Scudo Sports

Hem araba hem bisiklet kullananların yaşadıkları

Scudo
hem araba hem bisiklet kullanınca bana şu olur,aynı araba gaz verip devrini alırsın da vites atarsın ya aynısını bisiklette yapmaya başladım basıyorum pedala devri alıyorum hınnnnn sonra vitesi arttıyorum yola devam :) devri alınca vites çok rahat geçiyormuş onu anladım :)
 
@Desert Fox

Aynen bu şekilde yaparsanız zincirin ömrü uzar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şeffaf
Geçenlerde arabayı kenara çektim,bisikletli arkadaş geçsin diye.Olması gereken bir harekete çok fazla teşekkür etmişti.

Bir de araba kullanmanın bisiklet kullanmaya çok büyük faydası var:Trafiği daha iyi okumak
 
@Desert Fox

Kadansinizi (pedal devir hizinizi) yol durumuna gore sabit tutacak sekilde surusunuzu dengelerseniz araba kullanmanin bisiklete etkisini gorursunuz.
Nasil arabanin motor ömrü ve verimli tuketimi icin ideal devir araligi varsa ve vites degisimlerini bu deviri sabit tutmak icin kullaniyorsaniz, bisiklet vites oranlari ile oynayarak kadansinizi sabit tutabildiginiz takdirde faydasini gorursunuz. Sonucta bisikletin korunmasi gereken motoru sizsiniz ve piston kollarini tasiyan dizlerinizi de dusunmelisiniz uzun vadede ;)
Ideal kadans cesitli kaynaklarda dakikada 60 ila 90 araliginda veriliyor ama en cok 70 kabul goruyor gibi okudugum pek cok yazida.
 
Hem araba hem motor hem de bisiklet kullanıyorum. Arabadaki gibi vites değişimini bisiklette uyguluyorum. Kadans neredeyse sabit, eller şanzıman hesabı yolun eğimine göre tıkır tıkır oynayıp duruyorum vitesle çok rahat oluyor. Motor ve arabada da bisiklette alıştığımız enerjinin korunumu çabaları, ekonomik sürüş kaygılarını uyguluyorum. Mümkün olduğunca fren yapmama, sürekli motor freni kullanma vb. Şoför adaylarına bir süre bisiklet eğitimi vereceksin aslında, ekonomik sürüş, yolu izleme, ani tehlikelerden kaçınma vb. konuları pekiştirecekler. Daha sonra motorlu taşıtlar eğitimi başlayacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: BugAdam
Geri