Ayhan Cihangir
Daimi Üye
- Kayıt
- 28 Mart 2011
- Mesaj
- 278
- Tepki
- 264
- Şehir
- Kütahya
Evet arkadaşlar daha önceden paylaşmam gereken çalışma, resim ayarlaması nedeniyle bu zamana nasip oldu. Bisikletinizle bir doğa gezisi sonrası eve döndüğünüzde kadronuzda gördüğünüz ufak çarpma ve bere izleri elbette ki çoğunuzun canını sıkıyordur sizi bilmem ama benim öyle oluyordu. Du diyorum çünkü bunu önceki bisikletimde yaşıyordum ve bunun tekerden fırlayan küçük taşlar olabileceğini düşündüm. Yada bisikletimizi bir yere dayadığımızda oluşan hafif sıyrıklar. Biraz ürün reklamı gibi bir giriş oldu idare edin. Bende bu küçük hasarları minimuma indirecek bir çalışma yapmaya karar verdim. Tabi bu birden bire kafamda oluşmadı. Forumda gezerken değerli kardeşlerimizin çalışmaları bana çok yardımcı oldu. Hatta bir arkadaşın karbon kaplaması gerçekten mükemmeldi. Bu gibi araştırmalarım ve bu işi daha önce yapan arkadaşların yazılarından derlediğim bilgilerle kendi çabalarımla bir şeyler yapmaya çalıştım. Buyurun.
Herzaman söylediğim gibi baştan söyleyeyim arkadaşlar, hiçbir şekilde ölçü, şablon, marka v.s bir şey yazmıyorum. Çünkü bu yapılan sadece bir örnektir ve hiçbir şekilde aynı ürünü markayı ya da ölçüyü kullanmak zorunda değilsiniz. Siz bundan daha güzelini de yaparsınız ki yapanları da gördüm. Ben de bu çalışmayı kafasında bu tip şeyler kuran arkadaşlara ışık tutsun, fikir oluştursun, yardımım dokunsun diye paylaştım. İlgili arkadaşların soruları olursa da memnuniyetle cevaplarım. Görüşleriniz benim için değerlidir. Bu çalışmayı bisikleti aldığımın haftası gerçekleştirdim ve aldığımdan beri iş bitene kadar bisiklete bir kere dahi binmedim.
Malzemeler:
1- Reklamcıdan aldığım şeffaf yapışkan folyo. Kırtasiyedeki ince olanları önermem sökme işlemi sırasında iz bırakabilir arkadaşlar.
2- Fön makinası, her evde bulunur.
3- Makas, cetvel, bez v.s
Folyoyu belirli ölçülerde kesme işlemi. Bilindiği gibi folyonun kağıt yüzeyini hiçbir zaman tamamen ayırmıyoruz. Yapıştırılacak yüzeyi kuru bir bezle iyice silerek toz yağ gibi maddelerin olmadığından kesinlikle emin oluyoruz. Folyonun fön makinasıyla ısıtılarak biraz yumuşatılması bombeli yüzeylerde oldukça işe yarıyor ve yapıştırmaya başlıyoruz. Folyoya paralel olarak bezle silerek gidersek baloncuk oluşmasını önlemiş oluruz. Bir bölümünü bitirdik. Oluşan küçük baloncuklarıda bir iğne yardımıyla delip üzerini bezle silersek yok etmiş oluruz. Bu şekilde çıkıntı olan yerlere gelen kısımları makasla şekillendirerek bombe yapmamasını sağlıyoruz. Buradaki gibi kadronun büyük kısımlarında folyoyu iki bölüm şeklinde keserek yapıştırırsak hata yapma ve baloncuk oluşturma riskimiz azalır. Maşa ve sele borusu dahil tüm kadro kaplandı arkadaşlar. Fotolarda belli olmuyor ama ek yerleri filan gerçekten fark edilmiyor. Bir sonraki çalışmada görüşmek üzere...
Herzaman söylediğim gibi baştan söyleyeyim arkadaşlar, hiçbir şekilde ölçü, şablon, marka v.s bir şey yazmıyorum. Çünkü bu yapılan sadece bir örnektir ve hiçbir şekilde aynı ürünü markayı ya da ölçüyü kullanmak zorunda değilsiniz. Siz bundan daha güzelini de yaparsınız ki yapanları da gördüm. Ben de bu çalışmayı kafasında bu tip şeyler kuran arkadaşlara ışık tutsun, fikir oluştursun, yardımım dokunsun diye paylaştım. İlgili arkadaşların soruları olursa da memnuniyetle cevaplarım. Görüşleriniz benim için değerlidir. Bu çalışmayı bisikleti aldığımın haftası gerçekleştirdim ve aldığımdan beri iş bitene kadar bisiklete bir kere dahi binmedim.
Malzemeler:
1- Reklamcıdan aldığım şeffaf yapışkan folyo. Kırtasiyedeki ince olanları önermem sökme işlemi sırasında iz bırakabilir arkadaşlar.
2- Fön makinası, her evde bulunur.
3- Makas, cetvel, bez v.s
Folyoyu belirli ölçülerde kesme işlemi. Bilindiği gibi folyonun kağıt yüzeyini hiçbir zaman tamamen ayırmıyoruz. Yapıştırılacak yüzeyi kuru bir bezle iyice silerek toz yağ gibi maddelerin olmadığından kesinlikle emin oluyoruz. Folyonun fön makinasıyla ısıtılarak biraz yumuşatılması bombeli yüzeylerde oldukça işe yarıyor ve yapıştırmaya başlıyoruz. Folyoya paralel olarak bezle silerek gidersek baloncuk oluşmasını önlemiş oluruz. Bir bölümünü bitirdik. Oluşan küçük baloncuklarıda bir iğne yardımıyla delip üzerini bezle silersek yok etmiş oluruz. Bu şekilde çıkıntı olan yerlere gelen kısımları makasla şekillendirerek bombe yapmamasını sağlıyoruz. Buradaki gibi kadronun büyük kısımlarında folyoyu iki bölüm şeklinde keserek yapıştırırsak hata yapma ve baloncuk oluşturma riskimiz azalır. Maşa ve sele borusu dahil tüm kadro kaplandı arkadaşlar. Fotolarda belli olmuyor ama ek yerleri filan gerçekten fark edilmiyor. Bir sonraki çalışmada görüşmek üzere...