Scudo Sports

''hollanda yollarda tam 18 milyon bisikletli var ''

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1

söylenecek söz kalmamıştır,,,bu iş bu kadar ............:in:
 
Scudo
Adamlar aşmış biz daha bisiklet yolu yapamadık adam yolu ısıtmayı ve aydınlatmayı nasıl ucuz yaparım derdinde......
 
:( söylenenler ne kadar mantıklı. Ama gel de bizimkilere bunu anlat...
 
ahh ahhh biz ne zaman görürüz acaba
 
Vay arkadaş. Böyle şeyler gördükçe, millet olarak hala nelerle uğraştığımızı düşünüyorum da. Herşey insan için diye bir laf var ya, işte Hollanda buna bir örnek. Helal olsun ne diyelim.
 
Söylenecek çok şey var ama bu memlekette kör cahilin oyuyla rant sağlıyan bir yapı var..Yazıklar olsun..
 
ülkede petrol -yerli lobisi vardır bunların işine gelmez ve onların dış uzantıları bu ülke 10 yıldır enerji sorununu halletmedi ,madalyonun diğer yüzü,petrol işlenmiş olarak dışardan gelir ,allah bilir iran petrolünü alıyoruz, iran dışarıya işlenmemiş petrolü satar, batı yani abd bu petrolü benzine dönüştürür türkiyeye satar, bu hükümet ,batı petrol şirketlerine 60 milyar dolar verdi 10 senedir aynı hikaye ,muhalefet zati hikaye, bizi kurtaracak parti aranıyor, daha doğmadı o parti inşallah doğacak, başımıza bi adet türkmenistan başbakanı gibi başbakan gelecek ve bisikleti kullanmaya teşvik edecek ve içten yanmalı araçlara son verecek, dizele son verecek, toplu taşımacılık için kesin düğmeye basarak elektrikle işleyen trenler olacak ,evet toplu taşımacılık olacak yüzde 90 ile ,isteyen özel araç alabilecek onlarda elektrikli olacak petrole olan ihtiyaç ise yüzde 10 lara düşürülecek ,bunu göze alacak babayiğit bi lider lazım .....
 
@Murat Ekmekçi

evet aynen muhasır medeniyet seviyesi ,hollanda akıllı ,petrole olan bağımlılığını azaltma derdinde,darısı bu ülkenin başına, 60 milyar dolar veriyoruz yazıktır günahtır...60 milyar dolar ile yatırım sahaları açılır ve çok insana iş verilir, istihdam sahası yaratırsınız ,çözüm enerjiye olan bu ülkenin bağımlılığını yüzde 10'lara çekmektir, kalkınma anca böyle tam anlamı ile devreye girer ,elektriğide biz üreteceğiz ve gazıda biz çıkaracağız ..
 
Bugün işten dönüşte öyle güzel manzaralarla karşılaştım ki, bisikletin yaygınlaşacağı ve ülkemizde gerekli fiziki şartların sağlanacağı hususunda ümidim yeşerdi.
İş yerinden vapur iskelesine kadar olan 3 km'lik yolda, Btwin katlanır bisiklet kullanan 50 yaşlarında bir amca ve pembe Pinokyo kullanan orta yaşlarda bir hanımefendi'ye rast geldim. Toplamda karşılaştığım 8 bisikletlinin yarısından fazlası orta yaşlı ve üstündeydi.
Her zaman tek seyahat edenin ben olduğu dönüş yolunda bisikletlileri gördükçe keyif ettim açıkçası. :)
 
Bizim burada daha asfalt bile doğru düzgün atılmıyor. Bozulan yere yama. Ertesi gün tekrar kazılır. Kaldı ki ısıtma yapılsın. Belki torunların torunları görebilir.
 
@türkay yılmaz

evet olabilir ,örnek amsterdam belediyesi artık kesin olarak araçların giremeyeceği sokakları belirlemiş durumda, çok fazla bisikletli olursa, artık bisiklete üstünlük sağlanır amsterdamın son nüfüsu 800.000 e ulaşmış ,ülke genelinde 18 milyon bisiklet kullanıcısı ,dünyada bisiklet cumhuriyeti ülke olarak bence hollanda avrupada birinciliği alabilir ,
 
Amsterdam Nüfusu 800 bine ulaştı
Amsterdam şehri nüfusu yeniden 800 bin rakamına ulaştı.




1985 yılından itibaren sürekli artan şehir nüfusu 2012 yılında 800 bin kişiye ulaştı. Artışın bu hızla devam etmesi durumunda 2026 yılında nüfusun 850 bine ulaşması bekleniyor.


1300 yılında Amsterdam nüfusu bin kişiydi. 1400 yılında 3 bindi. 1675´ten sonra nüfus hızla artarak 206 bine ulaştı. 1850´lere kadar nüfusta çok büyük bir artış yaşanmadı. Şehrin 1850´deki nüfusu 224 bindi. Nüfus artışı hız kesmedi ve 1959 yılında gelindiğinde şehir nüfusu 870 bine ulaştı. İlerleyen yıllar ile birlikte Amsterdam şehri yakınlarındaki Lelystad ve Almere gibi şehirlere yapılan çok sayıda yeni konut, cazibe noktası oldu ve şehirden ciddi göçler yaşandı. 1985 yılına gelindiğinde şehir nüfusu 675 bine kadar geriledi.


Şehre 20. yüzyılda ilk toplu göç Endonezya’dan geldi. Ardından Türkiye, Fas, İspanya, İtalya´dan işçiler 1960´larda göç etti. Surinam´ın 1975´te bağımsızlığını kazanmasıyla Surinam´dan bir göç dalgası yaşandı.


Faslılar yüzde 8.8, Türkler 4,5, Surinamlar 2,6 ile en büyük yabancı grubunu oluştururken, köken olarak yüzden fazla ülke insanı yaşamakta.


Şehirde yaşayan Türk, Faslı ve Surinamlarının nüfusu giderek azalırken, şehrin nüfusu ise tam tersine artış göstermekte.
Amsterdam şehri 53 sene sonra tekrar 800 bin rakamına ulaştı ve nüfusun ilerleyen yıllarda artması bekleniyor.


Amsterdam 800 bin nüfus ile Hollanda’nın en büyük şehri olma özelliğini korurken, Rotterdam şehri 600 bin nüfus ile 2. Sırada yer almakta. Lahey 500 bin, Utrecht 320 bin, Eindhoven ise 220 bin nüfuslu en büyük sehirler olarak sıralanmakta.


www.Turkinfo.nl sitesinden 03 Eylul 2013 Salı tarihinde yazdırılmıştır.

şimdi 1 milyon bisiklet kullanıcısı var ise demekki turist olarak gelenlerde hesaba katılmış ,onlarda bisiklet kullanıyor ise durum anlaşılır ,,

 
Çooooook imreniyorum gerçekten , bazen diyorum ki bırakıp kaçsam bu ülkeyi de , yerleşsem Hollanda'ya.
 
:) Artı Bisikletliye Saygı,herşeyden önce İnsana Saygı!.Duyup,böyle görüyoruz.Avrupa'da hep böyle.Ayrıca Video'daki yol ışıklandırmaları çok ilginç!.

Ankara'da 2 Arkadaşımızı kaybettik!.:(

Neden!.
Neden!.
Neden!.
 
Kendi refahını değil, halkının refahını düşünen hükümet.
 
Geri