Kadro kulağı problemi

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında BF Okuru tarafından paylaşıldı.

  1. BF Okuru

    BF Okuru Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    263
    Seviye:
    Herkese merhaba.
    6 aylık merida speeder t3d'yi 1000 km'ye dayadım.
    27 vites olan bisikleti genelde 5. yada 10.viteste kullanırım.
    Yolum düz olduğu için sık vites değiştirmem.
    Geçen ufak bir rampadan çıkayım dedim ve vitesi 3e aldım.
    Takır tukur bir sürü ses ve vites geçmeme vs.
    Dönüp arkaya baktığımda ise manzara buydu ;

    [​IMG]

    Hazır yol üstünde iken bikeandoutdoor'a uğradım.
    Problem kadro kulağının yamulduğu yöndeydi.
    Aktarıcıda yamulmuş olabilirmiş,sökülünce belli olurmuş.
    ama herhangi bir darbe almadı.
    Daha sonra başka bir müşteri "benimde çok başıma geldi" dedi.
    Kadro kulağının tansiyona dayanamadığını ve eğildiğini söyledi.
    Bunun için "pinli" sisteme geçtiğini söyledi.

    Bu pinli sistem nedir ?
    Bende pinli sisteme geçebiliyormuyum ?
    Bazı bisikletlerde kulak olmadığını görüyorum.
    Bende kulağı iptal edebilirmiyim ?

    Tecrübeli arkadaşlar yardım ederlerse sevinirim,şimdiden teşekkürler.
     
  2. Ekrem Yılmaztürk

    Ekrem Yılmaztürk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    832
    Beğeniler:
    598
    Şehir:
    Kırklareli
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bildiğimden değil ama benzer şeyler yaşadığım için bir iki şey söyleyeyim. Kadro kulağından ziyade aktarıcı da sıkıntı var gibi görünüyor. Gerçi kulaktaki ufak yamulmalar gözle görülmese de sistemi etkileyebiliyor. Üzerine düşme vs yaşadınız mı veya benim sık yaptığım hata ,direk duvara yaslmamdan aktarıcıyı farketmeden etkiliyorum, aynı sıkıntı olabiliyor
     
  3. #3
    BF Okuru

    BF Okuru Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    263
    Seviye:
    hayır herhangi bir darbeye maruz kalmadı eminim buna.
    zaten ilk bakışta aktarıcıda sorun var gibi görünüyor fakat kulağının düzlüğünü rubleyi referans alarak baktığınızda kulağın eğik olduğu bariz belli.
    tabiki bu oranlıda olabilir onu dağıtınca görücez (%80 kulak %20 aktarıcı) gibi.
    ben şu kulaksız sistemleri merak ediyorum açıkcası
     
  4. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.545
    Beğeniler:
    882
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Vites ayarı yaptırdınız mı? Kadro kulağında öyle yamukluk göremiyorum benimkiyle aynı.Ayrıca aktarıcıda sıkıntı var demiş bir arkadaş aktarıcı bacakları zaten öyle duruyor.Kulaksız bisikletler eski yarış bisikletlerinde ve güncel yarış modellerinde var diye biliyorum..Bir sıkıntı olduğu zaman orayı kesip yenisini kaynatıyorlarmış.Siz 1000 km'de başka sistem geçecem diyorsunuz ben 2,5 senede 16500 km yaptım halen aynı aktarıcı aynı kulak var...
     
  5. #5
    BF Okuru

    BF Okuru Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    263
    Seviye:
    :) bunlar eskiden böyle durmuyordu ama ip gibi dümdüzdüler..
     
  6. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.972
    Beğeniler:
    5.530
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Aslında kadro kulağının yamulması kötü bir şey değil.
    Böylece kadro ve vites sistemin zarar görmüyor.
    Düzeltmesi de çok zor bir şey değil.. 5mm'lik bir alyanı vites vidasına sokup düzeltebilirsin ama bu idareten olur. Eğer kadro kulağı denge aletin varsa onunla ölçerek yapmak en doğrusu.
     
    Cem cm bunu beğendi.
  7. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.545
    Beğeniler:
    882
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    [​IMG][/url][/IMG] Buda Benim ki.
     
  8. verisakeet

    verisakeet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2013
    Mesajlar:
    385
    Beğeniler:
    506
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Felt
    Seviye:
    Onceden farketmek guzel birsey tabii :) Bisiklet devrilmisti, farketmemisim kulak yamulmus. Dusuk viteste kol jantlara girip lastigi kilitledi, kulak kirildi. Sadece ingiltereden alabildim kulagi 10gunde. Arttirici gitseydi kismen masrafli ama daha kolay olabilirdi isim :)
     
  9. #9
    BF Okuru

    BF Okuru Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    263
    Seviye:
    örnek için teşekkür ederim ama bendeki baya bir janta yakın sizinkine göre..
    neyse artık hafta için bırakım bikeandoutdoor'a bakalım onlar ne dicek.
    birde şu eskiden vites koruması diye satılan demir parçadan alım diyorum
     
  10. Cem Ç

    Cem Ç Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.206
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    problemı nasıl çözdünüz benımde 1. vitestenn jant arasına gırıyordu zıncır kulak yamulmus dedı bısıkletcı vıtes ayarı ypıcam dedı duzeltıyorum kulağı dedı artık araya kacmıyor zıncır yalnız vıtes bu sefer de en ufak dıslıye gecmıyor kulağı ve arka aktarıcıyı değiştirsem kendıne gelır mı acaba
     
  11. cazci

    cazci Dört Mevsim Pedal...

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    25 Kasım 2015
    Mesajlar:
    813
    Beğeniler:
    2.489
    Şehir:
    BURSA
    Adı:
    MEHMET CEM SAYGI
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bugün uzun sayılabilecek bir tur dönüşü (83 km) ,%15-16 eğimli yokuştan çıkıp evime gideyim dedim.Vitesler 1 e 4 te idi.
    Ruble dişlilerini daha da küçültüp kadansı arttırmak istedim.4-3-2-1 sırayla küçülttüm.1 -1 olduğunda bir sürtünme sesi ve ardından çaaattt..Pedallardan ayakkabıları çıkaramadan bir ağaç gibi yana devrildim.Kadro kulakçığının bir parçası kadro da,diğeri arka aktarıcı üzerinde sallanıp durmakta :(..
    Işin ilginci daha bugün yedek bir kadro kulakçığı alayım diyordum.Şimdi 2 tane almam gerekecek.
    Bakım ve temizliği yapan biri olmama rağmen bu nasıl başıma geldi anlayamadım.
    Anlayan beri gelsin,bilgi almak istiyorum.
    Ilgilenenlere şimdiden teşekkür ederim.
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  12. Cem cm

    Cem cm Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Eylül 2016
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    1.768
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Cem
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    @cazci geçmiş olsun. Neden başınıza geldi bakisindan ziyade şöyle düşünün, kadro kulağı problemi olmamış sizde. Kulak görevini yapmış, kırılarak aktarıcıyı ve kadroyu korumuş:hhhhhh: muhtemelen daha önceden yamulmustur vitesten de anlaşılacağı üzere yokuş çıkıyodunuz. Kadansı biraz yükseltmeden vites değişince zincirde hala aşırı kuvvet oluyo bu da kulak sigortasını attırıyo.
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  13. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    7.050
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @cazci

    Vites 1-1'e geldiğinde kırıldığına ve öncesinde sürtünme sesi geldiğine göre bugün yaptığınız tur esnasında aktarıcınızın ayarı bozulmuş ve içeri doğru fazlaca kayıp janta girmiş olabilir. Jant tellerine bakmak gerek, herhangi bir sürtme varsa izi de vardır.
     
  14. cazci

    cazci Dört Mevsim Pedal...

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    25 Kasım 2015
    Mesajlar:
    813
    Beğeniler:
    2.489
    Şehir:
    BURSA
    Adı:
    MEHMET CEM SAYGI
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    @Cem cm ve @Sadettin Z. Bilgi ve deneyimleriniz için teşekkür ederim...
    Yola çıkmadan genel bir kontrolü mutlaka yaparım.Ultegra da güven verdiğinden ayrıntıda kalan bir durum olmuş ve yol boyunca da dikkatimden kaçmış olmalı..
     
    Cem cm bunu beğendi.
  15. Cem cm

    Cem cm Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Eylül 2016
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    1.768
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Cem
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    @cazci estagfirullah hocam. Bi makale okumuştum ileri seviye setler tam aksine daha hassas vites değişimleri istiyo. Topraklı yollarda daha fazla etkileniyo vs. Gibi dezavantajlardan bahsediyodu.
    Bir de kadro kulağı yamulmasi bazen anlaşılamıyo çok az olduğu için. Ama ufak ufak vites değişimlerini tatsızlaştırıyo
     
  16. cazci

    cazci Dört Mevsim Pedal...

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    25 Kasım 2015
    Mesajlar:
    813
    Beğeniler:
    2.489
    Şehir:
    BURSA
    Adı:
    MEHMET CEM SAYGI
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ismarladığım kadro kulakçıkları bugün geldi.
    Orjinal ürün olduğu için tanesi 70 gayme :naslyany:
    Ayrıca bugün öğrendim ki tüm bisiklete uyan tek bir kadro kulakçığı da varmış..
    Kulakçığı yerine takıp aktarıcı nın ince ayarını da yapınca eski formuna döndü bizim iki teker;)
     
    Cem cm, Oğuzhan Y. ve Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  17. mervan kızıl

    mervan kızıl Aktif Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    4 Eylül 2012
    Mesajlar:
    139
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mervan K.
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Ben de merak etmekteyim. Benim de tur bisikletim cromoly kadro ve ek bir kadro kulağı yok, kendinden kulaklı ve geçen sene düştüğünde yamulmuştu. Düzelttik de kullanıyorum, ama bir sonraki darbede ne olabileceğini bilememek oldukça can sıkıcı; tüm kadroyu çöpe atma riski bile olduğundan korkuyorum...
     
  18. Dolk

    Dolk Yeni Üye

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    6 Mart 2017
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul/SARIYER
    Adı:
    Umut K.
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    İlk baştaki konuda kulakçığın yamuk olmadığını söyleyenler var göz var izan var basbaya yamuk işte. Hadi kulakçık düz geldi aktarıcıya bakın yamuk duruyor.
    @cazci
    Sizin kulakçık nasıl ikiye ayrıldı anlamış değilim eğer bu kadar kuvvete maruz kalıyorsa sağlam bir alaşımdan yapsınlar. Ben de çok hızlı bir şekilde bisikletin sağ tarafından çarptım benim kafam yarıldı geçti falan. Sürmeye başladım bisikleti. Atmıyor vites. Her türlü kombinasyonu denedim arka sertlik ayarını en gevşeğe aldım vites kolundakini çok serte aldım yok, olmuyor. Arka dişliden ses geliyor. Her neyse en son bir ayar yaptım vites 2de iken arka dişli 1de oluyor. :D Öyle böyle sürdüm falan ama tel o kadar gergin ki 1'e atman çok zor. Merak işte zorladım attım 1'e 1'den janta geçti zincir. Ses geldi zaten gidemedim sahilde zorla düzelttim falan. Dedim bu böyle olmayacak bisikletçiye gittim daha bisikleti görmemişti birazcık bahsettim kulakçık yamulmuş dedi baktık hakikaten öküz gibi yamulmuş. Bir de ben bunun için gitmemiştim bir şekilde düzelttim ayarı bazen 4'deyken 3'e atıyor git gel yapıyor. Vites 1*1 iken lastiğe değiyordu zincir. O yüzden gittim. Dedim zincir lastiğe değiyor ne yapmam lazım lastiğe değmese umurumda olmayacak sürmeye devam edeceğim. :D Akort ayarını yaptı sendeki nasıl olmuş bilmiyorum. O kadar güçlü olacağını tahmin etmiyorum. 70 liraya alıyorsun umarım bu kırılmaz. :D