Scudo Sports

Jant tellerim kısa mı kaldı?

Kayıt
27 Temmuz 2009
Mesaj
77
Tepki
84
Şehir
K.Çekmece, İstanbul
Merhaba,
donanımları özenle seçerek ekonomik gücüm nispetinde topladığım bisikletim için aldığım lant telleri sanırım biraz kısa geldi. sanki jant tellerini 2-4 mm daha uzun almalıymışım diye düşüünyorum.

göbekler novatech rulmanlı tip.
jant telleri dtswiss champion 1.8
jantlar double wall belçika üretimi. 3 senedir işlerini gayet iyi yapıyorlardı. eski bisikletimden kullandım.

resimde arka jantın detayı görünüyor. jant tellerinin vida dişlerinden 3-4 diş dışarda görünüyor. bu benim başıma dert açar mı diye düşünüyorum.
içim rahat etmiyor. ön jantta da 1-2 diş dışarda görünüyor.

arka jant:
(link)

arka jant genel:
(link)

ön jant:
(link)

genel görüntüsü:
(link)

sizce jant tellerimi daha uzunları ile değiştirmeli miyim? :rolleyes:
 
Scudo
kısa değil teller normal ama o göbeklerle o çember olmamış :)

tarık abi de v fren yüzeyleri de bitik durumda olduğunu söylüyor...
jant çemberlerini yenilerseniz güzel olur :)
 
Jant tek kat sanırım çift kat çember alırsanız düzelecektir sanırım fakat size pahalıya patlamış şimdi gidip çember alacaksınız birde çember parası kadar ördürmeye vereceksiniz..kolay gelsin :)
 
Merhaba,
Değerli görüş ve önerileriniz için teşekkür ederim.
Jantları DT Swiss 4,2 ya da DT Swiss FR6.1 alacağım. duygusal ($$$) sebeplerle biraz erteledim.
Furkan kardeşim, jantlar çift katlı. gayet dayanıklı belçika üretimi alüminyum jantlar.
örmesi sorun değil, bu jantları da kendim örmüştüm. o iş kolay ama jantları almak mesele. türkiye'de 135$'a satılıyor DT Swiss FR jantlar. e-bay'da 80-90$'a bulunabiliyor. onlardan almayı düşünüyorum.
jantların dayanıklı olmasını istiyorum. ikide birde akord etme derdi ile uğraşmak istemiyorum.

ne dersiniz, acaba normal mtb kadroya free ride jant gider mi?
 
Bence yeni alma anlamında kara ferdiniz ise forumda 2.el kısmında çok güzel ve uygun ürünler var.Onları takip edip güvenilir bir kişiden alabilirsiniz...
İyi forumlar..
 
Arkadașlar yeni göbeklerimi bisikletime takacağım ama tahminimce eski göbeğe göre 10 mm kadar daha uzun jant telleri istiyor gibi.

Șimdi benim iki sorum var:

Teller ikili șekilde örülmüș, örüm șeklimi değiștirerek kısa olan tel mevzusunu bir șekilde çözebilir miyim?

Mevzu bahis arka göbek olduğu için uzun olan tel tarafını yeni göbekte kısa tarafa kullanıp sadece 16 tane jant teliyle bu iși kurtarabilir miyim? 🙃

DSC_0382.JPGDSC_0383.JPG
 
@Heicks "İkili şekilde örülmüş" derken, aşağıdaki örümden bahsediyorsanız, buna 3 cross deniyor. 28, 32 ve 36 delik için endüstri standartı diyebiliriz.
3_cross.png

Tel boyu seçme kolay bir iş değildir aslında. Arka göbekte daha da zorlaşır çünkü çemberi hizalama (dishing) girer işin içine. Çember göbeğe göre ne hizada duracak, çoğu kişinin yaptığı gibi en dış somunlara göre mi ortalanacak, yoksa biraz sağında veya solunda mı... Bunlara göre tel boyu değişir. Esas kural şudur ki, ruble ön dişlilere göre en ideal hizasında iken, çember kadronun tam ortasında olmalıdır. Yardım etmek isterdim ama böyle konular video olmadan, görselsiz anlatılamaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Heicks "İkili şekilde örülmüş" derken, aşağıdaki örümden bahsediyorsanız, buna 3 cross deniyor. 28, 32 ve 36 delik için endüstri standartı diyebiliriz.
265879 dosyayı görüntüle

Tel boyu seçme kolay bir iş değildir aslında. Arka göbekte daha da zorlaşır çünkü çemberi hizalama (dishing) girer işin içine. Çember göbeğe göre ne hizada duracak, çoğu kişinin yaptığı gibi en dış somunlara göre mi ortalanacak, yoksa biraz sağında veya solunda mı... Bunlara göre tel boyu değişir. Esas kural şudur ki, ruble ön dişlilere göre en ideal hizasında iken, çember kadronun tam ortasında olmalıdır. Yardım etmek isterdim ama böyle konular video olmadan, görselsiz anlatılamaz.
Evet, yanlıș hatırlamıyor isem örüm șekli yukarıdakinin aynısı diyebilirim ki jantımın 32 tel olması da bu durumu destekliyor. Normal șartlarda göbeğin ve jantın teknik ölçü bilgileri hesaplayıcıya girilip gerekli ölçü bulunur ama ne bisikleti ne de göbekleri üreten firmalar bahsettiğim konu hakkında pek bilgi vermiyor. Göbeklerin üreticisinin resmi rayfasında sadece ağırlık ve birkaç tane saçma bilgi var, onun dıșında herhangi bir ölçü ya da ne bileyim genișlik bilgisi yok.

Bisikleti üreten firmaya yazdım 'bakın bu jantları siz üretiyorsunuz, jant teli boyu nedir?' diye, onlar da 'jant toplayan usta insanlardan yardım alın' șeklinde komik bir açıklama yaptı.

Ya da bir tane sol taraftan bir tane de sağ taraftan tel çıkarıp ölçülerini alsam acaba akordu çok bozmadan sonuca gidebilir miyim? Bu konuda ciddi anlamda yardıma ihtiyacım var diyebilirim.

Elimdeki arka göbek kaset dișlisi destekliyor diye sevinirken göbeğin sadece 7'li sistemleri desteklediğini öğrenmiș bulunmaktayım. 😅 Bu yüzden değișime gitme mecburiyetindeyim, yoksa bulașmam bu tarz ișlere. 🙃 Ana teması disk frenler olsa da belki fikir sahibi olabilir ș

DSC_0151.JPG
 
Normal șartlarda göbeğin ve jantın teknik ölçü bilgileri hesaplayıcıya girilip gerekli ölçü bulunur ama ne bisikleti ne de göbekleri üreten firmalar bahsettiğim konu hakkında pek bilgi vermiyor.
Bir kumpas veya yoksa bir cetvel ile, flanş arası mesafeyi (FTF) ve flanş çapları ölçülür ve yazılıma girilir, bu şekilde yaklaşık bir ölçü alınabilir.

Bisikleti üreten firmaya yazdım 'bakın bu jantları siz üretiyorsunuz, jant teli boyu nedir?' diye, onlar da 'jant toplayan usta insanlardan yardım alın' șeklinde komik bir açıklama yaptı.
Bu açıklamada bir komiklik yok çünkü sizin o çembere bağlayacağınız göbeğin geometrisi sabit bir şey olmadığı için buna kimse bir cevap veremez.

Ya da bir tane sol taraftan bir tane de sağ taraftan tel çıkarıp ölçülerini alsam acaba akordu çok bozmadan sonuca gidebilir miyim? Bu konuda ciddi anlamda yardıma ihtiyacım var diyebilirim.
Zaten aynı çemberlere örmeyecek misiniz? Yani telleri sökmek zorundasınız zaten?
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
göbek ve çemberin ölçülerini giriyorsunuz ve en ideal tel boyutunu hesaplıyor
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Tuna Mirliva
Bir kumpas veya yoksa bir cetvel ile, flanş arası mesafeyi (FTF) ve flanş çapları ölçülür ve yazılıma girilir, bu şekilde yaklaşık bir ölçü alınabilir.


Bu açıklamada bir komiklik yok çünkü sizin o çembere bağlayacağınız göbeğin geometrisi sabit bir şey olmadığı için buna kimse bir cevap veremez.


Zaten aynı çemberlere örmeyecek misiniz? Yani telleri sökmek zorundasınız zaten?
Hayır, anlamadınız. Halihazırda üzerinde olan jant teli boyunu sordum, bisikleti günlük olarak kullanıyorum ve bu yüzden eğer tel boyunu ayarlayamazsam jant telleri gelene kadar bisiklet yatmasın istiyorum. 🙃
göbek ve çemberin ölçülerini giriyorsunuz ve en ideal tel boyutunu hesaplıyor
(link)
Bu ölçülere ulașamadım maalesef, yeni göbeklerin ölçüsü var ama jantın ölçüleri yok. :)
Bir kumpas veya yoksa bir cetvel ile, flanş arası mesafeyi (FTF) ve flanş çapları ölçülür ve yazılıma girilir, bu şekilde yaklaşık bir ölçü alınabilir.


Bu açıklamada bir komiklik yok çünkü sizin o çembere bağlayacağınız göbeğin geometrisi sabit bir şey olmadığı için buna kimse bir cevap veremez.


Zaten aynı çemberlere örmeyecek misiniz? Yani telleri sökmek zorundasınız zaten?
Evet, elime ölçü aleti alıp bur șekilde ölçeceğim son çare olarak.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Hayır, anlamadınız. Halihazırda üzerinde olan jant teli boyunu sordum, bisikleti günlük olarak kullanıyorum ve bu yüzden eğer tel boyunu ayarlayamazsam jant telleri gelene kadar bisiklet yatmasın istiyorum. 🙃
Kurulu jantın üzerindeki tel boyunu/boylarını öğrenince ne olacak?
 
Kurulu jantın üzerindeki tel boyunu/boylarını öğrenince ne olacak?
Eski jant tellerinin 10 milimetre ( bu ölçü değișebilir, yeni göbekler ile eski göbeklerin arasındaki ölçü farkı 10 mm gibi görünüyor.) büyüğünü alırım.
 
Eski tekerlerinizin çemberini kullanmayacak mısınız zaten yeni göbeklere? Eski tekerler her halukarda dağılacak. O zaman telleri sökün ve ölçün? Niye bu kadar yılan hikayesine döndü böylesi basit bir iş?
 
Eski tekerlerinizin çemberini kullanmayacak mısınız zaten yeni göbeklere? Eski tekerler her halukarda dağılacak. O zaman telleri sökün ve ölçün? Niye bu kadar yılan hikayesine döndü böylesi basit bir iş?
Günlük yapmam gereken antrenmanlar var, șimdi hepsini sökersem ve telleri bir șekilde uyduramazsam en az bir hafta antrenman yapamayacağım anlamına geliyor kargo beklemekten.
 
@Heicks Bu nokta atışı tutturulacak bir iş değil maalesef. Bundan sonra kendi jantlarınızı kendiniz toplamaya niyetliyseniz. 280-285-290-295 olarak 4 boyu grosa olarak almak hem evladiyelik hem de en ekonomik yol olur.
 
@Heicks Bu nokta atışı tutturulacak bir iş değil maalesef. Bundan sonra kendi jantlarınızı kendiniz toplamaya niyetliyseniz. 280-285-290-295 olarak 4 boyu grosa olarak almak hem evladiyelik hem de en ekonomik yol olur.
29" ya da gerçek boy olan 28" için 4 boy tel öneriniz bu ölçüler mi? Eğer bu ölçüler ise direk sipariș geçeyim.
@Heicks Bu nokta atışı tutturulacak bir iş değil maalesef. Bundan sonra kendi jantlarınızı kendiniz toplamaya niyetliyseniz. 280-285-290-295 olarak 4 boyu grosa olarak almak hem evladiyelik hem de en ekonomik yol olur.
Bu arada dt swiss tellere baktım, bu tellerin bir özelliği var mı sizce? Çünkü çok pahalı geldi fiyatları, uygun modeller de var ki aradaki fiyat farkına iki tane çember alınır.

Son olarak hiç uğrașmayayım diye jant seti alayım dedim ama bulabildiğim kaliteli jantlar genelde 110 mm ön göbek ölçüsüne ya da 142 mm - 148 mm arka göbek ölçüsüne sahipti ki bu da sokma mil olmaları demek. Hatta arka jant için sun ringle duroc 30 alacaktım decathlon'dan, ama ölçüsü uymuyordu.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@Heicks Benim en çok kullandığım teller bunlar. 280 çok ender lazım oluyor. Bir keresinde de 300 lazım olmuştu, bisikletçiden 18 adet almıştım.

Telde markaya para vermeye gerek yok. Asla o fiyat farkını karşılamaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Tuna Mirliva
@Heicks Benim en çok kullandığım teller bunlar. 280 çok ender lazım oluyor. Bir keresinde de 300 lazım olmuştu, bisikletçiden 18 adet almıştım.

Telde markaya para vermeye gerek yok. Asla o fiyat farkını karşılamaz.
Anladım, çok teșekkür ederim değerli bilgiler için. 🙂 Ciddi anlamda yardımcı oldunuz bana, iyi günler.
 
Geri