Kafamdaki soru işareti

Konu, Serbest Kürsü kategorisinde Emirhan Kaya tarafından 1 Haziran 2011 tarihinde paylaşıldı.

  1. Emirhan Kaya Daimi Üye

    Kayıt:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    151
    Şehir:
    Çorlu
    Sponsorlu Arkadaşlar belki yeri değil konu olarak bilmiyorum ama yeri değilse kusura bakmayın.

    1) Aynakolda yapraklar ne kadar büyük olursa o kadar hız mı kazandırıyor ?
    2) Rotorlar ne kadar büyük olursa frenler daha mı iyi oluyor ( mesela 16lık rotor yerine 180lik rotor )

    Teşekkürler :)
     
  2. Oktay Ataş

    Oktay Ataş Daimi Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2010
    Mesajlar:
    241
    Beğeniler:
    107
    Şehir:
    Moda, Kadıköy, İstanbul
    Aynakolda yaprağın büyük olması bir anlamda vitesin daha ağır olması demektir. Bu koşulda eğer bacağın pedalı rahat döndürecek kadar sağlamsa tabikide daha fazla hıza ulaşırsın.
     
    Emirhan Kaya bunu beğendi.
  3. #3

    Emirhan Kaya Daimi Üye

    Kayıt:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    151
    Şehir:
    Çorlu
    Peki rotorlar ?
     
  4. Oktay Ataş

    Oktay Ataş Daimi Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2010
    Mesajlar:
    241
    Beğeniler:
    107
    Şehir:
    Moda, Kadıköy, İstanbul
    disk frenler hakkında bir bilgim yok
     
  5. Alper Yıldırım Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2009
    Mesajlar:
    609
    Beğeniler:
    455
    Şehir:
    Antakya
    bildiğim kadarı ile (yanlış bilgi olabilir) rotor büydükçe fren performansı artar fakat fren anında kadroya bindirdiği yükte artar
     
  6. Cyclist999

    Cyclist999 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.203
    Beğeniler:
    871
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Harun Sayı
    Bisiklet:
    Giant
    Rotor büyürse, sürtünme kuvvetinin oluşturduğu tork daha yüksek oluyor ( negatif yöndeki tork=yarıçap vektörü cross çarpım Fsürtünme) ve sonuçta var olan açısal ivme ( pozitif yöndeki tork = eylemsizlik momenti çarpı açısal ivme) nin yaratmış olduğu pozitif torku daha kısa zamanda 0 lıyor. Yani kısacası öyle kardeşim rotor büyürse, Fiziken frenlerin durdurma kapasitesi artıyor. :)
     
  7. Kayıt:
    19 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Bayrampaşa/İST
    rotorlar büyüyünce kaliperlerde büyüyomu.Eğer büyümüyosa performans bi değişiklik olmaz çünkü yine en fazla balata büyüklüğündeki kısmı sıkacaktır
     
    T0LGA bunu beğendi.
  8. Piskiletci Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.866
    Beğeniler:
    2.628
    Bisiklet:
    Corratec
    Büyük rotorlar, küçük rotorlara göre daha geç ısınır. Rotorun büyük olması, frenleme sırasında sönümlenen kinetik enerjinin oluşturduğu ısıyı daha kolay atmasını sağlamak içindir. Isınmayı azaltmak içinde rotorda delikler bulunur. Büyük rotorda daha fazla delik olur, daha fazla delik demek rotorun daha fazla hava ile temas etmesi yani daha çabuk soğuması demek.

    Aynakolun büyük olmasının nedeni, rubleye 1 turda aktarılacak olan döndürme kuvvetini arttırmaktır. Büyük aynakolda 50 dişli, küçük aynakolda 20 dişli var diyelim, rublede ise 10 dişli olsun. Büyük aynakol 1 turda rubleyi 5 tur döndürürken, küçük aynakol 1 turda rubleyi 2 tur döndürür.
     
    T0LGA ve Emirhan Kaya bunu beğendi.
  9. #9

    Emirhan Kaya Daimi Üye

    Kayıt:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    151
    Şehir:
    Çorlu
    cevaplarınız için teşekkür ederim :) benim arkda rotor 160lık ön 180lik arkayıda 180lik yapsam sorun çıkarmı ? Tectro Draco frenlerım var
     
  10. Piskiletci Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.866
    Beğeniler:
    2.628
    Bisiklet:
    Corratec
    Arkada 180 liğe gerek yok bence.
     
    Emirhan Kaya bunu beğendi.
  11. #11

    Emirhan Kaya Daimi Üye

    Kayıt:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    151
    Şehir:
    Çorlu
    Peki rotor ve kalipti sanırım ( rotoru sıkan şey :) ) onu değiştirmenin zamanı geldiğini nasıl anlarız belli eder mi ?
     
  12. mustafa-38 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Ocak 2011
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    Bisiklet üstü..
    ROtora baskı yapan alete kaliper deniyor . ve bittiginde zaten erimiş oluyor yani bi nevi bildigin v-fren papuçları gibi bitince tutus performansı düşer.

    203'lüge gelecek olursak tabiki rotorun çapı ne kadar büyürse fren performansıda o kadar artar çünkü rotora binen yük rotor büyüdükce azalıyor ve buda daha iyi bir tutuş saglıyor.
    burda dikkat edilmesi gereken bir yer var ; senin maşan veya kadron 203'lük rotoru destekliyor mu ? sorusu olacak eger desteklemiyorsa frene bastıgında kadron veya maşan bu yükü taşıyamayıp kırılır buna dikkat et..;)
     
    Emirhan Kaya bunu beğendi.
  13. Piskiletci Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.866
    Beğeniler:
    2.628
    Bisiklet:
    Corratec
    Rotora baskı yapan şey kaliper değil balatadır :)

    Balataların bittiğini anlamak için balataya bakmak lazım yani çok zor bişey değil :) Zaten bitince balatanın arkasındaki demir rotora sürter sesten anlaşılır ama rotor da aşınır, bu olay yaşanmadan değişmesi lazım.
     
    Emirhan Kaya bunu beğendi.
  14. #14

    Emirhan Kaya Daimi Üye

    Kayıt:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    151
    Şehir:
    Çorlu
    Teşekkür ediyorum bütün sorularımı cevaplandırdığınız için :)
     
    Piskiletci bunu beğendi.
  15. Mehmet Keten Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Şubat 2009
    Mesajlar:
    831
    Beğeniler:
    736
    Şehir:
    ANKARA
    tüm spor ve hızlı otomobillerde görüldüğü (ferrari,lamborghini,porsche) gibi fren diskleri standart araçlara göre oldukça büyüktür ki bu orantıya göre fren balatalarıda büyüktür.yani büyük fren diski + büyük fren balatası.

    [​IMG]
     
    Emirhan Kaya bunu beğendi.
  1. Daha güzel bir site kullanımı sağlamayı hedeflediğimizden dolayı, bu sitede çerezler kullanılmaktadır. Bu sebeple çerezlerden yararlanarak sitemizle nasıl bir etkileşimde bulunduğunuza dair ilişkili verileri kaydedecek araçlardan faydalanıyoruz. Bu siteye giriş yapıp kullanarak, çerez kullanımını kabul etmiş oluyorsunuz.
    Duyuruyu Kapat