Alüminyum vs. Karbon kadro

Cenk Yiğit

Daimi Üye
Kayıt
17 Mart 2014
Mesaj
241
Tepki
53
Şehir
izmir
Bisiklet
Merida
Berke K

Karbon'da kullanılan hammadde'den örüm şekillerinden bahsetmiyorum Bahsettiğim Full karbon diye satılan bisikletlerin her yerinin alüminyum içermesi üzerinde adam akıllı bir jant setinin veya grupset'in düzgün olmaması . Alüminyum diye burun kıvırdığımız bisikletin kullanıcı açısından içerdiği parçalar ile karbondan daha fazla fayda sağlayabilmesi. Ortalama bütçe ile alınabilecek olan modeller üzerinden hesaplama yapıyoruz tabiki 3000-4000€ bütçe ile 6.5 kg Karbon bir bisiklet ortaya çıkarabilecek iken.3-5 bin lira arasındaki bütçe ile alınabilecek olan karbon ve alüminyum farkı söylediğimden farklı olmaz

Ayrıyetten 2 slx bisikleti karşılaştırsak aradaki fiyat farkı daha belirgin olur

(link)

(link)
 
Scudo

r.ezk

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2013
Mesaj
755
Tepki
494
Şehir
izmir
Bisiklet
Cube
Arkadaşlar carbon bisiklet aldım, cube agree gtc pro

Mesleğim gereği malzmeden anlarım, carbon kompozit v.b. Mukavemet Laboratuar ortamında oluşturulan malzemelerdır.. esnek gevrek sönümleyici akma kopma mukavemet sınrları ve özellikleri farklı, her carbon ve kompozitinde aynı değil.. Her marka kndi teknolojisiyle üretir bu konuda alman cube oldukça güvenilir bir seçeneke olabilir..

işlenmiş metallerin her isteğe cevap verememesi yüzünden istenilen özelliklere göre üretilmiş ve ortaya çıkmışlar aslen.. Örülmüş kevların çelikten daha sağlam olabilmesi gibi..
Sınır (güvenli) noktaları için konuşursak;
izlediğim deneylerde alüminyum kadroların daha sünek carbonun ise daha gevrek olduğunu gördüm, (ancak carbonlar daha sönümleyici yanlız) esnek malzemelerin mukavemet hesaplarında sınır değeri akmaya başladığı andır, güvenlik testleri buna göre yapılır ( yani esnemiş bir alü. Kadro güvenilirliğini yitirmiştir.. ) Carbon kadroların alü. Kadrolara göre çok daha geç deformasyona uğradığını gördüm.. Yaklaşık 3-4 kat(mpa) lık bir değerde kopma yaşaması sayesinde çok daha güvenilir..
 

Tuna Bozkurt

Aktif Üye
Kayıt
25 Ağustos 2011
Mesaj
156
Tepki
48
Şehir
İstanbul
Bence Aleminyum Çükü Ucuz Ve Kaliteli:D
Para Varsa Tabiki En İyisi Karbon..
%1 Verilere Dayanmalık Bi Durum Yok.%1 Cok Ciddi Bi Fark..
Hadi %3 Olsun.Sahilde Süren Biri İçin Pek Bişey İfade Etmez
Yarışlarda %1 Fark İçin Doping Kullananları Düşününce...
Kelime Olayı Alışkanlık Hocam Refleks Normal Yazamam:D
Gerçekten Normal Yazamıyorum:D
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.464
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Murat B.

Herşeyden önce bu adam bu işi biliyor. Gelelim kadim sorunumuza. Karbon mu alümü döver. Aşağı yukarı bu konuda bir mutabakata yaklaşılmıştır. Şayet maddi şekil şartını gözardı edecek olursak yol bisikleti teknolojisinde ortak kabul karbondur. Karbon materyale olan güvensizlik kaybının karşılanamayacağı endişesinden kaynaklanmaktadır. Diğer türler için karbon şartmıdır karbonun yol yarışı dışında sunacağı fayda karbonu gerekli kılarmı.
Karbonun esnemez oluşu,hafiflik garantisi, konforlu oluşu, korozyona karşı dayanıklığı, sağlamlığı diğer materyaller tarafındanda zorlanmaktadır. Kaliteli tüplerden üretilmiş el yapımı bir çelik veya titan bir bisiklet yarış için olmasa da farklı kullanımlarıda karşılaması açısından karbona belli durumlarda rakip olacak materyal kullanımlarıdır.
 

r.ezk

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2013
Mesaj
755
Tepki
494
Şehir
izmir
Bisiklet
Cube
Cevap Çok politik olmuş memet abi :)
Bisiklet konusu bir kenara bırakırsak,

Karbon kompozit v.s. İhtiyaçtan doğmuş. istenilen tepkileri veren, bu özelliklerini farklı durum-koşullarda bünyesinde taşıyan metaryallerin karışımı ve farklı imal usullerinin sonucu; kısaca teknolojik ürünler bunlar. Alüminyum veya çelik ile karşılaştırılmasında tek dezavantajları maliyetleri..

Ürüticilerin bu yola girmeleri bu faydalardan yararlanmak istemeleri aslında,
 

Cyclist999

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
1.182
Tepki
896
Şehir
izmir
İsim
Harun Sayı
Bisiklet
Giant
@çağrı ekşi

Alü-karbon çok kez karşılaştırıldı, forumu biraz gezi derim.
 

x-rayted

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Eylül 2011
Mesaj
1.241
Tepki
1.102
Şehir
istanbul, Maltepe
İsim
Cenk K.
Başlangıç
1972—73
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benim yaptığım araştırmalardan anladıklarım şunlar: Eksik gedik yalan yanlışım varsa düzeltilmesinden memnun olurum :)

Bizim karbon dediğimiz karbon fiber. Karbon yani grafite petrol bazlı plastik malzemenin eklenmesi ile oluşuyor. T500-T600-T700-T800-T1000 vs gibi sınıflamaları var.Ayrıca 1K 2K 3K gibi değerler var. BU değerler arttıkça mukavemet artıyor. Artık T700 ve üstü öneriliyor ki hatta standardı yavaş yavaş T1000 olmak üzere.
Karbon fiberin en önemli özelliği anizotrop olması, alüminyum çelik gibi malzemeler ise izotrop. Anizotrop demek fibrillerin diziliş yönünde mukavemetin çok yüksek olması buna karşın fibrillere dik mukavemetin daha düşük olması demek. Bir ağacı veya odunu düşünün uzun ekseninde ağaç liflerinin arasında keser veya balta darbesi ile rahatlıkla onu ikiye bölersiniz. Oysa ağacı yatay olarak bölmek için çok daha büyük güce testerelere vs ihtiyaç var. Karbon fiber de aynı mantıkta. Endüstride bir ürünü stresin en çok olduğu doğrultuda karbon fibrilleri yerleştirerek çok yüksek dayanımlılıkta yapıyorlar . Maşanın dikine mukavemeti gibi. Aynı şekilde jant çemberini sirküler jant tellerinin dikine yapmak gibi.

BUna karşın alüminyum ve çelik izotrop her yerde mukavemeti aynı . Boru gibi değil de silindir gibi düşünün tepesinden de aynı darbe ile yandan da aynı darbe ile deforme oluyor.

BU sebeple yüksek değerli bir karbon fiber en iyi malzeme ancak. Kaza yapmamak lazım. Kaza yapıp yandan birşeye çarptığınızda yani karbon fibrillerin dizilim yönüne dik stres oluşturmamak lazım. Yani, stres yönüne dik ufak-orta bir darbe ile alüminyuma bir şey olmuyorken karbonu kırabilirsiniz.

Amatör kullanıcı için alüminyum , karbon çelik hiç önemli değil alt seviye komponent üst seviye komponent önemli değil . En ucuzundan size uygun bir bisiklet alıp bisikletin en önemli komponenti olan jant setini iyi bir tane ile değiştirin size yeter diyen milyon mil yol yapmış veteran bir bisikletçi bile gördüm.

Yarı pro , pro, elit seviyesinde tabii işler değişir. Onlarda milisaniyeler bile önemli :)
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@Cenk K.

Ufak bir düzeltme yapayım;
1k, 3k, 12k değerleri örüm sayısını gösteriyor. 1k'da daha ince lifler kullanılıyor. Dışarıdan gördüğünüz o hasır görüntüsü çok daha ince oluyor. 12k'da ise çok daha geniş.
Dayanımları ile ilgili farklı yazılar okudum, fakat hiç biri doğrudan sayı arttıkça dayanımı artıyor şeklinde değil. Bir de UD var, o da ayrı konu.
Şurası güzel açıklamış bu konuyu;
(link)

Onun dışında;
T1000 bildiğim kadarıyla şu an piyasadaki en güçlü karbonfiber. Üstüne gelen high-mod modeller çok daha hafif fakat güç olarak daha düşükler. Ayrıca T1000, bi alt seviye T700'den 3-4 kat daha pahalı.
O nedenle T1000 oldukça seviliyor, fakat kullanımı çok da yaygın değil.
 

bülent samsunlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Şubat 2010
Mesaj
475
Tepki
681
Şehir
İstanbul/Sakarya/Samsun
İsim
Bülent SAMSUNLU
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
KTM
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
İnternette testler var,bilimsel yönden karbon çok daha sağlam,bu kadar açık...
 

qmer

Üye
Kayıt
19 Kasım 2015
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
27
Şehir
Ankara
Alüminyum karbondan asla dayanıklı değil karbon çok dayanıklı bir malzemedir isteyen araştırabilir bugatti gibi dünyanın en hızlı arabasının sürücü kabini karbon kullanılıyor sırf sürücü içinde ölmesin diye
 

Sabih Bağcı

Trakya Bisiklet Kulübü
Kayıt
30 Aralık 2014
Mesaj
328
Tepki
205
Yaş
27
Şehir
Tekirdağ
İsim
Sabih Bağcı
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Şaka mı? Ciddi mi? Bu sorunun tartışılması dahi saçma. Bana aliminyum kadro kullanan world tour takımı söyleyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: t0r3tt0

Muhlis G.

Üye
Kayıt
19 Ekim 2014
Mesaj
31
Tepki
19
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
Hocam ben de Scott Scale 935 var karbon kadrolu. İlk aldığım da her gören kırılır bu kırılır dediler korkmuştum. Turlarda deli gibi sürerim bozuk rampa aşağı yollarda son sürat inerim tık yok valla. Hocam bi kere karbon ya :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Sabih Bağcı