Hidrolik fren merkezi YaRdIm!!

Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
19
Tepki
5
Şehir
sofia
Merhabalar ben Sofia'dan yazıyorum. Bir program dahilinde yaptığımız dört tekerli recumbent bisiklet projemiz var ve sizden bir yardım isteğim olacak ;Avid jucy 3 ve Shimano BR-M595 modellerde iki takım fren sistemimiz var. Shimano yada Avid fren setlerinden herhangi birini tek kolla ön arka freni calıstırabilirmiyiz ?
 
Scudo

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
@Veli Topçu

frenin modeli ne olursa olsun hidrolik hortumu çiftleyici aparatı yaptırdığınız taktirde ve sistemin havasını sağlam aldığınız zaman frenlemeyi yaptırırsınız.fren gücü biraz düşer onuda disk çapını yükselterek kapatabilirsiniz.İyi bir tornacıya derdinizi anlattığınız zaman ve hidrolik borularını gösterirseniz derdinize çare aparatları yapabilir.
 

Ahmet Can Yakışır

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Kasım 2008
Mesaj
749
Tepki
1.137
Yaş
38
Şehir
Maltepe / İstanbul
Bisiklet
Sedona
bu konu bisikletçilikten çok mühendisliğe giriyor... yapılması gayet de mümkün, ancak mutlaka özel yapım parçalara ihtiyacınız olacak ve sistemin çalışmasında birtakım farklılıklar meydana gelecek.

yapılabilecek ilk şey, hortum çoğaltıcı bir aparat kullanmak. bir ucuna fren kolundan gelen tek hortum, diğer ucundaki 2 yuvaya da kaliperlere gidecek hortumların bağlanacağı, içi boş bir eklem elemanı kullanmanız gerekiyor. böylece fren kolundan pompalanan yağ eşit olarak dağılarak her iki kalipere de gidecek. gel gelelim pompalanacak yağın her iki kaliperi de doldurabilmesi için, bisikleti sürerken fren kolunu normalden 2 kat fazla sıkmanız gerekecek. muhtemelen kolun kapasitesi yetmeyecek, çünkü en iyi fren kolları bile tek bir kaliperi dolduracak kadar yağ pompalayacak şekilde üretiliyor.

fren kolunun kapasitesini arttırmanın da tek yolu var: kola bağlı olan piston-silindir elemanını değiştireceksiniz. fren kolunun üzerindeki pistonu sökerek aynı uzunlukta, daha büyük çapta bir silindiri buraya monte etmelisiniz. bu silindirin içindeki pistonun yüzey alanı eskisinin 2 katı olmalı, böylece fren kolunun aynı miktarda hareketine karşılık 2 kat yağ pompalayacaktır.

ihtiyacınız olacak eklem ve piston parçalarını, doğrudan kullanıma hazır şekilde bulma ihtimaliniz pek yok. ya sıfırdan özel olarak imal edeceksiniz, ya da piyasada farklı işler için kullanılan elemanlardan, sizin işinizi görecek büyüklükte olanları bularak uçlarını modifiye edecek ve fren hortumlarına uygun hale getireceksiniz. pnömatik sistemler, su soğutmalı elektronik ekipmanlar, endüstriyel robotlar, ve bu tarz sistemlerin tesisatlarını oluşturan elemanları üretip satan firmalara ulaşarak ihtiyacınız olan parçaları arayabilirsiniz. diğer alternatifiniz ise, tecrübeli bir torna/kaynak ustası. ihtiyacınız olan parçaları uygun şekilde anlattığınız takdirde ne yapar eder, uydurur birşeyler ;)

edit: ferhat köse abim benden önce davranıp özet olarak neye ihtiyacınız olduğunu belirtmiş, böylece benim anlattıklarım da tecrübeli bir ağızdan tescillenmiş oldu :) kendisine saygılarımı sunarım...

edit 2: eğer ki bu sorunları aşıp daha da iyisini yapabilme şansınız olursa, hortum çoğaltıcı aparat üzerinde biraz daha oynayarak fren kuvvetini ön ve arka kaliperlere eşit olarak değil de, farklı oranda dağıtacak bir aparat kullanmanız daha yerinde olacaktır. ön kalipere %70, arkaya %30 civarında bir dağılım en idealidir. bunu da, her bir kalipere gidecek hortumun bağlanacağı kısmın iç çapını değiştirerek ayarlayabilirsiniz. yüzey alanlarının birbirine oranı ne olursa, fren kuvvetinin dağılım oranı da o şekilde olacaktır. yapabilirseniz en sağlıklı fren sistemini bu şekilde üretirsiniz :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse