Juicy 5 Balata söküp-takmak

Konu, 'Frenler' kısmında Tunahan_06 tarafından paylaşıldı.

  1. Tunahan_06

    Tunahan_06 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    311
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Geçen gün rotor su ile ıslak kalınca paslanmaya başlamış,ona pas sökücü sıkınca korktuğum başıma geldi sanırım o madde rotora bulaştığı için 2 frende mahvoldu,önce zımparaladım sadece balataları ve rotoru ancak performans artışı olsa da pek fark etmedi.Şimdi ben de arkadaşların yazdığı gibi balataları söküp pril-cif gibi yöntemleri deneyeceğim.Ancak balataları sökmek nasıl olur,çok zor bir şey mi ve en önemlisi de sakatlık durumları var mı yani söküp takarken bir sakatlık çıkıp da servise gönderme riskim yüksek ise hiç girişmeyeyim bu işe,yaz başlarken 2 hafta frensiz geçmek hiç de hoş olmaz :)
     
  2. akgulcemal

    akgulcemal Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    572
    Beğeniler:
    711
    Şehir:
    Ardeşen / RİZE
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Kişiden kişiye değişir ama bence hiçde zor bir durum değil.İlk seferde 5 dk filan uğraştırmıştı takması ama artık çok kolay yapabiliyorum.Öncelikle ben balataları temizlemek için pril kullanıyorum balata temizleyici almıştım ama ondan bile etkili.Bence hiçbir sakatlık durumu yok zaten kapalı bir sistem olduğu için pek sorun çıkarmaz tek dikkat edeceğiniz nokta rotor yokken frene basmamak.Zımparalama konusunda ise eğer yapacaksanız çok dikkatli olmalısınız zira balatayı yan aşıtma tehlikesi mevcut.Söktukten sonra pirl ve bulaşık süngerinin yeşil tarafıyla balatala girişebilirsiniz.:D Ayrıca sökerken nasıl söktügünüzü aklınızda tutarsanız gayet kolay olacaktır diye tahmin ediyorum.
     
    Tunahan_06 bunu beğendi.
  3. #3
    Tunahan_06

    Tunahan_06 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    311
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Peki esas sorum olan balataları nasıl sökeceğimiz konusunu da açıklarsanız :)
     
  4. Fırat TARI

    Fırat TARI Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    MERSİN
    Seviye:
    Slm balataları söküp takması gayet kolay ve basit önemli olan fren koluna boş iken basmamalısınız sonrası malum. hava yapar ugrasmak zorunda kalırısınız. suan frenleri arkadasıma devretttim onada ögrettim elimde olsa tamiri yag degişimi yada havasının nasıl alınacagı ile ilgili fotograflarını çekip yayınlardım
     

İlginizi Çekebilir

STRAVA AKŞAM.jpg
Merhaba, Şu an aktif olarak kullandığım garmin 520 model bir bisiklet bilgisayarım var. Otomatik olarak stravaya kayıt atıyor. Hız yükseklik vs 3 aşağı 5 yukarı aynı. Lakin yakılan kaloride baya...
upload_2016-4-29_9-12-48.png
Antrenmanları kayıt altına alıp bir program çerçevesinde performansınızı takip ediyorsanız, web üzerinden online hizmet veren analiz sitelerini mutlaka duymuş olmalısınız. Örneğin TrainingPeaks...
IMG_20160202_215000.jpg
Arkadaşlar benim burnum biraz yamuk ve et var yani çok rahat nefes alamıyorum normalde de şimdi denemek amaçlı bir burun bandı aldım acaba işe yarar mı bir nebze de olsa? Kullananlar vardır diye...