Hidrolik disk frenime yağ bulaştı!

Kayıt
5 Ağustos 2012
Mesaj
20
Tepki
1
Şehir
Yalova
Merhaba arkadaşlar dün cahil bir bisikletçi(!) benim rubleleri spreyle yağlarken baya bir disk frene sprey sıktı. Ben anladım zaten gitti dedim. Aldım bisikleti bir tur atayım dedim frenlerden ses geliyor frenler tutmuyor felan döndüm bisikletçiye bağırdım çağırdım sen napıyorsun felan adam birde diske sıkmadım diye inkar ediyor o beni deli etti neyse dünden beri yağı temizlemeye çalışıyorum ilk olarak balataları çıkarıp pril ile iyice yıkadım sıcak suya felan koydum ama durum aynıydı bugün balata temizleyici aldım ve sıktım onunda bir yararını görmedim son olarak araziye girdim toz toprak içine daldım bayırdan aşşağı freni yaka yaka indim (bunları yapmadan önce balata temizleyiciyi sıkmıştım) neyse arka fren yavaş yavaş düzelmeye başladı ama ön fren hala aynı sizce ne yapmalıyım? Balataları illa değiştirmemmi gerekiyor? Sizinde böyle bir deneyiminiz varsa benimle paylaşırsanız sevinirim
 
Scudo

cakarenes

Üye
Kayıt
30 Nisan 2010
Mesaj
82
Tepki
31
Şehir
İstanbul
ben de kolanyayla temizlemiştim viyak viyak diye ötüyordu.yokuş aşağı frene basarak pedal çevirerek yakmıştım ses filan gitti.aslında ben diski önce çakmakla ısıtmıştım ama riskli iş o
 

Alkan Koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2011
Mesaj
699
Tepki
461
Şehir
ankara-çankaya
Bisiklet
Trek
eger balatalar organikse içine işlemiş olabilir 1-2 kez balata temizleyiçi sıkıp kullan eger bunları yaptıkdan sonra düzelmezse balataları değiştirmen lazım bu arada her seferinde diskide balata temizleyiici ile temizlemeyi unutma. eger metal balata ise ilk temizlemede sorun cözülmesi lazım
 
Kayıt
5 Ağustos 2012
Mesaj
20
Tepki
1
Şehir
Yalova
Arka frenler düzeldiğine göre önlerde düzelir diye umuyorum. Ayrıca bisikletim carraro crx 1012 balatanın metal veya organik olup olmadığını bilmiyorum sadece model olarak shimano BL-M445 SM-RT53 olduğunu biliyorum
 

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Mesaj
1.747
Tepki
1.082
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
Balataların resin yani organik. Yağı emmiştir muhtemelen. Sen bulaşık deterjanı ile temizlemişsin. Fren balata spreyi sıkmışsın güzelce. Şimdi tek yapman gereken en ince zımpara kağıdını alıp zımparayı sert düz bir zemine koyup sonra balatayı eline alıp zımpara kağıdı üzerinde bir güzel gezdirmen. Kenarlarını da hafif hafif zımparalaman iyi olur. Sorun hallolacaktır merak etme. Ama düzelmesi yaklaşık 3 haftayı bulur. Eğer hâlâ düzelmezse yeni balata alman lazım 2 tanesi 20 TL...
 

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Mesaj
1.747
Tepki
1.082
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
Ne oldu zımpara uygulayıp deneyebilme imkânın oldu mu?..
 

Berk KIRNALI

Aktif Üye
Kayıt
19 Nisan 2011
Mesaj
146
Tepki
53
Şehir
Eskişehir
Aynı sıkıntı bendede vardı hertürlü yöntemi denedim olmadı. benim balatalarımda organik balataydı. Yapman gereken şey çok basit. Balataları çıkart çakmakla veya ocakta yak balataları yani ateşe tut. Daha sonra üstündeki is i güzelce temizle. Yüzeyler bozuksa ince zımparayla düzelt tekrar temizle.Rotorlarıda varsa sentetik tinerle yoksa bulaşık deterjanıyla güzelce temizle güzelcede kurula hiçbir sıkıntı kalmayacak. Daha az once yaptım bunu sorunsuz çalışıyor şimdi.
 

Yılmaz C. SEZEN

Aktif Üye
Kayıt
3 Ocak 2012
Mesaj
147
Tepki
59
Şehir
Samsun
Selam dostum bende tecrübelerimi aktarayım. Bende bu formülü forum sitelerinden öğrenerek yaptım ve işe yaradı. İlk olarak pedleri pril ile iyice yıkayıp kurumaya bırakıyorsun. Kuruyunca ince zımpara ile zımparalayıp sonra yokuş aşşağı fren sıkarak (pedlerden duman çıkana kadar) pedleri yakıyorsun. işlem tamamdır. Fren sıkmaya utanır olmuştum bu yöntemle şimdi daha iyi tuttuğuna eminim.
 
Kayıt
18 Eylül 2012
Mesaj
48
Tepki
40
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
Selam Yılmaz Bey..Ben de aynı sorunu yaşıyorum.önerilerinizi heyecanla okudum fakat aklıma takılan balataları yaktıktan sonra balatalardan ne gibi bir fayda gelir?Yakma işleminden sonra başka bir işlem daha var mı?cevap yazarsan çok sevinirim.
Scott Sub 45
Teşekkürler...
 

Koray06

Daimi Üye
Kayıt
28 Haziran 2012
Mesaj
245
Tepki
92
Şehir
Ankara-Natoyolu
Bisiklet
Sedona
Balataları o kadar yakıp sonra hiç bir işlem yapmazsanız balatalar organik bile olsa yüzeyi camlaşır, camlaşma derken kaygan bir hale gelir ki bu da yağdan farksızdır sadece yağ kadar rahatsız edici ses çıkarmaz. Balatayı yaktıktan sonra yapacağınız işlem, hırdavat mâlzemeleri satan bir yere gidip Sıfır(0) Zımpara alacaksınız. Aldığınız bu zımpara düz bir a4 saman kağıdına benzer hafif pürüzlüdür ki neredeyse hissetmezsiniz. Bu zımpara kağıdını sert ve düz bir zemine koyup balatanın disk e basan yüzeyini zımparaya bakacak şekilde kağıt üzerine bırakıp baş parmağınız yardımıyla bastırarak bir kaç tur gezdirin(kendinize eziyet edecek kadar bastırmanıza gerek yok.) son olara balatayı elinize alın, (diske değen yüzeye elinizi değmeyin) balatanın köşelerini(ana dış kabuk değil diske basan yüzeyin kenarlarını pürüz kalmayacak şekilde çok az zımparalayıp balatalarınızı takın.( balataları takmadan önce son kez balata temizleyici sprey sıkın diskinize, ki yanık artıkları v.b tozlar aksın ) Hepsi bu biraz detaylı ve uzun oldu ama temiz bir işlem adına gerekli bence. kazasız sürüşler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!

alperergin

Üye
Kayıt
18 Aralık 2021
Mesaj
1
Tepki
6
Yaş
24
Şehir
Ankara
İsim
Alper ERGİN
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Yağı emmiş orijinal balataların çöp olduğunu söyleyenleri artık unutun!
Birkaç ay önce benim de başıma bu olay geldi malesef. Kaldığım ilde bisiklet fren balatası satan hiçbir yer olmadığından forumlarda, gruplarda şimdiye kadar gördüğüm bütün yolları denedim, Artık bıkmıştım, bisiklet 3 gün yatıyordu ve ben de vakit buldukça balataları temizleme kafasındaydım çünkü bisikleti her gün kullanıyordum, başka bir aracım yoktu. Uzatmadan anlatayım.
Temiz, içinde taş, kum olmayan toprak veya çamur lazım.
Diski temizlemek kolay, dışarıda duran, içine su, yağ çekmeyen bir disk sonuçta. Cif ile de temizlenir, balta spreyiyle de ve yaptığım gibi, kara kazanları temizlediğimiz çamur ile =). Eski bir çaputa, beze çamuru yedirdikten sonra veya çamuru direkt diske sürüp elimizle, diski çizmeyecek bir maddeyle de temizleyebiliriz.
İçinde taş, kum olmamasına dikkat edin lütfen. Diski çizmek istemeyiz tabi ki. Balataları anlatayım hemen:
Bir cezveye veya küçük bir tasa o yağı dibine kadar emmiş balataları atıyoruz. *Balataların metal kısmı altta, balata kısmı üstte olması bizim için daha iyi.
Bulduğumuz çamuru, toprağı da cezvenin içine atıyoruz ve buraya dikkat edelim, su miktarını katı bir çamur veya çok sulu bir karışım olmayacak şekilde ayarlayalım yani biraz da su katmamız gerekecek.

Kabımızı ateşin altına koyuyoruz ve kaynamaya başladığı anda bir yandan sallamaya başlıyoruz. Yapabilir iseniz bir yandan da balatalara hafiften tıklatın, titreştirin onları.
Bir süre kaynadıktan sonra, gözle net olarak görünmese de balatamızdan çıkan yağ kabın üstünde toplanacağından, öncelikle çamuru boşaltıyoruz ki balataları alırken tekrar üstte biriken yağ bulaşmasın.
Kabımıza tekrar temiz, kullanılmamış çamur ve su ilave ediyoruz ve aynı işlemi yapıyoruz ve sonrasında balatayı yıkıyoruz. İçindeki suyu bekletsen de kurur, takıp kullansan da. Olup olmadığında sabırsızlanıyorsan, balatanın metal kısmını ateşte ısıt, içindeki su buharlaşsın, en ince zımpara ile balatayı da biraz zımparaladıktan sonra tozunu da aldıysan tamamdır. Sadece disk ve balata ile sınırlı kalma derim. Kaliperi de, fren mekanizmasını da sil belki oralara da bulaşmıştır sonrasında yağmur, su ile tekrar gelip bulaşmasın.
Peki neden çamurda kaynattık?
Normalde çamuru veya diğer kullandığımız malzemeleri, Cif i, balataların içine yedirmemiz, dibine kadar nufüz etmesini sağlamamız zor, belki de olmaz. Çamuru kaynattığımızda maddelerin titreşmesinden dolayı balatanın içine çamur inat etse de o durumda giriyor ve bir yandan bunu kaynattığımız için çamur o sıcaklıkta yağın temizlenmesini, sökülmesini sağlıyor. Oradaki yağın cinsine göre ne kadar sürede yukarı çıkacağı değişir tabi. Balata kısmı yukarı baktığından dolayı yağ, zorlanmadan çamurun üstüne çıkıyor zaten.
Nedeniyle birlikte ayrıntılarını da anlattığımdan dolayı uzun bir yazı oldu. Ben yaptım, başardım. Umarım siz daha iyisini yaparsınız.
Sağlıcakla kalın. Teşekkürler
 

rfnrk

Üye
Kayıt
17 Şubat 2013
Mesaj
13
Tepki
12
Şehir
halkalı
Bisiklet
Merida
eski bir ütü üstüne (yada arasına fırın kağıdı koyarak norma bir ütü üstüne "ki burada ütü ters çevrilidir") koyup yağın belli ölçüde yanıp evsafını yitirmesini sağlamak da faydalı oluyor. bu işlemden sonra cezvede kaynatmak daha ideal. (tabi balataların cinsi önemli, onların yanmıyor olması gerekir :)

hidroliklerde problem daha kolay aşılıyor; mekanik diskler daha sıkıntılı. fren tam tutumuyor iyi temizlenmemişse ama bu da duruma göre abs özelliği kazandırıyor :D

belki mesafe uzayabilir ancak kilitlenmeyen teker daha sağlıklı olabiliyor duruma göre.