murat yayla
Daimi Üye
- Kayıt
- 4 Temmuz 2010
- Mesaj
- 312
- Tepki
- 245
- Şehir
- ESKİŞEHİR
Arkadaşlar forumda dolaşırken çoğu kişinin kadro boyama hakkında bilinçsiz davrandığını gördüm bu hareketlerden kendileri zararlı çıkacak.öncelikle şunu söyleyim ben sanayide otomobil boyacısıyım yani boyadan anlıyorum.bisiklet boyarken
1.BİSİKLETİN ZIMPARASI
Bisiklet zımparalarken dikkat edilmesi geren nokta şudur.kadrodaki fren ayaklarının bulunduğu yerler tekerleklerin geçeceği yerler çok iyi zımpara olmalı çünkü kadro oksitlenmeye öyle yerlerden başlar.ayrıca kadroyu zımparalarken ilk önce kaba katını almak için 400-500 numara zımpara daha sonra ayrıntısı için 800-1000 zımpara.
2.ASTAR-BOYA-VERNİK
Astara geçmeden önce kadrodan kesinlikle bütün parçalar sökük olmalı ve kadrodaki toz silinmiş olmalı.Şimdi arkadaşlar bu astar -boya -vernik kısmını herkesin evinde kendi yapması mümkün olmayabiliyor.bunun için sanayide elinde işi olmayan bir ustaya gitmelisiniz.Boyadan önce kesinlikle astar atılmalı çünkü oksitlenmeyi azaltır ve boyayı sağlamlaştırır hemen kalkmaz boya.astar atılır daha sonra güzel bir ince zımpara ve sonra götürdüğünüz usta bisikletin boyasını atar gerekiyorsa verniğini.daha sonra bisikletin parçalarını yakmadan en az 1-1,5 gün kuruması gerekir.Boya -vernik kısmında boyattığınız ustanın iyi bir usta olması gerekir çünkü boyayı atarken boya akarsa bütün emekler boşa gider kötü bir görüntü oluşur.Bisikleti boyatırken kullandığınız malzemelere özellikle dikkat ediniz(boyanın uzun ömürlü olması için).Şuan piyasada bir çok merdiven aldı boya markası var.o boyalar kullanıldığında 1 senede dökülüyor.kullandığınız markalar biraz pahalı ama en az 5-6 sene dökülmeden durabilcek boyalar(standox yada akzo nobel marka).
3.FIRIN BOYASI
Arkadaşlar forumda daha fırın görmemiş insanlar fırın boyası söyle fırın boyası böyle diye konuşuyor.Fırın denilen şey içine bir otomobil girecek kadar büyüklüğü olan kapalı bir mekanizmadır.bu fırının üst taraflarında içeride atılan boyanın dumanını dışarıya alarak boyacının az zehirlenmesi için hava filitreleri vardır.fırında kendi ayarlayacağınız ısı sistemi mevcuttur,bu sistem boya atıldıktan sonra boyanın kuruma süresini azaltır.normalde bir araba boyandıktan sonra en az 1 gün kuruması lazım ama fırında kendi ayarladğınız 50-60 derece ile bir kaç saatte kurutabiliyorsunuz.ama piyasadaki bazı boya ustaları insanları fırın boyası diye kandırıyor.anlıyacağınız fırın denilen şey boyanın kuruma süresi ve ustanın sağlığı için üretilmiş bir şey.Fırın boyasıyla yazığım şeyler bisiklet boyası içinde geçerlidir.
Bu yazımın amacı bazı arkadaşlarımın kazıklanmasını yanlış yönlendirilmesini önlemek için.Maksat bilgi olsun.Eğer bir yardımım dokunduysa ne mutlu bana teşekkürler...
1.BİSİKLETİN ZIMPARASI
Bisiklet zımparalarken dikkat edilmesi geren nokta şudur.kadrodaki fren ayaklarının bulunduğu yerler tekerleklerin geçeceği yerler çok iyi zımpara olmalı çünkü kadro oksitlenmeye öyle yerlerden başlar.ayrıca kadroyu zımparalarken ilk önce kaba katını almak için 400-500 numara zımpara daha sonra ayrıntısı için 800-1000 zımpara.
2.ASTAR-BOYA-VERNİK
Astara geçmeden önce kadrodan kesinlikle bütün parçalar sökük olmalı ve kadrodaki toz silinmiş olmalı.Şimdi arkadaşlar bu astar -boya -vernik kısmını herkesin evinde kendi yapması mümkün olmayabiliyor.bunun için sanayide elinde işi olmayan bir ustaya gitmelisiniz.Boyadan önce kesinlikle astar atılmalı çünkü oksitlenmeyi azaltır ve boyayı sağlamlaştırır hemen kalkmaz boya.astar atılır daha sonra güzel bir ince zımpara ve sonra götürdüğünüz usta bisikletin boyasını atar gerekiyorsa verniğini.daha sonra bisikletin parçalarını yakmadan en az 1-1,5 gün kuruması gerekir.Boya -vernik kısmında boyattığınız ustanın iyi bir usta olması gerekir çünkü boyayı atarken boya akarsa bütün emekler boşa gider kötü bir görüntü oluşur.Bisikleti boyatırken kullandığınız malzemelere özellikle dikkat ediniz(boyanın uzun ömürlü olması için).Şuan piyasada bir çok merdiven aldı boya markası var.o boyalar kullanıldığında 1 senede dökülüyor.kullandığınız markalar biraz pahalı ama en az 5-6 sene dökülmeden durabilcek boyalar(standox yada akzo nobel marka).
3.FIRIN BOYASI
Arkadaşlar forumda daha fırın görmemiş insanlar fırın boyası söyle fırın boyası böyle diye konuşuyor.Fırın denilen şey içine bir otomobil girecek kadar büyüklüğü olan kapalı bir mekanizmadır.bu fırının üst taraflarında içeride atılan boyanın dumanını dışarıya alarak boyacının az zehirlenmesi için hava filitreleri vardır.fırında kendi ayarlayacağınız ısı sistemi mevcuttur,bu sistem boya atıldıktan sonra boyanın kuruma süresini azaltır.normalde bir araba boyandıktan sonra en az 1 gün kuruması lazım ama fırında kendi ayarladğınız 50-60 derece ile bir kaç saatte kurutabiliyorsunuz.ama piyasadaki bazı boya ustaları insanları fırın boyası diye kandırıyor.anlıyacağınız fırın denilen şey boyanın kuruma süresi ve ustanın sağlığı için üretilmiş bir şey.Fırın boyasıyla yazığım şeyler bisiklet boyası içinde geçerlidir.
Bu yazımın amacı bazı arkadaşlarımın kazıklanmasını yanlış yönlendirilmesini önlemek için.Maksat bilgi olsun.Eğer bir yardımım dokunduysa ne mutlu bana teşekkürler...