Hollowtech

özgür altun

Aktif Üye
Kayıt
24 Temmuz 2010
Mesaj
146
Tepki
45
Şehir
istanbul
merhaba,
triban5 kullanıcısıyım.kullanmış olduğum orta göbeği değiştireceğim.Öncelikle kullandığım orta göbek hollowtech midir?Nasıl anlayabilirim?Dechatlon dan bu konuda bir türlü sağlıklı bilgi alamadım.Hollowtech değilse yeni alacağım hollowtech göbek, kadro ve aynakolla uyum sağlar mı?
 
Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Mesaj
8
Tepki
3
@özgür altun bey merhabalar,
Bildiğim kadarıyla HOLLOWTECH göbek kullanıyor. Resimdeki orta göbek sizdeki ile uyuşuyorsa HOLLOWTECH göbek olduğu doğrudur. Sonrasında diğer sorulara cevap verebiliriz.

c7624b3a-a6d9-4756-8916-c297b6cfbf0b_1920x1080_crop.jpg
 

Ahmet Onur Çakmak

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2014
Mesaj
1.377
Tepki
2.600
Yaş
36
Şehir
Zeytinburnu
Vites sisteminiz shimano sora, gobeginiz ise hollowtec 2. Ama degisim islemini yapacak kisiye dikkat edin.
 

özgür altun

Aktif Üye
Kayıt
24 Temmuz 2010
Mesaj
146
Tepki
45
Şehir
istanbul
Dechatlonda görüştüğüm iki ayrı kişi(bisiklet bölümünden) ısrarla triban 5 lerde orta göbeğin hollowtech olmadığını idda ettiler.Fotoğraftaki göbekte oldukça benziyor.Şimdi kafam iyice karıştı.
 

__bisiklet__sever__

Tatlı Su Bisikletçisi
Kayıt
4 Eylül 2021
Mesaj
93
Tepki
101
Şehir
Afyon
İsim
Batuhan
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Arkadaşlar konuyu hortlatiyorum ama hollowtech göbekli bisikletin sol krank kolu oynuyor hafiften sizce nedendir
 

can_celik

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
1.855
Tepki
3.654
Yaş
37
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Arkadaşlar konuyu hortlatiyorum ama hollowtech göbekli bisikletin sol krank kolu oynuyor hafiften sizce nedendir
Kol-mil bağlantısının aşınmaması için bir an evvel ikisini birbirine sabitlemelisiniz. Muhtemelen mil ucunda sol kol bağlantısını emniyetle sağlayacak uzunluk yoktur. Yani mil veya çanaklar bisikletin orta yatağına kısa gelmiştir. Sadece sol kolu milden ayırıp sol tarafın bir fotosunu atar mısınız?
 

__bisiklet__sever__

Tatlı Su Bisikletçisi
Kayıt
4 Eylül 2021
Mesaj
93
Tepki
101
Şehir
Afyon
İsim
Batuhan
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Kol-mil bağlantısının aşınmaması için bir an evvel ikisini birbirine sabitlemelisiniz. Muhtemelen mil ucunda sol kol bağlantısını emniyetle sağlayacak uzunluk yoktur. Yani mil veya çanaklar bisikletin orta yatağına kısa gelmiştir. Sadece sol kolu milden ayırıp sol tarafın bir fotosunu atar mısınız?
Hocam hem ekipmanim hem de yeterli bilgim yok ayırırsam toplayamam tekrardan ama yanıtınız için teşekkür ederim. Yani yapmam gereken fotoğraftaki vidaları sıkmak mı IMG_20220610_223935.jpg
Bekletirseniz vida yuvası yalama oluyor, erkenden doğru ayarda vidasını sıkmanız gerekli.
Hocam öncelikle yanıtınız için çok teşekkürler. Tork anahtarıyla sıkmak mı lazım yani şimdi
 

Mete Can Karahasan

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Ağustos 2011
Mesaj
411
Tepki
272
Şehir
Ankara
Hocam hem ekipmanim hem de yeterli bilgim yok ayırırsam toplayamam tekrardan ama yanıtınız için teşekkür ederim. Yani yapmam gereken fotoğraftaki vidaları sıkmak mı 289524 dosyayı görüntüle

Hocam öncelikle yanıtınız için çok teşekkürler. Tork anahtarıyla sıkmak mı lazım yani şimdi
Sıkılacak parça göbek vidası. Aynakolun bir tarafı aynakola sabit olduğu için iki tarafı birden gevşemez.
 

can_celik

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
1.855
Tepki
3.654
Yaş
37
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@__bisiklet__sever__ Bu vidaları sıkmanız tozları halı altına süpürmek olabilir. Mil ucunu ve kolun iç tarafındaki dişleri yememeniz için milde yeterli boy var mı onu görmek gerekiyor. Bir bisikletçiye götürüp milde bağlantının emniyeti için yeterli boy var mı ona bi baktırın. Bisikletçiye güvenmiyorsanız, sadece mil deliğini kapatan plastik vidayı çıkarttırın ve o taraftan fotoğrafını çekin. Mil koldaki yuvaya ne kadar giriyor görelim.

Yeterli boy yok ise güzelim hollowtech aynakolunuz sonu böyle olabilir :

Bisikletin Pedal Kolu Yalama Olmuş, Yenisini Neye Göre Almam Gerek?
 

__bisiklet__sever__

Tatlı Su Bisikletçisi
Kayıt
4 Eylül 2021
Mesaj
93
Tepki
101
Şehir
Afyon
İsim
Batuhan
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@__bisiklet__sever__ Bu vidaları sıkmanız tozları halı altına süpürmek olabilir. Mil ucunu ve kolun iç tarafındaki dişleri yememeniz için milde yeterli boy var mı onu görmek gerekiyor. Bir bisikletçiye götürüp milde bağlantının emniyeti için yeterli boy var mı ona bi baktırın. Bisikletçiye güvenmiyorsanız, sadece mil deliğini kapatan plastik vidayı çıkarttırın ve o taraftan fotoğrafını çekin. Mil koldaki yuvaya ne kadar giriyor görelim.

Yeterli boy yok ise güzelim hollowtech aynakolunuz sonu böyle olabilir :

Bisikletin Pedal Kolu Yalama Olmuş, Yenisini Neye Göre Almam Gerek?
Hocam bisikleti alalı 10 gün falan oldu daha 150 km falan binmişimdir mil uzunluğundan olduğunu sanmamIMG_20220610_225053.jpg
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
1.553
Tepki
3.623
Yaş
47
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış Nevres
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Hocam hem ekipmanim hem de yeterli bilgim yok ayırırsam toplayamam tekrardan ama yanıtınız için teşekkür ederim. Yani yapmam gereken fotoğraftaki vidaları sıkmak mı 289524 dosyayı görüntüle

Hocam öncelikle yanıtınız için çok teşekkürler. Tork anahtarıyla sıkmak mı lazım yani şimdi
Karşılıklı vidaları gevşetip pedal kolu anahtarı ile zorlamadan sıkıştırarak pedal kolunun gerektiği kadar içeride olduğundan emin olup karşılıklı vidaları tekrar sıkıştırmak lazım.

Bisikleti sıfır aldıysanız zaten olması gereken, kadroyla ve bileşenlerin birbiriyle uyumlu malzeme kullanılmıştır. İkinci el ise yanlış bir bileşen kullanılmış olma ihtimaline karşı can_celik'in önerdiğini uygulamakta fayda var.
 

__bisiklet__sever__

Tatlı Su Bisikletçisi
Kayıt
4 Eylül 2021
Mesaj
93
Tepki
101
Şehir
Afyon
İsim
Batuhan
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Karşılıklı vidaları gevşetip pedal kolu anahtarı ile zorlamadan sıkıştırarak pedal kolunun gerektiği kadar içeride olduğundan emin olup karşılıklı vidaları tekrar sıkıştırmak lazım.

Bisikleti sıfır aldıysanız zaten olması gereken, kadroyla ve bileşenlerin birbiriyle uyumlu malzeme kullanılmıştır. İkinci el ise yanlış bir bileşen kullanılmış olma ihtimaline karşı can_celik'in önerdiğini uygulamakta fayda var.
Hocam galiba yapılması gerekeni anladım yarın bisikletçiye götürür yaptırırım inşallah. Burada bisiklet sıfır yani uyumsuz parça kullanılacağını sanmıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Mete Can Karahasan
Yukarı Alt