Scudo Sports

Kadınların bir pazarlama enstrümanı olarak görülmesi

Bisikletli Gezgin

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mart 2011
Mesaj
3.874
Tepki
4.603
Şehir
Altındağ, Ankara
İsim
Mustafa
Bisiklet
Sedona
Geçen Ankara'da 5 yıldızlı bir otelde firmaların ürün tanıtımı yaptığı bir bilişim etkinliğine katıldım... İşte konuşmacı kürsüye çıkıyor 20-25 dakikalık sunum yapıyor, sırayla değişiyorlar...

İkitane hostes kadın getirmişler. Boylar 180-190 cm civarı mini etek, anlayacağınız epeyce alımlılar... Aslında programın içeriğiyle bir alakaları yok. Sadece katılımcıları karşılıyorlar...

Daha sonra tv de bir reklam... Araba lastiği reklamı... Yine bir kadın... Tüm çekiliğiyle lastiği tanıtıyor... bunun gibi yüzlerce örneği hepimiz biliyoruz...

Benim anlamadığım kadınlar kendilerini bir meta olarak niçin kullandırıyorlar? Bu modern kölelik değil midir? İlla bir ürün tanıtımı yapılırken kadının çekiciliğinin kullanılmasımı lazım?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cenk_
Scudo
kadın ürünlerinde bi nebze anlarım da.
lastik ne alaka.
bide msi nin bi anakart tanıtımında vardı böyle bişey. daha alıcı mı kılıyor diye düşünüyorlar.
 
materyalist bir dünya da her şeyin madde olarak görülmesi gayet doğal. kadınlar istihdam da "ön planda" olsun denilmesi böyle bir şey. ama kadınlar dünyasından da bir iki cılız ses dışında yürekli bir ses de yok hani.
 
Abazanların ilgisini çekiyor demekki koyuyorlar :D
 
Aslında işin özünde kullanım yatıyor. Bende korku filmlerinde çocuk oynatılmasına bir anlam verebilmiş değilim.
Hatta bazı filimler o kadar korkunçki bunu haliyle o çocukda ister istemez her ne kadar sahne ortamı ışıklıcılar kameramanlar vs olsa da, yinede etkilenirler.
İkincisi çok özür bayanların kullandığı bir özel ürünü reklamlarda taa neresinde kullanacağına kadar gösterilmesi.
Resmen teşhir dir. Hatta bu hadise malesef semt pazarlarında da mevcut koskoca adam bir kıza iç çamaşırı gösterip,
Yada Bir hanım a yok bu sana küçük gelir yok büyük gelir gibi diolag yaşanıyor.
Elbetteki ekmeğini ondan kazanan pazarcı ya bi söz ettiğimden değil. Ama yinede hoş olmayan bir görüntü.

Seneler evvel çok işlek bir caddede bir mağazanın vitrinin de bir kadın iç çamaşırı sergilendiği için.
İstanbulda o mağaza hep taşlanıyor akşamda silah atılıyor.
Bu yüzyıllar önce yaşanmış bi olay değil yakın geçmişimizde olmuş.
Elbetteki bunu savunmuyorum ama acaba moderen olucaz diye de.
Ahlaki ve vicdani bir çok değerlerimizide kaybetmeye başladıkda bizler bunu bile bile yüzmü çevirdik diyesi geliyor İnsanın.
 
Bir hikaye vardir:
Sunnetci vitrine calar saat koymus. "Bu ne alaka" diye soranlara "ne koymami istersiniz" demiş :p

Reklam dunyasi! Reklam dunyasinda hep guleryuzlu, neseli, pozitif, estetik mukemmel insanlar vardir. Olumsuz sizi rahatsiz edecek bir sey olmaz. Geneli boyle; ozellikle hazirlanmis aykiri birkac kampanyadan bahsetmiyorum elbette...

O yuzden alan memnun - veren memnun bir sistem oturtmuslar gidiyor. Nasil bu reklam sisteminde cinselligin abartilmasi rahatsiz edici ise, urunun icerigine gore gerekirse cinsellik iceren kullanim alanindan bahsedilmesinden rahatsizlik duyulmasi da garip.

Satici/reklamci bastirilmis duygulara hitap ederek urun icin cekicilik saglamaya calisiyor. Alicida bazen olmasi gereken mesajlari bile bastirilmis duygulari ile yorumlayip rahatsiz oluyor... Bunun dengesi yok! Kisiye gore degisken cunku dozu...

Bir cikolatali biskuvi markasi da kasli erkekler ile reklam yapiyor. Erkek meta olmus hedef kitle kadin :) Bosverin porno oynatmiyorlar ya sonucta :p
 
Geçende bir kanalda 1.dünya savaşıyla ilgili bir belgeselde izledim, (savaşa 1917'de giren, Almanya'nın önceki savaş yıllarındaki provokasyonlarına rağmen protestolarla yetinen, savaş dışı kalmaya çalışan, çünkü nüfus ve nüfuzunda Almanlar dahil her çeşit milletten geniş kitleler barındıran) ABD kamuoyunu, artık bıçak kemiğe dayandığında savaşa ikna etmek ve hazırlamak için şairler, ses ve sinema sanatçılarından da faydalanan devlet propogandası varmış. Meydanlarda konuşan veya sanat icra eden sanatçıların hemen hepsi bayan.
 
Kaba tabiri ile ''para'' erkekte olduğu için,iistemesek de pazarlama stratejilerinde kadına biçilen model bundan öteye pek gidemiyor.Kadının eğitimine ket vurulması vs. vs.Bu konu uçar uzar gider.
 
(link)

Bu konuya bu videoyu koymamak olmazdı. Herşeyi özetliyor ilgili firma :)
 
@AykutÇ.

Bu reklamı ilk kez izledim. Hakikaten olayı aşmışlar... Nasıl bişey bu yaaa...
 
@M.Ozkul

Bates Motel Pro candır :).
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S.
@Edip Dinçer

bu gurubu sevmeyen ..L dır :D
 
@AykutÇ.

abicim bu nedır yaa..nedir bu rezalet..dondurma mı satıyolar yoksa başka bıseymı...
 
nasıl oluyor bilmiyorum ama kuru kalabalıklar arasında yürürken kimseyi farketmezken aşırı güzel bir kadın görünce dikkatimizi çekiyor,
işte bu da onun sektöre yansımış hali, aşırı güzel olan kadına herkes bakıyor yalan değil..
haliyle beklenti şu yönde; önce kadına bakacaksın sonra ürüne..

bir nevi algıda seçicilik oyunu
 
@M.Ozkul

Geçen hafta tamamlanan makina fuarındaki mankenler, abartmıyorum motor ve araba fuarlarında bile yoktu.

Yüzlerce marka her birinde yurt dışından getirilmiş mankenler.
 
erkeğin imtihanı kadınla, kadının imtihanı parayla oluyor. erkek kadını gördü mü harcıyor, kadın parayı gördü mü kendini harcatıyor.
 
@MUSA Ç.

doğru söze ne denir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
Şimdi ben bir konuşurum, adım burada gericiye çıkar. En iyisi söyletmeyin beni. Yoksa her yeri sallarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: YüzSürKoş
Geri