor hatta aksine lastikler tertemiz oluyor karda sürünce :D Yani toprak gibi arasına sıkışmıyor.


"Eskişehir'de bazı cins kaldırımcıklar, tümsekler, vs. 1 karış kadar kar olduğu zaman çok sinsi bi şekilde kamufle olabiliyor. İlaveten kuru hava şartlarında dahi tramvay rayları inanılmaz derecede kaygan oluyor ve tekerleği araya düşürürseniz çok sıkıntılı sonuçlar doğurabilecek durumlar yaratabiliyor. Hatırlatmakta fayda var yine de."

Zaten 1 karıştan fazla kar olan yerlerde bisiklet gitmiyor, sürülmüyor o yüzden o tarz yerlere isteseniz de giremiyorsunuz :D
Tranvay rayları dediğiniz gibi çok kaygan sıkıştırmaya gerek yok çapraz geçerken bile kaydığı zaman zaman hissediliyor

Bu arada dediğiniz gibi çok zevkli oldu :D Durup çok fazla fotoğraf çekmek istemedik zaten sürekli düşecek gibi gitmekten durmakta istemedik
2 tane resim çektik biri çıkmadan bahçede diğeri de öyle güzel bir yerde durup çektik :D

http://i.imgur.com/ET1P0yS.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10644258_10200188885282557_8412854673452209304_o.jpg
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Dişleri derin lastikler ve lastikler dar olmalı. Daha fazla yol tutuşu için. İSveç rallisinde ki lastikler metal çivili ve dar olurlardı.
 

BORA34

Aktif Üye
Kayıt
5 Ocak 2015
Mesaj
180
Tepki
123
Şehir
İSTANBUL
İsim
BORA
Bisiklet
Cube
Karda sürecek iseniz dişli lastik tercih etmelisiniz böylelikle güvenli bir sürüş yaparsınız
 

Umur Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2014
Mesaj
951
Tepki
1.900
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Bora
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@BORA34

Yanlış. Temas alanını düşürüp basıncı artırmak doğru olandır. Kışın lastik havalarını düşüren otomobil sürücülerinin de yaptığı en büyük hatadır bu.
 

Tolga Uşaklı

Forum Demirbaşı
Kayıt
31 Ekim 2009
Mesaj
456
Tepki
1.097
Yaş
42
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Lapierre
Karda sürerken dişli lastik takın, mümkünse diş araları da geniş ve yüksekliği biraz fazla olsun, böylelikle lastiğin dönüş hızından dolayı aralarında kar ve çamur birikme oranı da biraz azalır, hava basıncı düşük olursa arkadaşımızın söylediği gibi sıkıntılı olur.

Ben geçen gün çıktığımda Michelin Country Mud 2.0 ile dolaştım, kar sizin kadar değildi ama sorun yaşamadım.
Çamur ve balçık daha büyük sorun, özellikle yumuşak ve geçilmemiş yerlerde sizin ağırlığınız ile birlikte bisiklet kendi kafasına göre çamura batabiliyor veya takip ettiğiniz izin dışına çıkabiliyor.

Ben sürekli SPD pedal ile dolaşıyorum, eğer zemin bozuksa ve düşme riski varsa o bölgeye gelmeden önce pedalın düz olan diğer tarafına çeviriyorum, karın içinde ne olduğu belli olmadığı için yumuşaklığına güvenip düşmeyi tercih etmemek lazım, boru vb. şeyler zarar verebilir.
 

MTE

Aktif Üye
Kayıt
2 Mart 2015
Mesaj
139
Tepki
136
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Focus
Eğer yavaş hızlarda taşlık arazide tırmanış yapıyorsanız 4X4 kullanıyorsanız lastikleri bir miktar indirmek temas alanını arttıracağı için avantajlıdır. onun dışındaki tüm koşullarda kesinlikle lastiklerde basınç yüksek olmalı bu araba içinde geçerlidir. lastik indirmek arabada lastiğin orta kısmının kullanılamamasına neden olur ve lastik dış kısmı erir sadece..

bisiklette ise lastik basıncının düşük olması sadece yorar . Sadece hareket bisikleti kullananlar ( durduğu yerde hoplayıp zıplayanlar :) ) lastik indirirler .

karda lastik indirmek yanlıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk