Karbon kafes yamulursa ...

Barış BİRLİK

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ekim 2009
Mesaj
651
Tepki
297
Şehir
Eskişehir - Morphou
İsim
Barış Birlik
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Trek
SRAM XX - XO , Shimano XTR vb. üst seviye sistemler bilindiği üzere karbon kafes kullanıyorlar , bugün ufak bir kazadan sonra yüreğim ağzıma geldi allahtan kadro kulağı yamulmuştu ama aklımada bir soru getirdi eğer XOımın karbon kafesi yamulsaydı ne yapılabilirdi , neler olurdu ? Tamir olurmuydu ?
 
  • Beğen
Tepkiler: ali tekintüre
Scudo

recep mutluer

Aktif Üye
Kayıt
20 Temmuz 2010
Mesaj
106
Tepki
36
Şehir
eskişehir
arka arttırıcı kafesi mi?Emin değilim ama pek iyi olmaz gibi düşünüyorum sonuçta karbon , umarım yaşamazssınız böyle bi' kazayı.
 

Semican Baydur

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Temmuz 2008
Mesaj
1.135
Tepki
470
Şehir
Antalya Merkez Uğraş: Xc
karbon esnek bir malzeme plastik gibi düşünün ama onunda bir kırılma noktası var.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.595
Tepki
7.652
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Karbon esneme konusunda iyi bir malzeme değil. Direk kırılırdı :)
 

sadık özer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
562
Tepki
158
Şehir
izmir
Bisiklet
Beldeyama
benimde bildiğim kadarıyla direk kırılırdı
 

serhat toy

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Nisan 2011
Mesaj
406
Tepki
370
Şehir
İzmir-Bandırma
Anlık darbe de kırılabilirdi...
Fakat yavaş yavaş uygulanan basınçları ve cılız sallantı ve darbeleri ise emme özelliğine sahip olduğundan bu gibi durumlarda aluminyum gibi yamulma riskleri olmaz... Yani ya kırılır ya da yamulmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Serdar GÖK

Muratcan Gümüş

Daimi Üye
Kayıt
30 Temmuz 2008
Mesaj
275
Tepki
194
Şehir
Antalya
benim testlerde izlediğim kadarıyla yamulma olmuyor, ya direk kırılıyor yada esneyip eski haline geri dönüyor..
 

Alper Yıldırım

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Haziran 2009
Mesaj
609
Tepki
454
Şehir
Antakya
Karbon esneme bakımından anlık kuvvetlerde esnemez, bu yüzden birçok yerde kullanılır. mesela pedal çevirme ile oluşan kadro üzerindeki esnemeyi minimuma indirdiği ve hafif olduğu için tercih edilir.

Bunun yanında bir hayli sağlam ama yamulmak yerine kırılmayı tercih eden bir malzeme ne yazık ki :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Serdar GÖK

Cyclist999

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
1.184
Tepki
894
Şehir
izmir
İsim
Harun Sayı
Bisiklet
Giant
Karbon fiber kompozit bir malzeme olup, elastik deformasyonu (esner fakat eski halini alır=geçici deformasyon) fiberlerin yerleştirilme ve sıklığına bağlı olarak fazla olan fakat çok yüksek yük altında veya aynı şiddeti meydana getirebilcek darbelerle kırılabilen yani plastik deformasyon(kalıcı deformasyon), strain aralığı ufak olan bir malzemedir. Bu aralığın ufak olması plastik deformasyonun kısa süreli olmasıdır yani sınırını aşıtğınızda yamulmaz eğrilmez direk bumlar. :D Fakat Stres değerleri ve elastic modülü oldukça iyi seviyelerdedir. Arkadaşların dediği gibi oldukça esneme kabiliyetine sahiptir ve anlık mukavemeti de devamlı mukavemetide çoook yüksektir. Kolay kolay kıramazsınız yani. :D
 

djayo

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Eylül 2006
Mesaj
456
Tepki
389
Şehir
bursa
Karbon Kadronuzu bir mengeneye koyup sıkıştırırsanız içeriye doğru 2 taraflı bir esneme ( bükülme) olur. Mengeneyi gevşetirseniz kadronun eski formuna kavuştuğunu göreceksiniz. ( SİZ SAKIN DENEMEYİN )

Karbon kadroların kırılabilmesi için dışardan darbe aması gerekmektedir. Kayalık bir zemine kadroyu vurma , araç çarpması , kaya fırlaması ve kadroya sert bir şekilde çarpması gibi darbesel tepkilerde kırılma , yada çatlama olasılığı vardır.

Fakat Alu kadrolardan 3 kat sağlam olduğu deneylerle anlaşılmıştır..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclist999

temucin90

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2007
Mesaj
2.806
Tepki
2.518
Şehir
İstanbul Bahçelievler
x-o vitesi çok kıran arkadaşım oldu yamulmadan hemen kırılıyor.
 

ali tekintüre

Daimi Üye
Kayıt
24 Kasım 2010
Mesaj
332
Tepki
137
Şehir
İstanbul
Yamulursa,fazla tapmıyoruz,hemen yenisine geçiyoruz(tabii kaç vitesi sorunsuz çalıştırabiliyorsa kullanabiliriz.)
 
Yukarı Alt