Hangi tip kadro daha az esner ?

Campagnolo

Üye
Kayıt
28 Ağustos 2006
Mesaj
72
Tepki
67
Şehir
Istanbul
Evet arkadaşlar ;
Yol bisikleti kullanıyoruz , rampa çıkıyoruz , sprinte kalkıyoruz ?
Peki bu tip durumlarda hangi tip kadronun bu tür yüklenmeler de özellikle bottom bracketin takıldığı bölümü daha az esner ve nedeni nedir ? , ne avantaj sağlar ?
Örneğin ;
Çelik karomu ? , Alu kadromu ? , Magnezyummu ? , Titanyum kadromu yoksa herkesin rüyalarını süsleyen Karbon kadro mu ?

Not : Sn. Mustafa İÇDAĞ haricinde diğer arkadaşlarında yardımını bekliyorum , geyiğe son gerçek konulara devam hadi hep beraber çalışalım.
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Açıklama yapmayacağım ,
Çünkü ; Bu tarz konular defalarca forumda açılmıştı . ve siz tekrar açtınız.

Daha önceki konuları takip etmeniz size daha fazla bilgi kazandırabilirdi,
Yada bu tarzda bulabileceğiz bir konuya devam edip onu aktif hale getirmek.

Bu konu , forumda açılan birçok konu için geçerli zaten.

Saygılar.
 

Campagnolo

Üye
Kayıt
28 Ağustos 2006
Mesaj
72
Tepki
67
Şehir
Istanbul
@Halil Uygun

Yol bisikleti bölümünde bu tür konu açılamış kusura bakma arkadaşım ama ben yol bisikleti haricin de başka bölümlerle ilgilenmiyorum.
Sen bu konudaki bilgin ile , bir açıklama yaparsan beni çok memnun edersin alıntı yapsan bile olur !.
 

yasin cb

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Haziran 2005
Mesaj
1.144
Tepki
1.568
Şehir
üsküdar
Kullanılan malzemenin et kalınlığı ve boru çapları ile ilişkilidir esnemezlik. ancak aynı boru çapları ve et kalınlıkları için malzemelerin esnemezlikleri (rijitlikleri) Karbonkompozit>çelik(cro-moly)>Ti>Al Özellikle aluminyum kadroların oversized borulardan yapılmasının nedeni budur. Boru çapları arttırılarak rijitlik arttırılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Campagnolo

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@Campagnolo

Yahu niye ben hariç? İyi peki hiç bişey demiycem..;)
 

Campagnolo

Üye
Kayıt
28 Ağustos 2006
Mesaj
72
Tepki
67
Şehir
Istanbul
@Mustafa İçdağ

Sayın ağabeyim ben sizin yol bisikletine olan içinizdeki aşkı çözdüm.
Siz bu işin bence duayenisiniz , fakat sizden hariç diğer arkadaşlar da biraz araştırıp cevap yazarlarsa bu bölüm anca gelişir.
Yoksa bu ve bunun gibi sorduğum soruların cevabını sizin kadar olmasa bile bende çok iyi biliyorum.
Benim amacım;
Diğer arkadaşlarımızın da bu konularda araştırma yapıp bu işi el birliği ile ileri götürmemiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: A.Bülent Yamaner

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@Campagnolo

Doğru söylüyorsun, sana katılıyorum. Hepimizn araştırmaya ve sağduyulu analize ihtiyacı var. Bu bölümü hepimiz çalışarak ve katarak geliştirebiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: A.Bülent Yamaner

yasin cb

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Haziran 2005
Mesaj
1.144
Tepki
1.568
Şehir
üsküdar
Bazı kadroların aynı firma tarafından yapılan yorulma dayanımları sonuçlarını aşağıda veriyorum. Burada malzemeler hakkında yorum yapmak mümkünse bile tasarımlardan doğan farklılıklar kadroların yorulma ömürlerine etki etmektedir. Örneğin Aynı boruları kullanan De Rosa çelik kadronun yorulma ömrü Barellia kadronun yarısına bile ulaşamamışken kırılmalar ik kadroda da aynı bölgelerde oluşmuştur.

http://img112.imageshack.us/img112/7979/crackspo1.jpg

(1)Kadroların maşa ile birlikte fiyatları (Test biraz eski olduğundan DM)
(2)1200N ile 100000 çevrim, daha sonra 1300N ile 100000 çevrim
(3)Kadro rijitliği ( alınborusu rijitliği/orta böbek rijitliği)

Rijitlik ve ömürlerine göre kadroların sıralaması
http://img220.imageshack.us/img220/9706/resultsrm4.jpg

Burdaki kadroların hepsi kendilerini kanıtlamış büyük firmalar tarafından
üretilmiştir. Kırılmaların meydana geldiği yükleme sayılılarına ortalama bir bisikletçinin ulaşamadığı belirtilmiştir.

Buradaki en başarılı kadrolar ilk 4 içerisindekilerdir,bu kadrolar hafif olmanın yanında aynı zamanda uzun ömürlüdürler. İlk ikinin Al kadrolar olması Alüminyum için söylenen erken kırılma tehlikesinin, Çelik ve Titanyum kadrolar karşısında elde ettiği sonuçlar itibari ile göstermektedir.

Asagidaki resimde ise bazi kirilma bölgeleri ve nedenlerini görüyorsunuz.

http://img70.imageshack.us/img70/2386/imagesqa5.jpg

Kaynak: (link)
(link)

Tabii burada test edilen kadrolar arasında monokok üretilmiş karbon kadrolar yok. onlarla ilgili bir test bulursam eklemeye çalışırım
 

MertDokur

Daimi Üye
Kayıt
22 Kasım 2007
Mesaj
270
Tepki
205
Şehir
İstanbul
zannımca çelik ve karbon yarışır ancak açılar galibi belirler, birde yanal rijitlik ve dikey rijitlik durumları var. yanal rijitlik çok az olmadığı sürece iyi, dikey rijitlik ise her zaman kötüdür diye biliyorum.

keirin yarışlarına bakarsak çelik en iyisidir : ) halil ve mustafa bey onaylar sanırım?
 

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@hornet



Oldukça tartışmalı olan bu "EFBe bike CRUSH test" i bize getiren hornet arkadaşımıza bir soru;

1200N ve 1300N insan pedal gücünde neye denk geliyor?
Yada soruyu şöyle açayım, en güçlü pro yarışçıların 5 saniyeliğine bile olsa vurabildikleri max. pedal gücünün " N " karşılığı nedir?
 

Campagnolo

Üye
Kayıt
28 Ağustos 2006
Mesaj
72
Tepki
67
Şehir
Istanbul
@Mustafa İçdağ

Fena sordun soruyu ağabey Üniversite sınavıda bile '' N '' karşılığı sorulmuyor.
Arkadaş cevap yazarsa ellerim patlayana kadar alkışlarım.
Yoksa tekrar A.B.D ye mi dönelim ne yapalım Mustafa ağabeyim.
Bu arada sizleri Anadolu yakasına periyodik olarak bekliyoruz , hatta beş on kişi olursanız grup olarak sizlere bir antrenman ulaşım aracı olarak Midibüs kiralamayı dişünüyoruz !
 

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@Campagnolo

Oooh beş on kişiyi bulsak takım kurarız yahu ( senior class tabii).
Teklif için gerçekten teşekkürler, ilk fırsatta katılmak dileğimle.:)

Not: minibüs fikri hala kulağa hoş geliyor.:D
 

AtilaF

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2007
Mesaj
1.187
Tepki
924
Yaş
42
Şehir
İstanbul/Nişantaşı
İsim
Atila F
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Mustafa İçdağ

pro bir yarışcının vuracagı pedal gücünü bilemiyorum ama bildiğim birşey var bari onu acıklayayım gerci eminim bunu sizde biliyorsunuzdur ama arada bilmeyen varsa okuyup bilgi edinmiş olur.

Her 10N'luk kuvvet 1 kg'lık bir kütlenin yaratacağı basınca eşdeğerdir. (dünyanın çekimi olan g'yi 9,8 değil 10 olarak yuvarlarsak ) F=m.g

yani her pedal vuruşunda 120-130 kg lık bir baskı oluşturmalıyızki bu seviyede bir kuvvet elde edelim. tabiki testlerde herzaman yuksek değerler ele alınır, örneğin bizim dağcılıkta kullandığımız iplerin çekeri yaklaşık 26 kN ama ucuna bağladığımız ağırlık yani biz 50-120 kg arası değişiyor. bu aradaki fark da emniyet aralığı. ki zaten bunların kopma testlerinde kopma kuvvetleri 30-35 kN değerlerine kadar cıkıyor. eminim bu kadrolarda da bu mantıkla yapılmıştır testler. ama sonuçları nekadar guvenilir bilemem benim alanıma girmiyor bunlar. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa İçdağ

Onur Kula

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2006
Mesaj
994
Tepki
819
Yaş
40
Şehir
Alanya
İsim
Onur Kula
Bisiklet
Specialized
Soru Hornet'e ama doğru cevabı bilmediğime emin olduğum için:) şöyle bi cevap verebilirim izninizle;

1200 Newtonun yaklaşık 122kg lık bir kuvvete,
1300Newtonun ise yine yaklaşık 133kg'lık bir kuvvete denkgelmekte.


Normal bir bisikletçi 70 kg ise pedala 122kg uygulaması imkansız gibi geliyor ama,şöyle bir durum var ki;

pedala uyguladığı kuvvet = ağırlığı + kollarıyla gidondan aldığı güç

dersek, tahminen 70+15=85kg uygulayabilir sanki(tamamen atıyorum bu arada)

Esas soruya gelirsek. En fazla (5 sn liğine de olsa) ne kadar N uygulanmıştır?

Güçlü bir bisikletçi, ağırlığı da 80kg olsa, gidondan aldığı güç de 20 kg olsa, 100 kg. pedala verebilir diye tahmin ediyorum.
100kg da yaklaşık 980Newton ediyor...
 

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@elise111s

İzine ne gerek var, burası açık bir forum.
Fakat doğru cevabı bilmediğnden eminsen, cevabın sadece spekülasyonda kalır. Buda referans alınamaz demektir.:)