Hoşçakal Drag F5... Merhaba Perp

OzgurIskin

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2006
Mesaj
297
Tepki
215
Şehir
Istanbul
Herkese tekrar selam! Uzun zamandır foruma mesaj yazmıyordum (biraz motora merak saldım da :)).. Motor dışında bir de.. sahip oldugum bisikletle 'düşündügüm şeyleri' yapamamak moralimi bozmuştu. Sadece yazılanları arada girip okuyordum..

Konuyu açma nedenimden önce biraz eskiye döneyim.. Drag F5 öncesinde ben, A ile B noktaları arasında bisiklete 'sadece binen' biriydim. F5 ile dünyam değişmişti.. Ha onu alırken tabi hemen hemen hiç bilgim yoktu (lastik nasıl sökülür, gidon nasıl düzeltilir vs dışında :)) Pek çok parça ekledim ama istedigim şekle hiçbir zaman sokamadım F5'i. Öte yandan zaten sokulamazdı.. çünkü bütün olay kadrodaydı. Kadro, düşündüklerimi uygulayabilmek için yetersizdi, standart ölçüler dışında ölçüleri vardı vs..

Neyse efendim.. Olmayacak duaya amin demenin alemi yok. Drag F5'ime huzurlarınızda bir kez daha teşekkür ediyorum.. ama buraya kadarmış dostum, seninle 3 metrelik drop in yapamayacagım malesef :/ Birbirimizi şu saatten sonra incitmeyelim ama degil mi :) Hoşçakal F5, kendine iyi bak!

Merhaba PERP! (çok pis sattım F5'i :p )

Fotolardan evvel.. Alternatiflerim ya yurtdışından birşey getirtmek (Iron Horse Sunday gibi..), ya da burdan Giant Glory veya Cannondale Perp almaktı. Ilk secenek çok tuzlu çıkınca :) Glory ile Perp arasında karar vermem gerekti. Glory de çok iyi bisiklet (maestro suspansiyon, iyi komponentler) ama ben kararımı PERP'ten yana kullandım. Bence iyi ettim :)

Cannondale Perp 3:

http://img.photobucket.com/albums/v326/Tangonecla/perp1s.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v326/Tangonecla/perp2s.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v326/Tangonecla/perp3s.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v326/Tangonecla/perp4s.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v326/Tangonecla/perp5s.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v326/Tangonecla/perp6s.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v326/Tangonecla/perp7s.jpg


Bisikletin özellikleri için: (link)
Perp tanıtım videosu: (link)

Bu özelliklerden bazıları değişti/değişecek.. Sram vites attırıcılar sökülüp Drag F5'e aldıgım Shimano LXler takıldı. Fren sistemi Shimano XT ile değiştirilecek ancak maşaya uygun adaptör bulamadıgımız için malesef o iş yattı şimdilik. Arkada ise durum farklı.. Ne hikmetse XT kaliper, Avid adaptore tam oturdu, rotoru tam kavradı. Şuan ön fren Juicy 3, arka XT :) XT'nin modulasyonunu çok seviyorum, adaptor alınca ön de XT olacak. Onun dışında arka vites attırıcı XT, kaset LX oldu, yine Drag F5 parçalarından.. Pedallar da değişti, DMR V8ler takıldı.

Bisiklet nasıl? Öncelikle tam bir FR/DH kadrosu. 180mm-200mm ayarla FR veya DH arası geçiş yapabiliyorsunuz. Kadro single pivot evet, ama inerken zaten fren yapmıyorum :) Öte yandan floating brake için seattubede sol tarafta uygun kısım hazır, istersem aftermarket kitlerden alıp takabilirim ama tabi hepsi para.. ve şuan için gerek yok (daha 10 km bindim..) Bisiklet tank gibi, arka üçgen, chainstay bölgesinde en ufak bir esneme yok. Bu saglamlık agırlıgı da beraberinde getiriyor tabi. Elime aldıgımda çok agır gelmedi ama binince, özellikle bir de rampa çıkmaya başladıgınızda iş değişiyor :) Ama tum bunları hesaba katarak aldım, sorun degil. Bayır çıkarkenki zorluk, inişe geçildiginde telafi edilecek ne de olsa :)
Bu bisiklet medium. 188cm ile medium biraz kucuk gibi duruyor ancak çok sorun olmayacak gibi; gidon bekledigimden daha uzak çıktı. Ayaktayken biraz ufak kalıyor ama dagda bayırda olası bir 'coşma' durumunda, hareketler esnasında bisiklet daha kolay kontrol edilebilecek, large kadroya oranla...

Suspansiyonlardaki yaylar benim kiloma uygun degil. Bana uygun yay taktıgım zaman alet sapıtacak eminim. Şuan istedigim SAG degerlerinde olmadıgından sürüş deneyimim biraz 'sert' oldu.

Onun dışında durum budur.. Ben XC surucusu degilim ('bilinçsiz' olarak yıllardır XC yapıyorum o ayrı :p ) 3 4 metrelik drop inler yapıp, buyuk boşlukları ucarak gecmek istiyorum. Boyle bir surus onceki bisikletimle yapılamazdı, guvenemiyordum. Artık boyle bir suphem yok. Ne yapabiliyorum ne yapamıyorum gorecegiz :)

Bitirmeden evvel.. DELTA BISIKLET'ten Ulaş'a tekrar teşekkür ediyorum, güzel yardımı dokundu, tekrar sagolasın abi. Okudugunuz için size de teşekkür ederim. Umarım hoşunuza gitmiştir :) Daha farklı fotolar isterseniz çekip yollarım. Iyı akşamlar şimdilik :)
 
Scudo

Atahan Akıllı

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mayıs 2007
Mesaj
1.073
Tepki
647
Şehir
Antalya merkez-Karabük safranbolu
Türkiye de böyle bisikletler görmek çok güzel. drag f5 zaten ayrı bir kalite Cannondale Perp 3 ayrı. ağırlığı nedir ve ne kadara mal oldu?
güle güle kullanın
 

Sinto

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2006
Mesaj
2.686
Tepki
2.052
abi bisikletin çok güzel olmuş ben de yazın bu tip bi bisiklet almayı düşünüyorum 2. bisiklet olarak. İstanbul da isen fr adına her haftasonu ayrı bir atraksiyonumuz var haberleşelim
 
  • Beğen
Tepkiler: OzgurIskin

bachibouzouk

Daimi Üye
Kayıt
13 Ağustos 2006
Mesaj
389
Tepki
191
Şehir
ankara- konutkent
çok güzel benimde santa cruz bullit imi getirirken arada kaldığım bisikletlerden biri buydu, kadro yapısı olarak birbirlerine çok benziyorlar ( kadro biçimi,single pivot oluşu) medium yapmak istediklerinizi de gözönüne alınca sizin için ideal boy, cannondale hep normal ölçülerin dışında fr dh bisikletlerinde biraz daha uzun üst boru uzunluğu vs kullanıyor, medium u benim santa cruz u göz önüne alınca large a yakın mesela, onun dışında bu bisiklete frenler xt yerine avid juicy veya hayes mag, nine daha iyi gider gibi, totem çok iyi bir amortisör o sertlik normal ve öyle olması gerekir, birde mesela marzocchilerde yeni amortisörün bir "kırılma payı" var maşa bir kaç sert sürüşten sonra açılıyor, belki totemlerde de bu vardır, yabancı forumlara bakmak lazım, sonuçta çok güzel hayırlı olsun.... sticker seti yapıştırılmış halini de görmek isteriz
 
  • Beğen
Tepkiler: OzgurIskin

ulas

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Mayıs 2006
Mesaj
3.957
Tepki
9.754
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Geotech
Türkiye'de kimsede olmayan bir bisiklete sahip oldun

Güle güle kullan ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: OzgurIskin

Nail USANMAZ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2007
Mesaj
1.361
Tepki
1.175
Şehir
İzmir-Karşıyaka
Bisiklet
Specialized
İlk anda bakınca kadrosu güven veriyor. Çok kaliteli bir bisiklet.
Kazasız belasız kullanmanız dileği ile.
Hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: OzgurIskin

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
OZ'um hayırlı uğurlu olsun...
F5teki değişimleri gün gün takip etmeye çalışıyordum aslında bugüne kadarda umutlarımı yitirmemiştim:) ama bugün gördüklerim karşısında dumur olmadım desem yalan olur...Gerçekten hem görüntüsü hemde kalitesiyle bir numara bir bisiklet.. Eminim istediğin ve aradığın bisiklet budur ;) İyi günlerde kazasız belasız kullanman dileklerimle...

Bol droplar:)
 
  • Beğen
Tepkiler: OzgurIskin

OzgurIskin

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2006
Mesaj
297
Tepki
215
Şehir
Istanbul
Yorumlar için teşekkür :)

@atahan07

Merhaba. Açıkcası agırlıgını şu aşamada bilmiyorum, tartmadım. Ancak forumlarda 40-42 (18-19 kg) lbs civarında dolaşıyor. Bazı parçaları değiştiriyorum belki birazcık azalmıştır, ama ortalama böyle birşey. Fiyat konusunda sessiz kalacagım :p

@sinto

Merhaba. Evet Istanbul'dayım ama süre süre bu bisikleti uzak yerlere varmak... :Skull-175 :Skull-175 :Skull-175 :p

@Serkan Yazıcı

Teşekkür ederim abi :) Bir ara ugrayacagım sana.. dh parkur girişimi falan varmış, katılmadan olmaz artık :D

@bachibouzouk

Merhaba. Açıkcası eski bisikletimde önde 203 hone rotorlu XT sistem vardı. Modulasyonu, fren performansını vs çok begeniyordum. Fading hiç yoktu (eski deorelerde sürüşüm esnasında çok olan bi durum) Bundan ötürü ilk iş olarak frenleri Juicy 3'ten XT'ye döndermek istedim ama dedigim gibi ön taraf olmadı, adaptör yok. XT dışında başka frenler kullanmadım ama hali hazırda dogru duzgun çalışan bir parça varken gereksiz yere upgrade yapmayı düşünmüyorum + tam FR veya DHye yönelik (örnegin Avid Code) tarzı birşey bana çok fazla gelecektir. Kilom 70-75 arası seyir halinde. Hızlı inişler yapıyorum ancak yine de bunu 'extreme' olarak nitelendiremeyiz. Bu sebepten şu an için tercihim XT olarak kalacak. Rotorlar Avid.. Aşırı frenleme sonrası fadingle karşılaşırsam o zaman değiştirebilirim. Bu iş progresse bakıyor biliyorsunuz... Yetmedigi durumda değiştirilir artık tabi :)

Maşa konusunda da.. Bundaki maşa Rock Shox Domain 318 (180 sabit travel), Totem degil. Totem bir üst modelde var. Domain Rock Shox'ın yeni giriş seviye exFR maşası. Kullanıcı yorumları gayet güzel bir maşa. Ote yandan dedigim gibi, şuan için normal SAG degerlerinde olmadıgından, sert bir sürüş sunuyor. Maşanın normalden daha sert olması FR için iyi birşey evet, ama DH için aynısı geçerli degil :)

Maşanın bir 'break in' periyodu oldugu dogru olabilir evet, belki ilerde biraz yumuşar. Yine de sanırım yay almak durumunda kalacagım.

@d.berkay

Teşekkür ederim Berkay :) Alete bi alışayım, yaylar bi gelsin.. Şu merdivenden atladıgım bi video vardı ya.. :p Onun birazcık extremeini çekicem ;) Benzer bişeyi senin de alman dilegiyle dostum...
 

Özgür Tunalı

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Ağustos 2006
Mesaj
1.190
Tepki
600
Şehir
Bahçelievler, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Adaş güzel makina hayırlı olsun güle güle kullan.Sinanın dediği gibi her hafta sonu freeride organizasyonu yapıyoruz senide bekleriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: OzgurIskin