Scudo Sports

Kararsızlık yaşayan arkadaşlarımız için öneriler

Hız yapmayı maksimum hız olarak algılamayın. Hız derken aynı eforu harcayarak ulaşılan hızdan bahsediliyor.
 
Scudo
İki gündür yazmamak için kendimi zor tutuyorum.
Arkadaşlar,
Bisiklet türleri arasında MTB daha iyi Şehir kaka, yol daha hızlı MTB hımbıl gibi karşılaştırmalar yapamazsınız. Zira her bir türün amacı, adlarından da anlaşılacağı üzere, farklıdır. Eğer ki iki farklı MTB modelini birbirine karşılaştırıyor olsaydık tamam diyecektim herkes kendi tezini savunarak saygı kuralları çerçevesinde girelim burada birbirimize :)

Ancak türler, çeşitler, ne derseniz, arasındaki fark kadro yapılarından, kadro yapımında kullanılan malzemeden açılardan kaynaklanıyor.

Ne gerçek MTBler ne de Yol yarış bisikletleri konfor için yapılmamıştır. Kadrolarını kastediyorum. Bu bisikletlerin kadro ölçüleri ve açıları kendi amaçlarına göre sporcunun kaslarını en verimli kullanacağı gücünü çekiş sistemine en iyi aktaracağı şekilde hesaplanır, rahat etmek işin en son noktası!

Diğer yandan şehir bisikletleri konfor için tasarlanırlar. Salcano City Sport vb bisikletleri saymıyorum bunlar Hybrit (Melez) tabir edilen MTB ve Yol bisikleti arası ve kısa turlarda (günlük) hem rahat hem de sportif olarak kullanabileceğiniz bisikletler. Öte yandan gerçek şehir bisikletlerinde açılar sürücünün rahatı düşünülerek hazırlanır, oturma pozisyonunda kas kullanımı ve güç aktarımı ikinci plandadır. Rahat seleler ve dik oturmanızı sağlayacak şekilde geriye doğru uzanan gidonları vardır.

Daha onlarca farklı amaç için onlarca farklı bisiklet var;
Downhill, pist bisikletleri, time trial, free ride, uzun yol tur bisikletleri vb... ama hiç biri birbirinden üstün değil zira kulvarlar çok farklı.
 
yine city bike safsatası adem boşver isteyen istediğini alır derdi tasası sanamı düştü yardım isteyen konusunu açar yardımını alır bu konu ıle ilgili onlarca konu var durum buyken hala ortalığı karıştırıyosun söylediklerin neye göre doğru bilmiyorsun çabuk hızlanan ve çabuk yavaşlayan bisiklet herkezin hayalidir daha ötesi mi var mtbye dönen arkadaşına selamlar bu arada kendine iyi bak
 
peki sizce dünyanın önde gelen bisiklet üreticileri neden ar-ge'ye, tasarımcılara yatırım yapıp city bike tasarlayıp üretiyor. sadece 30 yaş ve üzeri insanlar için mi? kadro açılarının, oturuş pozisyonlarının, jant ebatlarının ve hatta bazen dişli oranlarının hiç bir önemi yok mu? city bike kullanmıyorum bir adet mtb bir adette yol bisikletim var. şehir içinde kullanımda bende ikisinden birini kullanıyorum city bike kullanmıyorum. ama bunun sebebi önceliğimin diğer türler olması ve bütçemi o şekilde kullanmam... ayrıca hepsini geçtim 28" tekeri 26" için üretilmiş bir mtb kadrosuna nasıl takacaksınız? ben dediğinizi eski bir bisikletim için yaptım ama frenlerinden kadro açılarına kadar o kadar çok sorun çıkardı ki. Bisikletimi gören tüm bisikletçiler çok şanslı olduğumu ve bu değişime izin verecek kadroların çok nadir bulunduğunu söylüyordu. şimdi siz bana bu dönüşüme uygun kaç kadro söyleyebilirsiniz? alacakları her mtb bu dönüşüme uygun mu olacak sizce?
 
Bu arada;

çabuk hızlanan bisikletin çabuk yavaşlaması normaldir. Çünkü fizik bize der ki, bir cisimi ivmelendirmek için ağırlığıyla orantılı olarak kuvvet uygulamak gerekir.

Yani, ağır cismi yukarı ivmelendirmek (hızlandırmak) için daha çok kuvvet gerekir, fakat yavaşlatmak için de daha çok kuvvet gerekir. Yani, hafif bisiklet, aynı kuvveti uyguladığımız ağır bisiklete göre daha çabuk hızlanır ve FREN YAPTIĞIMIZ ZAMAN daha çabuk yavaşlar.

ekleme; biz de o yüzden bisikletimizi hafifletmeye çalışırız. Daha az güçle daha iyi ivmelenme sağlamak için. Ek olarak, ağır bisikletin daha iyi yokuş çıktığını söylemek gibi bir komiklik yapmayacağın için açıklama yapmıyorum o konuda.
 
  • Beğen
Tepkiler: halil fatih akbaş
bende şehir bisikleti ile dağ bisikleti arasında kararsız kaldım şehir bisikletinin görünümünü pek beğenmiyorum ama dağ bisikleti alsamda şehir içi bineceğim , bir arkadas dağ bisikletine bir teker gösterdi biraz daha ince ve düz ondan tak dedi siz ne dersiniz
 
benim aklına takılan bir şey var. Tamam city bike rahat, yormuyor ve bir çok avantajı var mtb ye göre. Ama bu bisikletlerle kaldırımdan kaldırıma atlayabiliyor muyuz? Bana bunun geçici bir heves olduğu söylendi ama öyle değil can güvenliği ve zaman kazanmak için o kaldırımdan bu kaldırıma zıp zıp gideceğim yere gidiyorum. Ulaşım için arada sırada da spor için kullanıyorum. City kullanmayı çok isterdim özellikle city sportların görüntüsü çok hoşuma gitse de bu sebepten soğuk bakıyorum.
 
Geri