Jant Genişliğinin Etkileri

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
Jant genişliğinin lastik üzerinde, bunun sonucu olarak sürüşe etkileri mevcuttur. Kafa karıştırıcı açıklamalar yerine, görsel olarak anlatmaya çalışacağım. Elimizdeki 3 adet farklı ölçülerde jantımıza aynı lastiği takarak, lastiğin ölçü değişimini inceliyoruz.

Öncelikle lastiğimizi tanıyalım. Vittoria Rubino 700x23.


Lastik basıncımız 90 PSI.


1. jantımız 15 mm iç genişlik, 21 mm dış genişliğe sahip jantımız.



2. Jantımız 17 mm iç genişlik, 23,6 mm dış genişliğe sahip.



3. Jantımız 20,5 mm iç, 25,7 mm dış genişliğe sahip.



Jantlarımıza lastiğimizi takıyoruz. Ve ölçüm yapıyoruz....

1. Jantta


2. Jantta...


3. Jantta...

 
Scudo

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
Sonuç olarak jant iç genişliği fazla olan çemberde aynı lastik daha geniş duruyor. Bu da bize fazladan konfor sağlıyor. Jant dış genişliği fazla olan çemberde ise lastik genişliğine yakın bir kullanım meydana geldiği için daha aero kullanım elde ediyoruz.:okyrm::)
Ayrıca...
diğer şekil lütfen
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Aynı ölçümlemeyi yanal gibi dikeyde ölçseydin daha faydalı olurdu.
Yanal genişleme bence konforu değil, yere tutunmayı artırır, jant daraldıkça dikey ölçümleme artar ki asıl konfor bence burada çıkar.
 

deadlistcach

Daimi Üye
Kayıt
31 Ocak 2015
Mesaj
364
Tepki
443
Şehir
Istanbul
Bisiklet
Felt
Ayriyetten yant cemberi genisleyince jantin sert koselrede yere vurmasi kolaylasiyor diye tahmin ediyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: smhkvs

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
Ayrıca; jantın iç genişliği artınca yuvarlanma direnci bakımından da 25c, 23c'ye karşı avantaj sağlıyor. Şekli inceleyelim:
Rolling-Resistance-Conti-571x440 (1).jpg

(link)

Ayriyeten...
@Hamit.Ç @deadlistcach söylediklerinizin aksini gösteren bir şekil daha var ama onu da siz buluverin.
 

Seymour Glass

Aktif Üye
Kayıt
24 Ocak 2017
Mesaj
153
Tepki
246
Şehir
konstantinopolis
İsim
Seymour
@Hamit.Ç yanal genişleme hem konforu hem de tutunmayı artırır. Jant daraldıkça tutunma ve konfor azalır.
 

Ismaildmr

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Ekim 2016
Mesaj
459
Tepki
397
Yaş
38
Şehir
Denizli
İsim
Ismail demir
Bisiklet
Salcano
@Raven_35 hocam 3. Jantin genisligi 23 mm lik lastik icin asiri genis degilmi..yani 20 mm ic genisligi olan bir janta 23 mm lik lastik takilip yurutulebilirmi.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@MehmetAliB.

Bir yerde, bir yada bir kaç hata vardır diyor mantık,
Tüm yol bisiklet jantları mühendislikleri yanlış yoldamı acaba?
Jantları genişletmeleri şart mı?
Jant genişledikçe, lastikte genişler ve yatay genişlemeden dolayı yere jant daha da yakınlaşır ( ki 1mm dahi olsa buna yakınlaşır demek daha doğru)

Benim mantığım almadı.

@Seymour Glass
Buda kasıtı ben yol bisikleti diye algılıyorum yoksa mm lere girmeden MTB 26 inç janta yol lastiği takıpta "bakın buda olur diyenlerde var"
Bu durumda fasulye, pilav,cacık ve üstüne sütlaçı nasılda midede aynı şey oluyor deyip tek tabakta karıp yemeyede benzetebilir. Kasıt MTB ise bende hem fikirim.
 

smclk89

Aktif Üye
Kayıt
31 Aralık 2015
Mesaj
168
Tepki
180
Yaş
34
Şehir
Kocaeli
İsim
semih
Bisiklet
Giant
@Raven_35 forumda yıllardır gördüğüm en faydalı en kaliteli bilgileri paylaşan kişilerden birisiniz. uğraştığınız ve verdiğiniz fikir bilgi çok değerli büyük uğraşmışsınız.

sonuç olarak bu beklenen ve zaten tahmin edilen bir sonuç. buradan bazı arkadaşlar her lastik her janta takılabilirmi yada sorun çıkarmı gibi sonuçlara ulaşmış. doğru. bu uygulama doğru değil. jant genişledikçe takılan lastik incelirse jant fren yüzeylerinde önemli deformasyonlar oluşur. lastik yanakları jantı koruyamaz. bu bilgininde forumda en önemli başlığından öğrenebilirsiniz.

(link)
 

Ismaildmr

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Ekim 2016
Mesaj
459
Tepki
397
Yaş
38
Şehir
Denizli
İsim
Ismail demir
Bisiklet
Salcano
Bu hesap ayni arabalardaki gibi dusunulurse, misal 205 tabanli 55 yanakli lastigi, yanci olan cakal kasa bmw sahipleri, balon janta takip yanlaya yanlaya gitmeleri gibi dusunebiliriz..jantin istedigi lastik 240 250 tabanken 205 veya 215 tabanli lastik takilmasi gibi..neticede o janttaki lastik firlayip gitmiyor, ama tehlikeli oldugu asikar..20 mm ic capli jantada 23 mm lik lastik takmak tehkikeli olabilir..belki profesyonel yarislarda ust limitler zorlanildigi icin belli bir sınır kabul gorulmustur, gunluk kullanimda 30.km yi asilmayan hizlarda 20 lik jantta 23 luk lastik kullanilirmi bilinmez..denemek lazim.

Kendi sehir bisikletimde 38c lastik var, basincini ust sinirlarina yaklastirinca bile en az 1,,2 vites daha performansta artis gozlemledim..kaldiki 23c bir lastik kullanmis olsam ayni rampada en az 3,,5 km daha artis olabilir.
Yanlis yonlendirme yapmamak icin denemek lazim.