Scudo Sports

Karbon kafes yamulursa ...

Barış BİRLİK

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ekim 2009
Mesaj
651
Tepki
284
Şehir
Eskişehir - Morphou
İsim
Barış Birlik
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Trek
SRAM XX - XO , Shimano XTR vb. üst seviye sistemler bilindiği üzere karbon kafes kullanıyorlar , bugün ufak bir kazadan sonra yüreğim ağzıma geldi allahtan kadro kulağı yamulmuştu ama aklımada bir soru getirdi eğer XOımın karbon kafesi yamulsaydı ne yapılabilirdi , neler olurdu ? Tamir olurmuydu ?
 
  • Beğen
Tepkiler: ali tekintüre
Scudo
arka arttırıcı kafesi mi?Emin değilim ama pek iyi olmaz gibi düşünüyorum sonuçta karbon , umarım yaşamazssınız böyle bi' kazayı.
 
karbon esnek bir malzeme plastik gibi düşünün ama onunda bir kırılma noktası var.
 
Karbon esneme konusunda iyi bir malzeme değil. Direk kırılırdı :)
 
benimde bildiğim kadarıyla direk kırılırdı
 
Anlık darbe de kırılabilirdi...
Fakat yavaş yavaş uygulanan basınçları ve cılız sallantı ve darbeleri ise emme özelliğine sahip olduğundan bu gibi durumlarda aluminyum gibi yamulma riskleri olmaz... Yani ya kırılır ya da yamulmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Serdar GÖK
benim testlerde izlediğim kadarıyla yamulma olmuyor, ya direk kırılıyor yada esneyip eski haline geri dönüyor..
 
Karbon esneme bakımından anlık kuvvetlerde esnemez, bu yüzden birçok yerde kullanılır. mesela pedal çevirme ile oluşan kadro üzerindeki esnemeyi minimuma indirdiği ve hafif olduğu için tercih edilir.

Bunun yanında bir hayli sağlam ama yamulmak yerine kırılmayı tercih eden bir malzeme ne yazık ki :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Serdar GÖK
Karbon fiber kompozit bir malzeme olup, elastik deformasyonu (esner fakat eski halini alır=geçici deformasyon) fiberlerin yerleştirilme ve sıklığına bağlı olarak fazla olan fakat çok yüksek yük altında veya aynı şiddeti meydana getirebilcek darbelerle kırılabilen yani plastik deformasyon(kalıcı deformasyon), strain aralığı ufak olan bir malzemedir. Bu aralığın ufak olması plastik deformasyonun kısa süreli olmasıdır yani sınırını aşıtğınızda yamulmaz eğrilmez direk bumlar. :D Fakat Stres değerleri ve elastic modülü oldukça iyi seviyelerdedir. Arkadaşların dediği gibi oldukça esneme kabiliyetine sahiptir ve anlık mukavemeti de devamlı mukavemetide çoook yüksektir. Kolay kolay kıramazsınız yani. :D
 
Karbon Kadronuzu bir mengeneye koyup sıkıştırırsanız içeriye doğru 2 taraflı bir esneme ( bükülme) olur. Mengeneyi gevşetirseniz kadronun eski formuna kavuştuğunu göreceksiniz. ( SİZ SAKIN DENEMEYİN )

Karbon kadroların kırılabilmesi için dışardan darbe aması gerekmektedir. Kayalık bir zemine kadroyu vurma , araç çarpması , kaya fırlaması ve kadroya sert bir şekilde çarpması gibi darbesel tepkilerde kırılma , yada çatlama olasılığı vardır.

Fakat Alu kadrolardan 3 kat sağlam olduğu deneylerle anlaşılmıştır..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclist999
x-o vitesi çok kıran arkadaşım oldu yamulmadan hemen kırılıyor.
 
Yamulursa,fazla tapmıyoruz,hemen yenisine geçiyoruz(tabii kaç vitesi sorunsuz çalıştırabiliyorsa kullanabiliriz.)
 
Geri