hidrolik frenle ilgili yardımınıza ihtiyacım var.

onur polat onur

Aktif Üye
Kayıt
28 Ekim 2010
Mesaj
165
Tepki
15
Şehir
istanbul
şuanda 2. el olarak aldığım avid 3 ü kullanıyorum. Fakat hem fren performansından memnun değilim hemde ön kaliperde sorun var. sanırım pistonlar geri gitmiyo yani fren basıp çektikten sonra çok az bi mesafe geri gidi ama gerçkten çok az. buna bağlı olarak ta sürtüyo. rotorumun yamuk olduğunu sanmıyorum ama yamuksa bile bu sürtme onla ilgili değil. bana önereceğiniz birşeyler vardır diye ümit ediyorum. ve bana tavsiye edebileceğiniz bi ped varmı acaba avid3 için. teşekkür ederim
 
Scudo
Kayıt
30 Ekim 2009
Mesaj
116
Tepki
38
Şehir
İzmir
avid 3 serisi giriş seviyesi bir fren seti;pistonların girip cıkıtğı yer tozlanmış olabilir o bölgeleri temizlemeyi dene ,frende hava olabilir alınması gerekir,rotorda sürtmenin birkaç sebebi var en basitinden teker göbeğinin veya maşanın esnemesi bile sürtmeye sebep olabilir.. en iyisi düzgün iyi bir ustaya götür ;)
 

Gürkan Karataş

Daimi Üye
Kayıt
5 Kasım 2006
Mesaj
353
Tepki
260
Şehir
Bakırköy, İstanbul
İsim
Gürkan Karataş
Bisiklet
Specialized
frenler 2. el olduğuiçin önceki sahibi temizlemeden göndermiş olabilir. bu da pistonların hareketini engelliyor olabilir. balataları çıkartıp tozunu kirini temizledikten sonra tekrar takın.

hidrolik frenlerde pedler rotordan çok uzaklaşmaz, sürtme yapmayacak kadar geriye giderler fren koluna basmadığın sürece. eğer ortalamasını yaptığın halde sürtme varsa tahminimce jantlar takılı değilken, arada rotor yokken frene dokunduysanız pistonlar dışarı çıkmış olabilir, eğer böyle bi durum varsa kaliperi elinize alın geniş uçlu bir tornavida ile balatalara zarar vermeden pistonları geri ittirin, kaliperi monte edip 5-6 kere freni pompalayın geçecektir.
 

onur polat onur

Aktif Üye
Kayıt
28 Ekim 2010
Mesaj
165
Tepki
15
Şehir
istanbul
öneriler için sağ olun dediklerinizi daha önce bende uyguladım bi tek kaliperleri açıp temizlemen kaldı. onun dışında göbekler ve maşa yüzünden olucağınıda sanmıyorum ama bir daha kontol edicem teşekkür ederim
 

Barış BİRLİK

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ekim 2009
Mesaj
651
Tepki
297
Şehir
Eskişehir - Morphou
İsim
Barış Birlik
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Trek
Balata yayından olabilirmi acaba ?
 
Yukarı Alt