Scudo Sports

Jant örgüsü

Tel tension'ını bilmem ama tel tansiyon'unu akort yapan bütün bisikletçiler ölçer akort yaparken.
Tension tansiyon ikiside aynı kapıya çıkıyor. Maalesef layıkıyla yapılmıyor.. genelde jant düzgün dönüyorsa mesele kalmıyor.
Aletle hassas ölçüm yapılan yer bilen mekan paylaşırsa faydalı olacak.
 
Scudo
Yol bisikletimde, QR göbekli bir jant seti ördürdüm .. 36 lı ön ve arka, MTB göbeği ile ve cross3 örülü.. Bam güm bir sürüşüm olmuyor, işe gidip geliyorum ve çoğunlukla kış aylarında, 32/35 genişlikte, tırnaklı lastikle kullanıyorum. Yılda bir kez balans ayarı yaptırıyorum.. Açıkçası 18 20 vs tel ve 21/23 mm lastiklerle etrafımda bisiklet kullananlara denk geldikçe bi irkiliyorum.. Nasıl dayanıyorlar 🤨
 
Aynı jant, aynı tellerle ve eşdeğer işçilikle 36 tel olan 32 tel olanından sağlam olur ama farklı ürünleri tel sayısıyla kıyaslamak doğru olmaz. Yol bisikletimde 23 mm lastiklerle önde 18 tel radyal, arkada 20 tel asimetrik jantta sol radyal, sağ 2-cross örülü. 2019'da 93 kiloyken kullanmaya başladım (şu anda 78), 4 yılda akordunda en küçük bir dikey ya da yatay sapma yok. Az telden değil, kalitesiz ürün ve kötü işçilikten korkmak lazım. Eşdeğer ürün ve işçilikte ne kadar çok tel o kadar iyi tabii.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Aynı jant, aynı tellerle ve eşdeğer işçilikle 36 tel olan 32 tel olanından sağlam olur ama farklı ürünleri tel sayısıyla kıyaslamak doğru olmaz. Yol bisikletimde 23 mm lastiklerle önde 18 tel radyal, arkada 20 tel asimetrik jantta sol radyal, sağ 2-cross örülü. 2019'da 93 kiloyken kullanmaya başladım (şu anda 78), 4 yılda akordunda en küçük bir dikey ya da yatay sapma yok. Az telden değil, kalitesiz ürün ve kötü işçilikten korkmak lazım. Eşdeğer ürün ve işçilikte ne kadar çok tel o kadar iyi tabii.

Hocam kesinlikle ciddi kilolar vermişsiniz, vallaha bravo 👍 ve aslında yağmurlu havalarda ya da çantalı sürüşlerde, bisikletin taşıdığı yük daha da artıyor .. Bu da aslında jantlar, göbekler , teller için ciddi tansiyon artışı demek.. çoğu firmanın jantlarında ya da kitapçığında 125 kg a kadar taşıma limiti deniyor ama ort 95 kg bir sürücü, çantaları varsa, kalın giyinmişse ve bir de yağmur yağmışsa, o ağırlık ve yoldaki engebeleri aşma esnasındaki bisikletin her titremesi +125 kg kuvveti çok aşıyordur.. Dediğiniz doğru , bunun bir nizama uyması gerekiyor.. Benim her sürüşte, bu sıraladığım ihtimaller korkutmuştur 😅
 
Hocam kesinlikle ciddi kilolar vermişsiniz, vallaha bravo 👍 ve aslında yağmurlu havalarda ya da çantalı sürüşlerde, bisikletin taşıdığı yük daha da artıyor .. Bu da aslında jantlar, göbekler , teller için ciddi tansiyon artışı demek.. çoğu firmanın jantlarında ya da kitapçığında 125 kg a kadar taşıma limiti deniyor ama ort 95 kg bir sürücü, çantaları varsa, kalın giyinmişse ve bir de yağmur yağmışsa, o ağırlık ve yoldaki engebeleri aşma esnasındaki bisikletin her titremesi +125 kg kuvveti çok aşıyordur.. Dediğiniz doğru , bunun bir nizama uyması gerekiyor.. Benim her sürüşte, bu sıraladığım ihtimaller korkutmuştur 😅

Kilolu yol bisikleti kullanıcısı ve jant telleri denince hep bu video aklıma geliyor:
 
Geçrekten idol alınacak bir adammış , amaç hedef koyduktan sonra gerçekten de herşey kendiliğinden geliyor ve bisiklet de kilo vermek , form tutmak için en büyük hizmeti sağlayan sporlardan...Benim evham yaptığım aman göbek MTB göbeği olsun sağlam olsun aman 28 den düşük lastik kullanmayayım aman jant teli sayısı çok olsun falan, bir yerden sonra aslında çok da önemli olmuyor..Elbette etkisi var ama verdiğiniz örnek çok iyi , fiziksel engel bazen tel sayısı da neymiş dedirtiyor.. ne adamlar var, benim de instgramda aktif dolaşırken bir zamanlar denk geldiğim güneydoğu asyalı kilolu bir yol bisikletçisi geliyor aklıma.. bulursam eklerim.. benim o kadar kilom olsa, bırakın bisikleti sokağa çıkamam 😅
 
Geri