spd ayakkabının tabanının esnememesi gerekir. eğer taban esnerse gücümüz onu esnetmeye gitmiş olur. bu da güç kaybı demek.
karbon taban esnemediği için gücü neredeyse hiç kaybetmeden pedala aktarmayı vaad ediyor.
Karbon tabanlı ayakkabıların esnemesi yok normal tabanlı ayakkabılara göre buda önemli bir fark gücün doğrudan pedallara ayakkabı ile verildiğini varsayarsak ayakkabı ne kadar esnerse güç kaybı o noktada daha çok olacaktır.
aslında ağırlık değişmiyo gibi bişey. 280-300 gr gibi ağırlıkları var spd ayakkabıların. zaten çoğunda ağırlık bilgisi belirtilmiyor. çok önemsenen bi konu değil yani spdde ağırlık.
ayakkabıya verdiğimiz para arttıkça ayakkabının ayağımıza oturma başarısı da artıyo, ayakkabıyı ayağımıza sabitleme kalitesi de artıyo. düşük modellerde cırt cırt varken, orta seviyede plastik kelepçe, üst seviyelerde ipli toka var. en iyisi ve pahalısı ipli toka tabiki
parayla doğru orantılı olarak ayakkabının havalandırma kalitesinin de arttığını söyleyebiliriz. öndeki-üstteki-yandaki hava kanalları önemli. ayak düzgün havalanmalı ama ayağı üşütmemeli de.
bir de alırken normal ayakkabı numaranızdan 1 numara büyük almanız öneriliyor. hatta bazı firmalar 42.5 43.5 gibi numaralar da üretiyor falan filan aklıma gelmişken
bana göre mtb de karbona gerek yok. zaten her yeri esniyor
kitlense de ön amartüsörün esneme payı var.
lastikler zaten kocaman oradan da esniyor.
ben her pedala bastığımda esneyen yerleri hissediyorum
Bende tabanı reçine ile katılaştırılmış karbon elyafı ile burun ve topuğu karbon elyafı destekli spd ayakkabı var, şöyle örnek vereyim: ayakkabının 1-2 cm burnuyla basarak merdiven çıkarsın. O kadar esnemezliği var yani