İdeal MTB tekerleği kaç gr. olmalı?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında KemalBaloglu tarafından paylaşıldı.

  1. KemalBaloglu

    KemalBaloglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    859
    Şehir:
    istanbul/suadiye
    Seviye:
    beyler lastik, jant, göbek, teller, mil, mandal, iç lastik yanı bütün parçalarıyla bir mtb tekerleği kaç gr olmalı tabı çok pahalı modelleri kastetmiyorum herkesin alabileceği bir tekerlek kaç gr. olmalı tabi arkadaki rubleyi saymıyoruz
     
  2. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.242
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bu soru biraz genel anlamda olmuş.Çünkü MTB deyince dağ bisikletlerinin her türü akla gelebiliyor.MTB'nin birçok alt kategorisi vardır, bu kategorilere göre de sorunun cevabı değişkenlik gösterir.
    Fakat yine de sorduğunuzun standart bir XC bisikleti olarak varsayarak cevaplayayım.
    Dış lastikler 550gr x 2 = 1100gr
    İç lastikler = 175gr x 2 = 350gr
    Jant = 480gr x 2 = 960gr
    Teller = 450gr (32 adet tel + tel başları)
    Göbekler = 540gr (ön + arka toplamı)
    Mandallar = 60gr x 2 = 120gr

    3520gr çıkıyor toplamda.Bu, kaliteli bisikletçiliğe giriş için makul bir rakamdır.Profesyonelliğe göre rakam çok daha da azalabilir.
    Not: Ön ve arka olmak üzere 2 tekerleğin toplamını hesapladım.Tek teker değil. :)
     
  3. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.745
    Beğeniler:
    3.125
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Hafife de ben örnek vereyim,

    1480gr jant seti (V fren)
    100gr Mandallar
    100gr tubeless kit
    695gr X 2 Lastikler (tubeless)

    3070gr. Daha hafif lastik seçimi yapılabilir.
     
  4. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    2.936
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Kardeşim senin bu yazdıkların 3520 gr çıkıyorsa o zaman benim hussar'ın standart jant ve lastikleriyle 4-5 kg. çıkar.
     
  5. #5
    KemalBaloglu

    KemalBaloglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    859
    Şehir:
    istanbul/suadiye
    Seviye:
    abi senin husar 4-5kg çıkarsa benim sedona borlam 6-7kg çıkar:D
     
  6. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.242
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Haydi hep beraber Hussar'ın teker setine lastikler dahil bakalım;


    Dc19'lar : 470gr x 2 = 940gr
    Teller : 500gr (tahmini ve tel başları dahil)
    Göbekler : 650gr (tahmini)
    QR : 120gr (tahmini)
    İç lastik : 400gr (tahmini)
    Dış lastik: 875gr x 2 = 1750gr (eğer 2.10" luk modeliyse)

    Toplam = 4360gr (tahmini) ağırlık çıkıyor :)
     

İlginizi Çekebilir

upload_2017-2-15_10-55-37.png
Andrew Coggan CTL'in ne anlama geldiğini bir paragrafla açıklamış. Güzel de açıklamış: "CTL sadece ürettiğiniz gücü arttırmakla kalmaz, aynı zamanda "antrenman yaptıkça daha fazla antrenman...
tyres.jpg
1988 İtalya turunda Andy Hampsten’in Passo di Gavia tırmanışı efsanedir. Hampsten, o tırmanışta pembe mayoyu ele geçirmişti, ancak, turun bitmesine hala 8 gün vardı ve Gavia etabını kazanan Erik...
upload_2017-1-21_18-24-49.png
Geçen yıl Temmuz'da enerji kaynaklarımızı ve bunları nasıl geliştireceğimizi açıklayan bir konu açmıştım: Güç bölgeleri "anlayacağımız dilde" ne anlama geliyor? Aerobik dayanıklılık Laktat eşiği...