Scudo Sports

Havalı Amortisör Bakımı

Alper Yıldırım

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Haziran 2009
Mesaj
609
Tepki
446
Şehir
Antakya
Merhaba değerli forum üyeleri,

Rock shox Tora havalı amortisörüm var, bisikletim yeni doğal olarak amortisörde yeni. Sormak istediğim soru ise rutin bakım gereklimi?

örneğin zincilerimizi sürekli temizleyip yağlıyoruz aşınmasınlar diye, maşada hareketli bir parça, maşanın üzerine herhangi bir yağ uygulamak gerekir mi? (içini açıp dğeil girip çıkan kısımları dıştan yağlamak)

Bu bir örnekti bunun gibi rutin yapılması gereken yada ayda bir yada 6 ayda bir gibi yine uzun aralıklı yapılması gereken bakım nedir?

cevaplayan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. İyi forumlar...
 
Scudo
Merhaba alper bey,dıştan yağlamanın gerekeceğini sanmıyorum.zaten süspansiyonu içten yağlayınca olması gerektiği gibi çalışır.Süspansiyonun yağlanma zamanı geldiğinde işlevini neredeyse kaybetmis hale gelir,parçalar takılarak hareket eder.Daima ilk günkü gibi çalışsın istiyosanız ayda bir yağlayın derim... iyi akşamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper Yıldırım
ayda bir içi acılıp yağlanması kolay bişemi peki yoksa illa bisikletciyemi gitmek lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper Yıldırım
biz eskiden bisiklet alır yıllarca ne bakım ne bişe isterdi 2-3 ayda bi zincir yaglar kullanırdık bendede rock shox recon race solo air var aynı insan üst seviye parca olunca daha az bakım gerektirir diye bekliyo ama öle deil tam tersi
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper Yıldırım
Benim henüz bir havalı maşam yok ama xcm v2 ye bakım yapınca gayet güzel çalışıyo.
bence maşanın içini açmaya pek gerek yok. ben 1 yıldır kullanıyorum. 1 yıl sonunda açtım hiç bir sorun yoktu tertemiz duruyordu iç kısmı.geri topladım kapattım.
maşada içine giren çıkan kısım bacaklar. ve bu bacakların sürtünme yaptığı 2 yer var.
birisi bizim dışarıdan da görebildiğimiz "seals"(türkçesi conta galiba) kısmı.
http://www.singletracks.com/blog/wp-content/uploads/2009/01/mtb-checklist4.jpg
diğeri de "sleeves" (gömlekler)http://img849.imageshack.us/img849/7025/fee785medium.jpg

ben düz bir torna vida ile contaları yukarı doğru sıyırıyorum. iki üç defa pıst pıst yağ sıkıyorum. tamamdır.

ben bu kadar biliyorum paylaşayım istedim eksik kusur varsa şimdiden özür
 
@abdullah gökduru


Peki kullandığınız yazğın özellikleri nelerdir. Çekiş sisteminde kullandığınız yağımı kullanıyorsunuz yoksa ayrı olarak amortisör için yağ aldınız mı?
 
@Alkan Koç

Bu linkdeki yağ, havalı maşanın sol bacağındaki sistemin içindeki yağ, ya da sağ bacaktaki rebound un çalışmasını sağlayan yağ. ama amortisörü yağlamak için kullanmalık bi yağ değil.

Peki kullandığınız yazğın özellikleri nelerdir. Çekiş sisteminde kullandığınız yağımı kullanıyorsunuz yoksa ayrı olarak amortisör için yağ aldınız mı?

ben özel bi yağ kullanmıyorum bilindik wd40 ya da benzerleri( 3M yapmış wd40 a benzer daha ucuz), o da bulunmazsa ince makina yağı.

bu link de suntour'un sitesinden basit bir bakım videosu:
(link)
 
Amortisör yağı olarak sakın WD-40 kullanmayın.
Bu yağın amacı öncelikle yüzey temizliği yapmak.İçindeki solventler amortisörün contalarına hasar verir...
WD-40 ın 3 özelliği vardır.
1. Yüzeyi kirlerden arındırmak.(Açıkta çalısan parçalar için)
2. Yağlamak
3. Korumak(Metal yüzey üzerinde vikozitesi azalarak başarır)

Saygılar.
 
(link)

Verilen linkte BRUNOX diye bir marka ile temizleniyor. Bu markayı mı kullanıyorsunuz=? Türkiye'de bulunuyor mu=?
 
Cahilliğime verin. Birde videoda neden sadece sağ tarafı temziliyor eleman. İki tarafta aynı şekilde mi temizleniyor=?
 
Amortisör içini yağlamak için sakın WD 40 kullanmayın. Bütün seal yüzeyleri zarar görür.(Contalar) Aşındırıcı madde vardır içinde ve lastik aksamlara zarar verir. Saygılar.
 
@emre gülaydın

Aslında video çok cahilce yapılmış teknisyene yakışır bir davranış değil yaptığı... Conta agızını tornavida ile kaldırıp yaglamaya çalışmak ancak 7 yada 8 yaşındaki bir çocuğun işi olur ancak..
 
@Alper Yıldırım



Bende de sedona 311 var ;
(link)

amortisörler önceki kadar esnek değil.
sanırım yağlanması gerek ama nasıl sökeceğimi ve nasıl yağlayacağımı bilmiyorum.
Yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum
Teşekkürler...
 
@Levent Sönmezer

Katılıyorum. Keza videodaki bu işlemi aluminyum bacaklı bir süspansiyona yaparsanız iç boruyu çizebilirsiniz ki, bu durum havalı süspansiyonlarda ciddi bir sorun teşkil eder...

Aşağıdaki adreste de rock shox'un servis dokümanlarını bulabilirsiniz...

(link)
 
maşa bakımının maşasına göre bir süresi vardır. maşanızın marka-model farkına göre bakım süresi değişir. havalı maşaların tabiki bakımı daha zor, zira içinden 40 a yakın conta çıkıyor :) bende xcm v3 var, sıfır aldığım bisiklette takılıydı, 2 ay sonra çalışmamaya başladı ve zor geri tepiyordu. bi güzel açtık, markasını bilmiyorum arkadaşımda güzel bi gres vardı onunla körük yuvalarına, içindeki tüm hareketli parçalara yağlama yaptık. ince yağ gresi bozuyor elbetteki. burada yağın kalitesi önemli. gelelim sizn maşanıza, bakım süresi yerine performans azaldıkça bakım yapsanız daha iyi olur. her açım yapmanızda vidalarınız, contalarınız yıpranacak. hatta açtığınızda sıfır conta takarsanız daha makul olur.
körüklerin tornawidayla açılıp gelişigüzel yağ damlatılması sakıncalı. her yağ her ortamda kullanılmaz. iki farklı yağ birbirini inhibe edebilir.
 
@Faruk TURKER

Pardon bende de galiba yaylı süspansiyon var.. Biraz daha açarmısınız yardım için. Ne yağı kullanıp nereye sürmeliyim? :( Takıla takıla çalışıyor benimki de ama hiç anlamıyorum... Çok teşekkürler.
 
merhaba bende rock shox reba team 100mm dual air. amaortisör var maşanın altındaki maşanın esneme sertliğini ayarlayan mekanizmayı deiştirmek maşanın ömrünü azaltırmı.
 
Geri