Kadro kulağının oynaması

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.767
Tepki
1.494
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Geçen gün bisikleti bakım amaçlı parçaladım ve arka vitesi sökerken kadro kulağının elle zorlandığında ileri geri yarım mm kadar oynadığını farkettim.

Bu durum normal mi?
Kulağın vidası ne kadar sıkılmalı? (Tork birimi olarak değil de atıyorum "pedal vidası sıkar gibi" şeklinde örneklendirebilirsek sevinirim)

Bir de konuyla alakasız olarak;
Vitesin kulakla birleştiği yerdeki bir vida var. Onun ayarı neye göre yapılıyor? Aşağıda resmini koyduğum vida yani:

Resim forumdan, konuyla ilgili bir başlıktan alınmıştır. Konuda ayrıntılı cevap göremediğim için soruyorum tekrar. En üstteki okla gösterilen vida. Ayarı neye göre yapılıyor? Mesela sarsıntıda vitesten gelen sesi azaltmak için kullanılabilir mi? Hani vitesin gerginliğini arttırıp azaltıyor ya, o açıdan...

İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
Scudo

Deniz

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Nisan 2007
Mesaj
2.166
Tepki
3.348
Şehir
Fahrettin Altay, İzmir
Bisiklet
Cannondale
Kulağın vidasının ne kadar sıkılacağı konusunda birşey diyemem. Ama boşluk olmaması gerekiyor. Ben pedal sıkar gibi olmasa da oldukça sıkıyorum.

Arka vitesin gerginlik ayar vidası için kendiniz cevabı vermişsiniz zaten. Sarsıntıda vitesten gelen sesi azaltmak için kullanılabilir tabi ki. Ayrıca zincir biraz uzun kalıyorsa, onu toparlamak için de kullanılabilyor. Yani zinciri de biraz germiş oluyor.
 

Mustafa Acar

Keep going...
Kayıt
2 Ağustos 2008
Mesaj
858
Tepki
565
Şehir
Konya
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Kadro kulağına değen arka attırıcının vidası(resimdeki en üst vida) arka attırıcının zincire göre olan uzunluğu ile üst makara ile dişli arasındaki boşluğu ayarlamanıza yardımcı oalcaktır.

Örnek: az sıkılmış ise arka vitesin üst makarası dişliye değmeye başlıyacak ve arka vites top gibi sekmeye başlıyacak bu makara için çok kötü bir durum çok çabuk aşınır ayrıca verdiği sesde rahatsız eder.bu vidayı en üst dişli ve en alt dişliye bakarak makaranın dişliye değmeyeceği kadar sıkın.

altında L (low) yazan vida: arka attırıcının en üst dişlide en büyük dişlide olması gereken sınır gösterir. Ayarlarken; arka attırıcıyı en üst dişliye getirip bu vidayı sıkarak yada gevşeterek; dişli ile alt vites makarasının dikey olarak aynı hizalanamasını sağlarsınız.

altında H (high) yazan vida: Arka atıırıcının en alt dişli en küçük dişlide olması gereken sınırı belirler. Ayarlarken; arka attırıcıyı en küçük dişliye getirin; attırıcıyı elinizle hafifce kendinize çekin ve attırıcının alt makarası ile dişlinin dikey olarak hizalanmasını sağlarsınız..

4. vida vites kolunda olan vida kablonun tam çıktığı yerde..

buda kablo gerginliğini ayarlamada kullanılır
ayarlanması: vitesi en büyük dişliye getirin burada iken vites kolunundaki vitesi yükseltme koluna tam değil yarım basın. Bu basma sonucunda zinciriniz den bir ses gelmesi lazım bu ses. dişlideki zincirin bir alt dişliye geçip geçmemesi gibi bir durum oluşup sürekli sekmesinden gelir. eğer yarım basmanızda hiç ses gelmiyor ise ses gelene kadar koldaki ayar vidasını sıkın yada yarım basmanız halinde ses geliyor ve bir alt dişliye zinciriniz atlıyor ise bu seerde atlamaması gereken şekilde koldaki vidayı gevşetin bu iki durumu tam ortaladığınızda zinciriniz en büyük dişlide top gibi sekmesi lazım..:)

Bu 4 vida ile arka vites ayarı yapılır. Eğer vites telini yeni takıyor iseniz teli taktıktan sonra vites kollarından arka vitese kadar açık olan yerlerden kablonun boşluğunu alıp biraz daha çekerek gerginliğini ayarlayın...

Benim yaptığım şekil bu eski yeni düşük yüksek model fark etmeksizin bu şekilde yapabilirsiniz.

Birde örnek video koyalım tam olsun..:)..

http://www.youtube.com/watch?v=Z3bVgP_MNwc
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.767
Tepki
1.494
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Cevaplar gayet tatminkardı. Teşekkür ederim.
 

ErdincAydin78

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Temmuz 2009
Mesaj
445
Tepki
103
Şehir
ANKARA & SAFRANBOLU
Bisiklet
Sedona
Vites, çekiş bölümüne açtığım konuda cevap verilmeyince, eski konuları taramaya başadım.
Bu yazınızda '' Sarsıntıda vitesten gelen sesi azaltmak için kullanılabilir yazmışsınız, benimde sorunum sarsıntılarda ve yokuşlarda zincire yük bindiğinde tık tık sesin gelmesi. Şimdi ben vidayı sıkmalımıyım? Üstat, bu tık tık sesi sürekli gelmiyor, belli periyotlarda geliyor. Mesela gidonu sağa -sola hızlı çevirirken geliyor. Kötü zeminde sürekli ses geliyor. Vites ayarlarım süper diyebilirim. Attırıcı sram x-5. Attırıcıdaki makaraları söktüm,temizledim,taktım.Sorun yine var. Zincirde bişey dikkatimi çekti, pedalı çevirirken zincirin bir bölümü ön attırıcının sınırına yaklaşıyor, sonra normal aralığa giriyor. Acaba zincir mi yamuk? Tam sorunu kesin olarak bilseydik, bir yeni zincir alıp deneme yapardık. Bu ses beni bisikletten soğutacak,insanların yanından geçerken takırtının çıkması gücüme gidiyor. Bilen biri beri gelsin. Bu arada arka göbeğin dağılma ihtimali nedir? Sorun güncel. Hep ilanları güncel diyorduk, değişiklik olsun.
 

10urr

Üye
Kayıt
14 Ağustos 2017
Mesaj
76
Tepki
190
Yaş
34
Şehir
Ankara
İsim
Onur Ozturk
Bisiklet
Claud Butler
Merhaba,

Kadro kulağı aşağıdaki video'ya yüklediğim gibi oynuyor. Bu sorun mudur yoksa doğal bir durum mudur?

 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Mesaj
8
Tepki
1
Kadroya bağlandığı yerde 5 allen anahtarla sıkılan bir civatası var, onu iyice sıkın oynamaz.
 
Kayıt
20 Şubat 2018
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
29
Şehir
İstanbul
İsim
İlker
Kadro kulağının orda oynaması normal bir durum mu en son derecede sıksamda yine oynama yapıyor aşınma falan mı video daki gibi oynuyor hala
 

ratm

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2009
Mesaj
994
Tepki
1.616
Şehir
izmir
İsim
Hakan Engin
@İlker demiral Normal bir durum değil. Bağlantı yerinde muhtemelen bir problem var
 
Yukarı Alt