Jantlar Hakkında Soru

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Emre Akcan tarafından paylaşıldı.

  1. Emre Akcan

    Emre Akcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ocak 2012
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Antalya / Arapsuyu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    TT bisikletlerinde arka jant kapalı ön ise normal jant şeklinde oluyor arkanın kapalı olması ne kazandırıyor çok merak ediyorum.. örneğin zipp jantlarında jant kapandıkça fiyat artıyor bunu da anlayabilmiş değilim. kapalı jantlar çok iyiyse neden çift kullanmıyorlar hem ön hem arka ?


    [​IMG]
    bu şekilde.
    [​IMG]
     
  2. Emre Yıldız

    Emre Yıldız Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.338
    Beğeniler:
    579
    Şehir:
    Denizli-Isparta
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Yönlendırme tekerı ön teker olduğu için olabilir.
     
  3. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Sanat'ın babası...

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.766
    Beğeniler:
    1.138
    Şehir:
    İzmir/Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ağırlık arkada olduğundan arka tekerin akort ayarı daha çabuk bozulur. Bu yüzden olmasın?
     
  4. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    351
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    sürat kazandırdıgı kesin ama bunu ruzgarı nasıl avantajına sagladıgını bilmiorum. fakat zamana karşı yarıslarda normal yolda. sadece arkaya takılmasının sebebi. ikisine takıldıgı zaman rüzgar düşürüyormus hatda bi yarışda adamın teki uçmuş caner eler bu şekilde sunmuştu. veledrom yarısında ruzgar olmadıgı için ön arka kapalı jant kullanıyolar demekki hıza faydası varki salonda ikisinede takıyolar. akortla en ufak ilgisinin olmadıgını dusunuyorum. bu jantlar zaten normal kullanmayla akort bozlcak jantlar değildir.
     
  5. mfurkanates

    mfurkanates Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    nevşehir-konya
    Bisiklet:
    Felt
    Seviye:
    kapalı jantlar daha aerodinamik bir yapıdadır önde olmamasının sebebi yönlendirmeden kaynaklı acık havada rüzgar etmeni olduğu için dönüşlerde dengeyi kaybetme gibi bir ihtimal olusacağı için önde kullanmazlar ama bahsedildiği gibi salon(pist) bisikletlerinde her ikiside kapalı kullanılabilir çünkü rüzgar yok :D
     
  6. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.439
    Beğeniler:
    1.935
    Seviye:
    Katı tekerler,aerodinamik sürüklenmeyi azaltmak içindir.Karşıdan gelen hava akımında daha düzgün bir yüzey olduklarından sürüklenmeleri düşüktür.Bu tekerlerin bir kötü yanları var.Yan rüzgarlarda,yan yüzleri geniş olduğundan(622 mm çap ve dik duran disk gibi) yan rüzgarlarda sürüklenmeleri çok yüksektir.Ön tekerin kapalı olması durumunda yan rüzgarlarda ön tekerin dengesi bozulacaktır.Bu yüzden ön tekerde yandan gelen havanın akabilmesi için telli örüm sistemi kullanılır,sadece daha az sürüklenme için yüksek profilli jantlar kullanılır.

    Hava sürtünmesi yüzey alanına bağlıdır(Katılardakilerin aksine).Havanın basıncının(basınç:birim alana uygulanan kuvvet) büyük yüzey alanlarıyla birlikte büyük kuvvet oluşturulduğu basit mantıkla açıklanabilir.Yelkenler,uçurtmalar,kanatlar bu mantıkla çalışırlar.Yani hava basıncı sakin ortamda 1kg/cm^2 'dir.1 Cm^2 ye hava 1 kg kuvvet uygular.Hız arttıkça bu kuvvette artar.

    Örneğin:30 km/s hızdaki hava basıncını 2 kg/cm^2 kabul edersek.Yandan 30 km/s hızda gelen hava arka tekere yandan uyguladığı kuvveti hesaplayalım:

    Teker alanımız(çemberin alanından pixr^2): pix31,1 cm^2=3038,5 cm^2 alanımız var.

    F=AxP(P=F/A'dan)=>F=3038,5x2=>F=6077 kg.

    (Bu çözüm en basit çözümdür,normalde bileşke kuvvetlerle hesaplanır.Önden gelen hava akımı yan hava akımının etkisini azaltır.Normalde aerodinamik hesaplar sürüklenme katsayıları ile yapılır,doğal olarak gerçeğe en yakın değer yukarıdaki değerden düşük olacaktır)
     
  7. #7
    Emre Akcan

    Emre Akcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ocak 2012
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Antalya / Arapsuyu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    yanıtlayan herkese teşekkürler özellikle Sertaç EKİCİ ye :)
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  8. Gökhan Toros

    Gökhan Toros Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.523
    Beğeniler:
    7.655
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Önde disk kullanmak UCI tarafından yasaklandığı için kullanmıyorlar. Yasak sebebi de yanal rüzgarlarda kazaya neden olabilecek kadar sürüşü etkilemesi.
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  9. S26

    S26 Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.767
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Eskiden böyle desenli falan jant kapakları vardı. Kardeşim bir hevesle taktırmıştı bisikletine. Her iki tekerde de vardı. Bir kere deneyeyim dedim, yan rüzgarlarda ciddi anlamla savuruyordu. Yüksek hızlarda daha da etkili savurma yapıyordu. Ön tekerdekini tamir sebebiyle sökünce bir süre o şekilde sürdüm. Sökülmüş olduğunu fazlasıyla hissettirdi. Kontrol kolaylaştı. Sonra napacaksın dedim bunları, hem tangır tungur ses yapıyor hem de savuruyor... İkisini de söktük.
     

İlginizi Çekebilir

upload_2016-12-15_15-15-20.png
Hatırlarsınız, geçen yılın Aralık ayında Recovery nabızdan bahsetmiştim (*). Kısaca hatırlamak gerekirse; bir intervalin sonunda pedala basmayı bıraktığımızda nabzımızın ne kadar hızlı düştüğüyle...
tp.JPG
Merhaba bir hatırlatma yapayım: Bu forumda tanıdığım ve performansı benden çok yukarılarda olan bisikletçi arkadaşlarım var. Burada yazacağım şeyler, bu işin doğrusu budur diye tecrübeli...
upload_2016-8-24_11-10-30.png
Sistemli çalışmak, gelişmek ve yarışlarda iddialı olmak isteyenler için akıl dolu bir site var. Adı Xert Online Xert Online | Login Baron firması bu siteyi hazırlarken aynı zamanda Garmin Edge...