Scudo Sports

Hidrolik disk frenim az tutuyor

@Emirhan Kocamaz
Biskletiniz disk fren sistemi MTB tarzı bisikletlerde kullanılmaktadır.Arazi koşullarında, su birinkintileri veya çamur hatta yağmurlu havalarda bisiklete kullanmaktayız.Rotor bu durumda ıslanmış olmaktadır.Bütün metaller ısınma ve soğumada genleşme ve büzülme özellikleri gösterirler.Çelik,(krom) içinde %2 den daha az karbon bulunan demir ve karbon karışımı alaşımdır.Ve 1600 derecede ergime oranına sahiptir.Rotorun yani çelilğin sertlik oranını değiştirmek kolay değildir.900-1000 derecelik bir ısıya ulaşmalısnızki rotorun içerisindeki elementerini kayberedek eğilip bükülsün.Bence rotoru frenlemede 1000 dereceye
çıkarabilecek babayiğit yok. :) Rotoru sıcakken direk su dökünce üzerine yamulmaz çelik niteliğini zamanla kaybedebilir yani sertlik oranı bozulabilir.Tabi bu rotorunuzun çok ciddi sıcaklıklara ulaşması gerekir.;)
 
Scudo
@Yiğit Kirazpınar

Yiğit Bey,
Shimano BR-M445 metal midir yoksa organik mi? Bende de hidrolik sıvısına bağlı bir gıcırdama problemi mevcut.

Teşekkürler,
 
Belirttiğim gibi balatalara ve dolaylı olarak diske hidrolik bulaştırdım. Frenlerken yüksek sesle gıcırdıyor ve az tutuyor. Uzun süre frenlesem geçecek mi yoksa daha marjinal bir çözüm mü uygulamalıyım? Disk spreyi pek işe yaramadı.

@Muzaffer YILMAZ
 
tabi boyle yaparsa yağ kalmaz rotor diye de bir şeyde kalmaz sakın boyle bir şey denemeyin sıcakken rotoro su dokmek sadece rotoru yamultur
Biskletiniz disk fren sistemi MTB tarzı bisikletlerde kullanılmaktadır.Arazi koşullarında, su birinkintileri veya çamur hatta yağmurlu havalarda bisiklete kullanmaktayız.Rotor bu durumda ıslanmış olmaktadır.Bütün metaller ısınma ve soğumada genleşme ve büzülme özellikleri gösterirler.Çelik,(krom) içinde %2 den daha az karbon bulunan demir ve karbon karışımı alaşımdır.Ve 1600 derecede ergime oranına sahiptir.Rotorun yani çelilğin sertlik oranını değiştirmek kolay değildir.900-1000 derecelik bir ısıya ulaşmalısnızki rotorun içerisindeki elementerini kayberedek eğilip bükülsün.Bence rotoru frenlemede 1000 dereceye
çıkarabilecek babayiğit yok. Rotoru sıcakken direk su dökünce üzerine yamulmaz çelik niteliğini zamanla kaybedebilir yani sertlik oranı bozulabilir.Tabi bu rotorunuzun çok ciddi sıcaklıklara ulaşması gerekir.




ben bişi demiyorum.......

ama o dediginiz olayın olması için emirhan bey böle bi everest dagından 2-3 kere inmek gerekir böle bişide mümkün degil (frene basılı olarak)
 
Aynı sorunu yaşıyorum. Denilen çoğu yöntemi denedim ama kesin bir sonuç alamadım. Çok kısa bir süre oluyor gibi gözüküyor ama sonuç yok. Eski V frenimle arka kaldırabilirken şimdi imkanı yok. Fren seti ve rotorlar sıfır aldım ve henüz 30 km oldu kullanalı! (Shimano BR-M575 ve xt rotor)
 
@Mehmet Aktaş

Banhsettiğin fren seti giriş seviyesidir.Yani bahsi geçen fren setinden çok performanslı alamazsınız.Bence sadece adı hidrolik frendir.Rotorunuz kaliteli olmasının bir anlamı yoktur.Önemli olan kaliperin basınçtaki piston verimliliği ve kol yapısında yağ itici pistonun verimliliğidir.Tabi fren setinin içini göremediğimiz için bunları anca fren setini kullanınca ve araştırınca anlıyorsun.Shimano seri dışı yerıne, Deore seçimi olabilirdi ve çok daha iyi performans alabilirdin.Üstelik aralarında pek fiyat farklarıda yok.Bazen fren vb.parça seçiminiz çebinizden çıkan paraya göre alınan performansı temsil etmektedir. ;)
Ayrıca V fren disk frene göre daha performanslımı yada değilmi bu konu hakkında yorum yapmak istiyorum.
V brake fren sistemi tekerin dönen kısmının en yakın yerınden tutuğu için dolayısıla anlık kilitleme yapmaktadır.Yani bir frende kilitleme (otomobilerdeki gibi abs mantığı) istenilen bir durum değildir.Ön tekerin araziden dik tepe inişi gibi yaparken kontrolsüz bir şekilde anlık kilitlemesi takla atmanızı neden olabilir.Bu hepimizin başına gelmiş olabilir.:)Disk frende bu olay daha az rastlanmaktadır.Tabi disk frenin kendine göre V brake frende daha çok artıları mevcuttur.
 
@atakibrahim

Bence mehmet arkadaşın sorunu birazda frenlerin alışmaması olabilir diye düşündüm. Çünkü bende diskleri ilk taktığımda sanki ön fren hiç tutmuyormuş gibi geliyordu. Bendeki frenler tektro auriga comp idi. Ancak bir süre bindikten sonra ki (bu 30 km den kesinlikle daha fazlaydı) çok iyi tutmaya, istediğim yerde istediğim santimde durmaya başladı. Bunların kullanıcı kılavuzlarındada yazar zaten alışma periyodu gerekir diye. Ve bu alışma periyodu gerçekten bazen uzun olabiliyor biniş koşullarınıza göre. Ama kim bilir belkide disk frenin performansındandır diğer arkadaşların dediği gibi. Ama yinede giriş seviyesi bir hidroliğin bile yeterli seviyede tutuş sağlaması gerekir gibi geliyor. Biraz daha beklemek gerekebilir. Tabi sadece yorum bu :)
 
@Ali Ozan

Mehmet arkadaşım zaten yukarıda belirmiş rotor balata uyumu için 30km kadar freni kullanmış.Bence bu yeterli diye düşünüyorum.Ayrıca 30km, 20 km veya 10 km birşeyi ifade veya temsıl etmıyor.Ben kendıme güvenerek 5 km içerisinde single track veya tepe inişinde sıfır balata ve rotor uyum haline getirebilmekteyım.Herkezin bir stili vardır.Mehmet arkadaşımın stilini bilmiyorum ama bahsi geçen fren setini bende kullandım ne yaptıysam sonuç elde edemedım, hatta yaklaşık 7 ayda 2 çift balata yaktım,bahsi geçen seri dışı fren seti bence çok kötü ayrıca rotor balata uyumu oluştuktan sonra dahi fren kolunun yağın eksiksiz ve taze olmasına rağmen kavrama noktası çok geride ve gecikmeli, kullanmakta olduğun tektro comp fren serisi, seri dışı shimano modelinden daha iyi...:in:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Ozan
@atakibrahim

Doğrudur ben kendi frenim dışında karşılaştıracak başka fren kullanmadım tabi.
Yinede oshimanoların iyi bir tutuş sağlamaması çok şaşırtıcı. Ben tektroları uygun fiyata almıştım ve açıkcası işimi görsün niyetiyle aldım ve bu seviyede olduklarınıda bilmiyordum. Sanırım biraz daha ağırlar bu tektrolar ama dur deyince duruyor.
 
@Ali Ozan

Evet doğru, kullanmakta olduğun fren seti fiyatına göre performansı oldukça iyi fakat ağırlık ve ergonomi sıkıntısı var, ergonomi derken fren kolundan bahsediyorum fren kolunu uzun tutarak fren gücünü artırmış dolayısıyla kolun tutuşunda parmakları rahatsız etmektedir.Ayrıca bu şu anlamada gelmıyor.Tektro fren konusunda Shimanodan daha iyi demıyorum yanlış anlaşılmasın.Shimano belki giriş seviyesinde ve mekanık disk frende iyi olmayabilir ama fren konusunda Slx, Saint gibi performans niteleyici frenleri mevcuttur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Güncemden
@atakibrahim

Evet anlıyorum. Hatta bir ara bende slx frenler düşünmüştüm. Ancak ağırlıkları tektro auriga lardan çok falza farketmiyordu. Ama slx ler çok daha pahalıydı. Bir daha değiştirecek olursam herhalde slx lerden daha hafif modeller örnek olarak elixir gibi modeller tercih ederdim. Aslında tektrolar daha ağır şartlar için daha uygun gibi. Yoksa son derece sağlamlar ama XC binişi için fazlasıyla kaba duruyorlar. Ama bisikletini benim gibi oraya buraya çarpan biriyseniz son derece güzel. Tektrolarin fren kollarıda çok şık motosiklet freni gibi.
 
tektroların kollarının uzun olması bence iyi birşey değil çünkü kuvvet x kuvvet kolu = F yani pistona uygulanan kuvvet buda ani ve istenmeyen kitlenmelere yol açabilir ve bunuda istemeyiz çünkü takala atma ve yaralanma riskleri ortaya çıkar... Ayrıca shimano slx ve saint gruplarında en iyi frenler özellikle performans açısından, ibrahim abininde dediği gibi mekanikte iyi olmıyabilir ama hidrolikte gayet başarılı...
 
yorumuma gülen arkadaşlar hidrolik diskin eğer hiç dezavantajı yok diyorsanız asıl ben size gülerim.
mekanik disk kullanmadıysanız saçma sapan yorumlar yapmayın.
ben ikisinde kullanıyorum, avantajlarının dez avantajlarının farkındayım.
ukalalığın luzumu yok.
 
Merhaba konuyu biraz bozuyorum ama bende bianchi rcx 429 var (shimano mt 200 disk fren) istediğim şekilde frenleyemiyorum yani lastiği kilitlemiyor ve bu bisiklet 5 yıldır benimle (30 km yi illaki geçmiştir) arka ve ön lastiklerin ikisindede geçerli olan bir sorundur.
 
Sayın @aw3pe biraz daha açıklayıcı olur musunuz? Bir de 30 km'yi geçmiştir derken neyden sözediyorsunuz?
 
Merhaba konuyu biraz bozuyorum ama bende bianchi rcx 429 var (shimano mt 200 disk fren) istediğim şekilde frenleyemiyorum yani lastiği kilitlemiyor ve bu bisiklet 5 yıldır benimle (30 km yi illaki geçmiştir) arka ve ön lastiklerin ikisindede geçerli olan bir sorundur.
Merhabalar, daha önce bir arkadaşımın başına gelmişti bakım yaparken balatalara yağ damlamış hem ötme hem de frenden tam performans alamama durumu gerçekleşti sonunda balataları değiştirdiler, böyle bir durum olabilir mi?

hidrolik sıvıların durumunu ve balataları kontrol ettirdiniz mi acaba ?
 
Merhaba konuyu biraz bozuyorum ama bende bianchi rcx 429 var (shimano mt 200 disk fren) istediğim şekilde frenleyemiyorum yani lastiği kilitlemiyor ve bu bisiklet 5 yıldır benimle (30 km yi illaki geçmiştir) arka ve ön lastiklerin ikisindede geçerli olan bir sorundur.
Öncelikle balataları ve diskleri kontrol etmekte fayda var. Uzun zamandır bakım yapılmamışsa hidrolik sıvısı yenilenmesi gerekebilir. İzmir'in neresindesiniz?
 
Geri