Heidemann Yarış Bisikletini Fixed Gear Bisiklete Çevirme Projesi

dincer_colak

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Mayıs 2012
Başlık
9
Mesaj
490
Tepki
633
Şehir
KOCAELİ / GEBZE
Bisiklet
Merida
Merhaba arkadaşlar sahibinden com dan satın aldığım (yalnızca kaparo ödedim daha satın almaya gidemedim ) heıcemann marka yol yarış bisikletibi fixed gear a öevirmeyi düşünüyorum. Projem sonunda bu bisikleti yanlzıca guzel havalarda kısa mesafelı olarak kullanıcağım ıcın birazdaha gçrsellige onemvermektetiim ve en buyuk sıkıntım su sıralar maddiyad ... bu sebeple formda arkadaşların yaptığı gibi profosyyonel parcalar ve profosyonel içcilikle degil de dahada acemıce fakat eliimden geldigi kadar duzgun sekilde bu işi yapmayı planlıyorum

proje bitişi için tarih veremiyecegim imkan oldukca devam edicem fakat kesinlikle sonlandırmak için başladığım bir ğroje bu.

bisikleti vites attırıcıları ve vites sistemini birde ayna kolu almamak şartı ile satıcı ile anlaştım ve elinde tek ayna kol varmış dişli sayısını sordu bende buradan okuduğum kadarıyla 42 - 45 dişli olabileceğini düşünüyorum ( diğer toplayan arkadaşlar kadar detaylandırmayı bilmiyorum baştan belirteyim ) ve satıcının elinde kontra sistem var dedı buna da bakıcağım fakat bunun benim alıcağım çembere nasıl uygulanıcağınıda ne yazık ki su aşamada bilmiyorum

bisiklet kadrosu ve maşa suan kırmızı renkte komple kazıyacağım yada boya sokucu uygulaması yapmayı planlıyorum bu işlemi eliımden geldiğince uzun tutup detaylı bir ışçilik pesindeyim daha sonra kadroyu kendim boyamayı planlıyorum kendi kompresörüm mevcut astar boya attıktan sonra ön maşayı BEYAZ renge boyamak ve kadroda kullanıcağım renk olarak ta ANASON YEŞİLİ (bilmeyenler olabilir sarıya yakın bir yeşil ) yapmayı planlıyorum gidon - gidon boğazı sele borusu krom renk olarak düşündüm ön - arka teker için ise bisikletin üzerinde mevcut olan jant ve cemberleri kullanmayı planlıyorum ileri de elimde bulunan sedona 601 yarış bisikletinin beyaz jantlarını takabilirim

ayna kol takımı için satıcının elinde olan ürünleri ilk başta değerlendirmek istiyorum bu işe çok yabancıyım ileriki dönemlerde bilgi birikimim de genişledikçe parça ları daha iyileriyle değiştirebilirim.
pedal olarak ta yarış bisikletimden çıkardığım yeni nesil bir pedalı kullanacağım basit bir pedal ilerde ayak ğeçen aparatı da alırım bu pedala uyumlu

gidon ve gidon boğazını bisiklet geldiğin de durumları iyi ise onları değerlendiririm gidonu ters çevirip yada
kesip kullanmayı planlıyorum

son olarak gidon gidon boğazını ve nikelaj kaplı yerleri durumu çok kötü ise krom kaplatmayı planlıyorum

düşünce ve yorumlarınızı beklerim

bisikletin isminide yanlış yazmısım :( düzeltemiyorum

arkadaşlar araştırmalarım devam ediyor ayna kol konusunda kaç dişli olması lazım bunu neye gore bulucam bılmıyorum kadroyu satan arkadasta 3-4 tane tek dişli ayna kol varmıs ama dişli sayısı ne olmalı konu hakkında bilgim yok

bide bisiklete bu tarz bir sistem mi yapmam lazım

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


yoksa sabit göbek olayı ıcın baska bır alternatıf mı bulmalıyom ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Mercancı

Taner Rona

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Nisan 2009
Başlık
118
Mesaj
1.148
Tepki
690
Şehir
Bursa
Bisiklet
Bianchi
Kontra ve fixed gear farklı şeyler.Linkte verdiğiniz kontra için hem göbek hem de dişli.

Fixed gear için en uygun çözüm velosolo. Forum da konuları var bakabilirsiniz.
 

dincer_colak

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Mayıs 2012
Başlık
9
Mesaj
490
Tepki
633
Şehir
KOCAELİ / GEBZE
Bisiklet
Merida
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #3
taner evet nihayet dün gece bayağı araştırma yaptıktan sonra kontra ile bu sistem arasındakı farkı anladım dedigin gibi en mantıklısı velo solo alıp ön disk fren gobegıne uygulamak en ekenomık olan da o galıba ılk başta kadro ve dıger parcalar elıme gectıkten sonra göbek işine girerim dun kompresor için boya tabancası aldım yagını degiştirdim ilave aparatlar aldım avuc taşlama filan hazır 23 misanda gidip bisikletimi alıcağım

doğukan beyin bir yazısında konuyu anlayabildim .... en sonunda

Single ve fixed gear ayrımına gelince single speed diye tabir edilen bisikletler tek ruble olup freewheel şekilde serbest dişlilerdir. Yani bu bisikletler pedal çevirdiğiniz kadar gider, pedalı bırakırsanız normal vitesli bisikletlerdeki gibi ivmesi ile serbest hareket ederler. Bu bisiklerde pedaldan fren yapılamadığı içinde ayrıca tercihe göre ön - arka ya da ikisi birden frene ihtiyaç vardır. Gelelim Fixed Gearlara. Fixed lar da dişli sistemi tamamiyle arka göbeğe sabitlenmiş olup siz pedal çevirin ya da çevirmeyin hareket süresince pedallar hareket halinde olacaktır. Yani siz pedalı hareket süresince aralıksız çevirmek zorunda olmakla aynı zamanda durma işlemi içinde pedallara aksi yöne kuvvet uygulamak zorundasınızdır. Fren kısmına gelince önden tek frenli olabilmekle beraber tamamen frensizde olabilirler, kullanım kolaylığına geline zamanla alışılacak bir durum söz konusu olup normal bir bisiklete göre tabiki çok daha fazla güç ve dikkat gerektirecektirler. Kadroları da yol bisikletlerinden bir çoğuna uyarlanabilmekle fixedlar için hususi olan kadrolar Track kadrolardır.

bu on gobek olur mu acaba veloso ıcın

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


tabı tel delık sayısı uyucak mı onada bakmam lazım ama ılk etapta bisikleti almalıyoım durum nedır ne halde vs bakmak ıcın


bide fixed gidon bogazı almam lazım yada bır sure uzerindekı gıdonu kullanırım


Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.



bu egik gidona benzıyor bıraz
 

Berk Mercancı

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Temmuz 2011
Başlık
97
Mesaj
1.270
Tepki
1.062
Şehir
İzmir
Bisiklet
Raleigh-USA
Göbek sanırım Velosolo'ya uygun. Gidon boğazı ise taktığınız zaman yere paralel durur. Sanırım sizin istediğiniz aşağı doğru eğimli olması değil mi ?
 

dincer_colak

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Mayıs 2012
Başlık
9
Mesaj
490
Tepki
633
Şehir
KOCAELİ / GEBZE
Bisiklet
Merida
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #5
evet berk bey asagı eyık ıstıyorum bakım belkı bısıkletı alcam kısıde vardır... eyık gıdon

bu sekılde bısıklet buldum mahallede acaba uzerınde 26 jant var kadro da guzel luglar var buna 28 olurmu sızce

http://k1304.hizliresim.com/18/n/m8jx9.jpg

http://l1304.hizliresim.com/18/n/m8k5v.jpg

Kimse konu hakkinda bilgi sahibi degil galiba...
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman D.

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Başlık
99
Mesaj
2.155
Tepki
4.144
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Dinçer selam,
İlk bisikleti sanırım çoktan elemişsin. 2. bisiklet ise onu da ele derim bu bisiklet sonuçta yol bisikleti olmadıkları gibi melez şehir bisikleti uyarlamalarından başka bir şey değiller.
Senin ihtiyacın olan kadro türüne gelirsek, mümkün oldukça daha toplu kadroları gözden geçirmen ve özellikle 27 değilde 700C standartlı kadrolar üzerinden arayışa devam etmen olacaktır. Bu bisikletler özellikle Alman, Hollanda ve Amerikan menşeiili eski bisikletler klasiklik değerlerinden öte sıradan günlük ihtiyaçlara yönelik üretilmiş bisikletlerdir, ki buna kaliteli bile olsalar Gazelle, Gitane, Motebecane gibi markalar dahi dahil edilebilir. Kısacası başlangıç için bile olsa bu tarz melez bisikletlerden uzak durursan daha iyi bir başlangıç yapmış olacaksındır. Son olarak bir şey daha, her eski bisiklet bir klasik değildir o yüzden bilgisizce toplanmış ya da satılmakta olan her bisiklete kanmayın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez

dincer_colak

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Mayıs 2012
Başlık
9
Mesaj
490
Tepki
633
Şehir
KOCAELİ / GEBZE
Bisiklet
Merida
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #7
valla haklısıınız dogukan bey 2. bısıkletı eledım ama galıba ılk paylastımı alıcam ozaman su donem madn sıkıntılı bır donem benım ıcın ufaktan bu tarz bıssey toplayıp bır baslangıc yapmak ıstıyorum butce sınırlı ılerde kısmet olursa takıp ve arastırmalarımla daha ıyı bısıkletler toplarım belkı ama bıyerden baslamakıcın ılk bısıklrtı toplamaya baslıcam galıba konuya ılgınız ıcın tesekkur ederım

dun akşam bisiklete bakmaya gıttım hersey guzelde bısıklet 26 jant cıktı ben sormayı unuttum satıcının elı parca dolu bıryıgın gıdon masa kadro dıs lastık ıc lastık hersey var

bana baska bır kadro ayarladı
*kadro
*2 adet yarıs gıdonu (1 adedını kesıcem belkı o sekılde kullanırım )
*eğik gidon bogazı bunun durumu bıraz kotu zımpara vs ıle parlayacak gıbı degıl belkı krom boya yada beyaza boyarım bunu
*ayna kol (kamalı model var elınde alıyorum ama ılerde degıstırıcem
*masa kadroda var ıyı durumda masa beyaz renk olacak
*1 adet nıkalaj firen kolu
*elınde 28 jant varmıs ama akord gereklı onuda alıcam
*dıs lastıkler kenarları beyaz olandan var onuda verıyor

bu urunlere toplam 100 tl oducem boya kazıma ve zımpara ısı ıle kadro uzerınde calısmaya baslıcam zamanla eksıklerı tooparlamak nıyetıındeyım


arkadaslar tekrar hatırlatayım ben eskı bır bısıklet topluyorum ama klasık degıl burdakı arkadasların toopladıgı gıbı profosyonelce yapamıcam hem bılgı bırıkımım yok madıyatım yok gorsel olarak fıxed olabılır ama ayrıntıları pek olmuyacak yazdıklarımı okurken ve proje calısmamda bunlara dıkkat edersınız saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: serdar k

dincer_colak

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Mayıs 2012
Başlık
9
Mesaj
490
Tepki
633
Şehir
KOCAELİ / GEBZE
Bisiklet
Merida
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #9
bisiklet geldı ufaktan basladım kazımaya cogu parcanın nıkalajı kalkmıs bende o kısımları kromrengı boya ıle yapmayı planlıyorum bıraz mat olcak gıbı gıdonbogazı gıdon sele borusu suan gorduklerım bıde ayna kol un ayna kısmı ıyı ama kol tarafı berbat onu napabılırım bılmıyorum son olarak kamalı ayna kl uygn olur mu acaba?

http://o1304.hizliresim.com/18/w/mkhy3.jpg

http://k1304.hizliresim.com/18/w/mkhzq.jpg

http://k1304.hizliresim.com/18/w/mkhzk.jpg

http://k1304.hizliresim.com/18/w/mkhz7.jpg

http://o1304.hizliresim.com/18/w/mkhzc.jpg

http://o1305.hizliresim.com/19/2/mnv63.jpg

http://o1305.hizliresim.com/19/2/mnv6b.jpg

http://o1305.hizliresim.com/19/2/mnv6l.jpg

http://n1305.hizliresim.com/19/2/mnv6n.jpg

http://o1305.hizliresim.com/19/2/mnv6w.jpg

http://o1305.hizliresim.com/19/2/mnv6x.jpg

http://o1305.hizliresim.com/19/2/mnv63.jpg

http://o1305.hizliresim.com/19/2/mnv6b.jpg

http://o1305.hizliresim.com/19/2/mnv6l.jpg

http://n1305.hizliresim.com/19/2/mnv6n.jpg

http://o1305.hizliresim.com/19/2/mnv6w.jpg

http://o1305.hizliresim.com/19/2/mnv6x.jpg

http://p1305.hizliresim.com/19/4/mqv2s.jpg

http://n1305.hizliresim.com/19/4/mqv3g.jpg

http://n1305.hizliresim.com/19/4/mqv3k.jpg

bikaç eksik kaldı ama bisiklet fixed degıl suan

http://l1305.hizliresim.com/19/5/msjd2.jpg

http://m1305.hizliresim.com/19/5/msjk6.jpg

http://m1305.hizliresim.com/19/5/msjk5.jpg

http://m1305.hizliresim.com/19/5/msjjy.jpg

http://m1305.hizliresim.com/19/5/msjlt.jpg

http://m1305.hizliresim.com/19/5/msjm4.jpg

http://j1305.hizliresim.com/19/5/msjm3.jpg
 

furkan.zaman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2015
Başlık
62
Mesaj
1.113
Tepki
1.102
Şehir
İstanbul
İsim
Furkan
Bisiklet
Raleigh-USA
Konuyu googleda buldum :) ve merak ettim ne oldu bu bisiklete
 

dincer_colak

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Mayıs 2012
Başlık
9
Mesaj
490
Tepki
633
Şehir
KOCAELİ / GEBZE
Bisiklet
Merida
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #11
sıngle porojeme bır yerde ara verdım kucuk bır eve tasıındım toplam 3 bısıklet oldu elımde bende mecburen sattım formdan bır arkadas almıs ve baya guzel yapmıs


Single Speed olayına ben de girdim. :)

ıyı gunlerde kullansın
 

Burcuu

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Mart 2014
Başlık
21
Mesaj
637
Tepki
693
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
Ben de hortlatayım konuyu ^^
Bayıldım şahane bir renk seçmişsiniz bence çok yakışıklı bir bisiklet olmuş bu :)
Keşke vakit, nakit ve yer müsait olsa ben de uğraşsam bu boyama zımpara işleriyle.
 
Yukarı Alt