hidrolik hava yaparsa?

mustafa susam

Daimi Üye
Kayıt
20 Aralık 2009
Mesaj
229
Tepki
76
Şehir
istanbul
Bisiklet
Motobecane
avid ultimate frenlerim den ön tarafı sıktığımda hiç bişey değişmiyor sona kadar gidiyor tutmuyor ne yapmalıyım?
bi de balataları tutan ince teller var onlar dışarı çıkmış rötora sürtüyor
hiç bi şeyi yoktu anahtarım olmadığı için bisikletçiye montaja götürdüm götürmez olaydım şimdi ne yapabilirim arkadaşlar?
şimdiden çok teşekkürler.
 
Scudo
Kayıt
19 Ağustos 2009
Mesaj
75
Tepki
27
Şehir
Bursa
Benim anladığım kadarıyla balatalar çıkmış olmalı, balataları tutan pim veya toka gibi bişi görüceksin o üzerindemi bi bak ? birde o balataları tutan parçayı ileri ittir oturtmaya bak olmuyosa artık lastiği sök kaliperide sök. Daha sonra pistonları bi tornavida anahtar veya bunlara benzer bişey ile yuvasına doğru ittir yağ geri pompalansın sonra balataları oturttur o dediğim gibi balataları tutan pim gibi şey üzerindemi iyi bak, üzerinde yoksa boyna cıkar balataların. daha sonra zaten fren kendini o rotor kalınlıgında ayarlıcaktır gereken ince ayarıda kaliperi taktıktan sonra vidalardan yaparsın. Yardımcı olabildiysem ne mutlu kolay gelsin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa susam

mustafa susam

Daimi Üye
Kayıt
20 Aralık 2009
Mesaj
229
Tepki
76
Şehir
istanbul
Bisiklet
Motobecane
@serkan gönülden

tekeri söktüm kaliperin içine baktığımda yamulmuş zımba teli gibi teller var iki tane balatalarda çok gevşek nereye ittirsem orda kalıyor fren koluda sıkıyorum çok güçsüz şekilde ileri gidiyor herşeyi topladım bu sorun çok canımı sıkıyor:(
çok teşekkürler.
 

mtbcandir

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2009
Mesaj
660
Tepki
739
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
Bak sanırım bu sorundan ötürü ya da bisikletin tekeri söküldükten sonra tüm hidroliğin boşalmış olmalı ya da hidrolik kablosuna bir bak eğer delikte yoksa ;

1.Frende hava olabilir
2.Frende hidrolik kalmamış olabilir

Senin fren modelin hidrolik materyaline bir bak DOT kaç DOT 4 veya DOT 5.1 diye biliyorum ben onları yine de bak ve git kendine bir tane satın al ve onunla doldurman gerekiyor ama önce

Balataların arasında duran o kelebeğimsi yapısı olan tel varya onun düzgün olduğundan emin ol yoksa bir çift balata da alman gerekir onunla birlikte veriliyor diye biliyorum o kelebekten.... Sonra onu yerine doğru bir şekilde oturt!!! Ya da o kelebekten satın alma onu düzeltip takmaya çalış o parça balataya değmiycek balatanın içinde kauçuk balatının kenarlarında mm boşluk var tam oralardan tutyor olması gerek !!!

Şimdi dotu nasıl koyucaksın !!! Bu da basit ama zaman alır !!! Elinde 2 tane enjektör al ucu olmasın ve ağzı frenin hidrolik koyma yerine uygun kalınlıkta olacak!!! Ve hidrolik kablonun olduğu ve kalipere tam girdiği noktada bir tane daha vida olacak !!! Bu vidayı aç önce ve enjektöre çektiği hidroliği burdan koyucaksın ama ağız boşluklu olacağı için enjektörünün ucunun yan tarafına doğru plastik poşetle sızdırmazlık sağla önce sonra iyice kaliperin o vidasından oraya oturt enjektörünü !!!

** Sonra iki kişi yapın bu işi bir arkadaşında üstte duran freni yatay hizaya getirsin ve ikinci enjektörü de buraya takın anlaştık ? Ve yine ucuna poşet gibi bişeyle enjektörün ucunun yanlarına doğru yaparak buraya oturtun ve iyice otursun !!!! Ardından kaliperin ordan içerisinde hidrolik bulunan sıvıyı burdan vermeye başlayın taki üstte arkadaşının enjektörüne hidrolik ve hava gelene kadar!!! Arada ufak ufak üstteki fren kolunu ppompalayın altta basınç oluşturmayacak kadar fren sertleşmeye başlayana kadar hidroliği verin damar içine :D:D

Sonra kapatma işlemi için önce üstteki enjektörü çekip vidasını iyice sıkın ve frene dokunmayın !!! Ardından alttaki vidayı yerine yerleştirip hemen sıkıca skın ve frenlerinizi denemeye başlayın

TÜM BU İŞLEM BU KADAR
 

oekizler

Üye
Kayıt
10 Mart 2008
Mesaj
65
Tepki
35
Şehir
Greenwich,CT
@mustafa susam

Sizin gordugunuz teller balatalari siz fren kolunu biraktiktan sonra geri iten yay gorevini gormekte. Yay balatalari geri itmedigi icin balatalar oldugu yerde kalmakta.
O yayin balatalarin arasina dogru sekilde tekrar konumlandirmaniz gerekiyor. Balatalari ve yayi kaliperden cikarin. Daha sonra pistonlari bit tornavida yardimi ile iyice birbirinden ayirin. Yayi balatarin arasina guzelce yerlestirip, iki balatay birden tekrar kaliperin icine iterek oturtun.
 

nedenki

Aktif Üye
Kayıt
29 Nisan 2011
Mesaj
108
Tepki
42
Şehir
Tekirdağ/İstanbul
@Emre Nan

Bu kadar ince iş beni disk frenden daha da soğutuyor ama byerde öğrenmekte lazım..