@celikkadro bu açıklama da 7 gün içerisinde taksitli satın almada da hizmet ve satış aynı yerde ifa ediliyorsa 7 gün diye süre verilmiş. Arkadaşın taksitli aldığını ümit ediyorum
"Bu yazı, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da belirtilen Cayma Hakkı ile ilgili hükümlerin bir arada toplanması amacıyla yazılmıştır.
Kanunda,
- Taksitle Satış Sözleşmelerinde,
- Tüketici Kredisi Sözleşmelerinde,
- Ön Ödemeli Konut Satış Sözleşmelerinde,
- İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşmelerde,
- Mesafeli Sözleşmelerde,
- Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmelerde,
- Devre Tatil Ve Uzun Süreli Tatil Hizmeti Sözleşmelerinde,
Cayma hakkı kabul edilmiştir. Bu şekilde tüketici düşünmeden, baskı altında veya malı görmeden akdettiği sözleşmeden kurtulma imkânına sahip olacaktır.
1.Taksitle Satış Sözleşmelerinde Tüketicinin Cayma Hakkı;
Taksitle satış sözleşmeleri ile ilgili hükümler Kanunun 17. maddesinde, cayma hakkı ise 18. madde ile düzenlenmiştir.
14.01.2015 tarihli Resmi Gazete’de Taksitle Satış Sözleşmeleri Hakkında Yönetmelik yayımlanmıştır.
Buna göre;
Cayma hakkı
(1) Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.
(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
(3) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
(4) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi içinde satıcı veya sağlayıcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.
(5) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir. Olağan gözden geçirme malın ilk incelemesini kapsar. Malın mutat olarak kullanılması durumunda tüketici cayma hakkını kullanamaz.
(6) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.
(7) Tüketicinin satıcıyı bulduğu finansal kiralama işlemlerinde cayma hakkı kullanılamaz.
(8) Kanunda düzenlenen diğer sözleşmelere ilişkin tüketici lehine olan cayma hakkı hükümleri saklıdır.
Cayma hakkının kullanılmasının sonuçları
(1) Tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda, satıcı veya sağlayıcı cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren yedi gün içinde almış olduğu bedeli ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi, tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin iade etmekle yükümlüdür.
(2) Cayma hakkını kullanan tüketici, sözleşme konusu malı, cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren yedi gün içinde satıcıya iade etmekle yükümlüdür. Aksi halde tüketici cayma hakkını kullanmamış sayılır.
(3) Cayma hakkının kullanılması durumunda tüketici, malın iade masraflarını yüklenmek zorundadır."
Kaynak: (link)
Ek Maddeler: (link)
Ayıplı Mal
Ayıplı maldan da belki gidebilir.
"...Bununla beraber bir malın ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımaması da malı ayıplı kılan bir durumdur. Burada satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan, muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan mal için de kanun koyucu, ayıplı, tanımlamasını yapmıştır. Satılan malın, tüketicinin o malı satın almaktan makul olarak beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran eksiklikler içermesi halinde de söz konusu mal, ayıplı olarak nitelendirilmektedir. Bu eksiklikler maddi anlamda olabileceği gibi, hukuki ya da ekonomik de olabilir..."
Tabi ki son söz hukukçularındır.