Gravel bisiklet sayfası

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@hacışerif
920 varsa başka şeye gerek yok

185478asfalt, çakıl, toz toprak, dağ bayır,yağmur çamur, şose,patika ıvır zıvır .. şikayet etmez ,mızmızlanmaz sadece işini yapar. 920 varsa sıkıntı yok
 
Scudo

gezgin gezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2018
Mesaj
923
Tepki
1.599
Yaş
42
Şehir
balıkesir edremit
İsim
mehmet emin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Trek 920'ye o kadar para vermenin anlamı yok. Daha iyi donanımlı Giant Toughroad daha ucuz. Arada yaklaşık 5000TL fark var. Ki Gianttın kalitesi Trekten az değil.
~9200 TL: (link)
14162 (link)
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.173
Tepki
5.355
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@hacışerif

Trek 920 gravel değil advanture bir bisiklettir. Performans eğrisi offroad ve konfora oranla çok düşüktür.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
AYNAKOL Sram Force 44 diş,KASET Sram XG1150, 11 hız, 10-42 diş185492185517

Trek920 Aynakol: SRAM S1000, 42/28 diş, Kaset: SRAM PG-1030, 11-36 10 hız .
 
Kayıt
4 Mayıs 2016
Mesaj
91
Tepki
345
Şehir
istanbul
Gravel bisiklet trendini Kron markası da yakalamış. Tanıttıkları 2 model var. Fiyatlar henüz belli değil.

Bisikletlerin beden tablosunu geçtim daha dişli oranlarını bile yazmayan değişik bir marka Kron.

Claris Setli
(link)

Tourney Setli
(link)
 

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.078
Tepki
2.470
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Hadi kampanya indirim derken 5000 lira olsun. Olsun olsınds
@altundalbugra
Aman iyi bari Kron da üretsin.. Yalnız bunlar da Carraro'ya özenip 5800 lira istemesin de
 

h.kozan

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2016
Mesaj
424
Tepki
681
Şehir
Bursa
İsim
H.Kozan
@Şeffaf

Gravel yok, yok Allah yok derken bu yıl sonuna doğru artık 101 ve Bim'den de bir gravel hamlesi bekliyorum. Poşetsiz gelecekmiş yalnız bu son modeller. ?


Ayrıca neden claris setli gravel yok diye ah eden bir arkadaş vardı. Ona da selam olsun. Fakat bu Kron modeli bana biraz cylocross bozması gibi geldi. Zaten Kros olarak listelenmişler baktığımda, yani gravelciler yine kaybetti usta.

Hala umut var Turkish Bianchi
 

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.078
Tepki
2.470
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
@h.kozan

benim o claris setli gravel isteriz diyen :) Aslında Sora demiş olmam lazım, neyse. Mesele o değil, asıl mesele ucuz set kullansınlar, maliyeti düşer. Biz de beüendiğimiz sıfır bir bisiklete 5800 lira vermemiş oluruz. Ha isteyen gene tiagra alsın. ama istemeyen ne yapacak? Yok ki.
Yoktu . Dur bakalım kaç para isteyecekler claris'e

üstteki trek 920 14.000 lira zaten oralara hiç girmiyorum.
 

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.078
Tepki
2.470
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Peki Carraro bu bisikletten 2000 lira pahalı olacak hangi özelliğe sahip ?
Her ikisi de tiagra her ikisi de disk frenli biri 5800 lira iken diğeri 3700 lira

(link)

Biri de çıkıp der mi acaba Carraro yurt dışından parça temin ediyor da o yüzden daha pahalı diye?
Bu Carraro firması yurtdışından 1 tane ürün almadı ki pahalı alıp pahalı satsın. Yerel ağ sahibi olduğu için örneğin 1000 tane alıyor. Ona göre de indirimli alıyor. Bize 2000 liraya gelen set onlara belki de yarı fiyatından bie aşağı fiyata geliyordur. zira biz bayiden alıyoruz. Onlar direk fabrikadan alıyor.
Carraro'yu severim, kullandığım bisiklet de Carraro. Ama ne yaızk ki ki yiğidi öldür hakkını yeme, bu ülke şartlarına uygun fiyat politikası benimsemiyor bu ülke bisikletçisi. Haliyle biz de yabancı markalara kaçıyoruz. Olay budur.

Bak bir de bu ürün var :
(link)
3700 lira gibi bir fiyatı var ve kargo ücreti 26 dolar. Vergi ne çıkar bilemiyorum ??
 

h.kozan

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2016
Mesaj
424
Tepki
681
Şehir
Bursa
İsim
H.Kozan
@Şeffaf

Biz sebepler ülkesiyiz. Üreticiye bunları dediğin an en basitinden işçisine bu yıl en az 400 tl zam yaptığını, 50 kişiye ekmek vermek için bu fiyatta satmak zorunda olduğunu söyler. İpin ucun bir kere kaçtı ekonomik olarak ülkede, köklü reformlar olmadıkça sabaha kadar herkes haklı mevzularında.
 

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.964
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Şeffaf

Bu İngilizler'de bisiklet gibi sporlar teşvik kapsamında olduğundan vergiler minimumun da altında ,Türkiye'de vergiler yetmiyormuş gibi 2018 başında extra %20 vergi artırımının da olduğunu da düşündüğümüz de siz de dermisiniz ''bu hükümet ne yapıyor?''.
 

dost acı söyler

Aktif Üye
Kayıt
19 Kasım 2008
Mesaj
108
Tepki
111
Şehir
izmir
Ekonominin en temel ve en önemli kuralı Arz talep meselesi başka bir şey yok bisiklet dediğin altı üstü 10 kg demir ve plastik yığını ve önemli olan onu en yüksek fiyattan satabilmek inan yeterli talep olsun 10.000 liraya bile satarlar. 5000 liralık bisikletin iddia ediyorum maliyeti 1500 liradan fazla değildir.uzun vadede bende bir yol-gravel bisiklet alacağım ancak büyük olasılıkla yurt dışından verdiğiniz örnekler son derece mantıklı hele Marin marka gayet cazip.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.964
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
İngiltere gibi tam rekabet piyasasının tamamı olmasa bile yakın şekilde uygulandığı bir ülke ile bizim ülkemiz gibi tam rekabet piyasasının oluşamadığı ülkelerdeki fiyat oluşumunu karşılaştıramayız.Tam rekabet piyasaları ideal piyasalardır,varsayımsaldır.Hiçbir yerde yoktur bunu biliyoruz ama bizim ülkemizde daha da yoktur.
Tam rekabet piyasası demişken
-İngiltere gibi bir ülkede o kadar çok satıcı,üretici ve alıcı vardır ki hiç kimse malın fiyatını belirleyemez.Zaten vitus veya merlin ,ismi ne olursa olsun, fiyatı İngilterde 1 kuruş artırsa müşteri kaybeder, fiyat oluşumunu etkileyemez neden zaten çok sayıda satıcı var.Carraro İngiltereye gitse benzer özellikteki malı yine benzer fiyatlara satmak zorunda kalırdı.Merlin veya Vitus ise ülkemizde direkt üretip veya satsa bu sefer Carraro gibi davranmak zorunda kalırdı.Olay Merlin Vitus veya Carraro değil piyasanın idealden çok uzak olması.Hem alıcı az hem satıcı
-Alıcılar, piyasada satılan malların benzer nitelikte homojen olması nedeniyle satıcılar arasında bir ayrım yapmazlar. Ayrıca, mal homojen olduğu için herhangi bir tüketicinin piyasa fiyatından daha düşük, herhangi bir satıcının da piyasa fiyatından daha yüksek bir fiyat talep etmesi söz konusu olamaz. Çünkü satıcı yönünden, piyasa fiyatından malını alacak çok sayıda alıcı, alıcı yönünden de piyasa fiyatından malını satacak çok sayıda satıcı bulunmaktadır.
Ülkemizde mallar homojen değil ki, bir tarafta market bisikletleri bir tarafta Meridalar,bir tarafta ,Carrarolar, bir tarafta Tirrrekler.Böyle olunca da herkes kendi kafasına göre fiyat çıkarabilir.
-Alıcı ve satıcının piyasa hakkında tam bilgiye sahip olmaması da sıkıntıdır.Pazaryerinin başında Amasya elması 4 lira iken az ileride 5 lira ise geçmiş olsun.Siz böyle bir durumu yaşamadınız mı?
-Serbest giriş çıkış ilkesi bile yarım yamalak işler bizm gibi ülkelerde. Birden bir gümrüğe emir verip %20 extra vergi verdirirsen ne satıcı gelir,ne doğru düzgün fiyatlandırma yapabilir.

Bizim ülkeler gibi neyin ne olduğu belli olmayan ülkeler satıcılar için de alıcılar içinde puslu ülkelerdir, risiklidir kâr da ettirir zarar da.
Ekonomici arkadaşlar daha derli toplu anlatabilirler.

En büyük sorun ülkemizde biskletsever sayımızın çok az olmasında.Bizim sayımız çok olsa yani talep çok olsa;arz eden satıcı sayısı da çok olacak piyasalar tam rekabete yakınlaşacak ,fiyatlar düşecek.Tabi gelirimizin yüksek olması ve dengeli dağılması da malların homojenliğini artıracak,fiyatlar çok daha dengeli hale gelecek.
 

C.Biberci

Tulpar
Kayıt
1 Kasım 2015
Mesaj
1.864
Tepki
5.477
Yaş
43
Şehir
Bursa
İsim
Alp Tigin
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Triathlon
Gravel bisiklet toplarsam gidon ve selenin kahve ve taba, kadroyu siyah ve mat krom tonlarında yapmayı düşünüyorum. Bu tam da istediğim gibi.

image.jpg
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
gravel'cılar hadi gene iyisiniz 42 mm lastik kalınlığını destekleyen model yapmış connondale . toprak yol bisikletinde hız çok önemli . aynakol 44 , ruble 10/50 185577
 
Kayıt
23 Eylül 2016
Mesaj
35
Tepki
15
Yaş
44
Şehir
ankara
İsim
hacışerif
Bisiklet
Canyon
@gezgin gezer


Beni de bu 920 bağımlılığından kurtarın.
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.173
Tepki
5.355
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@ippon

@ippon günün fotoğrafında paylaştığı bu fotoğraf gravel için çok anlamlı bir fotoğraf. Çünkü graveller ilk olarak bu rota için melezlenmeye başlandı. Amaç sadece kıtanın bir ucundan diğer ucuna gitmek değil, aynı zamanda hızlı gitmek. Rota sadece asfalt veya çakıl değil. Bu nedenle ne mtb ne tur ne de yol, en iyi sonuç çakılda da sorun yaşamayacak bir yol bisikleti yani gravel. Estetik kaygılar veya bütçe bir çok arkadaşı gravele benzer bisikletlere yönlendiriyor. Bu demek değil ki markaların gravel adıyla çıkartıkları modelleri alın, hayır aslında tam gravel olmayan modellerde var bu listede. Ama burada graveli konuşacaksak amacı ve kapsamında konuşmak gerek. Resimdeki rota 5.000 km'nin üzerinde. Çoğunluğu asfalt olsa da fotoğraftaki gibi yollarda oldukça fazla ve bu tura çıkanlar turu en erken şekilde bitirmek için uğraşıyor. Yani kullandığınız bisiklet, konforlu olmalı (5.000 km işkence çekilmemeli), çakıllı yollarda gidebilmeli (kadro ve kompedantlar yolun stresini kaldırmalı, 1000 km sonra orası burası oynamaya başlamamalı) ve hızlı, atak olmalı (mümkün olduğunca hafif, performansa uygun geometri). Konuda en çok adventure tarzı bisikletlerin gravel olarak algılandığını görüyorum, adventure çok güzel, rahat bir modeldir fakat performans konusunda zayıftır. İkici olarak endurance bisikletler gravele yakıştırılıyor, aslında oldukça yakın olsalar da endurance bisikletler bir gravelde olması gerektiğinden daha az konforlu ve dayanıklıdır. Gravel sadece bir model değil aynı zamanda kendi kültürü olan bir türdür. Burada herkesin bütçesi bir değil, tecrübesi bir değil, teknik bilgisi bir değil. Hazır modellere yönelmek çok daha ulaşılabilir ama bence gravel toplanarak elde edilesi bir bisiklet türü. Kendimden örnek verirsem, bisikletimden 3 maşa, 4 gidon, 2 jant, 5 çeşit lastik geçti ve bunları keyfe keder değiştirmedim.