Göbeğimizi çemberimize örelim.. Resimli.. Bölüm-2..

paramedik34

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Temmuz 2008
Mesaj
618
Tepki
819
Şehir
Maltepe, Ümraniye, Şile
Merhabalar;
Yine geçen gün bu bölümde açmış olduğum bu konunun devamının 2. bölümünü yine bu başlıkta devam ediyorum. Bu başlığın nedeni olarak tekerlek sayfasına ''yetkili olmadığım'' için giriş yapamıyor olmam. Bunun sebebini bilmiyorum ama sanırım moderatör taşıma işlemini gerçekleştirebilecektir.:rolleyes:

Efendim kısaca özetlersek Göbeğimizi çemberimize örelim.. Resimli.. Bölüm-1.. başlıklı rehberimizde 36 delikli standart teker göbeğimizin bir tarafını jantımıza örmüştük. Teşekkür yazılarınız için yine teşekkür ederim yeri gelmişken.:p

Bu sefer diğer tarafını jantımıza öreceğiz. E şimdi ne var bunda, bir tarafını nasıl yaptıysak diğer tarafıda aynen öyle yapacağız işte! demenizi duyar gibiyim. Buna yanıtım; Evet. Aynen öyle olacak. Ama incecik bir farkla. Bu fark sizin çemberi örmede can alıcı 2.(ikinci) kavşağınız olacak. Bu da İLK TELİ NEREYE yerleştireceğimizle ilgilidir.

Devam edelim, bakalım bu yüzde ilk teli nereye yerleştireceğimizi nasıl bulacağız? İşte ilk resim.

Jantımızı örülü kısmı aşağıda kalacak şekilde yatırdık. Göbeğimizin bize bakan boş kısımlarına dikkatlice bakarsanız göbek deliklerinin karşılıklı olarak bir paralliğinden bir simetrik duruşunu keşfederiz. Yani bir delikten bakarsanız karşı deliği görürsünüz. Ben bunu pekiştirmek için telin birini klavuz olarak kullandım ve HERHANGİ BİR! boş göbek deliğinden DIŞARIDAN sokarak diklemesine bıraktım.
(link)(link)

Efendim bu resmi biraz daha yakınlaştıracak olursak DIŞARIDAN ittiğimiz bu telin karşı simetrisinde bulunan telin İÇERİDEN göbeğe geçirildiğini ve örüldüğünü görürsünüz. Bu çok mu önemli? EVET. Çünkü bu farklılık bizim tüm tel örme işlemi bittikten sonra jantımıza AKORD ayarını yapmamızı sağlayacak.:eek: Belki bu resimlerde gördünüz janta akord yaparken bu minicik detay çok büyük fark yaratmayabilir ama daha hafif ve yüksek teknoloji ile üretilen jantlarda bu detay olmazsa olmazdır. Devam ediyoruz.
(link)(link)

Bu DIŞARIDAN geçirdiğimiz telin hemen bitişiğindeki göbek deliğine İÇERDEN yeni bir tel geçiriyoruz.Resimdeki gibi.
(link)(link)

Eveeeet. Gelelim buraya. Ne yapmaya çalışıyoruz? Yerleştireceğimiz ilk teli doğru yere takmaya çalışıyoruz. İlk bölümdeki gibi ilk teli herhangi bir yerdeki jant deliğine takamayız. Dikkatle izleyin lütefen.
Resimde gördüğünüz gibi birbirine komşu iki göbek deliğine farklı yönlerden sokulmuş iki teli parmaklarımızın arasına alarak resimdeki gibi açıyoruz.
(link)(link)

Parmaklarımın arasında elime yakın olan teller yeni yerleştirilmemiş tellerdir. Parmaklarımın ucunda ise GÖBEĞİMİZE TAKILAN YENİ TELLERİN GİRDİĞİ DELİKLERİN GÖBEKTE KARŞI SİMETRİSİNDEN ÇIKAN TELLER VAR.
(link)(link)

Özellikle sağ elime dikkat edin. Sağ elimin parmak ucu sabit kalacak şekilde bileğimi hafifçe aşağı büküyorum ve o anda telin gördüğü delik benim hedefim.
(link)(link)

Size göstermek için teli hareket ettirmeden elimi oradan çekiyorum. İşte hedef delik.. Hemen tel başını yerleştireceğim. Hafifçe çok sıkmadan.
(link)(link)

Hadi değilide net görelim o zaman:rolleyes:
(link)(link)

Arkadaşlar! Bu taktığımız tel bizim ilk bölümümüzde göbeğin iç tarafından alıpda çemberimize taktığımız ilk telle aynı duruma düştü şimdi. Yani gerisi artık bildiğiniz gibi. Şimdi yine ''ne vardı bu kadar kasacak eskisine bakar bakar yapardık'' dediğinizi duyar gibiyim. Maksat öğrenmek.

Ne yapıyorduk? Göbek telleri arasına birer boşluk bırakarak TELLERİ GÖBEK İÇİNDEN ALIP JANTTA 4.(dördüncü) DELİĞE takıyorduk. Tornavidanın ucunun değdiği yeri boş bırakıyoruz ve bölüm 1'e göre devam ediyoruz.
(link)(link)

İçeriden tel geçirmeler bitince dışardan tel geçirmelerle devam ediyoruz. Nasıl yapıyorduk? Telimizin solundaki ilk teli ANA TEL olarak kabul edip bu teli bir kağıt parçasıyla işaretliyorduk. Siz zaten ilk bölümden bunları biliyorsunuz.
(link)(link)

Dışarıdan aldığımız bu teli sola doğru 10.(onuncu) çember deliğine yerleştiriyorduk. bunlar sadece hatılatma sizlere. Alt ve üst geçişlerde vardı hani burda.;)
(link)(link)

R A T A T A T A A A M....
(link)(link)

Son olarak tel başlarının hepsini biraz sıkıştıracağız orantılı olarak. Akord ayarı mı? Aaaaa o başka bir konu işte..
(link)(link)

GÖRÜŞMEK ÜZERE..
 
Scudo

paramedik34

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Temmuz 2008
Mesaj
618
Tepki
819
Şehir
Maltepe, Ümraniye, Şile
Aslında bu ikinci kısım. Birinci kısımı anlamak daha kolay.. Önce ona bie göz gezdirebilirseniz daha yararlı olur.

Videoya alma imkanım yok maalesef.. Mümkün olduğu kadar öz Türkçe kullanmaya çalıştım.
 

CanDou

Aktif Üye
Kayıt
16 Mayıs 2009
Mesaj
120
Tepki
52
Şehir
istanbul
harika rehberin muhteşem ikinci bölümü :) teşekkürler :)
 

Mustafa Acar

Keep going...
Kayıt
2 Ağustos 2008
Mesaj
857
Tepki
548
Şehir
Konya
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Yararlı bir rehber olmuş hocam..ellerinize,klavyenize sağlık..
Sizden gene en yakın zamanda okrt ayarı ile ilgili bi rehber rica etsem sanırım ayıp olmas..:)..Acemilere bi şans vermek lazım..:D.
 

sadık özer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
560
Tepki
158
Şehir
izmir
Bisiklet
Beldeyama
hocam çok teşekkürler video olsa muhteşem olurdu gerçekten
 
Kayıt
9 Mayıs 2009
Mesaj
75
Tepki
47
Şehir
Adana
öncelikle verdiğiniz emek için tebrik ederim. fakat bir yerde yanlış yapmışsınız. ilk delik dediğiniz noktadan giriş yaparsanız o jant düzgün bir şekilde toplanmaz. bunun yerine ilk delik yazdığınızın sağından başlarsanız toplamaya doğru bir kurulum ve akort sağlamış olursunuz. eğer ilk delik yazdığınız yerden tel girişini yaparsanız jantın diğer kısmındaki örgü düzeniniz çağraz olarak bozulacaktır.ve sibop giriş delik kısmındaki aralık üste doğru daralacaktır. örgü yapan arkadaşlar buna dikkat ederseniz lastiklerinize hava vururken parmaklarınızın tel aralarına sıkışmasını engellemiş olursunuz. kurarken veya kurdururken bu konuya dikakt edilmesini sağlayın. vakit bulabilirsem en yakın zamanda bu konu ile ilgili resimler ve açıklayıcı bilgiler vermeyi düşünüyorum. saygılar.
 
Kayıt
9 Mayıs 2009
Mesaj
75
Tepki
47
Şehir
Adana
diğer resimlerinide incelediğimde birhayli hata yapılmış bir kurulum. maksadım eleştirmek değil. arkadaşlara doğru bilgi verebilmek. allah kaza bela vermez ise bu konu altında hafta sonuna yetişmek üzere tüm detaylarıyla jant kurulumunu anlatmayı düşünüyorum saygılar....
 
Kayıt
9 Aralık 2010
Mesaj
15
Tepki
1
Şehir
u.k,tr
elinize saglık
konuya vakıf olanlara sormak istedigim bende 20 jantı gobek degısımınden oturu tekrar ordum
akord ayarınıda yaptım fakat tekere taktım fren ayarını yaptım jantın yan'lara degılde yukarı, asagı yalpaladıgını gordum fren papucları zaman zaman lastıge surtuyordu.neyı yanlıs yapmıs olabılırım?
 
Kayıt
9 Mayıs 2009
Mesaj
75
Tepki
47
Şehir
Adana
@miral atlı

bazı tel başlarını fazla bazılarını az sıkmış yada örgüsünde bir hata yapmış olabilirsin. genelde onların örgü dizilişi eğer 20 jant ise 9*5 dir. 26 jantlarda ise 11*5 dir. sen orada bir hata yapmış olabilirsin. jantın resmini koyabilirsen daha teknik yorumalr yapabiliriiz. saygılar. :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus YILMAZ

Yunus YILMAZ

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ekim 2010
Mesaj
639
Tepki
604
tel örümü ve akort titizlik gerektiren bir konu
çok güzel açıklayıcı olmuş ...
 
Kayıt
9 Mayıs 2009
Mesaj
75
Tepki
47
Şehir
Adana
@engin güner

akort aslında çok basit. ön jant için anlatayım ilk olarak . örgü işi başarı ile yapılmışsa tel başlarının boşluklarını aynı sevyede olacak şekilde sıkarsın. sonra sibop yerinden başlayarak her tel başı için bbir tur çevirip diğer milbaşına geçersin. tüm mil başları aynı şekilde sıkılırsa balans denilen zıplaması hiç olmaz. sağ sol ayarada gelince jant üstünde teller sağ ve sol olamk üzere örülürler. sağa çeken yerini sol tel sola çeken yerini sağ tel kontrol eder. diyelimki sağa çekme var ve sol tel sıkılamıyor. bu defada sağ teli gevşetirsin. temel prensib böyledir. gerisi el melekesi.
arka jant içinde durum bundan ibaretttir. yanlız orada tek sorun ruble (dişli) payının iyi hesaplanmasıdır. yani jantın sağ kısmı az içe girintili olmak zorunda dır. yoksa jantınız arka mafsal a eşit mesafede durmaz. bu disk frenlerde sorun çıkarmaz belki ama v-break frenlerde fren bacaklarının eşit çalışmasına izin vermez. kolay gelsin...