İlk hızlı tren geliyor.

Baki Berk Kayalar

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2007
Mesaj
1.576
Tepki
1.208
Şehir
TCDD 1. Bölge - İzmit
23 nisanda planlanan test sürüşü için İtalya' dan kiralanan hızlı tren seti ülkemize yaklaşıyor. İspanya' dan satın alınan hızlı setlerin ne zaman geleceği hakkında hiç bir bilgi elimize ulaşmıyor. Linklerdeki fotoğraflar sanırım Bulgaristan' da çekilmiş.

Esenkent-Eskişehir hızlı tren hattının yapımını takip eden demiryolcu dostlarım her ne kadar hattın 23 nisana kadar açılmasını imkansız gibi görselerde yetkililer büyük bir güvenlik riskini göze alıp kağıt üzerinde hattı açmak istiyorlar.

Bu test trenini ülkemizde bulunduğu süre içerisinde İtalyan makinistler kullanacak ve satın alınan hızlı tren setlerini kullanacak TCDD makinistlerini eğitecekler.

Bu tren bir kaç gün içinde Edirne' den yurda giriş yapacaktır. Trakya' da demiryoluna yakın dostlarımız treni görürlerse mutlaka fotoğraflamalılar. Fotoğraflar demiryolu tarihimiz açısından oldukça kıymetli hale gelecektir.

Selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: nazz ve Bulunmaz
Scudo

Ergün Gündoğar

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
675
Tepki
206
Şehir
Tuzla - İstanbul
Dünyadaki hızlı tren kavramı ile ülkemizdeki hızlı tren kavramı hiçbir zaman örtüşmemiştir, önemli olan altyapıdır, eğer sağlam bir altyapınız varsa istediğiniz lokomotifi alır istediğiniz hızda sürersiniz, tamamen mantık dışı bir hareket ile sıfır altyapı ile yüksek sürat trenini getirip istediğiniz hızda sürmek isterseniz sonucu trajik bir kaza olacaktır(daha önce de olmuştur) ve bu kaçınılmazdır.:boese157:
 
  • Beğen
Tepkiler: otec

kcuk_

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Şubat 2007
Mesaj
706
Tepki
180
Şehir
Plovdiv(filibe
ergun bey bildigim kadarıyla alt yapıyı duzeltme ve yeni demir yolları acılısları yapılmaya basladı bence bir an evel kara yolundan kurtulmamız lazım ulkemiz ve insanlarımız cok faydalı olur boyle trenler kanaatımca
 

Baki Berk Kayalar

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2007
Mesaj
1.576
Tepki
1.208
Şehir
TCDD 1. Bölge - İzmit
Hızlı tren, hızlandırılmış tren kavramı halen çok karıştırılıyor.

Hızlandırılmış tren döneminde ülkemize gerçek hızlı tren seti, özel bir sürat treni getirilmemişti. Mevcut lokomotifler güç sınırlarına, mevcut demiryolu da dayanma sınırlarına zorlanarak çalıştırılıyordu. Nitekim sınırlar zorlanınca felaket geliverdi. Pamukova kazasındaki treni çeken E 52512 numaralı kırmızı-beyaz Koncar lokomotifi Haydarpaşa-Eskişehir hattında herhangi bir yolcu trenini çekerken görebilirsiniz.

Ülkemizde o trajik olaydan sonra hızlandırılmış tren seferleri sona erdirildi ama Cumhuriyet ve Başkent gibi kaliteli trenlerimiz fazla rötar yaptığında makinist eğer riske girmeyi göze alıyorsa hızlandırılmış trenin gittiği süratlerde gidebilmektedir.

Ülkemizde planlanan ve yapımı süren hızlı tren hatları sıfırdan inşa edilen yeni hatlardır. Kurpları (viraj) çok daha geniş yapılmaktadır. Hızlı tren hatları için özel üretilen çok daha ağır raylar kullanılmaktadır. Mesela ülkemizde ana hatlardaki rayların 1 metre uzunluktaki bir parçası 49 kilo gelmektedir. Eski raylarda bu ağırlık çok daha düşüktür. Fakat ülkemizde kullanılan hızlı tren rayının 1 metresi 60 kilo gelmektedir.

Konu hakkında sorusu olan varsa yanıtlamaya hazırım.

Selamlarımla..
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman

Ergün Gündoğar

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
675
Tepki
206
Şehir
Tuzla - İstanbul
Düzeltme:
"Hızlı Tren Projesinin ilk etabının temelinin 8 Haziran 2003'te Başbakanımız tarafından atıldığını, 236 Km'lik Esenkent – İnönü Yüksek Hızlı Tren Hattının inşasına Şubat 2004'de başlandığını, bugüne kadar, % 63 fiziki gerçekleşme sağlandığını, yaklaşık 50 Km ray döşendiğini, açılışı yapılan 471 metrelik tünelin ise bu kesimin tek tüneli olduğunu söyledi."

Demiryolu dünyada en çok yolcu taşıyan sistemdir, geliştirilmesi, yaygınlaştırılması elbette ülkemiz için çok faydalı olacaktır, ben demiryollarının yapılmaması taraftarı değil, doğru yapılması taraftarıyım.
 

Baki Berk Kayalar

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2007
Mesaj
1.576
Tepki
1.208
Şehir
TCDD 1. Bölge - İzmit
Öyle demeyin ama... Ankara' ya bugünlerde tren yolculuğu yaparsanız mevcut hatta paralel inşa edilen gerçek hızlı tren hattını görebilirsiniz. Şu anki çalışmalar Sincan-Esenkent, Esenkent-Eskişehir (ilk deneme burada yapılacak), Eskişehir-İnönü ve Konya-Polatlı arasında sürdürülmektedir.

2008 yaz ayına kadar İstanbul' daki banliyö hatları hiç istemesekte kapatılacak ve o kısımda Marmaray inşaatı başlatılacak.

Ankara-İstanbul hızlı tren hattının inşaatı tam olarak bitirilmesi ve trenlerin çalışmaya başlaması için yetkililerce düşünülen tarih 2009 olsa da 2012' den önce tamamlanması imkansız gibi görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: nazz

Ergün Gündoğar

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
675
Tepki
206
Şehir
Tuzla - İstanbul
Dediğim gibi düzelttim, (link) yalnız dikkat ederseniz:
Sizi Ankara'dan İstanbul'a 3 saatte (*duraklamalar dahil) taşıyabilecek gerçekten hızlı ve güvenilir bir ulaşım aracıdır. Ancak, Hızlı Tren kesinlikle hızlandırılmış tren değildir. Hızlı Tren ancak sisteme uygun bir altyapı ile çalışır. Hızlı Tren Projesi'nin temel işlevi mevcut tren yolunun revize edilerek, Hızlı Tren taşımacılığına uygun hale getirilmesidir.
Ayrıca proje hakkında bölümünde en altta Ankara - İstanbul Hızlı Tren Projesi Seyahat Süresi ve Hızlar Tablosu var, yane bazı yerlerin dışında hala eski hatlar kullanılıyor, bir işi tam yapabilmek önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: nazz

Baki Berk Kayalar

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2007
Mesaj
1.576
Tepki
1.208
Şehir
TCDD 1. Bölge - İzmit
Aslında deneme yapılacak hatta gecikmeye sebep olan faktörlerden biri geçtiğimiz aylarda kataner (elektrifikasyon) hattının bir kısmındaki telleri söküp götüren hırsızlardır. Tabi bu hırsızlık olayını öğrenince ne kadar sinirlendiğimi tahmin edemezsiniz bile. İşçiler o kadar uğraşsın, hattı inşa etsin, devlet onca para versin, sonra birileri alsın götürsün. Çalınan teller bulunsa bile sökülen tren yolu elektrik kabloları tekrar kullanılamadığı için heba oluyor..
 

klavyem3

Aktif Üye
Kayıt
25 Şubat 2007
Mesaj
164
Tepki
16
Şehir
İST
bu treni eskiciden mi almışlar.bana eski geldi.
hızlı tren demek saatte 300 yapmak demek.
tren yollarımız bu na uygundeğil.
hızlı tren diyerek kendimizi kandırmayalım.
eski denemelerde facia oldu.bir sürü insanımız öldü boş yere.
 

Baki Berk Kayalar

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2007
Mesaj
1.576
Tepki
1.208
Şehir
TCDD 1. Bölge - İzmit
Hızlı tren sitesindeki bilgileri çok uzun zamandır güncellemediler. TCDD ana sayfasından daha güncel bilgilere ulaşmanız mümkün. Eskişehir-Esenkent hattındaki gerçekleşme oranı %100' e yakın. Gecikmeye sebep olan başlıca faktör Sakarya Nehri üzerinde inşa edilen uzun bir viyadüğün yapımında çıkan sorunlarmış.

Sayın Klavyem, yazdıklarımı lütfen iyi okuyun. Hızlı tren hatlarımız sıfırdan inşa ediliyor. Mevcut hattan tamamen bağımsız işleyecek. Hızlandırılmış trenle lütfen karıştırmayın.

Fotoğraflarını gönderdiğim tren seti satın alınmadı, İtalya Demiryollarından kiralandı.

Selamlar..
 

böCek

Daimi Üye
Kayıt
14 Nisan 2007
Mesaj
217
Tepki
98
Şehir
İstanbul - Başakşehir
bence en önemli olan özellikle istanbul başta olmak üzere şehir içi ulaşımı tamamen raylara aktarmak otobüsleri azaltmak
 

abdullahabdullah

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2007
Mesaj
633
Tepki
633
Yaş
41
Şehir
ÇANAKKALE
İsim
Abdullah YEŞİLTAŞ
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
inşallah yine bir hızlandırılmış facia yaşanmaz diyorum. Otobüslerde ölen yavrucuklar, trende ölenler... terördekinden daha fazla ölen oluyor. alt yapı olmayınca malum. yollarımızda ki çukurları atlamak için zig zag yapıp duruyoruyoruz; tren yollarında da maalesef aynı zig zag olamıyor. Bunlar güzel işler, trenlerin yenilenmesi... ama tren yolunda ki gaspları önlemezsen, alt yapıyı iyileştirmezsen. Allah korusun bizi.
 

mcaliskan23

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Eylül 2006
Mesaj
992
Tepki
239
Şehir
Ankara
İnşallah yine fiyasko olmaz bi sürü insan ölmez bunun için Ulaştırma Bkanı kendisi binsin ilk seferde :)
 

nazz

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Mart 2007
Mesaj
496
Tepki
284
Şehir
Ant
teşekkürler paylaşım için,
kazasız yolculuklara inşallah diyorum...
selamlar
 

Baki Berk Kayalar

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2007
Mesaj
1.576
Tepki
1.208
Şehir
TCDD 1. Bölge - İzmit
Demiryolcu arkadaşlarımın birinden aldığım müthiş sevindirici habere göre fotoğraflardaki hızlı tren seti bu sabah itibariyle İstanbul-Halkalı Gara ulaşmış. Yarın akşam Haydarpaşa' ya geçiş yapacakmış. Kiralık bile olsa ülkemize gelen 300 km/h kadranı olan ilk hızlı tren setimiz hayırlı uğurlu olsun. Önemli bir aksaklık çıkmazsa 23 nisandan itibaren Eskişehir-Ankara hızlı tren hattının tamamlanan kısımlarında ilk seferlerine başlayacak.

Bir tren sevdalısı olarak gözlerimi yaşartan bir durum. Umarım bir sorunla karşılaşılmaz.
 

Baki Berk Kayalar

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2007
Mesaj
1.576
Tepki
1.208
Şehir
TCDD 1. Bölge - İzmit
Haydarpaşa' dan hareket ettikten sonra bir kaç saatte Eskişehir' e ulaşır. Umarım Haydarpaşa' dan gece hareket etmezde ben onu İzmit ya da Hereke' de görüntülerim.

Tarihi bir olaya tanık etmek isteyen dostlarımız 23 nisanda Eskişehir' de olmalılar.

Gelen hızlı tren setini TCDD kiralamamış. Hattı inşa eden firma getirtmiş. Eskişehir-Esenkent hızlı tren hattı tamamlanmış ve hatta enerji verilmiş. Hılzı tren yolları işletmeye açılmadan evvel deneme seferleri yapılması güvenlik açısından şart. Hızlı set yolda graffiti olayına maruz kaldığı için şu sıralarda Halkalı depoda temizleniyor.

Bu tren setine 1985 model bir İtalyan FİAT dizel loko kupling için refakat etmektedir. Dizel sıcak durumdadır.

Selamlar..
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman

XES

Aktif Üye
Kayıt
27 Temmuz 2006
Mesaj
150
Tepki
58
Şehir
Baschkenthe
Demiryolu konusunda insanımızın malesef neredeyse hiç bilgisi yok. Hızlı tren nedir, hızlandırılmış tren nedir, bilen az sayıda. Bu dezenformasyonda şüphesiz en büyük pay demiryollarını ancak kazalarla gündeme getiren medyada. Ama basın tarafından bir konuyla ilgilenilmemesi, o konu hakkında doğru bilgiye ulaşmak için çaba sarfetmemeyi gerektirmez. Türk basını, yazdığı bir çok şeye en son inanılacak kaynaklardan biridir. Lütfen bu konuda biraz daha dikkatli olalım ve bunun gibi ülke menfaatine hizmet eden projeleri önyargıyla yıkıcı eleştirilere tutmaktansa destekleyelim. İnsanlar sözlerinin o kadar önemli olduğunu düşünmüyor. Ama demiryolları personelinin ve hükümetin yeni projeler konusundaki motivasyonu açısından halk yorumları hayati öneme sahip.

Hızlı tren projesi, İtalya'dan satın alınacak 250km seyir hızına ve -yanılmıyorsam- 300km maksimum sürate sahip tren setleri ile sıfırdan inşa edilmekte olan "tamamen" müstakil bir hat üzerinde taşımacılık yapılmasını öngörmektedir. Hızlı tren Ankara-İstanbul arasında hiç bir kısımda eski demiryolu hattını kullanmayacaktır. Alarko, G&O ve OHL firmaları tarafından inşa edilmekte olan ve yeni tren setlerinin güvenli seyri için uygun olan yeni bir hat üzerinde çalışacaktır. Bu hat zemin açıları ve malzemesi, dönüş çapları, elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemleri olarak tamamen yüksek sürate elverişli olarak inşa edilmektedir. Ayrıca hat üzerinde hızlı trenler için mevcut olanlardan ayrı istasyonlar kurulmaktadır. Kısacası; hızlı tren projesinin alt ve üstyapısı tamamen yüksek sürate uygun ve güvenli bir biçimde oluşturulmuştur.

Aslında 250km/s, çoğu avrupa ülkesinin standart ekspres trenlerinin seyir hızından farklı değildir. Avrupa ülkeleri ve Japonya'da kullanılan hızlı trenler saatte 500km gibi hızlarda seyretmektedir. Örneğin Fransız hızlı treni TGV, geçtiğimiz günlerde 574.8km/s'lik yeni bir hız rekoru kırmıştır ve bu trenlerin sınırları her geçen gün daha da zorlanmaktadır. Japonya'nın elektromanyetik hat üzerinde çalışan maglev treni ise dolu olarak 581km/s sürat rekoruna sahiptir ve Tokyo-Osaka arasında inşa edilmekte olan hat üzerinde çalışacak Chūō Shinkansen treni normal seyir esnasında bu hıza çıkacaktır. Alman I.C.E. trenleri de 350km/s'lik seyir hızına sahiptir. Yani Türkiye'ye kurulmakta olan hızlı tren hattı aslında dünya standartlarına göre modern bir ekspres hattır. Fakat bu hattın yer yer 80km/s'e düşen hızlarda seyreden mevcut ekspres trenlere göre ciddi bir hız üstünlüğü olduğu bir gerçektir.

Hızlandırılmış tren konusuna gelirsek; başta aslında hızlandırılmış trenlerin bir hızlandırma işlemine tabi tutulmadığını belirtmek gerekir. Bugün bir Fatih ya da Başkent Ekspres'e yanınızda bir GPS cihazıyla binerseniz tarife gerisinde kalınan bazı kesimerde bu standart trenlerin 160-170km/s sürate çıktığını görebilirsiniz. Bunun sebebi yetersiz sayıda servis cebine ve eski sinyalizasona sahip hatlarda bataryaları yıllar önce değişmiş olması gereken trenlerin sıkça arıza yapması ve tüm hat üzerindeki trenlerde zincirleme bir gecikme yaratmasıdır. Makinistler bu gecikmeleri en aza indirgemek amacıyla sıkça resmi seyir süratinin çok üzerine çıkabilmektedir. Aslında eldeki tren setleri 170-180km/s sürate çıkabilen setlerdir fakat zaman içinde tekerlek aşınması sebebiyle bu süratlere çıkamaz hale gelmişlerdir. Hızlandırılmış tren projesinde yapılan yalnızca mevcut makasların yüksek süratte geçişe uygun olanlarla değiştirilmesi, yine yıllar önce yapılması gereken hat bakımının yapılması, lokomotiflerin çaplarını kaybetmiş teker setlerinin yenileriyle değiştirilmesi, karşılaşmalarda hızlandırılmış tarifeli trenlere ciddi öncelik tanınması ve daha önce resmi olmayan yüksek hızların bir gecede mecburi hale getirilmesinden ibaretti. Basının yanlış bilgilendirmesinin aksine hızlandırılmış tren oldukça konforlu ve stabil bir seyire sahipti. Fakat yanlış hesaplanmış tarifeyi tutturma yönünde makinistler üzerindeki ciddi baskı, makinistleri bir çok yerde öngörülen süratin üzerinde seyahat etmeye zorluyordu. Ve bir gün bu dönüşlerin birinde bir ray bakımsızlık ve yılların verdiği metal yorgunluğuyla üzeindeki yükü taşıyamayarak kırıldı. Kaza sonrası kaza mahalli temizlenerek deliller ortadan kaldırıldı ve tüm sorumluluğu iki makinist üzerine yükleyecek şekilde bir kılıf uyduruldu. Evet, makinistler o viraj için öngörülen hızın üzerindeydi fakat öngörülen hızlarda seyahat ederek yolculuğu 5 saatte bitirmek imkansızdı ve makinistler üzerinde gecikmeye karşı büyük bir baskı vardı. Hızlandırılmış tren faciası da bu şekilde gerçekleşti.

Sonuçta bu facia ve hayatını kaybedenler Türkiye'ye düzgün bir altyapı ile hazırlanan, uçak yolculuğuna ciddi bir alternatif oluşturacak olan modern bir demiryolu hattı kazandırdı. Mevcut trenlerin bakımı için bile ödenek verilmezken sanıyorum o kaza olmasaydı hiç bir zaman böyle bir proje hayata geçirilemezdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman

Baki Berk Kayalar

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2007
Mesaj
1.576
Tepki
1.208
Şehir
TCDD 1. Bölge - İzmit
Sn.XES yorumunuza çok teşekkür ederim. Hızlı setler İtalya' dan değil İspanya' dan alınıyor düzeltmek isterim. 2008 başlarında, satın alınan setlerin ülkemizde olması bekleniyor.

Selamlar..
 

XES

Aktif Üye
Kayıt
27 Temmuz 2006
Mesaj
150
Tepki
58
Şehir
Baschkenthe
Evet gecenin 2'sinde yazılan mesaj o kadar oluyor. Çekici üzerindeki trenitalia amblemi bilinçaltıma işlemiş demek ki. =)