Hutchinson Air Light (26 x 1.70 --2.10 44/54-59) 114 gr araba siboplu iç lastik almayı düşünüyorum. Bu tür hafif iç lastikler sorun çıkartırmı. Bir bilen olursa sevinirim.
Dostum o kadar para veriyorsun 114 gram cıkmıyor 120-130 cıkıyor 4 liralık cst iç lastik ben tarttım 190 gram aradaki fark 60-70 gram bence değmez ama sen bilirsin yinede
Bu arada illa alacağım dersen Eskişehirde var ama tanesi 20-25 lira istersen yollarım alıp ama yine uyarıyorum değmez 50-60 gram ıcın 40 lıra fazladan para cıkacak cebınden
Dostum dönüş ağırlığı değişiyor derken komple bisikletin yol tutuşundan mı bahsediyorsun iç lastiğin ayrı olarakmı anlamadım ama madem öyle bir hesaplama yaptın azalıyor diyorsun 120-130 gram olan iç lastık kaça düşüyorsa aynı oranda 190 gramlık iç lastik de düşecektir.Ayrıca akıcılık için ağırlık tesbitinide bir araştırmanı tavsiye ederim hızlanma devinimle ve merkez kaç kuvveti ile oluşur ve ağırlık bazen iyidir hafiflik ivmelenme hızını arttırır ama ağırlık akıcılıktır.
Şu yazıyıda incelemenizi tavsiye ederim.
(link)
bence o 50 60 gram icin iclastiklere okadar para verecegine bisikletinin baska malzemelerinde daha fazla aggirlik oynayacak sekilde degisim yapa bilirsin
İki iç lastiği birden değiştirince hafiflikten kâr edilebilir. Normal cst lerin ağırlığı 200 e yakın, hafif lastikler 100 gr civarı. 200+200 cst 400 gr ediyor, hafifler ise 100+100= 200 toplamda 200 gr lık bir kâr var. 200 gr kimisi için birşey ifade etmeyebilir. Uzun süre kendanın hafif iç lastiğini kullandım, geçenlerde sibop kısmından yarıldı (biraz zorlamamdan dolayı). Yedek cst yi taktım (ön lastiğe) fazla fark göremedim sürüşte ancak iki iç lastiği alınca elinize anlıyorsunuz. 200 gr 2 ceptelefonu ağırlığı kadar.
Fiziken yukarda arkadaşın dediğine katılıyorum, hafiflik ivmelenmede etkili, ağırlık akıcılıkta ve hızı korumada. Gerçi bu tür küçük ağırlıklar bedenimiz bisikletin üstündeyken, pek bir esprisi yok gibi, ne kadar hareket eden parçalarda olsa bile, ben pek bir şey hissedemedim açıkcası.