İstanbul-Atina Bisiklet turu (14-26 Eylül 2013) 1. gün

five

Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...
Kayıt
29 Temmuz 2005
Başlık
95
Mesaj
1.224
Tepki
2.840
Yaş
48
Şehir
İstanbul-Bostancı
Bisiklet
Diğer
Merhaba,
Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz kıyılarında ve içerilerde yaptığımız turlardan sonra artık aklımda Kuzeyden güneye gitmek, bir Sinop-Anamur turu yapmak vardı. Tur arkadaşlarıma düşüncemi açtığımda pek iştahlı olmadıklarını gördüm. Zor olacağını ve daha düz rotaları tercih edeceklerini söylediler. Bu durumda yalnız kalmıştım ama genelde yalnız olduğum için gerçekleştiremediğim bir tur olmadı. Aklıma koymuştum bir kere… Taa ki Uğur’un, geçen sene düşündüğümüz halde mali sebeplerden gerçekleştiremediğimiz Yunanistan turunu bu sene yapma teklifine kadar.
Geçen sene epeyce yeşillenmiş, rotalara bakmış, maliyet çıkarmış ama sonunda bu tur için gerekli mali yükün altına -o zaman için- girmemenin daha iyi olacağını düşünmüştük. “Seneye inşallah” demiştik kendi kendimize. İşte “seneye” olmuştu ve kendimizi Yunanistan turunu planlarken bulmuştuk birden bire. Zaten Yunanistan tur önerisi ilk kez Uğur’dan gelmişti ve sebebini, kendince, son derece geçerli bir biçimde özetlemişti : “Yollara baktım. (MapMyRide’ı kastediyor) Dümdüz ! “ :)
Tur zamanımızı Eylül ayı olarak belirlemiştik hem çok sıcak hem de çok soğuk olmasın diye. Tüm yazımız da tur hayali ve planlaması ile geçmişti. Hatta yazın başında DNR’dan bir Yunanistan haritası bile almıştım. Ve o an kendi kendimi turu bu gerçekleştireceğimize inandırmıştım. İş yoğunluğumuzun el vermemesi turun detaylı planlanmasına pek olanak sağlamıyordu ama öğle arası veya boş zamanlarda turu konuşur olmuştuk aramıza. Gerekli malzemeler, takvim, harcamalar vs. sürekli konuştuğumuz konular olmuştu. Nihayetinde de iş yerinde bir akşam kalıp dersimize daha sıkı çalışmaya başladık. Odamdaki masaya büyük Yunanistan haritasını açtık. Bilgisayarda Google Maps ve MapMyRide açıktı. Gideceğimiz yönü harita ve Google Maps üzerinden inceliyor, günlük mesafeyi çıkarıyor, akşam konaklama alternatiflerimizi , görmek üzere belirlediğimiz yerleri not alıyorduk. Kendimce Yunanistan’da mutlaka görmemiz gerekli dediğim 3 yer belirlemiştim. Tabi ki ilk sırada Selanik’te Atatürk’ün doğduğu ev vardı. İkinci olarak uzun zamandan beri haberdar olduğum ve konu Yunanistan olduğunda mutlaka görülmesi tavsiye edilen Meteora Manastırları vardı. Son olarak da Atina’daki Akropol. Toplam 12 günlük bir süre belirlemiştik Atina’ya varmak için. Sonrası ise Pire Limanı’ndan feribotla Midilli Adasına, oradan Ayvalık’a ve otobüs yolculuğuyla İstanbul’a varış şeklinde olacaktı. Aslında aklımda Ayvalık-Bandırma etabında da pedallamak vardı ama sonra vazgeçtim.
Yaptığımız plana göre tura İpsala’dan başlayacak ve sınırı geçecektik. Bisikletle sınırı geçmek bizde çok büyük bir heyecan yaratıyordu. Daha önce Doğu Karadeniz turumda Sarp Sınır Kapısı’na kadar gitmiş ama Gürcistan’a geçmemiştim. Bu sefer Yunanistan sınırını geçecektim ve doğal olarak hem merak hem de heyecan hissediyordum.
İpsala’ya Esenler otogarından otobüsle gidecektik. Uğur otogara uğrayıp firmaların otobüs saatlerini öğrenmişti. İpsala’ya günde 2 sefer varmış. Sabah 09:00 ve 15:00’te. Onun dışında saat başlarında Keşan’a otobüs varmış. Cumartesi sabah erkenden otogarda olmak gerektiğinden ve Anadolu yakasında oturduğumdan hafta için bisikletimi ve çantayı Uğur’a bırakmıştım. Cuma akşamı eşim ve kızımla vedalaşıp saatimi erkene kurdum. Ertesi gün başlayacak macerayı düşünerek uykuya daldım.
Yunanistan Bisiklet turu rotası
http://s5.postimg.org/6bbpbb8mf/0_Yunanistan_turu.png
14/09/2013 – 1. Gün : İstanbul – (Otobüsle) Keşan – Alexandropolis (Dedeağaç)
Sabah erken saatte metro ve metrobüsle Avrupa yakasına geçtim. Uğur arabayla karşıladı beni. Evde bisikletleri hazırladık ve erkenden yola çıktık. 08:00 – 08:30 aralığında otogarda olmayı planlıyorduk. Hava geceden yağmur indirmiş olduğu için yerler kısmen ıslaklığını koruyordu. Özellikle yokuş aşağı çok dikkatli inmeye çalışıyorduk. Otogara yakın bir iniş sırasında önümde olan Uğur’un bisikletinin yalpaladığını gördüm. Bir anda Uğur yere düştü. Hemen durdum. Uğur da ben de şaşırmıştık. Sonra anlaşıldı ki arka fren pedleri yerinde çıkmış ve fren tutmamış. Uğur pedleri arayıp buldu ama pim yoktu. Zaten pedlerin yerinden çıkması için pimin de yerinde olmaması gerekiyordu. Pimleri yerine takmaya çalıştık ama pistonlar da yerinde oynamıştı. Takmaya zorlarken Uğur dur demeye kalmadan bir vidayı gevşetmeye çalıştı ve işte o anda damlamaya başlayan hidrolik bize sorunun büyük olduğunu gösterdi. Kendimiz halledemeyeceğimiz için Cumartesi sabah saatlerinde Bayrampaşa’da bisikletçi aramaya başladık. Tabi bulmak ne mümkün ! Ya bulduklarımız açık değildi ya da hidrolik diskten anlamıyordu. (Buna bir Salcano servisi de dahil.) Çaresiz Sirkeci’ye gitmeye karar verdik. Sirkeci’ye kadar yüklü bisikletlerle gitmek ve gelmek bizi yeterince geciktirecekti zaten ama bir de eksik fren hidroliğinin tamamlanması ve havasını alınması işlemi düşündüğümüzden uzun sürdü. Vakit öğleye yaklaştığı ve kahvaltı da yapmadığımız için bir kaşarlı dürümü de araya sıkıştırıp geri döndük. İpsala otobüsünü kaçırmış olduğumuz için ilk Keşan otobüsüne binmeye kara verdik. Tabi 2 bisikleti birden alacak olana… 13:00 otobüsüne binerek Keşan’a hareket ettik.
Keşan’a 17:00 civarında varabildik. Otobüs tüm ara duraklarda durduğu ve yolcu aldığı için düşündüğümüzden daha fazla sürdü yolculuk. 17:30 olduğunda artık yola çıkmaya hazırdık.
Keşan-İpsala arası ekstra 20 Km. demekti bugün için. Gecikmiştik ama gün kaybetmemek için sınır geçmeye karar verdik. Gece de olsa yola devam edip ilk günkü hedefimiz olan Dedeağaç’a (Alexandropolis) varacaktık. Akşam 19:00 civarı sınıra vardık. Yolu sağa çeviren tabela, araçların arka arkaya sıralanması, pasaport kontrolü kısmına geldiğimizi gösteriyordu. Ama Sarp sınır kapısında gördüğüm ve burada da olduğunu düşündüğüm “Kara Hudut Kapısı” yazısını görememiş ve altında fotoğraf çektirme hayalimi gerçekleştirememiştim. Hem Türkiye plakalı hem de Yunan plakalı araçlar bekliyordu kuyrukta. Bisikletli oluşumuz sıra beklemeden devam etmemizi sağladı. Pasaport kontrolünü geçtikten sonra tırların park ettiği, yeme-içme yerlerinin ve freeshop’un olduğu alanda durdum. Uğur’un pasaport kontrolünden geçmesini bekledim. Bu arada aynı bölgede olan tır şoförlerinin de dikkatini çektik. Yanımıza geldiler. Konuşmaya başladık ve onlardan yol hakkında bilgi aldık. Vedalaşıp araçların çıkışları ile ilgili işlemlerin yapıldığı son geçiş noktasının önünden geçtik. Meriç üzerindeki köprüye geldiğimizde macera başlıyor dedim içimden. Türkiye istikametine doğru son bir kez dönüp batık ve Yunanistan tarafına doğru ilerlemeye başladık. İçimde hafif bir tedirginlik vardı sınır geçişi ve askeri bölge olmasından dolayı. Önce Türk askerlerine iyi nöbetler diledik sonra da Yunan askerlerine selam verdik ve Yunan sınır kapısına geldik. Giriş istikameti burada da sağa doğru ayrılıyordu geliş istikametinden. Ama giriş kısmında su dolu genişçe bir havuzcuk vardı. Sanıyorum içi ilaçlı su doluydu . Araçlar bu suya girerek devam ediyorlardı sınır kapısına doğru. Bisikletli de olsak burada suya girmeden devam edemiyorduk çünkü kenarda duvarlar vardı. İşte bu noktada kendimi çok kötü hissettim. Sanki “Ayağının tozunu, kirini sil de öyle gel.” der gibiydi bu uygulama.
Sınırdaki pasaport kontrol noktasına yaklaştığımda artık akşam olmuştu. Burada da araçlar arka arkaya sıralanmıştı. Hatta Türkiye tarafında kuyrukta karşılaştığımız araçları burada da gördük. Ama bir fark vardı. Buradaki kuyruk ilerlemiyordu. Araçlar kapalı bir bariyerin önünde bekliyorlar, bariyerin arkasında da polisler ve gümrük görevlileri bekliyordu. Herhangi bir işlem vs. de yapılmıyordu. Sadece bekliyordu herkes. Sadece daha ileride Bulgaristan plakalı bir aracın şoförü sürekli arabadan bir şeyler indiriyordu. Sanırım arama yapılıyordu. En önde bekleyen araçtan birileri nöbet değişim saati olduğunu söyledi. Anlamsız bekleyiş de sürüyordu bu arada. Ben, bir cesaret bisikletimle bariyerin yanından dolaşıp ileride bekleşen görevlilerin yanı doğru gittim. Kendimce ne olduğunu öğrenmek, bu anlamsız beklemeye bir anlam kazandırmak için… Ve beklediğim anlamı da buldum. Bekleyen polislerden biri bana bariyeri göstererek geri gitmemi ve orada beklememi söyledi. Dediğini yaparak geriye döndüm. Bu sefer daha anlamlı bir şekilde beklemeye başladım. :)
Beklemek sorun değildi ama sivrisinekler ciddi sorundu. Hiçbir fırsatı kaçırmadan ısırıyorlar, ısırdıkları yeri de şişiriyorlardı. (Hatta Uğur facebook’ta paylaştı şişmiş yerlerin fotoğrafını –ki sinek ısırığı demek hafif kalıyordu bu görüntüye-) Hemen, yanıma aldığım sinek kovucu losyonu sürmeye başladım kollarıma, bacaklarıma, açık yerlerime. Evet bu gibi durular için (itiraf edeyim bu gibi durumlar için değil gece otel odasındaki davetsiz misafirler için) yanıma almıştım. Bu anlamsız bekleyişte kaç sineğe meze olacağımızı bilemediğim için tedbirimizi alalım diye. Nihayet birileri geldi, birileri gitti, aranan aracın şoförü dağıttığı eşyalarını topladı ve bariyer kalktı. Biz de hemen pasaport kontuarındaki polisin karşısında yerimizi aldık. Pasaportların vize sayfaları açık bir şekilde… Hatta yurt dışı çıkış harcımızı bile yatırdık. Onu ilgilendirir mi bilmem ama… :)
İnsan sınır geçince hemen başka bir dünyaya gireceğini sanıyor ama aslında coğrafi olarak bir değişiklik yoktu etrafta. Zaten hava da karardığı için bir şey de göremiyorduk. Tam bu sırada yaşadığımız (aslında kişisel olarak diyelim) ikinci talihsizlik ön far bağlantı noktasını kırılmış olduğu fark etmem oldu. Far düştü düşecek. Bu durumda Uğur’u öne alıp bir süre farsız onu takip ederek ilerlemeye çalıştım. Ama baktım ki önümü görmekte zorlanıyorum çareyi farı elimde tutarak ilerlemekte buldum. Gidon tutuşu zor da olsa en azından yolumu aydınlatabiliyordum.
Haritadan belirlediğimiz yol, klasik olarak, otoban dışındaki ana yoldu. Ama ummadığımız bir şekilde otobanın bisiklet ve traktörlere de açık olduğunu gösteren levhayı gördük. Gecenin o vaktinde sadece pedal basacak olmamız, çevreyi görme şansımızın olmaması, yolu bir miktar kısaltması ve en önemlisi de sağı solu kapalı bir yolda olmak ve gece vakti köpek tehdidinin az olması bizi otobandan devam etmeye yöneltti. Kısacası otobanda daha rahat olacağımızı düşündük. İşin ilginç tarafı, motorsuz araçlara –yani bisiklete- açık olan otobanda evcil havyan çıkabilir levhası da vardı. Kısaca, otoban özellikleri göstermeyen bir otoban. :) Ve duracak bir dinlenme tesisi hatta benzin istasyonu bile olmayan sadece belirli mesafelerde tuvalet ihtiyacı için yapılan tesisler barındıran bir otoban. Benzinlik veya dinlenme tesisi için yan yollara çıkılması gereken bir otoban. Ve tabi ücretsiz bir otoban.
Gece olduğundan serinlik çıkmıştı ama asıl problem çok ciddi anlamda uykumun gelmiş olmasıydı. Neredeyse bisiklet tepesinde uyumaya başlayacaktım. Uyumamak için Uğur’dan sakız aldım ve çiğnemeye başladım. Aslında kask taktığımda sakız çiğnemiyorum çünkü çiğneme hareketi kask taktığım için şakaklarımın sıkışmasına yol açıyor ve zamanla acı veriyor. :)
Uykuyu üzerimden atıp pedallara asıldım. Arada durup mesafeyi kontrol ediyorduk. Ne kadar yolumuz kaldığını gece karanlığında kestirmek biraz zor oluyordu ama levhalardaki mesafe bilgilerine de pek güvenmemiz gerektiğini 5 km. kaldığını hesapladığımız yerde Alexandropolis’e (Dedeağaç) 26 Km. kaldığını söyleyen levhayı görünce anladık. Ama gerçekte 5 km kaldığından telaşımız da kısa sürdü. Yunanistan otoban ve yollarında ilginç bir mesafe gösterim şekli var. Bizdeki gibi belirli kilometre aralıklarında mesafe belirten tabelalarla karşılaşmadık. Genelde kavşak noktalarında yer isimlerinin yanında mesafeleri yazıyordu. Bir de dikkatimizi çeken ve ne olduğuna (daha doğrusu nereyi kast ettiğine) anlam veremediğimiz bir levhada H 650 yazıyordu. 1 Km sonra H 649, H 648 … bu şekilde devam ediyordu. Bu H neresidir hala bilmiyoruz. Atina mı ? Korint mi ? Yoksa başka bir yer mi ? Ayrıca bir de yolda, yanında yer ismi yazmayan, zaman zaman son yerleşim yerinden itibaren, artarak devam eden veya gideceğimiz yere doğru azalan sayılar görüyorduk tabelalarda. Bu bizim çıkarımımız tabi. Ne kadar yol yaptığımız ya da kaldığını tahmin ediyorduk bu şekilde. Fakat beni en çok şaşırtan levha, her kilometrede artan veya azalan sayıların olduğu tabelaların arasında üzerinde sadece 0.5 yazan tabelalardı. Kısaca yolun sağı levha doluydu :) Sonunda, Yunanistan karayollarının yöneticilerinden birinin tanıdığı birilerini zengin etmek için böyle bir tabela yığını oluşturduğunu düşünmeye başladım. :) Kısaca bir yandaşı zengin etmenin örneği gibiydi.
Alexandropolis (Dedeağaç)’e vardığımızda gece saat 11:00 olmuştu. Hem yorgun hem de uykusuzduk ama çok daha önemlisi de açtık. Cumartesi gecesi olduğundan sokaklar hareketliydi. Hatta umduğumuzdan daha hareketliydi. Ama nerede bir şeyler yiyeceğimize daha da önemlisi ne yiyeceğimize karar verememiştik. En sonunda pizzada karar kıldık. Garip bakışlar arasında bir yere oturduk. Zorlukla da olsa siparişimizi verdik. Zorluğun sebebi içinde domuz eti olmayan bir pizza sipariş etmek istememizdi. Sonunda düşündüğümüzden daha büyük porsiyonda pizzalar geldi. Mideye indirdik ve kalacak yer aramaya başladık. Uğur Booking.com sitesinden bulunduğumuz (veya gideceğimiz) yerde uygun fiyatlı bir otelin yerini belirliyor ve direkt oraya yöneliyorduk. Aslında bu yöntem hem fiyat anlamında bir sürpriz yaşamamıza hem de otel ararken zaman kaybetmememize sebep oluyordu. Sonunda otele vardık ve geç vakitte duş alıp uykuya daldık.
VDO MC 2.0 WL bilgileri
İstanbul-Bayrampaşa-Sirkeci-Esenler : 30 km.
Keşan-İpsala-Sınır-Dedeağaç : 79,24 Km.
İstanbul çıkış : 13:00, Keşan Çıkış : 17:00, Varış:23:00
Sürüş zamanı : 04:23 saat
Ortalama Hız : 18,05 Km/s
Max. Hız : 42,09 Km/s
Ortalama Eğim Çıkış : %2
Max Eğim Çıkış : %5
Ortalama Eğim İniş : %-2
Max Eğim İniş : %-8

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

http://s5.postimg.org/j01eh8pd3/1_Kesan_Alexandropolis.png
Keşan’dan itibaren ilk kilometreler Uğur
http://s5.postimg.org/whlbwtilj/IMG_0001_800x600.jpg
Ve ben
http://s5.postimg.org/ufkuikkmf/IMG_0002_800x600.jpg
Akşam vakti Keşan’ı geride bıraktık
http://s5.postimg.org/4y2fyz2w7/IMG_0003_600x800.jpg
Sınırın Türkiye tarafında pasaport kontrolünü geçtikten sonraki bekleme alanında
http://s5.postimg.org/kief392ef/IMG_0004_800x600.jpg
Uğur da geldi :)
http://s5.postimg.org/65kz4xief/IMG_0006_800x600.jpg
Araç evraklarının kontrol edildiği son bankoya selam verip geçtik :)
http://s5.postimg.org/9uao4esfb/IMG_0008_800x600.jpg
İstikamet Meriç Nehri
http://s5.postimg.org/6wdpapkrr/IMG_0012_800x600.jpg
Türkiye ile Yunanistan arasındaki fiziksel sınırdan geçerken
http://s5.postimg.org/3s31dx3zb/IMG_0013_800x600.jpg
Gün battıktan sonra Yunanistan’a doğru
http://s5.postimg.org/do44dk9rb/IMG_0014_800x600.jpg
Memlekete son bakış…
http://s5.postimg.org/j8l71xy07/IMG_0016_800x600.jpg
http://s5.postimg.org/6rejes2uf/IMG_0018_800x600.jpg
Yunanistan’a gelmeden son kare. Bundan sonra hem güvenlik anlamında hem de gece olduğundan başka fotoğraf çekemedik.
http://s5.postimg.org/4y71cps9z/IMG_0020_600x800.jpg
 

baris34ince

Daimi Üye
Kayıt
21 Mart 2012
Başlık
27
Mesaj
219
Tepki
91
Şehir
Ankara
Bisiklet
Kron
benim de içinde olduğum bir çok kişinin hayali olan yunanistan turunu gerçekleştirmişsiniz:) 1. gününüzün aksilikler olsa da heyecan dolu bir gün olduğu aşikar, devamını merakla bekliyorum,detaylı anlatımınız için teşekkürler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: five

Bülent Kavakkoru

Daimi Üye
Kayıt
22 Ağustos 2013
Başlık
25
Mesaj
213
Tepki
150
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
Birkaç aksilik olsa da güzel bir başlangıç olmuş. Bende geçen yıl otobüs ile Kavala'ya gitmiştim. Yunanistan girişinde bizimde meraklı bir bekleyişimiz olmuştu. Pasaportları toplayıp kontrole götürmüşlerdi bizler de dakikalarca beklemiştik. Yunanistan turu sanırım çoğumuzun hayalinde var benimde olduğu gibi :) Turun devamını sabırsızlıkla bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: five

baris34ince

Daimi Üye
Kayıt
21 Mart 2012
Başlık
27
Mesaj
219
Tepki
91
Şehir
Ankara
Bisiklet
Kron
tekrar merhaba. pasaport,vize,yurtdışı sigorta vs. işlemleri için 1 kişi toplam ne kadar ücret ödedi acaba öğrenebilirmiyim?
 

five

Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...
Kayıt
29 Temmuz 2005
Başlık
95
Mesaj
1.224
Tepki
2.840
Yaş
48
Şehir
İstanbul-Bostancı
Bisiklet
Diğer
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #5
@baris34ince

Merhaba,
Pasaportlarımız 10 yıllık. Şirketten çıkarılmıştı. Şu an sanırım 300-400 tl aralığındadır ama pasaport harcı için güncel bilgiler bulunabilir.
Yapı Krediden özel sağlık sigortamız vardı. Sadece yurt dışında da geçerli olduğunu ve limitlerini belirten bir yazı almamız yeterli oldu.
Vize için, gerekli belgelerle, Kosmos Tur firmasına başvurduk. Kişi başı 200 TL verdik. SMS ile bilgi almak için 2.5 tl daha vermek gerekiyor (küsuratları yanlış hatırlıyor olabilirim)
Bu 200 TL'nin 50 TL si Kosmos'a, 150 TL'si Yunanistan konsolosluğuna gidiyor.

Kazasız ve keyifli turlar

five
 

baris34ince

Daimi Üye
Kayıt
21 Mart 2012
Başlık
27
Mesaj
219
Tepki
91
Şehir
Ankara
Bisiklet
Kron
teşekkürler bilgilendirme için :) devamı için beklemedeyim
 

Bülent Kavakkoru

Daimi Üye
Kayıt
22 Ağustos 2013
Başlık
25
Mesaj
213
Tepki
150
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
@five

Merhabalar benimde bir sorum olacak. Vize başvurusu yaparken ulaşımın bisiklet ile yapılacağını belirtiniz mi? Yada bisiklet turu yapacağınızı?

Teşekkürler.
 

five

Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...
Kayıt
29 Temmuz 2005
Başlık
95
Mesaj
1.224
Tepki
2.840
Yaş
48
Şehir
İstanbul-Bostancı
Bisiklet
Diğer
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #8
@Bülent Kavakkoru

Evet belirttik.

Vizeyle ilgili başvuru yaptığımız Kosmos Tur'a verdiğimiz belgeler arasında, Yunanistan konsolosluğuna hitaben 2 kişi olduğumuzu (pasaport bilgilerimizle birlikte) ve bisiklet turu yapmak için Yunanistan vizesi istediğimize dair (hatta herhangi bir gruba bağlı olmadığımızı belirtmek için de "individual cyclist" ifadesini kullandık) İngilizce bir yazı da vardı.

Buna gerek var mı derseniz olduğunu sanmıyorum ama işimizi sağlama alalım diye...

Sınırdan geçerken, pasaport/vize kontrolünde (sanırım alışkın olduklarından) bisikletle girişle ilgili hiçbir soru/sorun olmadı. Direkt geçtik.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent Kavakkoru

Bülent Kavakkoru

Daimi Üye
Kayıt
22 Ağustos 2013
Başlık
25
Mesaj
213
Tepki
150
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
@five


Bilgilendirme için teşekkürler. Yunanistan tur konusunda aklımızın bir ucunda bulunsun. Geri kalan fotoğraf ve anlatımları merakla bekliyoruz.

Selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: five
Kayıt
2 Temmuz 2013
Başlık
0
Mesaj
17
Tepki
15
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
Selamlar,

hikayedeki diğer karakter benim :D hiç yorum yazmayınca sanki Murat'ın hayali arkadaşı gibi olduğumu hissettim :D eline sağlık çok güzel olmuş.

1. gece konaklama Dedeağaç - Apartment Hotel Athina, iyi bir otel.

http://www.booking.com/hotel/gr/apartmenthotelathina.tr.html
 
  • Beğen
Tepkiler: HyperX ve five

intikam91

Üye
Kayıt
20 Nisan 2007
Başlık
11
Mesaj
86
Tepki
58
Yaş
28
Şehir
Bursa
İsim
Sercan A.
Bisiklet
Kron
Yunanistan da internet işini nasıl hallettiniz acaba ? 3g bağlantı için oranın hattını mı aldınız ?
 

five

Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...
Kayıt
29 Temmuz 2005
Başlık
95
Mesaj
1.224
Tepki
2.840
Yaş
48
Şehir
İstanbul-Bostancı
Bisiklet
Diğer
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #12
Turkcell Akıllı yurtdışı paketini kullandım.
20 mb. 19 tl
Çok pahalı ama çok da gerekli. Harita ve gps çok faydali oluyor.
Bir kaç Paket bitti tur sırasında.
Selamlar five
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Başlık
99
Mesaj
9.949
Tepki
32.824
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
super bir yazı ve paylaşım. Emeğine sağlık . Bide derler mtb kısa yol bisikletidir diye ,o arkadaşların sanırım goggle kaynaklı birikimleri çöpe gidecek :D sevgiler saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: five

five

Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...
Kayıt
29 Temmuz 2005
Başlık
95
Mesaj
1.224
Tepki
2.840
Yaş
48
Şehir
İstanbul-Bostancı
Bisiklet
Diğer
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #14
Sayın @mariokaldato güzel dileğiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim.

MTB olarak, turda kullandığımız bisikletlerimizi kast ettiyseniz küçük bir düzeltme yapmam gerekecek. Bisikletlerimiz "trekking" veya "hybrid" olarak adlandırılan sınıfa ait 28", amortisörlü ve disk frenli. Gerekirse diğer özelliklerine de değinebilirim.

Bunun yanında 2009'a kadar olan turlarımı MTB sınıfı bisikletimle (Bianchi Hispano) yapmıştım ve onlar da çok keyifliydi.

Selamlar

five
 

Osman Kıtay

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Başlık
25
Mesaj
888
Tepki
1.123
Yaş
44
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Fuji
@five Bu yılı pas geçtin sayılır. Yok mu uzun bir tur?
 

mariokaldato

En yeniden bir önce kayit olan adam
Kayıt
1 Ağustos 2015
Başlık
99
Mesaj
9.949
Tepki
32.824
Şehir
Bursa
İsim
Raşit Cumhur Çakın
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@five bahsettigin tür tam olarak ne tip bi bisiklettir guzel kardesim? Kisa bilgi rica etsem?
 

murat16

Aktif Üye
Kayıt
12 Mart 2006
Başlık
11
Mesaj
160
Tepki
155
Yaş
52
Şehir
Çeşme İzmir
Bisiklet
Sedona
Paylaşım için teşekkürler. Bilgiçlik yapıyor gibi görünmek istemem ama ülkeler arası ya da uzun soluklu bir turda disk fren kullanmak bana büyük bir yanlış gibi geliyor. Bu tür gezilerde en önemli şeyin çıkan sorunları kendi başımıza çözebilme yeteneğimiz olduğunu düşünüyorum. V fren= 0 problem
 
  • Beğen
Tepkiler: suat66 ve five

five

Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...
Kayıt
29 Temmuz 2005
Başlık
95
Mesaj
1.224
Tepki
2.840
Yaş
48
Şehir
İstanbul-Bostancı
Bisiklet
Diğer
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #18
Merhaba @murat16,
Ben çok sınırlı zamanlarda (yıllık izinlerinde) tur yapabilen birisiyim. Bu tur da aslında gerçekten uzun turlar yapanlarla göre oldukça kısa sayılır. Yani pek öyle çöller aşan ve medeniyetten günlerce uzakta kalan bir tur gerçekleştiremedim henüz.
Disk fren konusuna gelince... Bu konu forumda da çok uzun zamandır tartışılıyor ama uzun zamandır disk fren kullanıyorum ve bakımlarını yaptırdıktan sonra hiç bir sıkıntı yaşamadım. Hatta bir turumuzda jant freninin ciddi problemler oluşturduğunu fark ettim. Kilit konu (sadece fren değil bisikletin her bölümü için) bakımların zamanında yapılması ve değişmesi gereken parçanın yoldayken değil önceden değiştirilmesi. Hidrolik disk frenin yoldaki konforunu ve frenleme performansını V frene değişmem açıkçası. Şu ana kadar turlarda yaşadığım en büyük sorun lastik patlaması oldu. İnşallah bundan sonra da sadece bu olur. ama problem çözme yeteneğinin çok önemli olduğu ve her şarta uyumlu olabilmenin önemi konusunda sizinle hemfikirim.

Kazasız ve keyifli turlar.

five
 
Kayıt
22 Haziran 2015
Başlık
4
Mesaj
69
Tepki
51
Yaş
26
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Saatçioğlu
Bisiklet
Colnago
Çok keyif verici bir tura benziyor ayağınıza sağlık. Bunları bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: five

five

Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...
Kayıt
29 Temmuz 2005
Başlık
95
Mesaj
1.224
Tepki
2.840
Yaş
48
Şehir
İstanbul-Bostancı
Bisiklet
Diğer
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #20
@mariokaldato
Öyle bir bisiklet ki... Hem amortisörü kilitleyerek şehirde ve asfalt yollarda kullanılabilen hem amortisörü sayesinde toprak ve MTB parkurlarına da girebilen, 48/36/26 ön dişlileriyle yokuşları aşmanıza yardımcı olan. 28" tekerleğiyle 26'lara göre daha uzun mesafeler kat etmenizi sağlayan, yol ve mtb'lere göre biraz daha dik bir oturma pozisyonu sunan, bagaj takılarak orta-uzun mesafe turlar yapılabilen, kısaca her ortama uyabilen bir bisiklet.

Bilmem bu tanım bir fikir verebildi mi ?

Selamlar

five

Sayın @Burak Saatçioğlu çok teşekkür ederim.


Şşşşşş @Osman Kıtay pusudayım. Çok yakında... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman Kıtay
Yukarı Alt